Guru npap Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 Guru Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 - χρησιμοποίησε έναν καλό multiband compressor (που να ξέρεις τα χούγια του) σε κάθε τρακ που σε ενδιαφέρει... - κάνε solo σε όλα την χαμηλή περιοχή και βρες στο καθένα το συχνοτικό εύρος στο οποίο αλληλοεπικαλύπτεται με τα υπόλοιπα... - κομπρεσάρισε ακούγοντας τμηματικά και συνολικά ανάλογα με Α/Β στα solo πλησιάζοντας με το αυτί τον στόχο σου... - σε όλη την διαδικασία ένα παραμετρικό eq με analyzer και από ένα MS tool θα κάνουν την δουλειά πιο εύκολη... - τέλος ένας "ελαφρύς" glue compressor μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει στο τελικό χτένισμα ομογενοποιώντας το αποτέλεσμα στο όλον... αν κατάλαβα καλά τι ακριβώς θες να πετύχεις αυτή θα ήταν η πρακτική που προσωπικά θα σκεφτόμουν να ακολουθήσω αρχικά... τώρα στην πορεία "ακούγοντας" το που θα με έβγαζε ο πειραματισμός και τι άλλο μπορεί να έκανα τι να σε πω... 1 1 δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 OP Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 @npapΣ'ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική απάντηση! Ερωτήσεις: 1) Τον multiband comp να τον χρησιμοποιήσω αντί για να κόψω συχνότητες με EQ? Συνήθως αυτό έκανα, αυτό έχω δει και να κάνουν. 2) Τι είναι το MS tool? Δεν το χω ξανασυναντήσει σαν ορολογία. 3) Πώς καταλαβαίνω αν ένα compression plugin είναι "glue"?
Guru npap Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 Guru Δημοσιευμένο 23 Απριλίου 2023 2 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε Ερωτήσεις: 1) Τον multiband comp να τον χρησιμοποιήσω αντί για να κόψω συχνότητες με EQ? Συνήθως αυτό έκανα, αυτό έχω δει και να κάνουν. 2) Τι είναι το MS tool? Δεν το χω ξανασυναντήσει σαν ορολογία. 3) Πώς καταλαβαίνω αν ένα compression plugin είναι "glue"? 1) θα το λεγα "σωστότερα" να περιορίσεις δυναμικά ένα φάσμα, με το τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι σε ένα στατικό eq, την επέμβαση μόνο όταν χρειάζεται (μέσω του threshold που του έχουμε προκαθορίσει)... ουσιαστικά ένα ΜΒ είναι ένα σύνολο compressors με επιπρόσθετα κάποια χαρακτηριστικά ενός eq... βέβαια ιδανικά θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα Dynamic EQ με εν δυνάμει πιο transparent αποτελέσματα και χειρουργικές δυνατότητες, αλλά δεν στο πρότεινα γιατί τα καλά είναι μάλλον ακριβά και το κυριότερο χρειάζονται μια σχετικά μεγάλη εμπειρία για να μην πελαγώσεις και τα κάνεις χειρότερα από ότι πας να διορθώσεις... όχι ότι τα ΜΒ δεν θέλουν προσοχή στην χρήση αλλά πχ τα προκαθορισμένα crossfade τους ανάμεσα στις συχνοτικές περιοχές, δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το amplitude, απαιτώντας απλά προσοχή στις υπερβολές στην συμπίεση... οπότε αν "ακούς" ικανοποιητικά δεν κάνεις εύκολα "πατατιές" ... 2) εμ και με το δίκιο σου με το "/" που εν τη ρήμη του γραπτού λόγου αμέλησα να προσθέσω... M/S tool λοιπόν ή για την πλήρη τάξη των πραγμάτων Mid/Side tool... ένα πολύ καλό και δωρεάν που έχω προτείνει και στο παρελθόν είναι το Voxengo MSED.... 3) όλα τα καλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως "glue"... είναι απλά θέμα ρύθμισης παραμέτρων για να πετύχουμε σε κάθε περίπτωση που το επιθυμούμε μια "ομογενοποίηση" διαφορετικών σημάτων... εν γένει και εδώ σε οδηγεί ο στόχος στις ιδανικές παραμέτρους, αλλά αν και μισώ (όπως ξέρουν χρόνια εδώ) τους "μπούσουλες", λογικά στο Ratio δεν θα ξεπεράσεις το 2, θα κινηθείς σε αργό Attack και μέτριο προς γρήγορο Release και το compression που θα επιδιώξεις με την ρύθμιση του Threshold θάναι 1-2db... εννοείται ότι αυτά είναι "τιμές εκκίνησης" και ότι στο τέλος με το output δεν θα ξεχάσεις να επαναφέρεις την ένταση στα πρότερα επίπεδα... 3 δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...
MGs Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 στο 3,τώρα τελευταία για να μοιάζουν πιο ομοιογενές οι κιθάρες έβαλα μόνο ένα tape emulation(uad oxide tape recorder) η saturation plugin (Decapitator) με ελαφρές ρυθμίσεις(το drive στο 1 και cut με το eq στα 10khz) και προσωπικά το αποτέλεσμα (glue) μου άρεσε καλύτερα,μιας και αυτό το γρουπ καταλήγει στο master oπου εχω έναν multiband compressor με περίπου τις ρυθμίσεις που γράφει πάνω ο npap.Κατα την εγγραφή,ηταν όλες περασμένες απο τον bss dpr 402,οπότε δέν ξέρω την εφαρμογή σε άλλου είδους ηχογραφήσεων.Μην τα μπερδέψεις,κανε αυτό που σου λέει ο npap γιατι και εγώ πρωτη φορα το έκανα και μπορει να έκατσε απο τυχη. 1
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 OP Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Ευχαριστώ πολύ για όλες τις πληροφορίες! Έχω απ'όλα αυτά τα εργαλεία, και δυναμικά EQ, και Multiband Comps, και το Decapitator που το χρησιμοποιώ αρκετά Θα παίξω λίγο να δω πώς μου βγαίνει με διάφορους συνδιασμούς αυτών, για να δω αν μπορώ να πετύχω αυτό το polished αποτέλεσμα.
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Administrator Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 22 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε Το γνωρίζω και το χρησιμοποιώ, αλλά εδώ πού να το κάνω? Να κομπρεσάρω μπάσο με τα χτυπήματα της μπότας? Εγώ θα χρησιμοποιούσα side chain gating. Η χρήση noise gate αντί για compressor σημαίνει ότι το μέρος της κιθάρας θα ακούγεται αντί να συμπιέζεται με το trigger. Για παράδειγμα, κάθε φορά που παίζει το μπάσο ή η μπότα, θα ανοίγει το gate και θα ακούγεται ταυτόχρονα η κιθάρα με μεγάλη ακρίβεια. Έτσι πετυχαίνεις πολύ δεμένα παιξίματα. 1 1 Live and let Live.
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 OP Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 3 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε Εγώ θα χρησιμοποιούσα side chain gating. Πολύ ωραιό και αυτό, ειδικά για το συγκεκριμένο μέρος που παίζουν κοφτά!
manosx Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Καταλαβαινω οτι ειναι κατι σαν ασκηση η φαση. Προσωπικα χρησιμοποιω reference tracks, τα θεωρω χρησιμοτατο εργαλειο, αλλα ποτε δεν αποσκοπω στο να καταφερω φωτοτυπικη ομοιοτητα. ΟΚ εδω ειναι σχετικα απλη ενορχηστρωση, και εχουμε αντιστοιχα μια ολοιδια δικη σου ενορχηστρωση, και παλι ακριβως δε βγαινει, ποσο μαλλον οταν μιλαμε και για original track σε σχεση με καποιο αλλο γνωστο κομματι. Για μενα το reference track βοηθαει στο να συγκρινεις τη γενικοτερη τονικη ισορροπια, την ισορροπια μεταξυ των οργανων κλπ και να δεις αν εχεις υπερτονισει ή υποβαθμισει κατι, αλλα να εχεις το ιδιο ακριβως ηχητικο αποτελεσμα ειναι υπερβολικο ζητουμενο κατα τη γνωμη μου. Αν ειχες τα stems απο το track που στοχευεις θα ηταν ευκολοτερο να κανεις κατι τετοιο, αλλα και παλι δε θα χρησιμευε ιδιαιτερα. Αν θελεις να προσεγγισεις τον ηχο και τις ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου τρακ, για να επεκτεινεις και τη δικη σου μουσικη, εγω θα πηγαινα πιο πισω απο την επεξεργασια στη μιξη, θα την εψαχνα ας πουμε με τις οκταχορδες κιθαρες. 1
Administrator Yannis Methenitis Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Administrator Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 Είναι καθαρά τεχνική ήχου η διαδικασία. Όσο μετρονόμος και να είσαι, μόνο με τον παραπάνω τρόπο πετυχαίνεις το απόλυτο ηχογραφημένο δέσιμο δύο ή περισσότερων οργάνων. Παλιά μου τέχνη, κόσκινο. 1 Live and let Live.
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 OP Δημοσιευμένο 24 Απριλίου 2023 1 ώρα πριν, manosx είπε Καταλαβαινω οτι ειναι κατι σαν ασκηση η φαση. (...) Αν θελεις να προσεγγισεις τον ηχο και τις ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου τρακ, για να επεκτεινεις και τη δικη σου μουσικη, εγω θα πηγαινα πιο πισω απο την επεξεργασια στη μιξη, θα την εψαχνα ας πουμε με τις οκταχορδες κιθαρες. Αυτό ακριβώς είναι. Δε θέλω να αντιγράψω στο 100% τον ήχο, αλλά θέλω να πετύχω αυτό το "feel", αυτό που σκάνε όλα μαζί και το νιώθεις στο πετσί σου, χωρίς να καταστρέφονται όλα από έναν limiter. Διάλεξα αυτό το κομμάτι λόγω του κοφτού-απότομου riff, γιατί διακρίνεται ίσως καλύτερα και επανειλημμένα αυτό που θέλω να πετύχω. Ίσως το χαμηλότερο κούρδισμα, το scale length, η έξτρα χορδή, ή οι μαγνήτες να παίζουν κάποιο ρόλο σε αυτή την λεπτομέρεια. Είναι που είναι "δύσκολες" οι χαμηλότερες συχνότητες, οπότε όσο πιο καθαρή η πηγή, μάλλον τόσο καλύτερο και το αποτέλεσμα, υποθέτω πάντα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση