Προς το περιεχόμενο

Πιστεύετε ότι αξίζει να δωθεί περαιτέρω προσοχή στα Ηλεκτρικά και στα Δεκαχορδα μπουζούκια?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Ali Barout είπε

Αν έχουμε 12 χορδο μπουζούκι κουρδισμένο σαν κιθάρα 1 τόνο κάτω: Έχουμε μανίκι σαν ξύλο για καλούπωμα. 6 ζευγάρια χορδών επί 26 ή 27 τάστα. Αεροπλανοφόρο όπως εύστοχα ειπώθηκε νωρίτερα. Πόσο εύκολο είναι να παιχτεί το υπάρχον ρεπερτόριο σε ένα τέτοιο μανίκι; Είναι η έξτρα έκταση που μας προσφέρει το όργανο δίκαιο αντάλλαγμα για την έξτρα δυσκολία της μεγάλης ταστιέρας;

 

Έχω την εντύπωση επίσης, ότι θα ακουγόταν χάλια σε ένα μέρος της μεγαλύτερης έκτασής του.

Ή θα είχε καλύτερο ήχο στο bass register, ή στα πρίμα.

Και σε ένα μέρος της έκτασής του δεν θα ακουγόταν σαν μπουζούκι, αλλά σαν κάτι-σαν-μπουζούκι.

  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Αν και άσχετος με την όλη φάση, μιας που κάθησα και διάβασα το thread (μπας κι επιμορφωθώ) ας πώ κι εγώ τη γνώμη μου:

 

Θεωρώ πως αν υπάρχουν μουσικοί που θέλουν να παράξουν νέα πράγματα στο μπουζούκι κι αυτό που έχουν στο μυαλό τους εξυπηρετείται από 10χορδα, 12 χορδα ή μπουζούκια με 35" κλίμακα, τότε καλώς το συζητάμε και φυσικά πρέπει να υπάρξουν. Αλλά το όργανο εξελίσσεται επειδή υπάρχει η ανάγκη...αλλιώς δεν έχει νόημα. Ποιος ο λόγος να φτιάξεις ένα τέτοιο μπουζούκι για να παίξεις Άκη Πάνου πχ; Μείνε καλύτερα στο τρίχορδο που του άρεσε του μακαρίτη, να είσαι και οριτζινάλε. 

Ας δουμε πχ τις ηλεκτρικές κιθάρες...Βγήκαν οι υπερσολίστες, ο Vai θέλησε μία 7χορδη, την πήραν οι NuMetalάδες κατέβασαν κούρδισμα, κάποια στιγμή το κούρδισμα κατέβηκε τόσο που δεν έφτανε η 7χορδη -  πήγαμε στις 8χορδες, στις βαρύτονες και τέλος στις fanfreted. Επειδή υπήρχε η ανάγκη. Όχι γιατί θέλαμε να παίξουμε το Smoke on the Water μια πέμπτη χαμηλότερα...

  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Έχω την εντύπωση επίσης, ότι θα ακουγόταν χάλια σε ένα μέρος της μεγαλύτερης έκτασής του.

Ή θα είχε καλύτερο ήχο στο bass register, ή στα πρίμα.

Και σε ένα μέρος της έκτασής του δεν θα ακουγόταν σαν μπουζούκι, αλλά σαν κάτι-σαν-μπουζούκι.

 

Μη ξεχνάμε ότι το μπουζούκι έχει μόνο 2 "κανονικές" διπλές χορδές, τις δύο κάτω, Ρε και Λα. Οι υπόλοιπες έχουν μια μπάσα και μια λεπτή όπως ακριβώς η πρώτη Ρε. Η 5η χορδή δηλαδή θα έχει μια μπάσα και μια λεπτή πάλι? Τουλάχιστον στο 4χορδο υπάρχει η ισορροπία 2+2, ενώ στο τρίχορδο κυριαρχεί ο πιο λεπτός ήχος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

 

Μη ξεχνάμε ότι το μπουζούκι έχει μόνο 2 "κανονικές" διπλές χορδές, τις δύο κάτω, Ρε και Λα. Οι υπόλοιπες έχουν μια μπάσα και μια λεπτή όπως ακριβώς η πρώτη Ρε. Η 5η χορδή δηλαδή θα έχει μια μπάσα και μια λεπτή πάλι? Τουλάχιστον στο 4χορδο υπάρχει η ισορροπία 2+2, ενώ στο τρίχορδο κυριαρχεί ο πιο λεπτός ήχος.

Και πάλι διπλή να ήταν μέχρι ΣΟΛ δεν πείραζε σε κάτι. Και το 8χορδο καμια φορά το κουρδίζω ΛΑ ΡΕ ΛΑ ΡΕ αν θέλω να κωλοβαρέσω, είναι λίγο μπλάθρα η ΛΑ αλλά στην ουσία για τη μουργκάνα το θέλω, γραπα γραπα, όχι για να παίξω μελωδία εκει κάτω. Έχει τη φάση του.

 

Από κει και κάτω όμως (ΣΟΛ), δεν ξέρω αν μια γυμνή χορδή θα έπαιζε εξίσου καλά, θα πηγαίναμε σε wound αναγκαστικά, και ένα ζευγάρι wound θα είχε τελείως διαφορετικό ηχόχρωμα.

 

Άλλη ανώμαλη σκέψη είναι να κρατήσεις 3 ζεύγη unwound σολ σι μι, ή φα λα ρε (αλλά δεν ξέρω η φα αν θα το πήγαινε καλά από θέμα αττάκας και σαφήνειας), και να τις κλείσεις σε δύο ζευγάρια ΡΕ-ρε κάτω, Ντο-ντο πάνω, άταστα. Αλλά ο μάστορας έχει σκαρπέλα, έχει σουβλιά, ράσπες, πριγιόνια δίπλα εκεί που κάθεται. Αυτά τα λένε "νύσσοντα και τέμνοντα" όργανα. Αν θέλετε να πάτε να παραγγείλετε εσείς, πηγαίντε.

Επεξεργασμένο από Ali Barout
  • Like 1
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα γράψω και εγώ την εμπειρία μου - αποψάρα μου.

Βρέθηκε στα χέρια μου μια 12χορδη ηλεκτρική κιθάρα. Μετά από διάφορες ταρζανιές μου ήρθε η ιδέα να την χρησιμoποιήσω ala bouzouk (tre chic)     ? . Δοκίμασα να παίξω ως μπουζουκίστας , δεν τα κατάφερα. Μετά από δοκιμές το συγκεκριμένο όργανο στα δικά μου χέρια για να ακούγεται εύηχο και να είναι προς χρήση και όχι πολύχορδο τόξο κατέληξε ως εξής :

 

Χορδές από σετ ηλεκτρικής 9αρι  με διπλές, την  Μι καντίνι ζευγάρι 11αρα Μι,  την Σι καντίνι ζευγάρι 14αρα Σι, την Σολ καντίνι ζευγάρι 22 , Ρε μπάσα καντίνι ζευγάρι 9αρα Μι, Λα μπάσα καντίνι ζευγάρι Σολ 16αρα, Μι μπάσα καντίνι ζευγάρι Μι 9αρα.

Κούρδισμα τις μπάσες με το ζευγάρι τους διαφορά μια οκτάβα. Τα καντίνια unisonic 

 

Προφανώς και ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ σαν ξάδερφος από μπουζούκι. ούτε ακούγεται σαν  κιθάρα. Όσοι το άκουσαν σαν φιμωμένο λαούτο θα το περιέγραφαν.

 

Γιατί τα έγραψα τα παραπάνω;   Όπως έχει ήδη αναφερθεί , είχα ανάγκη να δοκιμάσω κάτι. Όπως έχουν κάνει οι παλαιότεροι.  Όπως έχουν πολλοί κάνει στο παρελθόν με την οικογένεια των έγχορδων.

Προσπάθησα να κοροϊδέψω και να βρεθώ σε μονοπάτια του μπουζουκιού μέσω κιθάρας. Αποτυχία οικτρή. Υποθέτω η επέκταση σε οποιαδήποτε μορφής μπουζουκιού προϋποθέτει την ανάγκη του οργανοπαίκτη , την διάθεση του οργανοποιού και την ύπαρξη ή την δημιουργία ρεπερτορίου. Κάτι αντίστοιχο που ξαναέγινε στην ελληνική επικράτεια με το κλαρίνο. 

 

Πρόσφατα ανακάλυψα πως κάποιοι που έχουν γνώσεις περί της ελληνικής λαϊκής μουσικής ήδη ξεχωρίζουν τις ηχογραφήσεις των μπουζουκιών , με ή  χωρίς μαγνήτη , με μικρόφωνο στο στούντιο ή με μικρόφωνο όλα τα όργανα μαζί. Σε εμένα αυτή η ομαδοποίηση βγάζει νόημα. 

 

Καταλήγω πως ΝΑΙ χρειάζεται να πάει το μπουζούκι παραπέρα. Ήδη  έχουμε το τρίχορδο, το τετράχορδο ελληνικό, το τετράχορδο ιρλανδέζικο , όλα τα προαναφερθέντα με ή χωρίς μαγνήτη ή προενίσχυση και πάει λέγοντας.

Ήδη έχουμε ρεπερτόριο για συμφωνικές ορχήστρες με σολίστ  το μπουζούκι.

Ας μεγαλώσει η οικογένεια του μπουζουκιού. Για καλό θα είναι.

 

 

 

 

 

 

Σόρυ για το σεντόνι.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρωσωπικά θεωρώ ότι όντως πρέπει να δοθεί προσοχή στα 10χορδα μπουζούκια και ιδίως στα ηλεκτρικά μπουζούκια. Πρώτα από όλα όσον αφορά το δεκάχορδο όντως οι Κατσάμπα έπαιζαν με δεκάχορδο και προφανώς υπήρχε βασικός λόγος για αυτό, όπως και γιατί δημιουργήθηκε το 4χορδο. Προφανώς όσο πιο πολύπλοκες συγχορδίες θέλεις να παίξεις τόσο μεγαλύτερη γίνεται η ανάγκη για περισσότερες χορδές. Όσον αφορά το ηλεκτρικό μπουζούκι να πούμε εδώ ότι όλη αυτή η φάση που έχει περάσει η ηλεκτρική κιθάρα για πάνω από μισό αιώνα με τεράστιο πειραματισμό στους ήχους είναι εντελώς απούσα από το μπουζούκι. Ουσιαστικά έχουμε με 2-3 ήχους και αυτό είναι δυστυχώς. Βασικά η κιθάρα και το μπουζούκι είναι παρόμοια όργανα και θα μπορούσε να υπάρχει μια παράλληλη ιστορία όμως δυστυχώς δεν το βλέπουμε αυτό. Η κατασκευή μπουζουκιών χωρίς ακουστικό ηχείο μετρά πολύ λίγα χρόνια, και σχεδόν άργησε έναν αιώνα σε σχέση με την κιθάρα. Ευτυχώς λοιπον που υπήρχε και ο Χιώτης και κάναμε μερικά βήματα μπροστά γιατί αν δεν ήταν και αυτός ειλικρινά ακόμα θα είμασταν στο 1930

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 4/18/2023 at 9:07 AM, kpeyos said:

Αν και άσχετος με την όλη φάση, μιας που κάθησα και διάβασα το thread (μπας κι επιμορφωθώ) ας πώ κι εγώ τη γνώμη μου:

 

Θεωρώ πως αν υπάρχουν μουσικοί που θέλουν να παράξουν νέα πράγματα στο μπουζούκι κι αυτό που έχουν στο μυαλό τους εξυπηρετείται από 10χορδα, 12 χορδα ή μπουζούκια με 35" κλίμακα, τότε καλώς το συζητάμε και φυσικά πρέπει να υπάρξουν. Αλλά το όργανο εξελίσσεται επειδή υπάρχει η ανάγκη...αλλιώς δεν έχει νόημα. Ποιος ο λόγος να φτιάξεις ένα τέτοιο μπουζούκι για να παίξεις Άκη Πάνου πχ; Μείνε καλύτερα στο τρίχορδο που του άρεσε του μακαρίτη, να είσαι και οριτζινάλε. 

Ας δουμε πχ τις ηλεκτρικές κιθάρες...Βγήκαν οι υπερσολίστες, ο Vai θέλησε μία 7χορδη, την πήραν οι NuMetalάδες κατέβασαν κούρδισμα, κάποια στιγμή το κούρδισμα κατέβηκε τόσο που δεν έφτανε η 7χορδη -  πήγαμε στις 8χορδες, στις βαρύτονες και τέλος στις fanfreted. Επειδή υπήρχε η ανάγκη. Όχι γιατί θέλαμε να παίξουμε το Smoke on the Water μια πέμπτη χαμηλότερα...

Έτσι ακριβώς, δεν υπάρχει ενδιαφέρον για αλλαγη στην Ελληνική μουσική. Όταν παίζεις τα ίδια και τα ίδια, ποιός ο λόγος να πειραματιστείς; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου