Προς το περιεχόμενο

Superfunk mixing & mastering


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γιατί απαγορεύονται τα πολιτικά σχόλια;Και γιατι να μην απαγορεύονται τα σχόλια για γάτες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Κβαντική Διεμπλοκή είπε

Γιατί απαγορεύονται τα πολιτικά σχόλια;Και γιατι να μην απαγορεύονται τα σχόλια για γάτες;

 

μετά λέτε εμένα....

  • Χαχα 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Κβαντική Διεμπλοκή είπε

Γιατί απαγορεύονται τα πολιτικά σχόλια;Και γιατι να μην απαγορεύονται τα σχόλια για γάτες;

 

Γιατί δεν είναι όλα τα ζώα ίδια.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να προσθέσω εδώ σχετικά με την απορία του Μπάμπη, αν αφήσεις καμια 20ριά tracks να γράφουν στο -5, πριν κάν ολοκληρώσεις το κομμάτι στα groups και ιδίως στο master θα έχεις φτάσει στο θεό.

Οπότε αντί να κατεβάζεις και να διορθώνεις 10-15 faders τη φορά καλύτερα να ξεκινήσεις από χαμηλά.

Επίσης (το ανέφερα ήδη) αν το daw σου επιτρέπει groups, φτιάξε προκαταβολικά μερικά, για κιθάρες ηλεκτρικές, ακουστικές, μπάσα, πλήκτρα, φωνές, πνευστά, τύμπανα κλπ ώστε να μπορεις με αυτά να κουμαντάρεις το master σου, και όταν χρειαστεί μόνο τις κιθάρες, τα πλήκτρα. 

Όταν μεταξύ τους όλες οι κιθάρες έχουν έρθει, τότε παίζεις πχ τις κιθάρες μόνο με τα μπάσα και τα τύμπανα και ελέγχεις.

 

Αλλά γενικά καλό είναι αυτό να μην το αφήσεις να γιγαντωθεί.

Όταν ήδη το κομμάτι έχει φτάσει στη μέση και το master κινείται στο -2 -3 το έχεις χάσει το παιχνίδι. Τί να πρωτοκατεβάσεις. Και φυσικά κάθε κατέβασμα θα σου χαλάσει όποιες ισορροπίες έχει ήδη φτιάξει.

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mpamps είπε

Αυτά ακριβώς είναι που δεν κάνω (ακόμα)...και τα levels μου είναι στο θεό.

Μαθαίνω όμως...

 

ΨΑΧΝΩ τοση ωρα να σου βρω ενα βιντειο της προκοπης για αυτο που να ειναι συντομο και κατανοητο,τελικα βρηκα διαμαντι στο ιδιο το καναλι του Sonar ?

 

 

  • Ευχαριστώ 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Να πω και εγω τις μ@λ@κιες μου.?

 

 Πρωτα απο ολα, γραφουμε σε 24 bit. Αυτο μας επιτρεπει το εξης σημαντικο: Μπορουμε να στοχευσουμε σε ενα level εγγραφης με peaks στο -6 η και στο - 9 χωρις καμια απωλεια αναλυσης αξια λογου. Ετσι ξεκιναμε κατευθειαν με μια σταθμη που εχει το headroom που χρειαζεται, ενω παραλληλα εχουμε και ενα εξτρα μαξιλαρακι ασφαλειας για να αποφυγουμε καταστροφικα peak κατα την εγγραφη.

 

 

 Στη συνεχεια, και για να μπορεσουμε να συγκρινουμε οποιαδηποτε επεξεργασια που κανουμε με το dry σημα, θα πρεπει να συγκρινουμε σε ιδιες σταθμες. Τα αυτια μας ειναι το καλυτερο εργαλειο για αυτο, οποτε αν ας πουμε βαλουμε εναν κομπρεσορα, τον κανουμε bypass και οταν τον ενεργοποιουμε φροντιζουμε το σημα να εχει την ιδια ενταση, ρυθμιζοντας το output. Ετσι πρεπει να συγκρινουμε το πριν και το μετα, διαφορετικα το δυνατοτερο σημα παντα μας φαινεται καλυτερο, και στην πραγματικοτητα μπορει να τα καναμε χειροτερα. 

 

 Τηρωντας το παραπανω, εκτος απο καθαροτερη εικονα του τι κανουμε, διατηρουμε και το επιπεδο του σηματος στην ιδια σταθμη.

 

 Τωρα, υπαρχουν αλλα δυο συνηθεστατα δεδομενα: Η μποτα στις περισσοτερες μουσικες εχει τη μεγαλυτερη ακουστικη ενεργεια, και κατα κανονα γραφουμε πρωτα τυμπανα για να τα ακουμε και να παιξουμε πανω τους τα υπολοιπα οργανα.

 

 Αν λοιπον ρυθμισουμε την μποτα απο την αρχη, με το master fader στο 0 ( unity) να πικαρει η μποτα solo γυρω ας πουμε στο -12 στο master track, ειναι σχεδον βεβαιο οτι οσο θα προσθετουμε οργανα δε θα κλιπαρουμε το master καναλι. Αν λοιπον τηρουμε τα παραπανω, και δε βλεπω καποιο λογο να μην τα τηρουμε, ερχεται και δενει το γλυκο ωραια, χωρις ιδιαιτερο κοπο.

 

 Αυτη ειναι μια πιθανη προσεγγιση, δεν ειναι δογμα, το σημαντικο ειναι να εχεις τον ελεγχο στις σταθμες, τα νουμερα και η μεθοδος μπορει να διαφερουν, ο στοχος ομως οχι.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστά. Αλλά να κάνω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου, επειδή η μέρα είναι βροχερή και βαριέμαι. Τα περισσότερα DAW τη σήμερον ημέρα έχουν τουλάχιστον 32bit float processing. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά ο μόνος τρόπος να πικάρει κάτι είναι στην έξοδο. Οπότε, τα εργαλεία μας επιτρέπουν ακόμα και όλα τα τρακ αν γράφουν +3 +6 +10 +φιλαράκιέλεος, και το μάστερ φέιντερ +ήμαρτον, αν κατεβάσουμε το μάστερ φέιντερ (που υποτίθεται ότι είναι η έξοδός μας από την κάρτα, έτσι;) σε επίπεδο τέτοιο που να μην πικάρει πια, είναι όλα ΚΟΜΠΛΕ.

 

Θα πει κάποιος "έτσι δε μαθαίνεις", "δεν είναι σωστά πράγματα αυτά", "φτου σου ρε ξιοφτίλα", και είμαι σύμφωνος κι εγώ! Αλλά, τα εργαλεία το επιτρέπουν. Κι όχι μόνο στα DAW:

 

image.png.28cc158a20ac531c35def2724cd18578.png

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 To DAW το επιτρεπει αυτο, οχι ομως ολα τα plug in, διοτι θελουν οι μ@λ@κες αναλογικη εξομοιωση, που σημαινει μη- γραμμικη παραμορφωση, saturation και αλλες μαλακιες, και αν πας σε τετοια plug in με σταθμη και-τα-παπουτσια-μεσα, το εκανες το πραγμα χαος.?

 

 Αν βεβαια ειναι floating point ολη η επεξεργασια του καναλιου, τοτε πραγματι δεν μπορεις να το καταστρεψεις οσο και να το θες ?

  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου