Προς το περιεχόμενο

Ξεκίνησα sweep picking, συμβουλές για βελτίωση τεχνικής αλλά και ρυθμού!!!


nbampaliaris

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

 

Επίσης για τον ήχο, και εμένα μου σπάει τα αυτιά. Το πρόβλημα που είναι στο παιξιμό μου ή στον εξοπλισμό μου; Η ίσως στο κινητό που έκανε την ηχογράφηση;

Το πρόβλημα κατά πάσα πιθανότητα είναι στο ότι δε χρησιμοποιείς σωστά τον εξοπλισμό που έχεις. Δε μας είπες πως παίζεις, αλλά ότι κ να χρησιμοποιείς δε θα έπρεπε ν'ακουγεται έτσι. Είναι σαν να παίζεις ή από sim ή από plugin κ είναι απενεργοποιημένη η καμπίνα. Πες μας πως βγάζεις ήχο (ενισχυτή, σιμ, πλαγκιν) κ ίσως κάποιος μπορεσει να βοηθήσει.

 

5 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

 

Τουλαχιστόν μέχρι να δω για δάσκαλο, μπορείτε να μου δώσετε τίποτα πηγές στο internet πχ βιντεάκια που να στα μαθαίνουν και να σου δείχνουν και ασκήσεις;

 

 

Ασκήσεις οποιες κ να κάνεις μπορούν να βοηθήσουν. Δεν υπάρχει μυστική άσκηση που θα τα αλλάξει όλα . Είναι σε τι εστιάζεις όταν κάνεις μια άσκηση κ τι πρόγραμμα κ προσέγγιση έχεις φτιάξει για να βελτιωθείς. 

 

Δύο πηγές που θα πρότεινα για να καταλάβεις κάποια πράγματα κ να μη χάνεις χρόνο μέχρι να βρεις δάσκαλο είναι:

α) μπες στο justinguitar αν είναι ακόμα free κ πάρ'τα όλα από την αρχή. Σιγουρεψου ο,τι κατανοείς τι λέει σε κάθε βίντεο κ πως μπορείς να το εφαρμόσεις. Κάνε ότι λέει σε κάθε βίντεο (τα έχει όλα φοβερά οργανωμένα από beginner κ είναι πολύ καλός στο να εξηγεί) οπότε ακόμα κ αν νομίζεις πως το ξέρεις δες το κ εφάρμοσε το 

 

β) για καθαρά τεχνική βρες το rock discipline του petrucci. Αν το ακολουθήσεις για κάνα δίμηνο κ το  εφαρμόσεις θα φτιάξεις ένα καλό foundation στη τεχνική σου κ κυρίως στο alternate picking. Δουλεύει πολύ με καθαρό κ μετρονόμο οπότε αυτό το ρομποτικό on the beat θα σου καρφωθεί στο κεφάλι . Χρησιμοποιησε μετρονόμο αλλά σκέψου να μπορείς να φτιάξεις αυτό το ρομποτικό που λέμε κ όχι να ανεβάσεις tempo . Αν στην αρχή οι ασκήσεις για ζέσταμα σου φανούν παλούκι μην ανησυχείς... Είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του βιβλιου?. Βασικό να βρεις κ το ηχητικό της μεθόδου εκτός του βιβλίου κ να συγκρίνεις πως ακούγεσαι με το πώς ακούγεται το κάθε παράδειγμα. (οχι το τεμπο που παιζει, αν κ τα περισσοτερα ευτυχως τα παιζει κ αργα)

Δυστυχώς η μέθοδος αυτή δεν έχει πολλές ιδέες να σου δώσει για το τι να παίξεις, όσο  για να φτιάξεις τεχνική . Μην κάνεις το λάθος να παίζεις τις ασκήσεις του για ..μουσική . γι'αυτο ξεκίνησα με Τζάστιν .

Υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι τεχνικης αλλά αυτή είναι ολοκληρωμένη (αν κ εχει σα βαση το alternate picking, ετσι πρεπει οταν χτιζουμε το foundation) . Ξεκινάει από fragments σε μια χορδή (πολύ βασικό) κ μόλις την τελειώσεις θα έχεις πολλές καλές συνήθειες κ κατανόηση πως να φτιάχνεις κ μόνος σου υλικό για τεχνική 

 

Γ) βγάζε πράγματα που αντικειμενικά μπορείς με το αυτί . Δουλευε το συνέχεια. Βελτιώνε το όσο μπορείς. Εδώ δεν έχω να πω τιποτα καθώς ανά μήνα πχ θα αλλάζε το feedback  που θα σου έδινε κάποιος, αλλα μην το παραμελείς. Με το αυτί κ το μυαλό παίζουμε. Τα χέρια ακολουθούν (αφού τα έχουμε εκπαιδεύσει πρωτα?)

 

Δ) δυστυχώς δεν έχω τίποτα να προτείνω έτοιμο για το πιο σημαντικό κομμάτι που είναι αυτοσχεδιασμος. Εκεί θα πρέπει να εστιάσεις με τον δάσκαλο σου όταν βρεις.

 

Για να γλιτώνεις χρόνο σε Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ηχογράφησε τακτικά τον εαυτό σου κ άκου με ειλικρίνεια. Είτε είναι Ρυθμός, είτε άσκηση, είτε σόλο, είτε αυτοσχεδιασμος. 

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Like 4

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπαρέ στις δυο τελευταίες χορδές με λεγκάτο και pull off μετά σε repeat, 4 νότες δλδ. Θέλει mute με το δεξί στο sweep έτσι να ακούγεται σωστά και να μην κάνεις θόρυβο.

Ξεκίνα πολύ αργά και σιγά σιγά θα ανέβεις σε ταχύτητα. Αυτή η τεχνική θα ανοίξει νέους ορίζοντες στο γρήγορο παίξιμο γιατί μπορείς να βάλεις μία οι και δύο ακόμα νότες σε ό,τι lick θα έπαιζες με legato=>pull off, επίσης θα βελτιώσει πάρα πολύ το συγχρονισμό δεξιού και αριστερού.

Όταν το μάθεις καλά, θα σου είναι πάρα πολύ άνετο να παίξεις ΠΟΛΥ γρήγορα γιατί μοιράζεις τη δουλεία σε δεξί και αριστερό κάτι που δεν κουράζει. Λόγω του Mute πετυχαίνεις σχεδόν απόλυτη καθαρότητα.

Εφάμιλλο είναι μόνο το tapping για τους ίδιους λόγους.

Για να βγει σωστά είναι απαραίτητο να muta-ρεις πολύ ελαφρά τις νότες του sweep.

Frank Gambale είναι ο άνθρωπος σου.

Ελπίζω να βοήθησα και όχι να σε μπέρδεψα?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Σχετικά με το θέμα για να με βοηθήσετε γιατί ακούγετε τόσο cringe/ανατριχιαστικός ο ήχος:

 

Πως ακούγετε με καθαρό:

 

Να ξερετέ δεν έχω ιδέα από τις ρυθμίσεις στον ενισχυτή και στο πεταλάκι, όλα στην τύχη τα έχω. Η ηχογράφηση έγινε από κάμερα κινητού Xiomi redmi note 7 

 

Πάντως τον ενυσχητή τον έχω πάντα στο clean και αλλάzω μεταξύ clean και ovverdrive από το πεταλάκι.

 

 

1678377783666.jpg

1678377783661.jpg

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για αρχή, όπου λέει HIGH σε ενισχυτή και πετάλι (που σημαίνει ψηλές συχνότητες στο equalizer) κατέβασέ το κάτω ίσως και από τη μέση. Οι ψηλές συχνότητες είναι ο κύριος λόγος που πετσοκόβει αυτιά.

 

Στο πετάλι φέρε και τα άλλα στη μέση (Mid/low), και παίξε λίγο μέχρι να δεις πώς αλλάζει ο ήχος. Μπορεί να χρειαστεί να πειράξεις και το Distortion στο πετάλι.

 

Όσον αφορά το clean, ακούγεται καλύτερα το πόσο σκοντάφτει το sweeping, και όχι μόνο. Χρειάζεται αργή μελέτη με μετρονόμο. Κάνεις λάθος? Ξεκίνα από την αρχή ενός μέτρου. Να προσπαθείς να "ενώνεις" τα τμήματα μέτρο-μέτρο και σιγά σιγά ανεβάζεις και την ταχύτητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, manosx είπε

Solid state ενισχυτης, 8ρι ηχειο, πεταλακι ultra metal, και ολα τα treble στο τερμα

 

 

 

 

Θα πεσει φωτιά να μας καψει

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούφ. Πρόβλημα πάλι. Τον ενισχυτή σου δε τον ξέρω. Από την φωτογραφία καταλαβαίνω όμως. Θα έχεις πρόβλημα να τον φέρεις ν'ακουστει υποφερτα έστω κ για practice amp. Για καθαρά μιλάω. Για βρώμικα ξέχνα το. Βάλε στο καθαρό όλα στη μέση (low mid hi). Ακου  προσεκτικά αν ξύνει, χαμήλωσε hi . Αν έχει υπερβολικά μπάσα (χλωμό) κόψε μπάσα. Αν χρειάζεται μπάσα γιατί είναι αναιμικος εκεί ανέβασε.. σε μικρές δόσεις. Τα μεσαία τώρα. Ο συγκεκριμένος ενισχυτής μόνο εκεί θα έχει παρουσία αλλά κ εκεί θολούρα θα είναι. Τώρα που το ξανασκέφτομαι όλα στο 5 και δοκίμαζε από 3-7 μόνο για διορθώσεις . Έχε στο νου σου πως αλλιώς θ'ακουγεται κάτω στο πάτωμα , αλλιως αν τον σηκώσεις ψηλά .

 

Αυτά ήταν τα εύκολα... Πάμε στα δύσκολα τώρα (στο πετάλι)

 

Πέτα το ? 

 

Το πετάλι αυτό είναι κλώνος του metal zone (ζώον). Κανένα πετάλι δεν είναι υπεύθυνο για περισσότερους κακούς τζιτζικο-ηχους στην ιστορία ολόκληρη. 

 

Το είχαν όλοι. Σε όλους τζιτζικιζε. Είτε σε φτηνό , είτε σε μέτριο , είτε σε καλό ενισχυτή. Σε όλους! Το αυθεντικό έτσι όχι ο κλώνος. Κάτι το μέταλ που είχε στο όνομα, κάτι ότι ήταν boss (εγγύηση τότε), κάτι ότι ήταν οικονομικό κ το ευρισκες εύκολα, κάτι ότι η σουηδική σχολή ντεθ μέταλ είχε στηρίξει τον ήχο της σε αυτό έκανε όλους τους μεταλλαδες αρχάριους κ λίγο πιο προχωρημένους κιθαρίστες να το έχουν. Παρά τα πολλά ρυθμιστικα που είχε, ο ήχος δεν ερχόταν.

 

Μέχρι που 30 χρόνια μετά μαθεύτηκε πως ήταν σχεδιασμένο να λειτουργεί στη λούπα ενισχυτή σαν προενισχυση για να βγει ο ήχος που έπρεπε . Αφού είχε πουλήσει τα μαλλιοκεφαλα του κ ακούσει τα περισσότερα καντήλια στην ιστορία του γκιταρ γκηαρ ! Τουλάχιστον κατάλαβαν όλοι γιατί δε μπορούσαν να κάνουν κάτι.

 

Βάλε τώρα πως το δικό σου είναι κ φτηνός κλώνος κ ο ενισχυτής σου δεν έχει λούπα να το βάλεις πριν το τελικό στάδιο να ακουστεί πιο υποφερτα. 

 

Οπότε συγγνώμη αλλά πάλι σου φέρνω άσχημα νέα σε αυτό το θρεντ.

 

Τι θα πρότεινα; Κάνε οικονομία 30-40 ευρώ αν μπορείς, κ ψάξε για φτηνό κλώνο hi gain πετάλιου που προσπαθούν να προσεγγίσουν ή mesa boogie η marshall jcm ήχο .(πχ τα discontinued πλέον joyo California sound ή joyo british) Αν βρεις κάτι στα μεταχειρισμένα ακόμα καλυτερα .

 

Ακόμα καλύτεροτερα μάζεψε περισσότερα να πας σε υποφερτο ενισχυτή modelling με 12αρι ηχείο ή κάποιο software στον υπολογιστή (δε θα το πρότεινα στην αρχή αλλά είναι μια λύση). Κ με τις 2 επιλογές σίγουρα θα μπορείς να έχεις ασύγκριτα πιο καλό ήχο από τον τωρινό. 

 

Επίσης έκανα λάθος στην εκτίμηση μου πως το gear σου δεν έχει πρόβλημα αλλά εσύ δε ξέρεις να το χρησιμοποιείς . Έχεις το χειρότερο πετάλι στην αγορά για να βγάλεις ήχο.  

Το μονο που παρακαλαγα να μη δω οταν σου ειπα δειξε μας με τι παιζεις? 

 

Μακάρι να μπορούσα να σου πω κάτι αλλο

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Like 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης. Στη φαση που εισαι ψαξε καθε ευκαιρια να κουβεντιαζεις απο κοντα με καποιον πιο προχωρημενο κ πιο εμπειρο απο εσενα. Ειδικα με οργανο στη παρεα. Ξερω πως αν εισαι σε χωριο αυτο θα ειναι δυσκολο. Κυνηγα το ομως. Αν βρεις.. πρηξ'του τα.

Για ολα. Για παιξιμο, για gear-ηχο κ το πιο σημαντικο για ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ

 

Αν βρεις κιθαροπαρεα σε κοντινο μερος.. κανονιζε καφε μια φορα την εβδομαδα κ πηγαινε! Πες να σου δειχνουν, να σου εξηγουν, ρωτα, ρωτα, ρωτα. Μετα ψαχνε ψαχνε ψαχνε.

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω εδώ δύο-τρεις σκόρπιες σκέψεις.

 

- Ο ενισχυτής ακούγεται μια χαρά καθαρός από ότι άκουσα στο κλιπ σου (είναι για μελέτη έτσι κι αλλιώς). Αν παίξεις με τις ρυθμίσεις του, θα τον κάνεις να ακούγεται ακόμα καλύτερα σύμφωνα πάντα με το δικό σου γούστο. Αν εσένα σου ακούγεται καλά όπως είναι μην τον πειράξεις.

 

- Ο ενισχυτής σου έχει κάποια εφφέ (reverb, delay, κλπ). Τα χρησιμοποιείς ποτέ? Καλό θα είναι να τα βάλεις και αυτά στο παιχνίδι αν δεν το έχεις κάνει ήδη. Αν δεν ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιήσεις, ψάξε και διάβασε δύο-τρία βασικά στο ίντερνετ.

 

- Εσύ ακούς αυτό που χαρακτηρίζουν ως τζιτζίκισμα ή ξύσιμο, ή "ανατριχιαστικό" ήχο τα παιδιά εδώ?

Αν δεν το καταλαβαίνεις, είναι νωρίς ακόμα να ψαχτείς με εξοπλισμό, δεν θα καταλαβαίνεις διαφορές στον ήχο, που για άλλους είναι σημαντικές και για άλλους (ανεπιτήδευτα αυτιά) λεπτομέρειες.

 

- Παίζεις το sweep καλύτερα απ' ότι περίμενα στο καθαρό σου κλιπ. Αν συγκεντρωθείς και μελετήσεις με σύστημα, θα το καταφέρεις να ακουστεί μια χαρά.

 

- Μην μας παίρνεις πάντα τόσο σοβαρά και μην "πιάνεσαι" από κάποιες φράσεις που μπορεί να χρησιμοποιούμε, ψάχνοντας κάτι που ακόμα για σένα μπορεί να μην είναι τόσο σημαντικό. Εδώ είμαστε ένα φόρουμ μουσικής τεχνολογίας, και δίνουμε μεγάλη σημασία στον εξοπλισμό και την όσο το δυνατόν ηχητική τελειότητα. Κοινώς ... είμαστε και λίγο "ψώνια".

 

- Το παραπάνω στο έγραψα για να καταλάβεις ότι δεν σε πάει πίσω ο εξοπλισμός σου. Είναι επαρκέστατος για το επίπεδό σου. Όταν αρχίσεις να καταλαβαίνεις κάποιες "λεπτομέρειες" στον ήχο, και όταν αυτές σου "χτυπήσουν", τότε μάλιστα, ασχολήσου με αυτό το θέμα.

 

- Για την ώρα προσπάθησε να συστηματοποιήσεις την πληροφορία που λαμβάνεις από παντού. Από εδώ, από το youtube, από τα ακούσματά σου, από το ίντερνετ, κλπ.

Έτσι θα χαθείς. Πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος ταξινόμησης και επεξεργασίας των πληροφοριών που δέχεσαι, για να λειτουργήσουν θετικά.

Πρέπει όλα να ενταχθούν σε ένα σύστημα, μια πορεία, να μην πετάγεσαι από το ένα στο άλλο χωρίς αναφορές και συνδετικούς κρίκους, δεν θα μάθεις ποτέ τίποτα έτσι στην πραγματικότητα.

Απλά θα έρθεις σε επαφή με έναν αχταρμά πληροφοριών που δεν θα γίνουν πραγματική γνώση. Μια ημιμάθεια τυφλοσούρτικη.

 

- Χρειάζεσαι καθοδήγηση. Μην την ψάχνεις στα φόρα, που ο ένας λέει το κοντό του και ο άλλος το μακρύ του. Και φυσικά μπορεί να έχουν δίκιο σ' αυτά που λένε, αλλά αυτή είναι η πλευρά του καθένα μας που βγάζει προς τα έξω, και δεν ξέρεις αν και πώς θα λειτουργήσει σε σένα.

Κάθε ένας είναι μοναδικός. Πρέπει να έρθεις σε επαφή με κάποια πράγματα με τον δικό σου τρόπο.

Μόνο που για να γίνει αυτό, και να μην χάνεσαι στα στενά δεξιά και αριστερά ψάχνοντας να φτάσεις κάπου, πρέπει κάποιος να σου δείξει τον δρόμο.

Αν μπεις εκεί, μετά θα τον περπατήσεις, θα τον ψάξεις, θα ρίξεις και ένα βλέφαρο στα στενάκια τριγύρω, αλλά δεν θα χαθείς.

Γιατί θα έχεις τον κεντρικό δρόμο πάντα μπροστά σου.

 

Αυτά τα λίγα από μένα.

  • Like 2
  • Ευχαριστώ 2
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

 

- Ο ενισχυτής σου έχει κάποια εφφέ (reverb, delay, κλπ). Τα χρησιμοποιείς ποτέ? Καλό θα είναι να τα βάλεις και αυτά στο παιχνίδι αν δεν το έχεις κάνει ήδη. Αν δεν ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιήσεις, ψάξε και διάβασε δύο-τρία βασικά στο ίντερνετ.

 

 

Σωστοτατος. Ηθελα τοσα να πω που ξεχασα αυτο

5 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

- Παίζεις το sweep καλύτερα απ' ότι περίμενα στο καθαρό σου κλιπ. Αν συγκεντρωθείς και μελετήσεις με σύστημα, θα το καταφέρεις να ακουστεί μια χαρά.

 

Γι'αυτο του ειχα γραψει πριν πως τωρα δεν ειναι ωρα για sweep γι'αυτον. Εχει αρκετο fascility κ πολλες ελλειψεις. Αν εχει ορεξη κ τον αναγνωρισει αυτο το συνδυασμο μπορει να κανει θαυματα σε προοδο

 

9 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

 

- Εσύ ακούς αυτό που χαρακτηρίζουν ως τζιτζίκισμα ή ξύσιμο, ή "ανατριχιαστικό" ήχο τα παιδιά εδώ?

Αν δεν το καταλαβαίνεις, είναι νωρίς ακόμα να ψαχτείς με εξοπλισμό, δεν θα καταλαβαίνεις διαφορές στον ήχο, που για άλλους είναι σημαντικές και για άλλους (ανεπιτήδευτα αυτιά) λεπτομέρειες.

 

- Το παραπάνω στο έγραψα για να καταλάβεις ότι δεν σε πάει πίσω ο εξοπλισμός σου. Είναι επαρκέστατος για το επίπεδό σου. Όταν αρχίσεις να καταλαβαίνεις κάποιες "λεπτομέρειες" στον ήχο, και όταν αυτές σου "χτυπήσουν", τότε μάλιστα, ασχολήσου με αυτό το θέμα.

 

 

Δε θα τον πηγαινει αν κλεισει αυτο το ρημαδοπεταλο. Αφου καταλαβει κ ακουσει τη ζημια που του κανει. Κ σοβαρολογω. Γι'αυτο λεω πως αν θελει ντε κ καλα βρωμικο ας ξεκινησει απο εκει (να το πεταξει) κ ας παρει οτι θελει. Μη συνηθιζει το αυτι του σε αυτο το πραγμα. 

 

Η επαφη κ το παιξιμο με αλλους θα τον βοηθουσε πολυ. Ολα ειναι trial and error κ διορθωσεις. Ειτε με καθοδηγηση ειτε με γνωμες μπορει να συνειδητοποιουσε καποια πραγματα πολυ πιο γρηγορα. Το προβλημα εδω μεσα ειναι πως κ 100% σωστα να ειναι οσα του λεμε, δεν ειναι δυνατον να παιρνει feedback κ καθοδηγηση ανα τακτα χρονικα διαστηματα. 

 

 

  • Like 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου