Προς το περιεχόμενο

Ξεκίνησα sweep picking, συμβουλές για βελτίωση τεχνικής αλλά και ρυθμού!!!


nbampaliaris

Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 λεπτά πριν, manosx είπε

Αν δε σε ενδιαφέρει η ταχύτητα, η τεχνική είναι ένα option που θα σε βοηθήσει σε δεύτερο χρόνο να μην πάθεις τραυματισμό

 

Νομίζω ότι η τεχνική είναι δεν πρέπει να είναι option ούτε σε αυτή την περίπτωση. Η σωστή τεχνική θα βοηθήσει κάποιον να βγάλει τον βέλτιστο ήχο από το όργανο του, ακόμα και σε αργές ταχύτητες. Έπειτα, επειδή οι στόχοι μπορούν να αλλάξουν κάποια στιγμή στο μέλλον, η σωστή τεχνική είναι απαραίτητο να προϋπάρχει έτσι ώστε εάν κάποιος αποφασίσει να γίνει βιρτουόζος στα "γεράματα" να μπορεί να το πράξει. Με λάθος τεχνική μοιάζει δύσκολο να συμβεί αυτό.

 

 

Bill, oι τεχνικές θέλουν τι ανάλογες ασκήσεις, προφανώς. Και η τεχνική του OP θέλει πολλη δουλειά, καθώς έχει ανοίξει πολλά μέτωπα. Συμφωνώ μαζί σου.

Επεξεργασμένο από gkourmoul1
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ και δεν το συζητώ. Το option το λέω με την εξής έννοια: Χωρίς τεχνική στο αργό, το πρόβλημα θα είναι θέμα ποιότητας εκτέλεσης. Στο γρήγορο όμως δε θα υπάρχει ΚΑΝ εκτέλεση, δε θα τις προλάβεις τις νότες, θα είναι σαν τον βάι με το ραλφ μάτσιο, θα πετάξεις την κιθάρα και θα χάσεις τη μονομαχια. ?

 

 Ρε τι ζημιά μας έκανε η εποχή του κολάν, μας κατέστρεψε ?

  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός από τα χρήσιμα που αναφέρουν οι συνάδελφοι από πάνω, εγώ προσθέτω κάτι το οποίο μπορεί να μοιάζει επουσιώδες αλλά δεν είναι: 

 

Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά θα πω τους δύο σημαντικότερους κατ' εμέ:

1. Καλύπτονται οι μικροτσαπατσουλιές και τα μικρολάθη (γιατί τα μεγάλα δεν κρύβονται με τίποτα)

2. Έχεις να διαχειριστείς, εκτός από την τεχνική σου καθεαυτή, το θόρυβο που προκαλείται από το αναπόφευκτο χτύπημα των παράπλευρων χορδών αλλά και το feedback/θόρυβο που προκαλούν οι ανοιχτές χορδές, είτε τις ακουμπάς είτε όχι.

 

Υπόψιν ότι αν ακούσεις προσεκτικά τον ήχο πολλών βιρτουόζων ροκ/μέταλ κλπ. θα διαπιστώσεις ότι παίζουν με πολύ λιγότερη παραμόρφωση απ' ό,τι αρχικά δίνεται η εντύπωση. Ο τρόπος που επιτυγχάνουν αυτό τον ήχο του φαινομενικά άπειρου sustain και απόλυτα συνεχούς ήχου είναι κυρίως θέμα τεχνικής και πάλι.

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθεσω άλλον εναν σημαντικό λόγο που δεν πρεπει να μελετάμε με υψηλό gain, ή γενικότερα με ήχο που έχει πολύ κομπρεσιον (θα μπορούσε να είναι και "καθαρός" ήχος, με πολύ κομπρεσάρισμα). Αποκτά ο παίχτης έλεγχο στο δεξί χέρι, διότι η παραμικρή παρέκλιση, πχ χτυπάμε δυνατά μια χορδή, μεταφράζεται σε κακό ήχο. Με ακομπρεσάριστο ήχο, υπάρχει η αναγκαιότητα του ελεγχου στο δεξί.

Με τον κομπρεσαρισμένο ήχο που συναντάμε και στα πιο πολλά plugins, δυστυχώς είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πόσο σημαντικό είναι ο έλεγχος της δύναμης, καθως δεν "ακουνε" στην πένα. 

 

  • Συμφωνώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Jazzjoker είπε

Εκτός από τα χρήσιμα που αναφέρουν οι συνάδελφοι από πάνω, εγώ προσθέτω κάτι το οποίο μπορεί να μοιάζει επουσιώδες αλλά δεν είναι: 

 

Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης

?Ηθελα να το πω πριν αλλα ειπα να μην ανοιξω κ το συγκεκριμενο θεμα.

 

Παρα πολλοι λενε μελετα με τον ηχο που θα παιξεις. Δεν ειναι λαθος αλλα οχι οταν χτιζουμε τα βασικα της τεχνικης. Μελετα με τον τροπο που θα παιξεις λοιπον, αλλά οταν εισαι ετοιμος. Η μεταμορφωση? (παραμορφωση) πχ στο alternate picking θα κομπρεσαρει τις νοτες, θα τις κανει να ακουστουν πιο ευκολα κ "σωστα" σε δυναμικες ενω στην πραγματικοτητα η μια νοτα θα ειναι τεράστια κ η αλλη στα ορια να ακουστει τζουφια. Αυτο αν ισχυει σε μια χορδη φαντασου τι γινεται στις αλλαγες χορδων. Δε σ'αφηνει να φτιαξεις τη ροη των νοτων ηχητικα με συνεπεια να μην μπορεις να εστιασεις στο να τις βελτιωσεις κ ρυθμικα, με συνεπεια κακη τεχνικη κ 0 δυναμικες.

 

Αν μελετας κ με καθαρο  καταλαβαινες πως οι νοτες δεν βγαινουν, πρωτα απ'ολα σαν ποιοτητα ηχου. Τωρα απο το κομπρεσαρισμα τις "ακους" κ το σφιξιμο ερχεται ως αντιδραση σωματικη για να τις χωρεσεις κ χρονικα. Με το καθαρο οσο κ να σφιγγομαστε αυτη η διαφορα στην ενταση 2 νοτων ειναι αμυνα που μας λεει απο μονη της να σταματησουμε γιατι δεν ακουγεται "σωστα"

 

Φυσικα οταν τα φτιαξουμε αυτα πρεπει να μελεταμε κ με βρωμικο (αν θελουμε να παιζουμε κ με βρωμικο) καθως αυτο το κομπρεσαρισμα δεν κανει διακρισεις κ ανεβαζει την ενταση κ στον παραμικρο θορυβο, μεχρι να γινει απο... θορυβουλης θορυβαρα. Οποτε  δουλευουμε περισσοτερο στο πως μιουταρουμε (τοσο με το αριστερο οσο με το δεξι) τις χορδες που ΔΕΝ παιζουμε

Επεξεργασμένο από billaraskats27

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Jazzjoker είπε

 

Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης.

 

Δεν ξέρω πώς εννοείς το "μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης" αλλά διαφωνώ με αυτή την συλλογιστική

 

1 ώρα πριν, gkourmoul1 είπε

Να προσθεσω άλλον εναν σημαντικό λόγο που δεν πρεπει να μελετάμε με υψηλό gain ..

 

 

59 λεπτά πριν, billaraskats27 είπε

Παρα πολλοι λενε μελετα με τον ηχο που θα παιξεις. Δεν ειναι λαθος αλλα οχι οταν χτιζουμε τα βασικα της τεχνικης.

 

Εγώ παιδιά διαφωνώ με αυτό.

Ακόμα και σε ότι αφορά τα βασικά της τεχνικής.

Και εξηγούμαι.

Εντελώς διαφορετική είναι η τεχνική όταν παίζουμε με καθαρό ήχο από όταν παίζουμε με παραμόρφωση.

Για μένα είναι άλλο όργανο στην κυριολεξία.

Αλλιώς βάζουμε τα δάχτυλα, αλλιώς παίζει το δεξί, αλλιώς πατάει το αριστερό.

Χρειάζεται ταυτόχρονα μελέτη με καθαρό ήχο και μελέτη με παραμόρφωση.

 

Η παραμόρφωση δεν καλύπτει λάθη/άτσαλο παίξιμο, τα μεγενθύνει, και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο παιξίματος που να μην υπάρχουν.

Για πολλά χρόνια έπαιζα/μελετούσα με καθαρό ήχο, αλλά δεν μπορούσα να παίξω με παραμόρφωση.

Έπρεπε να ξαναμάθω απ' την αρχή κάποια πράγματα, και δεν είναι καθόλου εύκολο να προσαρμοστείς.

 

Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν να είναι άλλο όργανο.

Γιατί κατά κάποιον τρόπο είναι άλλο όργανο παικτικά.

  • Συμφωνώ 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ. Είναι διαφορετικός τρόπος παιξίματος. Πρέπει να προσέχεις συγκεκριμένα πράγματα με distortion (μιουτάρισμα χορδών κλπ), όπως πρέπει να προσέξεις διαφορετικά πράγματα στον καθαρό ήχο. Όποιος μπορεί να παίξει με τον έναν τρόπο, δεν σημαίνει ότι μπορεί να παίξει και με τον άλλον, κυρίως δημιουργικά.

 

Τεχνικά, (picking technics, αριστερό χέρι κλπ) δεν βλέπω μεγάλες διαφορές. Όποιος μπορεί να παίξει με την πενα σε καθαρό ήχο, θα μπορεί να παίξει και σε βρώμικο.

 

Φαντάζεσαι όμως το παίξιμο που έκανε ο OP να το έκανε σε έναν καθαρό λαμπάτο με ένταση στο 2? Δεν θα άντεχε να ακούει το εαυτό του, και η αιτία θα ήταν το ανεξέλεκτο, βαρύ δεξί χέρι. Το να παίξει τα ίδια με ένα ελαφρύ overdrive, που ακούει στην πενα, θα ήταν ιδανικό, ώστε  να καταλάβει μόνος του προς τα που θα πρέπει να κινηθεί.

 

Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια σωστή ροή στο παίξιμο, μια σταθερή δυναμική, στην οποία το compression δεν είναι φίλος μας. Τα υπόλοιπα θα έρθουν.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εν μέρει συμφωνώ.Ειδικα πως πρέπει να μελετάμε κ με τα δύο. Κ όταν περιγράφω το γιατί, κάποια από αυτά τα λέω.

 

Που διαφωνώ τώρα. Στο ότι εσύ όταν το έκανες αυτό δεν ήσουν αρχάριος. Οπότε συμφωνούμε πως πρέπει από αρχικά στάδια να μελετάμε κ με τα δύο. Διαφωνώ στο τι πράγματα μελετάμε κ με τα δύο. Η μέχρι ποιου σημείου.

 

Να το πω αλλιώς. Όταν απέχω  καιρό από το όργανο κ η (οποία) τεχνική μου μ'εγκαταλειπει φυσικά κ θα βάλω στο παίξιμο μου σε μεγάλο ποσοστό πχ το alternate picking στο καθαρό. Αν τώρα θέλω να ανεβάσω (κ δε μιλάω μόνο για ταχύτητα) το βρώμικο, μόλις το καθαρό αρχίζει πάλι να έχει τα χαρακτηριστικά που θέλω, βάζω κ το βρώμικο μέσα. Μόλις δουλεύει όπως θέλω κ αυτό κ πλέον εστιάζω στα bpm ε δε δουλεύω το καθαρό ή τουλάχιστον το κάνω στο ζέσταμα. 

 

Τη μεγαλύτερη βελτίωση σε τεχνικά θέματα τη βλέπω όταν έχω χρόνο να στήσω ένα πρόγραμμα στο οποίο πιάνω ένα συνδυασμό από fragments -ασκησεις- technique etudes κ τα μελετάω με μετρονόμο σε μικρότερες ταχύτητες από την "τελική" μου κ κάθε φορά εστιάζω σε ΕΝΑ μόνο χαρακτηριστικο που θέλω να δουλέψω. (Ρυθμική ακρίβεια, οικονομία στο αριστερό, οικονομία στο δεξί, καθαρότητα, συγχρονισμός, δυναμικές). Φυσικά σε κάποια μόνο με καθαρό, αλλά με βρώμικο αλλά κ με τα δύο. 

 

Όλο αυτό ακούγεται πολύ κλινικό κ είναι . Κ εγώ το κάνω μια φορά το χρόνο για... καλιμπραρισμα. Όμως θέλω πάντα να έχω αίσθηση του που είμαι τεχνικά τόσο σε καθαρό όσο κ σε βρώμικο παιξιμο κ κυρίως τι μεταφράζεται από την τεχνική μου κ στα δύο κ πως.

  • Like 3
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά το sweep picking και πώς να το εξασκήσεις:

Ξεκινάς με το να κάνεις sweep, αργά, όλες τις χορδές, μόνο πένα, κάνοντας mute με το δεξί χέρι σαν να παίζεις ghosts. Χρονικά πρέπει να είσαι επακριβώς σε κάθε χορδή, χωρίς να σκοντάφτεις. Σιγά σιγά αυξάνεις ρυθμό.

 

Για να βάλεις νότες, ξεκινάς συνήθως με 2 χορδές και παίζεις ένα arpeggio 1 3 5 3 1, με το 5 να είναι hammer, και όλα τα υπόλοιπα sweeping. Για παράδειγμα 12 (στη 2η χορδή), 10 - 14 - 10. Πρέπει να το κάνεις πολύ αργά για να βγαίνει καθαρό το sweep χωρίς να σκοντάφτει. Αυτό το κάνεις για να φύγει το muscle memory πιθανού alternate/economy picking.

 

Μετά το κάνεις 3 χορδές, και εκεί ξεκινάει το πραγματικό sweeping. Mετά πας 4 χορδές κτλ.

 

Εγώ που το προσπαθούσα σχεδόν κάθε μέρα για 1 μήνα, δεν το πολυκατάφερα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Τα διάβασα όλα και ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας. Δάσκαλο θα προσπαθήσω να βρω, αλλά είμαι σε ένα κατσικοχώρι και είμαι αρκετά αποκομμένος. Δεν ξέρω αν αξίζει από το internet.

 

Για τεχνική (κίνηση καρπού, χεριού, κατεύθυνση πένας, τρόπος τοποθέτησης του αντίχειρα και τον υπόλοιπων δαχτύλων κτλ) τα έχω υπόψην μου αλλά όντως δεν έχω κάτσει κάποια από αυτά να τα δουλέψω ξεχωριστά.

Επίσης δεν κάνω ασκήσεις, μαθαίνω πχ μια τεχνική και την εφαρμόζω πάνω σε ένα τραγούδι.

 

Για τραυματισμό δεν κατάλαβα, τι μπορώ να πάθω δηλαδή; Καμιά φορά βγάζω κάλους στα δάχτυλα αλλά νομίζω είναι φυσιολογικό για τους κιθαρίστες. Επίσης αφήνω μια μέρα να περάσει για να ξεκουραστούν τα δάχτυλα και το μυαλό μου, γιατί βλέπω ότι στα γρήγορα σόλος που έχουν και πολές νότες μέσα που δεν επαναλαμβάνονται, χρειάζεται αρκετό brain power.

 

Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες. Αυτό με κρατάει αρκετά πίσω αυτήν την στιγμή. Μήπως πιέζω πάρα πολύ τις χορδές από ότι πρέπει κανονικά; Μήπως φταίει και η κιθάρα μου (150-200 ευρώ κιθάρα), γιατί αν δεν τις πατάω δυνατά δεν ακούγονται καλά, σαν να τις μισό πατάς δηλαδή.

 

Παίζω κιθάρα 10+ χρόνια, έχω πάει και ωδείο έναν χρόνο κιθάρα, αλλά μάθαινα και έπαιζα κυρίως rythm και κάνα μεσαίας ταχύτητας melodic lead guitar (εισαγωγή sweet child o mine για παράδειγμα) απλά πράγματα. Τώρα ξεκίνησα να μαθαίνω τεχνικές όπως sweep picking, alternate picking (το γρήγορο) για να μπορώ να παίζω solos.

 

Τα είχα παρατήσει, δεν έχω προσπαθήσει να γίνω καλύτερος τα τελευταία 7 χρόνια. Δηλαδή είμαι στο ίδιο επίπεδο που ήμουν πριν 7-8 χρόνια, συν την πρόοδο που έκανα τώρα τελυταία στο sweep picking, το οποίο σας το ξανα λέω ξεκίνησα από το μηδέν πριν κάνα μήνα, δεν είχα ξανά προσπαθήσει πότε να το μάθω.

 

 

9 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Όσον αφορά το sweep picking και πώς να το εξασκήσεις:

Ξεκινάς με το να κάνεις sweep, αργά, όλες τις χορδές, μόνο πένα, κάνοντας mute με το δεξί χέρι σαν να παίζεις ghosts. Χρονικά πρέπει να είσαι επακριβώς σε κάθε χορδή, χωρίς να σκοντάφτεις. Σιγά σιγά αυξάνεις ρυθμό.

 

Για να βάλεις νότες, ξεκινάς συνήθως με 2 χορδές και παίζεις ένα arpeggio 1 3 5 3 1, με το 5 να είναι hammer, και όλα τα υπόλοιπα sweeping. Για παράδειγμα 12 (στη 2η χορδή), 10 - 14 - 10. Πρέπει να το κάνεις πολύ αργά για να βγαίνει καθαρό το sweep χωρίς να σκοντάφτει. Αυτό το κάνεις για να φύγει το muscle memory πιθανού alternate/economy picking.

 

Μετά το κάνεις 3 χορδές, και εκεί ξεκινάει το πραγματικό sweeping. Mετά πας 4 χορδές κτλ.

 

Εγώ που το προσπαθούσα σχεδόν κάθε μέρα για 1 μήνα, δεν το πολυκατάφερα.

 

Ακριβώς αυτό κάνω, απλώς δεν χρησιμοποιώ arpeggios αλλά αληθηνά τραγούδια. Θα σας κάνω τώρα και ένα βίντεο σε σχετικά αργό ρυθμό να σας δείξω πως το εξασκώ.

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου