Προς το περιεχόμενο

Μίξη,τα φώτα σας.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

14 λεπτά πριν, κωνσταντινος2 είπε

Μετά από τις απαντήσεις αναθεωρω αυτά που είχα στο μυαλό μου,άσχετος είμαι προφανώς και τα λάθη είναι ανθρώπινα,αλλά επειδή με ενδιαφέρει τι προτείνετε για να ξεκινήσω,κάποια βιβλία ίσως; ευχαριστώ.

 

Θα σου πω πως ξεκίνησα εγώ. Ήταν κάνα 2μηνο πριν το 1o lockdown. Ανέβαζα κάνα κλιπ με κιθάρα, και μου την "έλεγαν" που το έγραφα με το κινητό.

Ξέθαψαν το pc από την αποθηκη, έβαλα κάρτα, και προσπαθούσα να κάνω μια σοϊκή εγγραφη, πάνω σε backing tracks.

Λιγες μέρες αργότερα ξεκίνησα τις πρώτες μου παραγωγές, με το cubase 5. Ετοιμα τύμπανα, μπάσο και κάνα δυο κιθάρες. Ανέβαζα κομμάτια συνεχώς, και όλοι εδώ μέσα μου έδιναν συμβουλές για βελτιωση. Κάθε επόμενο κομμάτι ήταν και λίγο καλυτερο στα σημεία. Η βελτίωση είναι και θα είναι συνεχής.

 

Σου συστήνω το ίδιο. Ξεκινα να ανεβάσεις κάτι, απλό. Ο,τι απορίες έχεις τις συζητάμε στην πορεία. Είναι ένας γρήγορος τρόπος.

 

Το να μάθεις θεωρητικα, οκ, αλλά κάνε το σε μικρή κλίμακα. Εάν προσπαθήσεις να επεκταθείς και να αρχίσεις να διαβάζεις για κάθε βημα κλπ, τότε θα "χαθείς" και ίσως μπλοκάρεις. Άνοιξε ένα νεο project σε ένα daw, και ξεκινά...

 

Εάν δεν έχεις daw, δεν ξέρεις πως να ηχογραφεί κλπ, ξεκινα από εκεί.

 

Μπορείς πάντα να το κάνεις και με τον "σωστό" τρόπο, δλδ να βρεις έναν επαγγελματία να σου δείξει. Υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνονται και σου μαθαίνουν παραγωγή.

Επεξεργασμένο από gkourmoul1
  • Ευχαριστώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, Superfunk είπε

 

Βρε Κωσταντινε μου...ΔΕΝ γίνονται έτσι οι δουλειές...

Πάλι καλά που δεν ζήτησες να σε μάθουμε να κάνεις εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς γιατί αποφάσισες να ασχοληθείς...

Επειδή πήρες ένα κομπιούτερ και κατέβασες και 3 plug in δεν σημαίνει ότι θα μάθεις να μιξάρεις με τρία ποστ στο ΝΟΙΖ...  :)

 

Αυτή τη μπούρδα που την έμαθες

 

Ευχαριστώ όσοι μπήκατε στο κόπο να απαντήσετε,θα προσπαθήσω να κάνω αυτά που μου είπατε και θα ανεβάσω ένα κομμάτι 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, κωνσταντινος2 είπε

 

Ευχαριστώ όσοι μπήκατε στο κόπο να απαντήσετε,θα προσπαθήσω να κάνω αυτά που μου είπατε και θα ανεβάσω ένα κομμάτι 

Υπάρχει ένα κανάλι στο YouTube με όνομα wickiemedia (όχι wikipedia) που μπορείς να μάθεις όλα τα βασικά για την μίξη. Το προτείνω ανεπιφύλακτα. Ψάξε τα παλιότερα του βίντεο και δες τα με χρονολογική σειρά.

 

Έχει το βασικό καλό ότι σου διδάσκει τα βασικά με δομημένο τρόπο. Αρχή, μέση και τέλος. Είναι σαν κανονικά μαθηματα. Θα παρεις μια πολύ καλή ιδέα. Όλα τα άλλα παρόμοια κανάλια που υπάρχουν έχουν ασύνδετα βίντεο με τιπς που προϋποθετουν να ξέρεις τα βασικά.

 

Από εκεί και πέρα θέλει εξάσκηση το πράγμα, όσο περισσότερο ασχοληθείς τοσο καλύτερος θα γίνεσαι

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον Alex Raptakis απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 10 πόντοι συμμετοχής.

Όπως προειπώθηκε, η μείξη είναι τέχνη. Γιατί είναι τέχνη; Γιατί μέσα από τη μείξη μπορεί να αλλάξει όλο το ηχητικό αποτέλεσμα. Φαντάσου ότι αυτός που αναλαμβάνει τη μείξη, καλείται να διαχειριστεί όλα τα εφέ, όλες τις εντάσεις, δυναμικά και στατικά εφέ, ακόμα και μικρές αλλάγές σε αρμονία (αν πχ έχεις αναλάβει να φτιάξεις επιπλέον φωνές με pitch correction).

 

Ναι μεν υπάρχουν κάποια "βήματα" όπως λες, αλλά έστω και λίγο να το ψάξεις, θα δεις ότι δεν είναι τόσο απλό έτσι ώστε να τα κατηγοριοποιήσεις ΌΛΑ. Ως μια αρχή όμως, θα προσπαθήσω να σου δώσω έναν πεπατημένο δρόμο για να μπορέσεις να πειραματιστείς και να μη χαθείς στο χάος των tutorials.

 

Στάδιο 0: Ηχογράφηση & Programming

Αυτά τα δύο είναι διαφορετικά πράγματα και έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με τη σύνθεση. Αν πχ σου δώσουν midi πληροφορία, τότε θα πρέπει ο mixing engineer να αποφασίσει (μαζί με τον συνθέτη/παραγωγό) για το τι ήχος θα δωθεί σε αυτή την πληροφορία. Ας το αφήσουμε για άλλη φορά όμως γιατί βγαίνει εκτός θέματος. Ως mixing engineer θα πρέπει πάντα να παραλαμβάνεις αρχεία ήχου σε lossless μορφή. Αν τα κάνεις όλα μόνος σου, και είσαι και παραγωγός, και συνθέτης, τότε μπορείς να τα κάνεις όλα παράλληλα.

 

Στάδιο 1: Σετάρισμα Αρχείων
Το πρωτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να "πετάξεις" όλα σου τα αρχεία μέσα σε ένα project, να φτιάξεις sample rates, click tracks, και να αρχίσεις να τα οργανώνεις όλα σε busses, με σωστά ονόματα, χρώματα, κτλ. Τα busses είναι groups, οπότε καλό θα είναι να τα φτιάξεις στην αρχή, και προσαρμόζεσαι όσο προχωράς στη μείξη, ανάλογα με το τι προκύπτει (πχ αν χρειαστεί αργότερα να κάνεις ένα sidechain, ένα send effect, κτλ).

 

Εδώ ίσως χρειαστεί να κάνεις Re-amping, ειδικά αν σου έχουν δώσει σήμα DI για ηλεκτρικές κιθάρες.

Επίσης μπορεί να χρειαστεί να τσεκάρεις το phasing σε κάποια tracks.

 

Στάδιο 2: Gain Staging

Το παν σε μια μείξη δεν είναι το pan (χαχα), αλλά οι εντάσεις. Τα κατεβάζεις όλα στο 0 και (συνήθως) ξεκινώντας με τα τύμπανα (πρώτα μπότα, μετά ταμπούρο, μετά hihat, κτλ) σιγά σιγά τα ανεβάζεις μέχρι να πετύχεις μια ισορροπία.

 

Δεν υπάρχει κανόνας που να λέει για -8db. Αυτό που χρειάζεται να ξέρεις είναι ότι αφήνουμε πάντα χώρο (head-room) έτσι ώστε να μπορεί να υπάρχει ελευθερία στο να αυξήσεις λίγο μια ένταση χωρίς να clipάρει κάτι άλλο. Όσο προχωράς στη μείξη με EQ, compression, effects κτλ, οι εντάσεις αλλάζουν ΠΟΛΥ.

 

Εδώ χρησιμοποιείς τη λογική του ότι, κάτι χαμηλό μπορεί να ψηλώσει εύκολα αργότερα, αλλά κάτι που έχει παραμορφώσει από την ένταση είναι πιο δύσκολο να διορθωθεί.

 

Στάδιο 3: Panning / Stereo Separation

Μετά ή και παράλληλα με τις εντάσεις, σίγουρα θα χρειαστεί να αρχίσεις να πειράζεις το που "κάθονται" τα όργανα. Μπορεί πχ να χρειαστεί να σετάρεις double tracked κιθάρες, να στρώσεις από την αρχή ένα ένα τα stems ενός ολόκληρου drum set. Βήμα βήμα, ξεκινάς και αποφασίζεις, ανάλογα την περίπτωση. Μπορεί να θες να κάνεις πολύ wide ένα synth ή πολύ mono ένα μπάσο, για να δεις πώς κάθεται στη μείξη πρωτού συνεχίσεις με τα υπόλοιπα εφέ. Αυτό μπορείς να το κάνεις και αργότερα βέβαια.

 

Κάποιοι κάνουν panning μετά από EQ και Compression. Σαν σημείωση εγώ θα πω ότι όταν κάνεις panning αλλάζει πολύ η ισορροπία σε μια μείξη, οπότε και πάλι, βλέποντας και κάνοντας.

 

Στάδιο 4: EQ & Compression

Αν ξεκινήσεις και ψάχνεσαι με βιντεάκια, κάποια στιγμή θα δεις ότι άλλοι θα λένε ότι πρώτα κάνεις EQ, ενώ άλλοι θα λένε πρώτα κάνεις Compression. Εσύ κάνε ότι σου ακούγεται καλύτερο ανάλογα την περίπτωση. Εμένα πχ μου αρέσει να κάνω EQ πρώτα, κόβοντας τις "περιττές" συχνότητες από όλα τα όργανα, έτσι ώστε να μην υπάρχει λάσπη και μουντίλα που λέμε. Παράλληλα μπορείς να τονίσεις συχνότητες που θες, ή να ψάξεις για περίεργιες αρμονικές που χτυπάνε.

 

Στάδιο 5: Insert & Send Effects

Αφού είσαι οκ με τα υπόλοιπα, μπορείς να ξεκινήσεις να βάζεις τα διάφορα εφέ, Αuto-tune, saturation, reverb, delay, κτλ κτλ. Εδώ πράττεις ανάλογα με το τι είναι πιο σημαντικό για το κομμάτι. Άλλα επιρρεάζουν πολύ, άλλα ελάχιστα.

 

Στάδιο 6: Automation

Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις, αλλά κυρίως η ένταση, ενδέχεται να χρειάζεται να αλλάζουν κατά τη διάρκεια ενός κομματιού. Αυτό το πετυχένεις μέσα από αυτοματοποιημένες ρυθμίσεις, που τις λέμε... automation. Κάποιοι το κάνουν ένα ένα καθώς φτιάχνουν ένα εφέ, ή καθώς ακούν το κομμάτι. Και πάλι, δεν υπάρχει κανόνας - βλέποντας/ακούγοντας και κάνοντας.

 

Στάδιο 7: Προετοιμασία για Mastering

Το τελικό στάδιο της μείξης είναι να είσαι σίγουρος ότι υπάρχει αρκετό headroom, ότι τίποτα δεν χτυπάει στα κόκκινα, και ότι όλα έχουν μια τελική μορφή - πλην της τελικής έντασης. Εννοείται πως, αν κάτι mid-way δε σου αρέσει, πχ έβαλες μια ακουστική κιθάρα δεξιά αλλά τελικά τη θες αριστερά, φυσικά μπορείς να το κάνεις, αλλά οφείλεις να τσεκάρεις πάλι το πώς επιρρεάζει την όλη μείξη.

 

Αφού όλα είναι οκ, το ακούς 100 φορές, και αν είσαι σίγουρος, προχωράς στο mastering, το οποίο είναι η διαδικασία "τελειοποίησης" του αρχείου, κάνοντάς το έτοιμο για χρήση. Μεγιστοποίηση έντασης, ένα τελευταίο EQ-check, και φυσικά Dithering, είναι κάτι που συμπεριλαμβάνονται σε αυτή τη διαδικασία.

 

Ε μετά το ξανακούς άλλες 100 φορές, κάνεις 100 διαφορετικά "τελικά" αρχεία και εν τέλει δεν είσαι ποτέ ευχαριστημένος. Τα λέω για να τα ακούω εγώ!

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν καταλαβαινεις αγγλικα, θεωρω οτι ο πιο ευκολος τροπος να αρχισεις ειναι να δεις αρκετα βιντεος στο youtube για μιξη, και ειδικα στο reaper αφου αυτο χρησιμοποιεις. Ψαξε βιντεο που δειχνουν απλα project απο την αρχη μεχρι το τελος, και σιγα σιγα αρχιζεις και βρισκεις ακρη. Μαθε πρωτα τα βασικα, και μετα πας στα πιο περιπλοκα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δέν θέλω να σε απογοητεύσω,αλλά ένα λάθος που εκανά εγώ και πιστεύω και αρκετοι αλλοί είναι οτί βλέπωντας βίντεο για μίξη κομματιών θα κάνω την μουσική μου να ακούγετε σάν κάποιες επαγγελματικές παραγωγές που άκουγα.Κατάλαβά οτί ήταν λάθος μέχρι την στιγμή που άκουσα τα stems απο κάποιες επαγγελματικές παραγωγές,χωρίς μίξη και τα άκουσα σκέτα χωρίς κανένα εφέ η επεξεργασία που προστέθηκε κατά την μίξη.Η εγγράφη δίνει το επαγγελματικό αποτέλεσμα και μιά καλή εγγραφή τήν μιξάρει εύκολα κάποιος από εδω μέσα,αρκεί να ξέρει τα βασικά και μετά είναι θέμα ακουστικής αισθητικής και τεχνολογίας το τελικό αποτέλεσμα.

Ξεκίνα με reference απο stems επαγγελματικών παραγωγών,κάνε π.χ το kick σου να έχει τον ίδιο όγκο με αυτό που ακούς, το snare το ίδιο και πόσο reverb έχει,πότε κόβετε,τα overheads π.χ stereo τις κιθάρες mono η stereo wide και διαφορές ιδιαιτερότητες που έχει το κάθε γρούπ,βλέπε το eq και για οπτική επιβεβαίωση και όταν έχεις κατι έτοιμο το τυπώνεις.Συνέχιζεις και άν τα κάνεις όλα καλά στο τέλος παίζεις το κομμάτι και ακούγετε καλά όπως είναι.Μην χάνεις χρόνο χωρίς reference track.Ποτέ,αυτό και η ακουστική σου ικανότητα/αντίληψη θα σε μάθει το οτιδήποτε.

 

Πού είναι τώρα η παγίδα.

 

Πώς να κάνεις με χρήση vst/plugins π.χ το snare απο το vst σου να ακουστεί σάν αυτό π.χ από το σέτ DW drums collectors edition που το έχουν γράψει 3-4 μικρόφωνα,έχει περάσει μέσα από μια αναλογική κονσόλα,απο pultec eq,μετά απο κανέναν LN1176 κομπρέσορα το eventide H3000 στο steve vai preset για παραμόρφωση και έχει γραφτεί μετά σε ταινία,απο κάποιον που ξέρει τι κάνει.

Ένα δάκρυ κύλησε από τα μάτια μού,δέν ξέρω άν η προσπάθεια είναι πιό κοντά στην οδύσσεια του Όμηρου,ή πιο κοντά στήν Οδύσεια του διαστήματος του  Στάνλει Κιούμπρικ.Εγώ σέ κάθε προσπάθεια πρίν κάνω Α/Β σύγκριση κρατάω προληπτικά ενός λεπτού σιγή,για τίς ώρες που πέρασαν,για το ρεύμα που έκαψα,για τα όνειρα που έκανα,ενώ μετά το Α/Β αρχιζούν να με απασχολούν υπαρξιακά και συμπαντικά ερωτήματα.

Επεξεργασμένο από MGs
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...
Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον CTK απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 5 πόντοι συμμετοχής.

Τα γράφω συμπεριληπτικά ως hints/λέξεις κλειδιά, και ψάχνεις ανάλογα. Είναι τα πιο θεμελιώδη κάθε μίξης (τα τρία τέσσερα πρώτα είναι τα σημαντικότερα, επικεντρώσου για αρχή σε αυτά). Μάθε - ψάξε, ρώτα πειραματίσου πώς και γιατί χρησιμοποιείς το καθένα, ή και τι δυνατότητες έχουν :
1. EQ 
2. COMPRESSION 
3. REVERΒ/DELAY (μάθε να κάνεις ξεχωριστά κανάλια για τα reverb κλπ.)

4. Gain staiging 
5. PANNING 
6. SATURATION (και ψάξε γενικά με την λέξη/κλειδί "analogue emulation plug ins"  κλπ)
7. Πρόσεχε πολύ την ενορχήστρωση των κομματιών σου (είναι σημαντικό και αυτό). 
8. Automation. 
9. Width/Depth. 3D διάσταση στις μίξεις σου. 
10. Μάθε τα monitor ακουστικά ή ηχεία που έχεις και αναπαράγεται η μουσική σου. 
11. Parallel και EQ compression ή και dynamic EQ  (κάτι πιο προχωρημένο , για αρχή και να μην μάθεις δεν έγινε και τίποτα, αλλά χρειάζεται)

12. Re-amping ή playback απο ηχεία και ενισχυτές. 

(είναι και άλλα ακόμη, αλλά προσπαθώ να στα συμπιέσω, τα πιο καίρια για έναν αρχάριο, για αρχή). 
Αν μάθεις κάπως αρκετά καλά αυτά τα πράγματα που έγραψα πιο πάνω και ξέρεις κάπως τι κάνεις και έχεις πειραματιστεί αρκετά  (μαζί με μερικά ακόμη που θα μάθεις στην πορεία) μπορείς να φτάσεις σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο τις παραγώγες σου απο το σπίτι σου  (σιγά - σιγά παίρνεις και καλύτερο εξοπλισμό). 

Ενώ όσο πιο καλά θα τα μαθαίνεις τόσο και θα βελτιώνονται οι παραγωγές σου. 

 

Πάντως, αν δεν βγάζεις ένα αξιοπρεπές έστω αποτέλεσμα, (δεν μιλάμε για υπερπαραγωγές) με έναν σχετικά λίγο γρήγορο υπολογιστή, μια σχετικά φτηνή αλλά καλή κάρτα ήχου, ένα-δύο επαγγελματικά μικρόφωνα, ένα καλό ενισχυτή (και ας μην είναι λαμπάτος, αρκεί να είναι καλός) ένα καλό οργανάκι κλπ. κλπ.  ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ, και τα εργαλεία, ούτε αυτά και τα μικρόφωνα κλπ. κάνουν τις μίξεις κλπ.  Αυτά είναι απλά εργαλεία που βοηθάνε. Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.  Το 90 της εκατό του τελικού αποτελέσματος εξαρτάται από τις ικανότητες του ηχολήπτη/μηχανικού. Τα μηχανήματα πιο επαγγελματικού επιπέδου φυσικά και βοηθάνε και πολύ μάλιστα, αλλά δεν σημαίνει ότι έαν δεν έχεις το τάδε ή δείνα ακριβό εξοπλισμό δεν μπορείς να βγάλεις ένα ικανοποιητικότατο και  καλό αποτέλεσμα. Ότι άλλο ακούς, όποιος και αν το λέει,  δεν ισχύει (στο υπογράφω και με τα δύο μου χέρια). 

Είναι μύθοι που συντηρούνε διάφοροι για τους δικούς τους και διάφορους λόγους ή απλά λόγω άγνοιας. 

 

 

(εξαρτάται βέβαια και τι μουσική παίζεις. Εάν παίζεις κάποια μουσική που σηκώνει πιο σαμπλαρισμένα ή ηλεκτρονικά ντραμς, είναι σίγουρα κάτι που θα σε βοηθήσει, δεν θα έχεις θέμα -- εφόσον ξαναλέω έχεις και μια εμπειρία).                                                                    

Το σημαντικότερο η μίξη έχει τρικ, μυστικά και κόλπα. Κάποια απο αυτά μπορεί να τα ανακαλύψεις μόνο εσύ (ή τέλος πάντων να μην είναι και τόσο πολύ διαδεδομένα) πάνω στις δικές σου ανάγκες και αδιέξοδα που βρέθηκες και να μην τα ξέρει και κανένας άλλος. Δεν υπάρχει όριο με το τι μπορείς να κάνεις και πόσο καλό μπορείς να το κάνεις, δεν έχει ταβάνι αυτό το πράγμα, εξαρτάται κυρίως με την διάθεση για πειραματισμό και εξερεύνηση και εξάσκηση και να αποκτήσεις σιγά σιγά μία εμπειρία. Το μυαλό σου τότε θα αρχίσει να γεννάει ιδέες, και θα βγάζεις απο το "τίποτα" καλό ήχο ή ενδιαφέροντα πράγματα. Οι άλλοι θα το ακούνε αυτό που έγραψες και θα σου λένε "αποκλείεται μας κοροϊδεύεις ότι έβγαλες αυτόν τον ήχο, μόνο με αυτά που λες, στο σπίτι σου κλπ.". Και όμως...

Είναι 90 της εκατό και άνω ο μηχανικός ήχου και να το διασκεδάζεις. Να καταλάβεις ότι ο ήχος είναι σαν μια πλαστελίνη που μπορείς εσύ να τον κάνεις όπως θέλεις και ότι θέλεις και χωρίς να έχεις και τα τρομερά μέσα. Αν το πάρεις σαν παιχνίδι μπορείς να το φτάσεις μακριά και να ξεπεράσεις και επαγγελματικά στούντιο. Δεν έχει τόση μεγάλη σημασία εάν γράφεις με τον υπολογιστή και μια κάρτα ήχου ή με εκατό χιλιάδες ευρώ εξοπλισμό σήμερα. Ο ηχολήπτης είναι το Α και το Ω. Ο καλός ηχολήπτης θα βρεί τρόπο να το κάνει να ακουστεί όπως "πρέπει". Θα αυτοσχεδιάσει, θα κάνει, κάτι θα σκαρφιστεί, στο τέλος θα το βρει. 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη το θεμα ειναι ατελειωτο. Θα σου πω μονο 1 πραγμα για αρχη.

- ηχογραφησε ενα αρχειο και καντου export. Απ αυτο το πραγμα θ αρχισει η ιστορια..

Εγω ετσι ειχα αρχισει και ειχα ενθουσιαδτει με την ενορχηστρωση , με τη συνθεδη πολλων οργανων. Μετα οταν το εκανα αυτο και καταλαβα οτι χρειαζεται μιξη εμαθα ποια εθναι τα βασικα βηματα που παν και οι απο πανω και πηγαινα με τυφλοσουρτηδες γθα ταeq κλπ ανα οργανο. Μετα με προβληματα αρκετα ξαναπηγα 5 βηματα πισω μεχρι να καταλαβω οτι τοrecording ειναι πολυ σημαντικο κ σε γλυτωνει απο πολλους μπελαδες αργοτερα. Για να ηχογραφω ομως καλυτερα ηταν σημαντικο οτι καταλαβα λαθη στη μιξη, δλδ στο επομενο σταδιο. Ειναι ολα διαλεκτικα δεμενα μεταξυ τους.

Και αλλα πολλα.

Το βασικο ειναι ν αρχισεις. Και απ την αρχη γεννιεται ο τροπος π θα εξελιχθεις, δλδ βαρος στην ηχογραφηση η στην μιξη πχ. Ξεκινα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και να συμπληρώσω κάτι, αν και είναι μεγάλα θέματα αυτά, και αναγκαστικά θα πρέπει να γράψουμε κατεβατά. 


Το θέμα με όλα αυτά δεν είναι αν θα πάρει κανείς καλό αποτέλεσμα. Κουτσά στραβά με τον έναν ή άλλο τρόπο θα φτάσει εκεί που θέλει αργά ή γρήγορα (και ίσως και αρκετά παραπάνω απ' ότι προσδοκούσε). 
Είναι ότι σε κανένα δεν μένει χρόνος να κάνει και τα δύο σε πραγματικά καλό (αν θέλει φυσικά κάτι τέτοιο) επίπεδο (και αυτό είναι σπάνιο και υπό ειδικές συνθήκες και περιπτώσεις). Και για αυτό υπάρχουν και τα στούντιο. 
Ο χρόνος λοιπόν είναι το θέμα. Ότι δεν διαθέτουμε πολύ χρόνο (από αρχαιοτάτων χρόνων αυτό ήταν).


Όσα αφορά την μίξη (και οτι σχετίζεται με αυτό) το ξανατονίζω γιατί μαζί με αυτό που νομίζουν ή λένε πολλοί ότι η μίξη είναι θέμα μηχανημάτων,  τελευταία φοριέται και κυκλοφοράει πολύ και το άλλο παραμύθι  "ότι είναι θέμα ηχογραφήσεων/πρωτογενής υλικού"   όλα στην παραγωγή πρώτα πρώτα είναι θέμα αυτιού και εμπειρίας/εξάσκησης, όλα τα άλλα πολύ, πολύ δευτερεύοντα και όποιος δεν θέλει να ζυμώσει πέντε ημέρες κοσκινίζει.  (του φταίνε τα μηχανήματα, οι ηχογραφήσεις, τα σύννεφα, τα τζιτζίκια και πάει λέγοντας). 

 

  
 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου