gkourmoul1 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Να το πω διαφορετικά. Ο,τι μαγνήτη και να μου δώσεις, θα βγάλω τον ίδιο ήχο με τα κατάλληλα πετάλια, και το ανάλογο tweaking στο eq. Δεν θα δυσκολευτω. Το ίδιο και την αλλαγή ενισχυτή. Την αλλαγή μικροφωνου, ή μεγαφώνου ή θέση μικροφώνου δεν είμαι σε θέση να την ματσάρω, tweakαροντας κάποιο άλλο στοιχείο της αλυσίδας. Γι'αυτό λέω ότι δεν μπορούν να μπουν στην ίδια συζήτηση, ως προς την επίδραση στον ήχο. Βεβαια, εσένα είναι η δουλειά σου και για να το λες κάτι γνωρίζεις παραπάνω. 1 Γιώργος
fusiongtr Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Έχω την εντύπωση ότι ο Αλέξανδρος όταν αναφέρεται σε μαγνήτες, δεν εννοεί την διαφορά μεταξύ πχ humbuckers (ειδικά αν είναι κοντά μεταξύ τους). Νομίζω ότι εννοεί hum vs single, και επίσης με ποιον μαγνήτη παίζεις, πχ neck, γέφυρα, κλπ. Αλλά μπορεί φυσικά να κάνω λάθος. 1 Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG
fusionakis Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Slew Rate είπε Ισχύει και για το απλό παίξιμο σπίτι. Αν έχεις πχ 2 μοντέρνους ενισχυτές, γνωρίζοντας το tone-stack τους μπορείς να τους φέρεις να είναι πολύ κοντά. Η αλλαγή όμως που έρχεται από καμπίνα και μαγνήτες είναι πολύ μεγαλύτερη (δεν μιλάω καν για το παίξιμο). Δεκτόν, αλλά νομίζω πως έτσι χάνεται λίγο το νόημα της συζήτησης (ή τουλάχιστον, αποκτά λιγότερο ενδιαφέρον για μένα προσωπικά). Κι αυτό γιατί αν σε οποιοδήποτε από τα βασικά συστατικά της διαδρομής του ήχου (καμπίνα, μαγνήτες, προενίσχυση, τελική ενίσχυση, σεταπ οργάνου, εφέ κλπ.) κάνεις συμβιβασμούς, αντίστοιχα θα προκύπτουν και σοβαροί περιορισμοί στο επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα, τόσο του ήχου όσο και της λειτουργικότητας ενός ολοκληρωμένου rig. Γενικά καλό είναι όσο οι συνθήκες της καθημερινότητας, όπως αυτές καθορίζονται από το χώρο που παίζει κάποιος, το χρόνο που διαθέτει και από τα λεφτά που μπορεί να δαπανήσει για εξοπλισμό, δεν θέτουν πάρα πολύ σοβαρούς περιορισμούς από μόνες τους, να δοκιμάζει πράγματα και να επιλέγει/απορρίπτει βάσει προσωπικής εμπειρίας. Και για να μην παρεξηγηθώ στο τελευταίο, δεν εννοώ να πάμε ένας ένας όλοι μας να βάλουμε υποθήκες τα σπίτια μας για να παίζουμε με Dumble μέσα στα ειδικά διαμορφωμένα προσωπικά μας στούντιο με εξοπλισμό ηχογράφησης εκατομμυρίων... εννοώ να ακούμε από τη μία τις προτάσεις των εμπειρότερων μουσικών ή ανθρώπων που παίζουν άλλα στυλ και έχουν άλλες ανάγκες, καθώς και αυτές μπορεί να μας βοηθήσουν στις οποιεσδήποτε επενδύσεις μας, αλλά ταυτόχρονα να ψαχνόμαστε πρώτα και περισσότερο από μόνοι μας έως ότου εντοπίσουμε τη ρίζα της πραγματικής έμπνευσης για εμάς. Επεξεργασμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 από fusionakis 2
Superfunk Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, Nekkon είπε Παρομοίως, για ηχογραφηση προτιμώ ενισχυτή αλλά είναι φασαρία λίγο... Πότε μου δεν κατάλαβα γιατί είναι τόσο δύσκολο να βάλεις ένα μικρόφωνο των 100 ευρώ μπροστά από τον ενισχυτή σου, μεταξύ κέντρου και dust cap του μεγαφωνου,να το συνδέσεις με έναν απλό καθαρό προενισχυτή (το 99% των καρτών ήχου τέτοιους προενισχυτες έχουν) και να γράψεις σαν ανθρωΠας 6 ώρες πριν, Nekkon είπε Ναι αλλά ένα τζαζοκίθαρο με τον deluxe reverb στο 3 θα το συμπαθούσες Γιατί να παίξεις και ακόμα χειρότερα να ηχογραφησεις ,τόσο δυνατά τζαζ; Στο 3 ένας DR παίζει γύρω στα 130 db. Όλη η soul,funk ,jazz μουσική έχει ηχογραφηθεί με μικρούς ενισχυτές το πολύ στο "2" (αν μιλάμε για vintage Fender tonestacks) Δεν χρειάζεται παραπάνω για εκπληκτικό καθαρό ήχο (που δουλεύει και θαύμα σαν πλατφόρμα για od,distortion και φυσικά delay και modulation) Επεξεργασμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 από Superfunk www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
Superfunk Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, Slew Rate είπε Και θα έλεγα (κάπως χαζά) να είναι στο 90% έτοιμες οι κιθάρες από το recording +1000 Αν οι κιθαρες δεν είναι τέλειες με λίγο βασικό compression και το πολύ ένα high pass filter, θέλουν ξανά ηχογράφηση. Επεξεργασμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 από Superfunk www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 5 ώρες πριν, fusiongtr είπε Έχω την εντύπωση ότι ο Αλέξανδρος όταν αναφέρεται σε μαγνήτες, δεν εννοεί την διαφορά μεταξύ πχ humbuckers (ειδικά αν είναι κοντά μεταξύ τους). Νομίζω ότι εννοεί hum vs single, και επίσης με ποιον μαγνήτη παίζεις, πχ neck, γέφυρα, κλπ. Αλλά μπορεί φυσικά να κάνω λάθος. Εάν είναι έτσι, τότε συμφωνώ απόλυτα. Μια απλή αλλαγή θέσης, από bridge σε neck, προφανώς αλλάζει εντελώς τον ήχο. Γιώργος
dimsonic Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 ταπεινή άποψη δεν υπάρχει waste of money. Ό,τι σε αρέσει. Σου αρέσει να έχεις τον ενισχυτή δίπλα και να σε δονεί? ΟΚ Σου αρέσει να παίζεις με τον ενισχυτή ζωντανά και ομοίως ως ανωτέρω? ΟΚ Σου αρέσει να παίζεις με τα ακουστικά στο κεφάλι με ψηφιακά ? ΟΚ Φτιάχνεις δίσκο και δεν σου κάθεται ο ενισχυτής στο μιξ ? ΟΚ βάλε προσομοίωση Βαζεις προσομοίωση και δεν κάθε στο μιξ? ΟΚ βάλε ενισχυτή? Πάλι δεν κάθεται? Πες στον ηχολήπτη να βρει λύση. 3 2 με σήμα το μπιφτέκι
ΑpussyΑ Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Το ανάρτηση επιλέχθηκε από τον Slew Rate. Στον ΑpussyΑ απονεμήθηκε το badge 'Αξιόλογες συμμετοχές' και 10 πόντοι συμμετοχής. Θα αφήσω κάποιες σκόρπιες σκέψεις ως tube-head (responsiveness/δυναμικες/πένα, ήχος) απο το 1991, καθαρά ψηφιακός από το 2011 και με πρώτη σοβαρή επαφή/προσπάθεια το 2009 (το οποίο το επέστρεψα πίσω). Κοινή λογική, δεν είναι όλοι οι ενισχυτές το ίδιο, δεν είναι όλα τα modelers το ίδιο οποιος καταθέτει εμπειρίες καλό θα ήταν να αναφέρει και το modeler και την εποχή (για να μην πω και το firmware). Επίσης, θα επρεπε να αναφέρει και πως τα ακούει και τα κρίνει (ακουστικα, monitors, FRFR, καμπίνα-τελικο και ποιά ακριβώς) και ειδικα και σε τι ένταση. Το 2007 πρεπει να υπαρχει θρεντ οπου είχα φτιάξει το δικό μου dream amp (Super Lead Plexi μέσα '69 με μερικά twists) να είναι καλά ο Χρηστάρας (CTC) και με αυτόν θα με έθαβαν. Το 2009 πήγα σε φίλο που είχε ένα ζόρικο modeler, με τελικο και 4χ12 καμπίνα. Στον ίδιο χώρο υπήρχε και ένας Super lead metal panel αρχες 70(71 ή 72 αν θυμαμαι καλά). Σε blind τεστ δεν μπορεσα ποτέ να καταλαβω ποιος ήταν ποιος, ουτε απο την αίσθηση, δυναμικές ούτε και ήχο (μεγάλες εντάσεις). Ετσι έκανα μια προσπαθεια να πάω για πρακτικους λόγους στο ίδιο modeler, είχα την δυνατότητα να κάνω A/B και πραγματικό blind test στο δωματιο μου, οι διαφορές ήταν ελάχιστες αλλά αντιληπτές απο εμένα και το πρόβλημα τότε ήταν τα IRs και το γεγονός οτι ήθελε πάρα πολύ tweaking απο την μεριά μου. Επεστράφηκε και έγινε refund και συνέχισα όπως ήξερα. Τελη 2011 ρισκαρα και πήρα το επόμενο μοντέλο. Βγηκε απο το κουτι, επαιξα και θυμαμαι πήρα τηλ. κατευθειαν τον φίλο @Marillion (α ρε Γιώργαρε) βαζοντας το ακουστικό και παιζοντας ενθουσιασμένος...ρυθμίσεις μερικών δευτερολέπτων και πάπαλα ήταν spot on. Και αυτό ήταν με το firmware 2.00 τα επόμενα 8 χρόνια βγήκαν αλλα 30 που βελτιωναν και βελτιωναν και βελτίωναν. Το 2020 "αναβαθμισα" στο επόμενο μοντέλο. Ακόμα πιο ευκολο να ρυθμιστει σε σημείο που ουσιαστικά το χρησιμοποιουσες ως ενισχυτη (vol, gain, EQ αντε και presence). Η εποχή όμως που κυνηγαγα συγκεκριμένο ήχο συγκριμένου ενισχυτή ειχε περάσει ανεπιστρεπτί, οπότε αντί να απολαμβάνω πλεον την "πιστοτητα" του ταδε μοντέλου (συν τα mods που τα κανεις με ρυθμισεις χωρις κολλητηρι για να το φερω εκει που ήθελα), πλεον με ενδιεφερε ο ήχος per se, όχι ο τάδε ή ο δείνα ενισχυτης. Αρα σημαίνει οτι υποτιμώ τους ενισχυτες, δεν παιζω μαζί τους και οποιος ασχολείται με ενισχυτές ζει στο προηγούμενο αιώνα? Οχι. Τον αγαπημένο μου ενισχυτή τον πήρε άνθρωπος που πλέον ειναι απο τους καλύτερους μου φιλους, έχει στουντιο και τον ενισχυτή μου σε 2 καμπινες 4χ12 του '69 με πραγματικά 30άρια Celestion του τότε και με τις καλύτερες τελικές που έχω ακούσει για τον συγκεκριμένο ενισχυτή, αρχαίες Marconi ΚΤ66 (rebranded Mullards ουσιαστικά) . Το ευχαριστιέμαι όταν παίζω μαζι του? Τις περισσοτερες φορές οχι, γιατι τα γουστα μου έχουν αλλάξει και δεν μπορώ να ρυθμισω οτιδήποτε άλλο επιτοπου εκτός απο vol, EQ και presence. Επίσης αν πάω 3 φορές με την ιδια κιθαρα (ιδιες χορδες, καμια αλλαγη στο σεταπ) θα ακούσω 2 διαφορετικά πραγματα παρόλο που ο ανθρωπος ελεγχει με variac (οπως και ο γραφων ψυχάκιας τότε) την τάση για να ειναι σταθερη και να φύγει η τάση της ΔΕΗ απο την εξίσωση. Οπότε πάμε μια σούμα και προσωπικά το αφήνω εδω: - Whatever floats your boat, σωστο λάθος δεν υπάρχει, εργαλεία είναι όλα αυτά διαλέγεις ότι σου κάνει την "δουλεια" που θέλεις να κάνεις, δεν ειναι αναγκη να έχεις ένα απο τα δύο, μπορείς να εχεις και τα δύο. - Amp in the room με μονιτορακια και στο 0.1 για να μην ενοχλεις τους δίπλα δεν γίνεται, πρεπει συγκρινετε στις ίδιες εντάσεις. Και για amp in the room "σωστο" FRFR ή τελικός (ή τελικακι) με καμπίνα και κανένα πρόβλημα όσον αφορά εμένα τουλάχιστον. Παμε πάλι, με την κατάλληλη ένταση, μην συγκρινουμε Super Lead στο 10 σε στουντιο ετοιμο να κατεδαφιστεί με Eris E5 σε ένταση που δεν ακουγεται ούτε στο διπλανό δωμάτιο για να μην ενοχλεις. Αν μιλαμε για τον "ηχογραφημένο" ήχο τότε ναι. - Αν θέλεις να σε δονει το modeler, απλά ανοιξε στο τέρμα τα monitor σου/FRFR/τελικό και κρίνε απο εκεί το αν σου κάνει ή κάτι από τα μεσα αναπαραγωγης είναι ανεπαρκες (ή η ιδια η διαταξη του χώρου γιατι και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο). - Ενα modeler δεν είναι συνηθως απλά amp-modeler. Συνοδευεται και από εφέ, IRs, mic-modellng, preamp modelling και φυσικά ειναι audio interface οπότε οι ηχογραφήσεις γινονται "καρφι" και χωρις πολλά πολλά. Και αν δεν σου κάτσει, κράτα τα dry (το κανω παντα, σιγά τον χώρο με τις τιμες των σκληρων δισκών εδώ και χρόνια) και όποτε θέλεις κάνε re-amp δοκιμάζοντας on the fly τι σου κάνει. Το μόνο αναλογικό εφέ που εχω κρατησει ειναι το reference wah μου (απλά το καλυτερο που έχω ακουσει ποτέ μετα απο πολλα vintage και ενα τσουβαλι μπουτικ τότε, Vox clover leaf inductor transitional model '66 εως early '68 αναλόγως το αν εμπιστέυεσαι το Guitar Player magazine ή τον Geoffrey Teese ο οποίος και μου το έχει χρονολογήσει, α και με original ICAR pot, οχι Centralabs ή μεταγενέστερες μαιμουδες). Το μοντελοποιησα, και το βελτιωσα και εδω και 2-3 χρόνια που έχουν αλλαξει τα γουστα μου (δεν αντέχω τους single coil πλεον) με μερικές ρυθμισεις το έφερα και παλι εκει που ήθελα. Περιττο να πω οτι μεχρι και το taper curve μπορείς να φερεις στα μέτρα σου (το οποιο και το έχω κανει). Για distortions, delays κοκ δεν το συζητάω καν, ότι θέλεις, όπως θέλεις και αν δεν σου αρέσει κάνε το οπως θέλεις. Θέλεις ενισχυτή που δεν υπάρχει κάν? ΟΚ, παρε εναν Super Lead, βαλε το προενισχυση απο δεν ξερω και εγω τι, μεγαλωσε τους μετασχηματιστές, μειωσε NF, ανεβασε bias και βαλε του ΚΤ88, αλλά ανέβασε και το plate voltage, αλλαξε το Sag, κλπ κλπ κλπ. H λιστα ειναι ατελειωτη. Αρκει να ΞΕΡΕΙΣ τι θελεις και να ΞΕΡΕΙΣ ποιά ρυθμιση έχει τι effect (εδω όντως βοηθάει να έχεις πραγματική εμπειρία με πραγματικούς ενισχυτές και να εχεις ασχοληθει και με τα τεχνικά τους) - Και τελειωνω και πάλι με το whatever floats your boat, σωστο λάθος δεν υπάρχει, εργαλεία είναι όλα αυτά διαλέγεις ότι σου κάνει την "δουλεια". Οι φυσικοι ενισχυτές δεν πιστευω οτι θα γινουν ποτέ obsolete και προσωπικά δεν θα το ηθελα και ποτέ. Αλλά προσωπικά δεν υπαρχει λόγος να ξανααποκτησω φυσικό ενισχυτή...καποτε το ειχα γραψει εδω περα μεσα όταν είχα το 2009 την εμπειρια με το φιλο με το modeler και το blind test που ανεφερα πιο πανω..."το μέλλον ήρθε πιο γρήγορα από οτι το περίμενα"... Από εκει και πέρα εργαλεία είναι, ότι σας κάνει την δουλειά, οτι σας ευφραίνει τις ψυχούλες σας (ναι, ακόμα και αν είναι και το mojo, ουτε και αυτό το κατηγορώ πλέον, αν δινει σε καποιον εμπνευση είναι θεμιτότατο). Απο το κρεβάτι του πόνου, Freedom (my ass) out. ΥΓ: αφιερωμένο σε όλους σας(ο τότε ενισχυτής "μου" στο φυσικό του περιβάλλον, να είσαι καλά Δημήτρη και να συνεχίσεις να τον χαίρεσαι)... 8 1 Με λέγανε Freedom... ...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...
Nekkon Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 OP Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 13 ώρες πριν, Superfunk είπε Αν δεν είναι κανονικός handwired λαμπατος ενισχυτής ΠΕΤΑ ΤΟΝ. SF, February 2023 Δεν ξέρω αν συμφωνώ με αυτό όσον αφορά στο θέμα ήχο. Σίγουρα οι ενισχυτές που αναφέρεις είναι πολύ πιο εύκολοι στη συντήρηση και σου κρατούνε μία ζωή. Αλλά ας πούμε ότι κάποιος έχει μπάτζετ 500 ευρώ. Αν ο ήχος και η αίσθηση είναι το πρώτο πράγμα που σε ενδιαφέρει νομίζω ακόμα και έτσι πηγαίνεις σε λάμπα. Έστω κι αν μιλάμε για κάτι φτηνιάρικο. Παραβαλλω σχετικό βίντεο από έναν τίμιο youtuber. Ωστόσο έτσι χάνεις όλα τα πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει ένας πολύ καλός και αξιόπιστος solid-state ενισχυτής όπως ο katana. Never give up!
ΑpussyΑ Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 Δημοσιευμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 (επεξεργασμένο) Αμαν ρε παιδιά, το '92 ελιωνα Marshall 1959 SLP Reissue, μια χαρα ήταν οπώς και ο SL που φτιαξαμε και ηταν point to point. Τι κολλήματα είναι αυτά, διαφορετικά ακουγοντουσαν επειδή ειχαν αλλα σπεκς (και λάμπες) οχι επειδή ο ένας ηταν μπασκλασαρια πλακέτα και ο άλλος του σαλονιού PTP. Τα μονα disavantages των μη-PTP ειναι αν κάποιος θέλει να κάνει mods ή κάτι στην πλακέτα πάει καλλιά του που και εκεί μην τρελλαθούμε, ένας άνθρωπος που το έχει με τα ηλεκτρονικά δεν έχει πρόβλημα. Το ίδιο και η συντηρηση (να αλλάξεις πυκνωτες μετα απο 10 χρόνια πχ) λλά και εδώ το ίδιο ισχύει. Α ναι και προφανως σε όσους οι εισοδοι/εξοδοι ή pots ειναι κολλημένα στις πλακέτες που προφανώς ειναι πιο επιρρεπείς στο να τα παίξουν αλλά και αυτό δεν είναι κάτι που προκυπτει μερα παρα μέρα ή δεν επιδιορθώνεται (ολοι μου οι λαμπάτοι απο το 1991 έως και το 2006 πλακέτες ήταν, δεν είχα ποτέ κάποιο πρόβλημα, μην τρελλαθουμε κιόλας). Επεξεργασμένο 19 Φεβρουαρίου 2023 από Freedom 1 Με λέγανε Freedom... ...τώρα με λένε...ΑpussyΑ...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση