Προς το περιεχόμενο

Άλλος ένας πουλάει τα δικαιώματα του


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

11 λεπτά πριν, LK είπε

Φανταστείτε λοιπόν μια περίπτωση που θα λέει ότι για να γίνει κάποιος μουσικός και να δισκογραφει θα πρέπει να έχει το ταδε χαρτί......Ή για να παίξει live....το άλλο το χαρτί.

Μα αυτό δεν υπάρχει για κανέναν. Ούτε ο φωτογράφος που πάει στους γάμους έχει χαρτί, ούτε ο συγγραφέας έχει τελειώσει δημοτικό που γράφει τα απομνημονεύματά του, κι εγώ που είμαι βενζινάς δεν έχω πιστοποιητικό βενζινοπώλησης, έχω όμως φούγκα. Η οποία υποτίθεται ότι αναγνωρίζεται από το κράτος μόνο ως πτυχίο φούγκας, και δε κάνει το πτυχίο φούγκας τον μουσικό. Κι έτσι πρέπει νομίζω.

 

Γιατί εγώ πράγματι δεν είμαι μουσικός. Αυτός όμως που θέλει να ασχοληθεί, ή ήδη ασχολείται επαγγελματικά, κι ας είναι εμπειροτέχνης, γιατί δεν αναγνωρίζονται έστω οι 12 ώρες που ξοδεύει για τη μεση δουλειά στο πήγαινε, στήσε, κάνε ήχο, παίξε, ξέστησε; Και ανειδίκευτος εργάτης να ήταν, σίγουρα η αμοιβή δε θα ήταν αξιολογότερη;

Επεξεργασμένο από Ali Barout
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
3 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Μα αυτό δεν υπάρχει για κανέναν. Ούτε ο φωτογράφος που πάει στους γάμους έχει χαρτί, ούτε ο συγγραφέας έχει τελειώσει δημοτικό που γράφει τα απομνημονεύματά του, κι εγώ που είμαι βενζινάς δεν έχω πιστοποιητικό βενζινοπώλησης, έχω όμως φούγκα. Η οποία υποτίθεται ότι αναγνωρίζεται από το κράτος μόνο ως πτυχίο φούγκας, και δε κάνει το πτυχίο φούγκας μουσικό. Κι έτσι πρέπει νομίζω.

 

Γιατί εγώ πράγματι δεν είμαι μουσικός. Αυτός όμως που θέλει να ασχοληθεί, ή ήδη ασχολείται επαγγελματικά, κι ας είναι εμπειροτέχνης, γιατί δεν αναγνωρίζονται έστω οι 12 ώρες που ξοδεύει για τη μεση δουλειά στο πήγαινε, στήσε, κάνε ήχο, παίξε, ξέστησε; Και ανειδίκευτος εργάτης να ήταν, σίγουρα η αμοιβή δε θα ήταν αξιολογότερη;

Δεν έγινε ακόμα.

Αυτό που προσπαθω να πώ είναι ότι πολλές φορές οι σπουδές συνδέονται με επαγγελματικά δικαιώματα (από το κράτος).

Στους μουσικούς δεν έφτασε ακόμα, ίσως γιατι δεν υπάρχουν ακόμα σχετικές σπουδες.....οπότε προσέξτε τι εύχεστε.

 

Το πτυχίο σου αναγνωριζετε από το κράτος, αν είναι να διδάξεις φούγκα ή αν είναι να σε πάρουν σε καμια θεση στο δημόσιο....(σε σχετικό κλαδο, ή κάνα φωτογραφικο διαγωνισμό  π.χ. διοικητης σε νοσοκομείο με προυπηρεσία βενζινα και πτυχίο φουγκας)

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, Alter είπε

αλλά ουσιαστικά προσόντα,  περαιτέρω σπουδές, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κτλ, που όσο κι αν φαίνεται περίεργο στους Έλληνες υπάρχουν στον τομέα της μουσικής, με όλες τις ευκαιρίες που συνεπάγεται αυτό.

 

Ναι αλλά δεν σε εμποδίζει να τα κάνεις το ισχύον καθεστώς.

 

Αν και συγκεκριμένα παραδείγματα θα βοηθουσαν τη συζήτηση νομίζω.

 

Βέβαια όλος ο ντόρος για τους ΗΘΟΠΟΙΟΎΣ έγινε και για να πούμε και του στραβου το δίκιο στην Ελλάδα το 90% είναι τρισαθλιοι οπότε δεν τους σώζει κανένα πτυχίο 

  • Συμφωνώ 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι επαγγελματικές υποδομές για μουσικούς με πανεπιστημιακή/μεταπτυχιακή/διδακτορική εκπαίδευση.

Τι θα κάνουν δηλαδή όλοι αυτοί οι άνθρωποι εδώ επαγγελματικά?

Που θα απασχοληθούν?

Ελάχιστες είναι οι θέσεις που πραγματικά ζητάνε/θέλουν/χρειάζονται τέτοια προσόντα.

Έξω είναι αλλιώς, υπάρχουν πάρα πολλές μεγάλες και σπουδαίες κλασσικές ορχήστρες με έργο, υπάρχει κοινό, υπάρχει αγορά.

Εδώ ή σε κανένα "μαγαζί" θα πάνε, ή θα γράφουνε για κανέναν τραγουδιάρη, ή θα γράφουνε μουσική για τους τίτλους τηλεοπτικών σειρών, ή θα φεύγουν πάλι έξω.

 

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στους μουσικούς και τα φράγκα vs τέχνη, έχω να πω τα εξής.

Ξεκινάνε όλοι αγνοί, γουστάρουν αυτό που κάνουν ακόμα και σε ερασιτεχνικό επίπεδο.

Όταν (και αν) όμως έρθει η επιτυχία, αυτή έτσι κι αλλιώς κεφαλαιοποιείται (μιλάω για ποπ, ροκ, και όλα τα δημοφιλή είδη λαϊκής μουσικής).

Ο μουσικός/η μπάντα, μετά γίνεται brand, και πουλάει με βάση το brand name του, είτε βγάζει καλή είτε κακή μουσική.

Οι Maiden ή οι Metallica πχ, μπορεί να έχουν ακόμα τις αγνότερες προθέσεις, αλλά είτε το θέλουν είτε όχι, πουλάει το όνομα πια, και όχι τόσο η μουσική.

Αν πχ συνεργαστούν με κάποιον, αυτός αυτόματα παίρνει δημοσιότητα και μόνο από το γεγονός της συνεργασίας μαζί τους, το κεφαλαιοποιεί κατά κάποιον τρόπο.

Αν θέλεις να φέρεις εδώ τον Hetfield για να τα πείτε, όχι για να παίξει, πρέπει να τα σκάσεις χοντρά, και δεν μιλάω για τα έξοδά του.

 

Όσοι λοιπόν πουλάνε δικαιώματα, στην ουσία πουλάνε κάτι που έχουν κεφαλαιοποιήσει οι ίδιοι και εκτός από την μουσική του αξία, έχει και την υπεραξία του ότι το έφτιαξαν αυτοί.

Σκέφτονται λοιπόν.

Στα επόμενα πχ 10 (20 ή 30) χρόνια, το brand name μου από εμπορικής άποψης θα πέφτει.

Πόσα θα βγάλω λοιπόν από τις πωλήσεις μουσικής? Τόσα.

Ε και δεν τα παίρνω από τώρα στο χέρι, να τα φχαριστηθεί η ψυχή μου μέχρι να φύγω από τον μάταιο τούτο κόσμο, αντί να περιμένω 10/20/30 χρόνια?

 

Όποιος μπορεί λοιπόν να monetize (χρηματοποιήσει) το μουσικό του κεφάλαιο με συμφέροντες όρους το κάνει.

Και βέβαια κρατάει πάντα το κεφάλαιο του brand name του.

Που ξέρεις?

Ίσως στο μέλλον του χρειαστεί.

 

EDIT: Προσέξτε την διαφορά εδώ. Δεν πουλάει το μουσικό του έργο, πουλάει την εμπορική του εκμετάλλευση, της οποίας έτσι κι αλλιώς, μόνο ένα μέρος του ανήκε.

Ποσοστά έπαιρνε, όχι το 100%.

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Συμφωνώ 3

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, dimsonic είπε

παντού στον κόσμο οι φελοί πουλάνε δισμύρια και τους αγοράζουν τα κλικς.

Προ κλικ οι φελοί δεν βγαζανε δίσκο διότι οι μανατζαρέοι δεν θέλανε να χάσουν τη θέση τους

 

Δες τι έκαναν οι μανατζερεοι ..

(Μιλάμε για την μεγαλύτερη και ίσως και τελευταία ροκ μπάντα του πλανήτη)

 

Screenshot_20230129_181338_Facebook.thumb.jpg.cabb41203e0f4f10acf90e977feddcd3.jpg

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Αυτός όμως που θέλει να ασχοληθεί, ή ήδη ασχολείται επαγγελματικά, κι ας είναι εμπειροτέχνης, γιατί δεν αναγνωρίζονται έστω οι 12 ώρες που ξοδεύει για τη μεση δουλειά στο πήγαινε, στήσε, κάνε ήχο, παίξε, ξέστησε; Και ανειδίκευτος εργάτης να ήταν, σίγουρα η αμοιβή δε θα ήταν αξιολογότερη;

 

Γι αυτό έγραψα τα λάιβ ακόμα κρατάνε καλά. Η ζωντανή μουσική ευτυχώς ακόμα δεν είναι το ίδιο απαξιωμένη όσο η ηχογραφημένη μουσική. Και οι Metallica/Maiden για αφορμή για περιοδεί βγάζουν το άλμπουμ, σιγά μην τους νοιάζει πόσο cents θα πάρουν ανά κλικ από το Spotify, αυτά γι αυτούς είναι τα έξοδα για τα logistics.

 

Και στο τέλος καταλήγουν να πουλάνε και τα δικαιώματα όπως ο Appice για να πάρουν και ένα εφαπαξ για την σύνταξη.

 

Η απαξίωση της μουσικής σαν προϊόν όμως θα έχει επιπτώσεις στο μέλλον.

 

Οι μεγάλες μπάντες δεν έγιναν τεράστιες σε μια νύκτα, κοιμηθηκαν και αυτοί στο βαν ή στο λεωφορείο, αλλά δεν έμπαιναν και μέσα κατα χιλιάδες ευρώ όταν πήγαιναν σε μια περιοδεία (πάτε σήμερα σε ένα λάιβ μεσαίου βεληνεκούς ανερχόμενου ονόματος και δείτε αν μετά το λάιβ θα αγοράσει κανείς το cd..που τα πουλάνε και επιτόπου σε έναν πάγκο.. από τους 100 άντε να το αγοράσουν οι δέκα, οι υπόλοιποι θα το ακούσουν από το ίντερνετ... και τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι λίγα καθώς πρέπει να τα μοιραστούν με το μαγαζί και μεταξύ τους, συν τα έξοδα μεταφοράς κτλ δεν μένει τίποτα).

 

Δηλαδή με την απαξίωση της ηχογραφημένης μουσικής, μόνο οι μεγάλοι συμφέρει να βγουν σε τους λόγω οικονομίας κλίμακος, όταν παρουν σύνταξη και διαλυθούν λογικά θα σταματήσουν και τα λάιβ και μικρές νέες μπαντες δεν θα καταφέρουν ποτέ να γιγαντωθούν λόγω αυτών που προανέφερα. Εκτός αν η αγορά δημιουργήσει την ανάγκη νέων δημοφιλών γκρουπ για να συνεχίσει να τσουλάει η βιομηχανία, δεν ξέρω...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, fusiongtr είπε

Νομίζω ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι επαγγελματικές υποδομές για μουσικούς με πανεπιστημιακή/μεταπτυχιακή/διδακτορική εκπαίδευση.

Τι θα κάνουν δηλαδή όλοι αυτοί οι άνθρωποι εδώ επαγγελματικά?

Που θα απασχοληθούν?

 

 

ποιός μίλησε για Ελλάδα?

εγώ τουλάχιστον όχι.

Μιλάω γενικά

1 ώρα πριν, Superfunk είπε

 

Δες τι έκαναν οι μανατζερεοι ..

(Μιλάμε για την μεγαλύτερη και ίσως και τελευταία ροκ μπάντα του πλανήτη)

 

εξαιρέσεις υπήρχαν.

Η decca απέρριψε τους Beatles και αργότερα οι τελευταίοι απέρριψαν τους CSN και τον James Taylor μετά από ένα μόνο δίσκο

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για μένα το πρόβλημα με το σποτιφαι και το κάθε σποτιφαι είναι ακριβώς το ίδιο με το facebook.

Εκεί που υπο κανονικές συνθήκες δεν θα ασχολούμουν με τον κάθε πάσα ένα τυχάρπαστο τώρα τον τρώω στη μουρη. Και μου επιβάλλεται ο καθε α$$χολ με την λογική ότι τον γουστάρουν 100 μύρια άλλοι που στο κάτω κάτω ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ. Ή αυτα που πληρώνουν είναι πενταροδεκάρες και εάν. Κάποτε κάποιος για να γουστάρει ένα άλμπουμ των stones ή των clash μια που το έφερε η κουβέντα έπρεπε να σκάσει ας πούμε 20 σημερινά ευρώ. Και πάει λέγοντας. Το πράγμα έτσουζε. Και τσούζοντας παρ όλα αυτά διαμόρφωνε τις αγορές και τις τάσεις. Ελεγες αφού πούλησε 1 εκατομύριο αντίτυπα δηλαδή κάποιοι σκάσανε 20 εκατομύρια ...εε καλός θα είναι.

Σήμερα βλέπεις 100 εκατομύρια θεάσεις και αυτό που βγαίνει και αυριο θα παει στα γκραμμι και στα όσκαρ δεν αξίζει ούτε τα παπούτσια σου να σκουπίσεις. Και άλλωστε πως και με τί να τα σκουπίσεις? Κάποτε έπαιρνες ένα εξώφυλλο ιλουστρασιόν σαν χοντρό χασαπόχαρτο απο πίσω, ένα χαρτί λευκό εσώφυλλο, ένα μεγάλο μαύρο στρόγγυλο δίσκο να προσφέρεις καφέ στις φιλενάδες σου. Και γέμιζες και τα ράφια και φώναζες φίλους να δείξεις τη συλλογή σου. Τώρα...τι συλλογή. Αέρα κοπανιστό.

Σιγά μην γίνονταν σταρ ο μπιμπερ ή ο μπανυ ή ο ντρεηκ. Με την καμμία. Τώρα γίνονται με τον αέρα και μετά φυσικά τρέχουν οι εταιρείες και τους υπογράφουν και σου λενε εσένα "29 κατασκευαστές πλυντηρίων προτιμούν πειραϊκή πατραϊκή. Ντύνει στολίζει νοικοκυρεύει".

Τώρα βέβαια που γίνανε ζυγίζουν τα πράγματα και λένε, για πόσο καιρό τα κορόϊδα θα με ακούνε, 10? τόσο επί τόσο τόσο δεν με συμφέρει. Πάρτε τα δικαιώματα και δώστε μου 400 μύρια εις υγείαν των κορόϊδων.

 

Μου αρέσει που εσείς (όσοι τελος πάντων, μην παρεξηγιόμαστε άδικα) μέσα σ αυτό βλέπετε δικαιοσύνη ότι δηλαδή θα γυρίσει και ο φτωχός (πλάκες) και θα έχει ίσες ευκαιρίες.

Η όλη ιστορία έχει εξελιχτεί στο να γεμίσει η τσέπη του Εκ (σας είπα να δείτε το playlist? - σας το είπα) δήθεν να παταχθεί η πειρατεία και καλά. Και δόθηκαν ευκαιρίες στους ατάλαντους να μας τους τρίβουν στη μούρη

 

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Και μου επιβάλλεται ο καθε α$$χολ με την λογική ότι τον γουστάρουν 100 μύρια άλλοι που στο κάτω κάτω ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ

Δηλαδή, με ποιο τρόπο ρε παιδιά του επιβάλλεται; Τι λέει ο άνθρωπος;

Βγαίνει ένα χέρι εκεί που ακούει Κάμελ ασούμε και του γυρνάει το καντράν σε Μπάνυ;

(ρωτάω εσάς διότι μάλλον με έχει μπλοκάρει).

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, trolley είπε

 

(ρωτάω εσάς διότι μάλλον με έχει μπλοκάρει).

 

δεν εχω μπλοκάρει κανέναν

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου