Προς το περιεχόμενο

βοηθείστε τον "κιθαρίστα" να γίνει πληκτράς


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Δυστυχώς το πιάνο και γενικότερα τα πλήκτρα είναι ένα δύσκολο όργανο, κυρίως λόγω του ότι κάθε δάχτυλο πρέπει να είναι ανεξάρτητο. Ακόμα και διπλωματούχοι, όταν μαθαίνουν ένα κομμάτι, το μελετούν αηδιαστικά αργά για να "μάθουν" αυτή την ανεξαρτησία εκ νέου - τουλάχιστον όσον αφορά τα κλασσικά κομμάτια. Κάθε "νέος" δαχτυλισμός σου φαίρνει ένα mini-εγκεφαλικό, το μυαλό κομπλάρει μέχρι να μάθει σιγά σιγά το συνδιασμό μυών στα δάχτυλα που πας να χρησιμοποιήσεις.

 

Συνήθως ξεκινάς με το να παίζεις απλά, παιδικά κομμάτια με το ένα χέρι και σιγά σιγά βάζεις το δεύτερο. Αρχικά παίζεις με τις 5 φυσικές νότες που φτάνουν τα δάχτυλα χωρίς να μετακινήσεις το χέρι, και μετά ξεκινάς με μικρές μετατοπίσεις. Παράλληλα μαθαίνεις κλίμακες, πώς να πηγαίνεις πάνω-κάτω, και με ακριβή δαχτυλισμό. Μετά πας στα αρπίσματα. Με αυτό τον τρόπο το χέρι μαθαίνει και αποκτά ανεξαρτησία και αυθορμητισμό. Το ίδιο ισχύει και για τις συγχορδίες.

 

Δυστυχώς δε ξέρω το πώς αλλάζει η διαδικασία στη τζαζ και στη μοντέρνα μουσική. Αν πάντως σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το κλασσικό, είχα βρει ένα site με μια πολύ καλή συλλογή κομματιών μέχρι και 4ου επιπέδου, που είναι αρκετά καλό νομίζω.

 

https://gmajormusictheory.org/Freebies/freebiesFP.html

Διαλέγεις την κατηγορία πάνω πάνω και μετά πατάς την πρώτη πράσινη κουκίδα για να κατεβάσεις το PDF για το κάθε κομμάτι. Δε νομίζω να χρειάζεται να τα κάνεις όλα, ειδικά στα πρώτα. Κάθε ένα όμως μπορεί να σου προσφέρει και κάτι παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/11/2022 στις 11:27 ΜΜ, dimsonic είπε

 

κάνω τέτοια ψαξίματα.

Γενικά ρωτάω αν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένος μπούσουλας, σαν μέθοδος, οδηγός κλπ.

του στυλ πχ μην παίζεις τονική στο δεξί διότι θα την παίζει το αριστερό, μην παίζεις 3ες και τέτοια

Εγώ θα πω κάτι και ας με έχετε για χαζό?, δεν πειράζει εγώ ΚΣΕΡΩ τι ΚΣΕΡΩ?

 Το fingering ούτως ή άλλως δεν είναι ίδιο πάντα για όλους γιατί δεν έχουμε όλοι τα ίδια δάκτυλα σε μέγεθος και πάχος. Είναι σαν το πουλί μας?

 Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά) που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα, εύκολα στην αρχή, ξεκίνα από ροκ και ποπ είτε ακούγοντας είτε παίζοντας μια παρτιτούρα και θα έρθουν τα άλλα. Σε όλα τα είδη μουσικής που απαιτούν πλήκτρα ισχύει το ίδιο.

 Το σωστό fingering θα έρθει όπως ειπώθηκε παραπάνω μέσες άκρες από τον φίλο @Alex Raptakis.

 Γενικά απέφυγε π.χ. να βάζεις τον αντίχειρα όταν ανεβοκατεβαίνεις κλίμακες/σολάρεις στα μαύρα πλήκτρα με το δεξί. 

 Εκτός αν παίζεις π.χ. στη Φα που συνήθως τα χέρια έχουν πάρει τη θέση τους από την αρχή και είναι πιο εύκολο?

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, cos_dr είπε

1. Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά)

2. που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα,

3. εύκολα στην αρχή,

4. ξεκίνα από ροκ και ποπ

 

Το "2" δεν κολλάει με τα άλλα τρία όταν μιλάμε για τον dim.

 

Από ότι έχω καταλάβει, το θέμα δεν είναι τόσο στην δακτυλοθεσία, όσο στα voicings και στο πώς μοιράζονται οι φωνές των ακκόρντων στα δύο χέρια.

  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

Δυστυχώς το πιάνο και γενικότερα τα πλήκτρα είναι ένα δύσκολο όργανο, κυρίως λόγω του ότι κάθε δάχτυλο πρέπει να είναι ανεξάρτητο. Ακόμα και διπλωματούχοι, όταν μαθαίνουν ένα κομμάτι, το μελετούν αηδιαστικά αργά για να "μάθουν" αυτή την ανεξαρτησία εκ νέου - τουλάχιστον όσον αφορά τα κλασσικά κομμάτια. Κάθε "νέος" δαχτυλισμός σου φαίρνει ένα mini-εγκεφαλικό, το μυαλό κομπλάρει μέχρι να μάθει σιγά σιγά το συνδιασμό μυών στα δάχτυλα που πας να χρησιμοποιήσεις.

 

Συνήθως ξεκινάς με το να παίζεις απλά, παιδικά κομμάτια με το ένα χέρι και σιγά σιγά βάζεις το δεύτερο. Αρχικά παίζεις με τις 5 φυσικές νότες που φτάνουν τα δάχτυλα χωρίς να μετακινήσεις το χέρι, και μετά ξεκινάς με μικρές μετατοπίσεις. Παράλληλα μαθαίνεις κλίμακες, πώς να πηγαίνεις πάνω-κάτω, και με ακριβή δαχτυλισμό. Μετά πας στα αρπίσματα. Με αυτό τον τρόπο το χέρι μαθαίνει και αποκτά ανεξαρτησία και αυθορμητισμό. Το ίδιο ισχύει και για τις συγχορδίες.

 

Δυστυχώς δε ξέρω το πώς αλλάζει η διαδικασία στη τζαζ και στη μοντέρνα μουσική. Αν πάντως σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το κλασσικό, είχα βρει ένα site με μια πολύ καλή συλλογή κομματιών μέχρι και 4ου επιπέδου, που είναι αρκετά καλό νομίζω.

 

https://gmajormusictheory.org/Freebies/freebiesFP.html

Διαλέγεις την κατηγορία πάνω πάνω και μετά πατάς την πρώτη πράσινη κουκίδα για να κατεβάσεις το PDF για το κάθε κομμάτι. Δε νομίζω να χρειάζεται να τα κάνεις όλα, ειδικά στα πρώτα. Κάθε ένα όμως μπορεί να σου προσφέρει και κάτι παραπάνω.

το να ξεκινήσω από παιδικά μου φαίνεται είναι ό,τι πρέπει για να τα παρατήσω εντελώς.

Δεν μπορώ να πάω τόσο πίσω.

Ήδη αυτά που παίζω είναι αρκετά "πειστικά" για μη έχοντες γνώση μουσικής ή για παίκτες και νομίζουν ότι κάτι σημαντικό κάνω. Δυστυχώς για μένα ενώ είναι ας πούμε ενδιαφέροντα, δεν παύουν να είναι αυτοσχεδιασμοί ευχάριστοι και συχνά περιστρεφόμενοι γυρω από αυτά που ξέρω ή προσθέτω κάθε τόσο.

Αυτό που μου λείπει είναι κυρίως να δώσω την αίσθηση του παιξίματος του Β3, και όχι απαραίτητα του πιάνου.

Η εφαρμογή που δίνεις είναι πολύ καλή, αλλά δυστυχώς με εντελώς αδιάφορο ρεπερτόριο, αν και σίγουρα θα την δοκιμάσω.

Για την ώρα για να καταλάβεις, βάζω διάφορα γνωστά και παίζω ό,τι νάναι ή βάζω backing tracks και παίζω πάνω τους.

Ευχαριστώ πάντως. Είναι σε σωστό δρόμο η απάντηση

41 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Εγώ θα πω κάτι και ας με έχετε για χαζό?, δεν πειράζει εγώ ΚΣΕΡΩ τι ΚΣΕΡΩ?

 Το fingering ούτως ή άλλως δεν είναι ίδιο πάντα για όλους γιατί δεν έχουμε όλοι τα ίδια δάκτυλα σε μέγεθος και πάχος. Είναι σαν το πουλί μας?

 Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά) που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα, εύκολα στην αρχή, ξεκίνα από ροκ και ποπ είτε ακούγοντας είτε παίζοντας μια παρτιτούρα και θα έρθουν τα άλλα. Σε όλα τα είδη μουσικής που απαιτούν πλήκτρα ισχύει το ίδιο.

 Το σωστό fingering θα έρθει όπως ειπώθηκε παραπάνω μέσες άκρες από τον φίλο @Alex Raptakis.

 Γενικά απέφυγε π.χ. να βάζεις τον αντίχειρα όταν ανεβοκατεβαίνεις κλίμακες/σολάρεις στα μαύρα πλήκτρα με το δεξί. 

 Εκτός αν παίζεις π.χ. στη Φα που συνήθως τα χέρια έχουν πάρει τη θέση τους από την αρχή και είναι πιο εύκολο?

 

το πρόβλημά μου είναι ότι είμαι πολύ μπροστά στην κιθάρα, όπου μπορώ να συνοδέψω το κάθε τι και αντίστοιχα να παίξω μια μελωδία που έχω στο κεφάλι μου ή κυρίως να παω από το χ ακόρντο στο ψ που δεν είναι απαραίτητα I,V, IV, μηχανισμούς που τους κατέχω και τους έκανα κτήμα μου μετά από πολλά χρόνια.

Για το fingering συμφωνώ, πχ φα και ντο πάει εύκολα, απλά αυτό που δεν ξέρω είναι πως αφού εξαντληθεί η έκταση του χεριού πως είναι η πιό ενδεδειγμένη λύση να συνεχίσεις, δηλαδή δεν ξέρω αν μαθαίνω κάτι στραβά από μόνος μου, πχ αφού παίξεις με 4 δάχτυλα τα F,Ab,Bb,C μετά ποιό δάχτυλο θα καβαλήσει για να παίξει το Eb.

Βεβαια μπορώ να κάνω αυτό που έκανα χρόνια στην κιθάρα, πολλά ακόρντα τα παίζω με τον τρόπο μου και όχι όπως μπορεί να δείχνουν τα βιβλία. Αλλά πλέον καλύτερα είναι να μάθω το πιό σωστό.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, dimsonic είπε

το να ξεκινήσω από παιδικά μου φαίνεται είναι ό,τι πρέπει για να τα παρατήσω εντελώς.

Δεν μπορώ να πάω τόσο πίσω.

 

Ξεκινα με το  Squib Cakes

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, dimsonic είπε

δηλαδή δεν ξέρω αν μαθαίνω κάτι στραβά από μόνος μου, πχ αφού παίξεις με 4 δάχτυλα τα F,Ab,Bb,C μετά ποιό δάχτυλο θα καβαλήσει για να παίξει το Eb.

Βεβαια μπορώ να κάνω αυτό που έκανα χρόνια στην κιθάρα, πολλά ακόρντα τα παίζω με τον τρόπο μου

Αυτό θα κάνεις και θα πάει μόνο του το χέρι. Μην ανησυχείς για το "σωστό". Σωστό υπάρχει και δεν υπάρχει.

 

 Γενικά π.χ. στη πολύφωνη συγχορδία, στο σόλο, στο arpeggio κλπ. και  ανάλογα και με τα......... φυσικά προσόντα των χεριών στην έκτασή τους θα εκμεταλλεύεσαι όσο περισσότερα δάκτυλα μπορείς κινώντας/μετακινώντας  λιγότερο τον καρπό διατηρώντας τη βολικότητά σου στην εκφραστικότητα, στον τονισμό κλπ.

 Όσο μπουρδουκλωμένο και να το έγραψα? πιστεύω πως ισχύει και καλά έκαμα και το είπα.

 Δεν είμαι δάσκαλος αλλά από όσο έκανα πιάνο μικρός και όσα έμαθα στην πορεία εμπειρικά στο πιάνο και στα πλήκτρα, αυτό που λέω τώρα το λέω με αίσθημα σιγουριάς.

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Το "2" δεν κολλάει με τα άλλα τρία όταν μιλάμε για τον dim.

 

Από ότι έχω καταλάβει, το θέμα δεν είναι τόσο στην δακτυλοθεσία, όσο στα voicings και στο πώς μοιράζονται οι φωνές των ακκόρντων στα δύο χέρια.

ναι με πιάνεις

πχ παράδειγμα αντί για ένα απλό C ακόρντο όπου κάποιος που υποτίθεται το ξέρει θα παίξει στο δεξί CEG και πχ ένα C μια δυο οκτάβες κάτω στο αριστερό,

εγώ τη βρίσκω πχ να παίζω στο δεξί μια αναστροφή (ή μια 13η), Bb,E,G (ή A) με ένα C στο αριστερό ή να μην παίξω και το G στο δεξί και να το πάρει το αριστερό. Για τέτοια λογική μιλάω.

Και πάλι μιλάω για αντικαταστάσεις, μια και είμαι υπερ της απόκλισης από το κανονικό.

Με λίγα λόγια θέλω κατ ευθείαν να πάω σε "ελεγχόμενο" αυτοσχεδιασμό χωρίς να έχω...μάθει τα κανονικά...

3 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Ξεκινα με το  Squib Cakes

 

έχω φτιάξει μια λιστούλα. Είναι μέσα

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Ξεκινα με το  Squib Cakes

?

 Σε hammond για εξάσκηση γιατί να μην παίξει rock and roll?

 Να παίζει στο αριστερό την μπασογραμμή και στο δεξί την πρόοδο.

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου