Προς το περιεχόμενο

Phrasing και feel στην κιθάρα. Διδάσκονται ή είναι έμφυτα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

46 λεπτά πριν, billaraskats27 είπε

το phrasing δεν εχει να κανει με το τι παιζεις αλλα το πως.

 

Α Κ Ρ Ι Β Ω Σ

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Α Κ Ρ Ι Β Ω Σ

Στο challenge του Paul Davids όμως που είχε ανεβάσει ο admin πριν κάνα μήνα, την τεράστια διαφορά την έκανε αυτά που έπαιζαν οι παίκτες και όχι τόσο το πώς τα έπαιζαν. Οκ, σε αυτά που έπαιζε ο Tom Bukovac μετρούσε ο τρόπος, αλλά είχαμε ξεράσει οι περισσότεροι με τον Tom Quayle όχι για την εκτέλεση, αλλά για την επιλογή των νοτών...

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Nekkon είπε

Στο challenge του Paul Davids όμως που είχε ανεβάσει ο admin πριν κάνα μήνα, την τεράστια διαφορά την έκανε αυτά που έπαιζαν οι παίκτες και όχι τόσο το πώς τα έπαιζαν. Οκ, σε αυτά που έπαιζε ο Tom Bukovac μετρούσε ο τρόπος, αλλά είχαμε ξεράσει οι περισσότεροι με τον Tom Quayle όχι για την εκτέλεση, αλλά για την επιλογή των νοτών...

 

Και τι σχέση έχει το challenge του Paul Davids?

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Και τι σχέση έχει το challenge του Paul Davids?

Όχι άμεση με το θέμα, απλά συνειρμούς κάνω. Έχεις δέκα κιθαρίστες που είναι έμπειροι, επαγγελματίες, με phrasing, feel κλπ. Αυτά που παίζουν είναι μουσικώς σωστά και εκτελεσμένα άψογα. Άρα αυτό που κάνει τον μέσο ακροατή να διαμορφώσει άποψη για αυτό που ακούει, δεν είναι μόνο το πώς παίζει ο κιθαρίστας, αλλά και το τι παίζει, η επιλογή της μελωδίας 

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Όχι άμεση με το θέμα, απλά συνειρμούς κάνω. Έχεις δέκα κιθαρίστες που είναι έμπειροι, επαγγελματίες, με phrasing, feel κλπ. Αυτά που παίζουν είναι μουσικώς σωστά και εκτελεσμένα άψογα. Άρα αυτό που κάνει τον μέσο ακροατή να διαμορφώσει άποψη για αυτό που ακούει, δεν είναι μόνο το πώς παίζει ο κιθαρίστας, αλλά και το τι παίζει, η επιλογή της μελωδίας 

 

Κάνεις λάθος συνειρμούς.

Και να στο εξηγήσω.

Γράφεις ...

"Έχεις δέκα κιθαρίστες που είναι έμπειροι, επαγγελματίες, με phrasing, feel κλπ. "

Αν συνεχίσω το κλπ σου, μπορώ να συμπληρώσω "κιθάρες, στούντιο, εξοπλισμό, τεχνική, φρασεολογία, κλπ"

Κι τι έγινε?

 

Λες μετά...

"Άρα αυτό που κάνει τον μέσο ακροατή να διαμορφώσει άποψη για αυτό που ακούει, δεν είναι μόνο το πώς παίζει ο κιθαρίστας, αλλά και το τι παίζει, η επιλογή της μελωδίας"

 

Ποιος είπε ότι μόνο το φραζάρισμα κάνει τον μέσο ακροατή να διαμορφώσει άποψη γι' αυτό που ακούει?

Αν ήταν έτσι, κανείς δεν θα μάθαινε ούτε κλίμακες, ούτε αρπέτζιος, ούτε τίποτα.

Ρόλο παίζουν όλα.

Αλλά εσύ εδώ ρώτησες αν διδάσκεται το phrasing, δεν ρώτησες αν είναι το μοναδικό στοιχείο που αντιλαμβάνεται ο ακροατής.

 

EDIT: Το phrasing έχει να κάνει και με τις νότες που χρησιμοποιείς, καθώς και με όλα τα υπόλοιπα εργαλεία του μουσικού (κλίμακες αρπέτζιος, κλπ).

Όμως όχι με το ποια είναι, αλλά με το πώς τα χρησιμοποιείς.

By the way, δεν υπήρχε τίποτα κακό με τις νότες που χρησιμοποίησε ο Quayle.

Μια χαρά νότες ήταν, τέλειες.

Ο τρόπος που τις χρησιμοποίησε όμως ήταν απωθητικός.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβανω. Ακους ενα σολο απο ενα κιθαριστα κ λες τι φραζαρισμα εχει. Ωραια . Τι εννοουμε μ'αυτο ? Αυτο που εννοουμε ειναι μαλλον λαθος. ΕΠ ΟΥΔΕΝΙ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΙΖΕΙ ΩΡΑΙΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ. Αυτο ειναι λεξιλογιο, αυτοσχεδιασμος ο,τιδηποτε.

 

Ορισμος πχ στη wiki ειναι 

Musical phrasing is the method by which a musician shapes a sequence of notes in a passage of music to allow expression

 

Να το κανω πιο λιανα. Ερχεται ενας μα(ν)εστρος κ σου λεει θα παιξεις αυτο. Κ το παιζεις. Ολοσωστα. Οι νοτες ειναι σωστες και οι αξιες. Κ σου λεει φιλε χαλια φραζαρισμα. Γιατι κατι απο δυναμικες, time feel before after the beat , articulation ή οι τεχνικες εκφρασης που χρησιμοποιεις δε του κανανε. Αυτο ειναι phrasing. 10 παιχται θα ερμηνεψουν με αλλο phrasing  ακριβως την ιδια μουσικη φραση.

 

Αυτο σημαινει πως αυτο που λεμε το 99% των κιθαριστων phrasing κ συνεννοουμαστε κιολα ειναι λαθος. Το χρησιμοποιουμε εντελως καταχρηστικα κ το εχουμε καθιερωσει. Φυσικα απο αυτο που εμεις λεμε phrasing δεν γκενειν να λειπει αυτο που πραγματικα σημαινει. Αυτες οι λεπτομερειες διαφοροποιουν τον καθενα. Αλλιως θα ακουγαμε οχι Σπετσοφαι (Σποτιφαη) κ LP's κ ηχογραφημενη μουσικη αλλα guitar pro κ midi περασμενα απο virtual instruments που ολο κ πλησιαζουν σε πειστικοτητα (ειδικα αν αυτος που κανει editing ειναι καλος)

 

Κ αν οταν παιζουμε μερη αλλων φαινεται μια φορα στον αυτοσχεδιασμο φανερωνουν μυρια πραγματα για τη μουσικοτητα κ τις επιρροες του καθενος κ ας μη παιξει ουτε lick αλλου

  • Like 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, billaraskats27 είπε

 

Να το κανω πιο λιανα. Ερχεται ενας μα(ν)εστρος κ σου λεει θα παιξεις αυτο.

 

Να διευκρινίσω εδώ, ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι συγκεκριμένο το υλικό, ή επιβαλλόμενο από άλλον.

 

Μπορεί να είναι εντελώς αυτοσχεδιαστικό.

Αλλά phrasing είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείς τα εργαλεία σου για να δομήσεις μουσικό λόγο.

  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Να διευκρινίσω εδώ, ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι συγκεκριμένο το υλικό, ή επιβαλλόμενο από άλλον.

 

Μπορεί να είναι εντελώς αυτοσχεδιαστικό.

Αλλά phrasing είναι ο τρόπος που χρησιμοποιείς τα εργαλεία σου για να δομήσεις μουσικό λόγο.

100%

 

Απλά  επειδή το phrasing   το έχουμε συνδέσει με ροκ κ μπλουζ κ τζαζ κ γενικά είδη που σε μεγάλο ποσοστό το υλικό προκύπτει είτε από αυτοσχεδιασμο είτε από συνήθειες κ φράσεις που προκύπτουν από αυτοσχεδιασμο είπα να δώσω αυτό το παράδειγμα για να γίνει κατανοητό πως το phrasing υπάρχει κ στις γραμμένες μουσικές (κ φυσικά στην κλασσική μουσική) . Έτσι ίσως είναι πιο ευδιάκριτο αυτό που λέμε, ότι δηλαδή σχετίζεται με το πώς κ όχι με το τι. Υπάρχει ακόμα κ όταν το τι είναι δεδομένο. Το όραμα του πως θα ακουστεί το τι, είναι βέβαια καθαρά έκφραση κ ικανότητα 

  • Like 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/11/2022 στις 12:35 ΜΜ, fusiongtr είπε

Το phrasing στην κιθάρα και σε οποιοδήποτε άλλο όργανο, δεν διαφέρει σε τίποτα από το phrasing στην γλώσσα, την ομιλία και την γραφή.

Εδω θα μπορουσε να ειχε κλεισει το θεμα.

Υπαρχει κανεις που γεννηθηκε και μιλαγε και εγραφε?
Απλα υπαρχουν αυτοι που μιλησαν διαβασαν και εγραψαν πιο γρηγορα απο τους αλλους και αυτοι που εφτασαν να γινουν μεχρι και ποιητες, συγγραφεις, ομιλητες κλπ.
Αυτο οφειλεται στην αντιληψη του καθενος, κατι που αυξανει το ρυθμο μαθησης αλλα και στη δουλεια που θα ριξουν στη συνεχεια για να γινουν ποιητες και συγγραφεις.
Η μαθηση της γλωσσας γινεται στην αρχη ακουγοντας τους αλλους να μιλανε, και σιγα σιγα παίρνοντας και μαθηματα.
Σιγουρα υπαρχουν κι αυτοι που εγιναν χωρις καμια βοηθεια, σιγουρα ομως οι περισσοτεροι μαθητευσαν διπλα σε καποιον/καποιους δασκαλους.
Τα ιδια ακριβως και στην κιθαρα, στο phrasing κλπ.
Δεν υπαρχει εμφυτο.
Αναπτύσσεται.
Το λεγομενο "ταλεντο" (η αντιληψη ουσιστικα του καθενος πανω στο καθε συγκεκριμενο θεμα κατα την αποψη μου) δινει τη δυνατοτητα γρηγορου ρυθμου αναπτυξης.

Η δουλεια κανει πραγματικοτητα αυτην την δυνατοτητα.

 

 

.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 1
  • Συμφωνώ 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Εδω θα μπορουσε να ειχε κλεισει το θεμα.

Υπαρχει κανεις που γεννηθηκε και μιλαγε και εγραφε?
Απλα υπαρχουν αυτοι που μιλησαν διαβασα και εγραψαν πιο γρηγορα απο τους αλλους και αυτοι που εφτασαν να ειναι ποιητες, συγγραφεις, ομιλητες κλπ.
Αυτο οφειλεται στην αντιληψη του καθενος, κατι που αυξανει το ρυθμο μαθησης αλλα και στη δουλεια που θα ριξουν στη συνεχεια για να γινουν ποιητες και συγγραφεις.
Σιγουρα υπαρχουν κι αυτοι που εγιναν χωρις καμια βοηθεια, σιγουρα ομως οι περισσοτεροι μαθητευσαν διπλα σε καποιον/καποιους δασκαλους.
Τα ιδια ακριβως και στην κιθαρα.

 

Amen!

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου