Προς το περιεχόμενο

αναμνήσεις δυο ετών


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το fb μου θύμησε σήμερα ότι ακριβώς πριν 2 χρόνια έβγαζα φωτογραφίες και βιντεοκλιπ για να φτιάξω το πρώτο μου "καλό" βίντεο με δικό μου κομμάτι.

Ήταν το πρώτο και έπεσε αρκετό σενάριο. Κυρίως, επειδή όλα έπρεπε να τα κάνω μόνος η λύση ήταν για όλα να συγχρονίσω την εικόνα πάνω στο ήδη φτιαγμένο κομμάτι.

Ετσι αρχικά πήρα το ρολόι, ηχογράφησα τον κτύπο του και τον έφερα σε σύμπτωση με το τεμπο τρακ (ή μάλλον έγινε το αντίστροφο, το τέμπο τρακ επιλέχτηκε εξ αρχής με βάση το ρολόι που ήξερα ότι θα ανοίγει το βίντεο).

Στο τέμπο τρακ επίσης συγχρονίστηκε το On του πικαπ, καθώς επίσης το πέσιμο της βελόνας, ενώ στο 0 δευτερόλεπτο συγχρόνισα να ξεκινούν τα τύμπανα.

Γύρω στο ενα ή δυο δευτερόλεπτα πιό πριν το 0 πρόσθεσα ένα τρακ με την ηχώ της προπορείας του laquer για περισσότερη αληθοφάνεια... (στα πικαπ, μια ή και πιό αχνά δυο στροφές πριν το σημείο που υπάρχει κάτι στο δίσκο, ακούγεται πολύ πιό χαμηλά πριν από τον κανονικό ήχο, ο ίδιος λόγω γειτνίασης των αυλακιών.....είναι ένα ενγενές ...μειονέκτημα του βινυλίου αλλά συγχρόνως και χαρακτηριστικό του. Τώρα γιατί το έκανα....??...είπαμε...OCD. Όχι του Fuller, το άλλο το κανονικό). Εννοείται ότι ακούγεται μόνο με ακουστικά.

Στη συνέχεια διάλεξα ποια σημεία θα παίξω playback και με ποιά κιθάρα. Το ίδιο με τα πλήκτρα. 

Στήθηκα, έστησα σε τρίποδα το κινητό και μετά από διάφορες από τραγικές έως γελοίες προσπάθειες κατάφερα να συγχρονίσω το παίξιμο με αυτά που είχα ήδη ηχογραφήσει. Μαρκάρισα τα σωστά βίντεο και τα ανέβασα κι αυτά στο σκληρό. Εσβησα όλη τη σαβούρα. Δεκάδες κλιπάκια.

Για το σημείο του "ψυχεδελικού" σόλο αποφάσισα να χρησιμοποιήσω όλα τα εφέ που είχε το videopad editor, ένα φτηνό σχετικά και καλούτσικο πρόγραμμα που χρησιμοποιώ ακόμα, με κόστος γύρω στα 50 ευρώ. Πήρα διάφορα βίντεοκλιπάκια με την κεφαλή, τον βραχίονα, τη βελόνα, όλα με το κινητό πάντα. Ανάλογα με το σημείο που ήθελα να τονίσω έφερα τα βιντεάκια και τα κροπάρισα, κλιπάρισα αναλόγως προσέχοντας να ταυτίζεται όσο γίνεται η εικόνα με τον ήχο.

Για το φινάλε γύρισα ένα βιντεάκι στα τελευταία αυλάκια του δίσκου όπου έκανα το τέχνασμα της διακοπής του ρεύματος, όπου έπρεπε να συγχρονίσω με το πόδι το πολύμπριζο για να σβήσει το φώς, ενώ έφτιαξα σε ένα άλλο τρακ την επιβράδυνση του πικαπ (το πως το έχω ξεχάσει, πρέπει να ανοίξω το cubase για να θυμηθώ πως ακριβώς το έκανα).

Στο τέλος πρόσθεσα το εφέ να ακούγεται η βελόνα στο τελικό αυλάκι του δίσκου. Αυτό ήταν το μόνο μη αληθοφανές τέχνασμα, διότι θεωρητικά δεν θα έπρεπε πλέον να ακούγεται τίποτα, αλλά μου άρεσε κινηματογραφικά σαν ιδέα και ήθελα να το εφαρμόσω.

Τελικά όπως είχα γράψει τότε που το ανέβασα πριν 2 χρόνια ήταν η δραματικοποίηση ενός ονείρου που είχα δει λίγες μέρες πριν. Κάτι που έπαιζα, και δεν ήξερα αν έπαιζα εγώ, ή το άκουγα από δίσκο που είχα φτιάξει. Όπως και να έχει αποφάσισα να κάτσω να φτιάξω και το κομμάτι και το βίντεο εκ του μηδενός, σαν ένα υπο ανάθεση πρότζεκτ.

Σας το θυμίζω για να προσέξει όποιος θέλει περισσότερο τις λεπτομέρειες. Ίσως αν βρεθω σε κατάλληλο mood να φτιάξω βίντεο που να δειχνει πως πέτυχα τα διάφορα εφέ.

 

 

  • Like 6

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρον

2 ώρες πριν, dimsonic είπε

ηχώ της προπορείας του laquer

Αυτό αν και  το θυμάμαι να συμβαίνει όταν άκουγα βινύλια, στο συγκεκριμένο βίντεο δεν κατάφερα να το εντοπίσω (δεν δοκίμασα με ακουστικά). Προσπαθώντας να το ακούσω όμως πρόσεξα τους έντονους ήχους γαυγισμάτων από σκυλιά που μάλλον τραβούν την προσοχή ή πιθανό μασκάρουν, και ίσως να είναι αυτός ένας λόγος που η ηχώ δεν γίνεται αντιληπτή.

 

2 ώρες πριν, dimsonic είπε

Κάτι που έπαιζα, και δεν ήξερα αν έπαιζα εγώ, ή το άκουγα από δίσκο που είχα φτιάξει

Μουσικά νομίζω ότι έχεις καταφέρει να εκφράσεις πολύ ωραία τη συγκεκριμένη συνθήκη. Οπτικά ίσως να χωρούσε περισσότερα εφέ σαν αυτά από το πέμπτο λεπτό και μετά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Πολύ ωραία και λεπτομερής αφήγηση και συνολικά καλό αποτέλεσμα αν και θα προτιμούσα να μην πήγαινες σε εφέ στο σόλο (γιατί αυτά δείχνουν την ηλικία τους κάποια στιγμή) αλλά σε κάποιο πλάνο πικάπ ή κάτι άλλο.

3 ώρες πριν, dimsonic είπε

Στο τέμπο τρακ επίσης συγχρονίστηκε το On του πικαπ, καθώς επίσης το πέσιμο της βελόνας, ενώ στο 0 δευτερόλεπτο συγχρόνισα να ξεκινούν τα τύμπανα.

Γύρω στο ενα ή δυο δευτερόλεπτα πιό πριν το 0 πρόσθεσα ένα τρακ με την ηχώ της προπορείας του laquer για περισσότερη αληθοφάνεια... (στα πικαπ, μια ή και πιό αχνά δυο στροφές πριν το σημείο που υπάρχει κάτι στο δίσκο, ακούγεται πολύ πιό χαμηλά πριν από τον κανονικό ήχο, ο ίδιος λόγω γειτνίασης των αυλακιών.....είναι ένα ενγενές ...μειονέκτημα του βινυλίου αλλά συγχρόνως και χαρακτηριστικό του. Τώρα γιατί το έκανα....??...είπαμε...OCD. Όχι του Fuller, το άλλο το κανονικό). Εννοείται ότι ακούγεται μόνο με ακουστικά.

 

Σχετικά με την "ηχώ της προπορείας του laquer" να βάλω μια στάλα ιστορίας σε κοινό λάθος, καθώς το εφέ - πρόβλημα αυτό οφείλεται στις μπομπίνες και όχι στο βινύλιο.

 

Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχει bleed απο τη μια στρώση στην αμέσως επόμενη που την μαγνητίζει όταν μείνουν κολλημένες στην ίδια θέση για καιρό. Γι αυτό όταν αποθηκεύονται οι μπομπίνες πρέπει να τυλίγονται ανάποδα, δηλαδή αν την  παίξεις να είναι backwards. Με αυτό τον τρόπο όποιο bleed προκύψει, στο play θα έρχεται με μικρή καθυστέρηση σαν delay αντί για predelay, δηλαδή παίζει πρώτα η πηγή και μετά το ασθενές είδωλο που χάνεται απο κάτω.

 

Δεν ξέρω αν καταφέρνω να το εξηγήσω αλλά ήταν κοινή τακτική στην αποθήκευση τους για την αποφυγή του συγκεκριμένου φαινομένου. Φυσικά δεν το έκαναν όλα τα στούντιο με αποτέλεσμα να μιλάμε για "ηχώ της προπορείας του laquer".

  • Like 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, mediumswing είπε

Ενδιαφέρον

Αυτό αν και  το θυμάμαι να συμβαίνει όταν άκουγα βινύλια, στο συγκεκριμένο βίντεο δεν κατάφερα να το εντοπίσω (δεν δοκίμασα με ακουστικά). Προσπαθώντας να το ακούσω όμως πρόσεξα τους έντονους ήχους γαυγισμάτων από σκυλιά που μάλλον τραβούν την προσοχή ή πιθανό μασκάρουν, και ίσως να είναι αυτός ένας λόγος που η ηχώ δεν γίνεται αντιληπτή.

 

 

Η ηχω της προπορειας ειναι πολυ χαμηλης σταθμης παντα. Ειναι της ταξης του διαχωρισμού των καναλιων μιας καλης κεφαλης και λιγοτερο. Δηλαδη κατω απο 40 db. Αλλιως δεν θα μπορουσαμε να ακούμε μουσική. Θα ακουγαμε και τα διπλανα. Θελει ακουστικα.

Ειχε πολλη μελετη και μαθηματικα ωστε να υπολογισω χρονικα να ακουγεται στο ιδιο σημειο με αναφορα την ετικέτα.

Βαλε ακουστικα. Εκανα πολλες δοκιμες μετρώντας τη στάθμη σε αλλους δισκους.

 

Οι σκυλοι ηταν της γειτονιας οταν ηχογραφησα το ρολοι και εδιναν ατμοσφαιρα χωρου ετσι προτιμησα να τους αφησω

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

"ηχώ της προπορείας".

 

Να ρωτήσω εγώ ο χαζός τώρα κάτι.

Αυτό που ακούγεται στο whole lotta love στο "woman", και στο "you need" περίπου στο 3:29 είναι κάτι σχετικό?

 

 

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

 

Να ρωτήσω εγώ ο χαζός τώρα κάτι.

Αυτό που ακούγεται στο whole lotta love στο "woman", κι στο "you need" περίπου στο 3:29 είναι κάτι σχετικό?

 

 

 

Ακριβώς.

  • Ευχαριστώ 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Να ρωτήσω εγώ ο χαζός τώρα κάτι.

Αυτό που ακούγεται στο whole lotta love στο "woman", και στο "you need" περίπου στο 3:29 είναι κάτι σχετικό?

 

 

 

Εγω νομιζω οτι ειναι reverse reverb ή wet pre delay 

11 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Πολύ ωραία και λεπτομερής αφήγηση και συνολικά καλό αποτέλεσμα αν και θα προτιμούσα να μην πήγαινες σε εφέ στο σόλο (γιατί αυτά δείχνουν την ηλικία τους κάποια στιγμή) αλλά σε κάποιο πλάνο πικάπ ή κάτι άλλο.

 

Σχετικά με την "ηχώ της προπορείας του laquer" να βάλω μια στάλα ιστορίας σε κοινό λάθος, καθώς το εφέ - πρόβλημα αυτό οφείλεται στις μπομπίνες και όχι στο βινύλιο.

 

Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχει bleed απο τη μια στρώση στην αμέσως επόμενη που την μαγνητίζει όταν μείνουν κολλημένες στην ίδια θέση για καιρό. Γι αυτό όταν αποθηκεύονται οι μπομπίνες πρέπει να τυλίγονται ανάποδα, δηλαδή αν την  παίξεις να είναι backwards. Με αυτό τον τρόπο όποιο bleed προκύψει, στο play θα έρχεται με μικρή καθυστέρηση σαν delay αντί για predelay, δηλαδή παίζει πρώτα η πηγή και μετά το ασθενές είδωλο που χάνεται απο κάτω.

 

Δεν ξέρω αν καταφέρνω να το εξηγήσω αλλά ήταν κοινή τακτική στην αποθήκευση τους για την αποφυγή του συγκεκριμένου φαινομένου. Φυσικά δεν το έκαναν όλα τα στούντιο με αποτέλεσμα να μιλάμε για "ηχώ της προπορείας".

Αν και την εχω συναντησει αυτη την εξηγηση θεωρω οτι δεν στεκει. Πιο λογικη μου φαινεται η θεωρια του διπλανου αυλακιου. Αλλωστε οταν συμβαινει συμβαινει στο ιδιο σημειο της ετικετας

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έκανα μικρή έρευνα να το ξαναθυμηθώ (το laquer pre echo) και βρήκα αυτό στο audiokarma.

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/do-you-have-a-lot-of-albums-with-pre-echo.661686/

 

εξηγεί και τις δυο περιπτώσεις, αλλά στο τέλος έχει απάντηση από τον Bob Ludwig 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αν και ο Bob Ludwig αδιαμφισβήτητα, εξηγεί με ωραίο τρόπο το τεχνικό πρόβλημα που ίσως δημιουργεί το φαινόμενο στο acetate, το πρόβλημα του bleed στην μπομπίνα είναι τόσο γνωστό στους επαγγελματίες που έχουμε δουλέψει την εποχή της μαγνητικής ταινίας, αφού το έχουμε συναντήσει άπειρες φορές σε μπομπίνες αρχείου που δεν έχουν καν γραφτεί σε βινύλιο, που και να προστίθεται κάτι στο plating δεν μπορεί να είναι εντονότερο, μιας και ακούγεται στη μπομπίνα ΠΡΙΝ όποια κοπή.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου