Προς το περιεχόμενο

Guitar heroes of today?


Nekkon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator
37 λεπτά πριν, dimsonic είπε

 

υποθέτω τότε οι σημερινοί guitar heros θα είναι αυτοί που συνοδεύουν αυτόν τον singer hero, που σήμερα είναι ο #1 παγκοσμίως.

Όλοι οι άλλοι που είδαμε, εκτός από τους δεινόσαυρους μπούμερς, προφανώς δεν ταιριάζουν σ αυτό το "μουσικό" κοντεξτ


Γεγονός είναι πως κάποιος που θεωρεί ότι οι δεινόσαυροι είναι πλάσματα που ζουν στην εποχή μας είναι ας πούμε αρκετά παραπληροφορημένος ?

Από εκεί και πέρα το παράδειγμα σου είναι ακόμη και καθ υπερβολήν ατυχές. Τα παραδείγματα που ανέφερα δεν αφορούν τον πολύ κόσμο, αφορούν όμως πολλούς κιθαρίστες της νέας γενιάς. Ακριβώς δηλαδή όπως ο Zappa και ο Fripp στα 70s, ο Satriani και ο Vai στα 80s, o SRV στα 90s κλπ...

Τώρα εσύ μπορεί αυτό να μην το θεωρείς μουσική ή κάτι αξιόλογο, αλλά απ την άλλη φαντάζομαι πως αυτός που άκουγε Miles Davis και Coltrane στα 60s θα μπορούσε με το δίκιο του να χλευάζει τον κάθε Fripp, Zappa, Vai κλπ. Είναι απλά άλλες γενιές και άλλες εποχές. 

Και λες ότι οι συγκεκριμένοι είναι socialite, οκ, αυτή όμως είναι η κατάσταση σήμερα. Επίσης μαζί με τις εποχές έχουν αλλάξει και τα μεγέθη . Όπως ήταν αδύνατον να υπάρξει μπάντα του μεγέθους των superstars των 60s στα 80s, έτσι σήμερα με τη συνεχή ροή πληροφορίας, τον υπερκορεσμό, τη διάσπαση της προσοχής μας και την άμεση πρόσβαση και στη δημιουργία και στην κατανάλωση μουσικής τα μεγέθη των GH και η προσοχή που δίνεται σε αυτoύς έχει μικρύνει.  

 

Απ' την άλλη εμένα πχ μου φαίνται πιο γραφικός κι απ τη Σαντορίνη αυτός που επιμένει να κυκλοφορεί σε φορμά άλμπουμ τo dad rock του κι απορεί γιατί δεν ασχολείται έστω ο 45άρης με αυτόν, την ίδια στιγμή που και ο 45άρης έχει υπερκορεστεί από αυτά τα ακούσματα, έχει δει τους περισσότερους από τους ήρωές του να τα παίζουν από κοντά και υπόκειται ακριβώς στην ίδια συνεχή ροή πληροφορίας με τους πιτσιρικάδες με τη διαφορά των χιλιάδων επιπλέον υποχρεώσεων.  

Μπορώ να γράψω σελίδες ακόμη για το πόσο δεν έχει νόημα να κάθεται κάποιος να ασχοληθεί με κάτι που θα κάνει χειρότερα από αυτό που έχει ήδη γίνει (εκτός απ το να κάνει το κέφι του στο σπίτι του δηλαδή) και για το ότι αυτά τα παιδιά τουλάχιστον έχουν μια πρόταση. Καλή; Κακή; Αλλά πάντως έχουν και πρόταση και 1000άδες φορές περισσότερο νόημα απ το να δώ έναν ακόμη κλώνο του Bonamassa, που είναι κλώνος του SRV, που είναι κλώνος του Hendrix, τον οποίο Hendrix μπορώ να δώ να παίζει στο YouTube ότι ώρα θέλω. 

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, kpeyos είπε

Tom Quayle ...

 

Παίρνω αυτόν σαν παράδειγμα και μόνο.

Μπορείς να μου πεις σε ποια μπάντα παίζει, και να μου απαριθμίσεις 10 καλά κομμάτια που έχει γράψει (ή στα οποία έχει συμμετοχή)?

Γιατί δεν νοείται guitar hero χωρίς δημοφιλή μπάντα, και πασίγνωστα κομμάτια στα οποία να παίζει.

 

Παίρνω τη εκδοχή ότι GH είναι καθαρά θέμα δημοφιλίας και μάρκετιν, και όχι μουσικής/κιθαριστικής αξίας ή ικανότητας.

Αν ήταν θέμα αξίας ή ικανότητας, τότε ο Holdsworth γιατί δεν έγινε ποτέ?

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
1 ώρα πριν, fusiongtr είπε

 

Παίρνω αυτόν σαν παράδειγμα και μόνο.

Μπορείς να μου πεις σε ποια μπάντα παίζει, και να μου απαριθμίσεις 10 καλά κομμάτια που έχει γράψει (ή στα οποία έχει συμμετοχή)?

Γιατί δεν νοείται guitar hero χωρίς δημοφιλή μπάντα, και πασίγνωστα κομμάτια στα οποία να παίζει.

 

Παίρνω τη εκδοχή ότι GH είναι καθαρά θέμα δημοφιλίας και μάρκετιν, και όχι μουσικής/κιθαριστικής αξίας ή ικανότητας.

Αν ήταν θέμα αξίας ή ικανότητας, τότε ο Holdsworth γιατί δεν έγινε ποτέ?

Δεν μπορώ να σου πω σε ποια μπάντα έχει παίξει ούτε 10 καλά του κομμάτια, όπως δεν μπορώ να σου πω ούτε για τον Vai, τον Satriani ή τον SRV, που για τον τελευταίο ειδικά νομίζω οτι δε θα μπορούσα και να ψαχνα να βρω 10 καλά κομμάτια. 

 

Από κει και πέρα είναι θέμα ορισμού. Ο Holdsworth για πολλούς είναι Guitar Hero. Μέχρι κιθάρες και μαγνήτες είχε στο όνομα του και πολλους πιστούς ακόλουθους της καριέρας του. Ο ορισμός που δίνεις εσύ αφήνει ως GH μόνο τους κιθαρίστες των classic rock των 70s και τους posers των 80s.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, kpeyos είπε


Γεγονός είναι πως κάποιος που θεωρεί ότι οι δεινόσαυροι είναι πλάσματα που ζουν στην εποχή μας είναι ας πούμε αρκετά παραπληροφορημένος ?

Από εκεί και πέρα το παράδειγμα σου είναι ακόμη και καθ υπερβολήν ατυχές. Τα παραδείγματα που ανέφερα δεν αφορούν τον πολύ κόσμο, αφορούν όμως πολλούς κιθαρίστες της νέας γενιάς. Ακριβώς δηλαδή όπως ο Zappa και ο Fripp στα 70s, ο Satriani και ο Vai στα 80s, o SRV στα 90s κλπ...

Τώρα εσύ μπορεί αυτό να μην το θεωρείς μουσική ή κάτι αξιόλογο, αλλά απ την άλλη φαντάζομαι πως αυτός που άκουγε Miles Davis και Coltrane στα 60s θα μπορούσε με το δίκιο του να χλευάζει τον κάθε Fripp, Zappa, Vai κλπ. Είναι απλά άλλες γενιές και άλλες εποχές. 

Και λες ότι οι συγκεκριμένοι είναι socialite, οκ, αυτή όμως είναι η κατάσταση σήμερα. Επίσης μαζί με τις εποχές έχουν αλλάξει και τα μεγέθη . Όπως ήταν αδύνατον να υπάρξει μπάντα του μεγέθους των superstars των 60s στα 80s, έτσι σήμερα με τη συνεχή ροή πληροφορίας, τον υπερκορεσμό, τη διάσπαση της προσοχής μας και την άμεση πρόσβαση και στη δημιουργία και στην κατανάλωση μουσικής τα μεγέθη των GH και η προσοχή που δίνεται σε αυτoύς έχει μικρύνει.  

 

Απ' την άλλη εμένα πχ μου φαίνται πιο γραφικός κι απ τη Σαντορίνη αυτός που επιμένει να κυκλοφορεί σε φορμά άλμπουμ τo dad rock του κι απορεί γιατί δεν ασχολείται έστω ο 45άρης με αυτόν, την ίδια στιγμή που και ο 45άρης έχει υπερκορεστεί από αυτά τα ακούσματα, έχει δει τους περισσότερους από τους ήρωές του να τα παίζουν από κοντά και υπόκειται ακριβώς στην ίδια συνεχή ροή πληροφορίας με τους πιτσιρικάδες με τη διαφορά των χιλιάδων επιπλέον υποχρεώσεων.  

Μπορώ να γράψω σελίδες ακόμη για το πόσο δεν έχει νόημα να κάθεται κάποιος να ασχοληθεί με κάτι που θα κάνει χειρότερα από αυτό που έχει ήδη γίνει (εκτός απ το να κάνει το κέφι του στο σπίτι του δηλαδή) και για το ότι αυτά τα παιδιά τουλάχιστον έχουν μια πρόταση. Καλή; Κακή; Αλλά πάντως έχουν και πρόταση και 1000άδες φορές περισσότερο νόημα απ το να δώ έναν ακόμη κλώνο του Bonamassa, που είναι κλώνος του SRV, που είναι κλώνος του Hendrix, τον οποίο Hendrix μπορώ να δώ να παίζει στο YouTube ότι ώρα θέλω. 

Εγώ που άκουγα Miles (οκ στα 70ς) και chuck Berry και stones κλπ στα 60ς δεν είχα κανένα θέμα ούτε με τον Fripp ούτε με τον Zappa, αλλά και αργότερα ούτε με τον belew ή το SRV ή τον EVH ή τον Edge ή τον Marr. Αλλά δεν μπόρεσα να βρω κάποιον να τον πω ήρωα μετά το 1980. Καλούς ναι.

 

Εγω δεν ξέρω τι κάνει ο 45άρης και απο τι έχει υπερκορεστεί.

Κι ουτε μ αρέσει ο όρος dad rock. Ξέρω ότι στα 65 μου μπορώ να ξεχωρίζω το ενδιαφέρον και αυτό που έχει περιεχόμενο και αυτό που δεν θα πάει ένα βήμα παραπέρα.

Το δικό μου dad rock (του πατέρα μου δηλαδή) ήταν ο James Burton, o LesPaul και ο Chet Atkins και ήταν μια χαρά και δικό μου ροκ και βλέπω σήμερα είναι και της κόρης μου. 

 

Και σίγουρα ο SRV είχε ενδιαφέρον ενώ ο Bonamassa είναι μια τραγική σπρωγμένη μηντια φιγούρα που αναλώνεται στα ίδια και τα ίδια όπως και ο Σουηδός και όλοι όσους το σύστημα πάει να τους φτιάξει "ήρωες".

Παλιά οι ήρωες φτιάχνονταν από τον κόσμο. Από τον κόσμο που τους έβλεπε, αγόραζε και έπιανε δίσκους. Μετα τα άυλα γειά σας. Πάνε και οι ήρωες πάει κι μουσική.

 

 

εγώ παίρνω το νόημα της αρχής (αιτίας) του νήματος ως εξής: ποιός είναι ο σημερινός ήρωας και αν υπάρχει. Και φυσικά όχι αν είναι ο mayer ή ο frusiante, που είναι και κιθαρίστες που φτιάχτηκαν 20 και 30 χρόνια πριν.

Για το σήμερα μιλάμε, για το σήμερα που η κιθάρα έχει εξοβελιστεί από την μουσική.

Σήμερα που συμβαίνει αυτό δεν μπορούμε να μιλάμε για ήρωες, όταν όπως πολύ σωστά έγραψε ο Στράτος πιό πάνω, ένας Holdsworth δεν έγινε ποτέ ήρωας.

 

Εγώ που άκουγα Miles (οκ στα 70ς) και chuck Berry και stones κλπ στα 60ς δεν είχα κανένα θέμα ούτε με τον Fripp ούτε με τον Zappa, αλλά και αργότερα ούτε με τον belew ή το SRV ή τον EVH ή τον Edge ή τον Marr. Αλλά δεν μπόρεσα να βρω κάποιον να τον πω ήρωα μετά το 1980. Καλούς ναι.

 

Εγω δεν ξέρω τι κάνει ο 45άρης και απο τι έχει υπερκορεστεί.

Κι ουτε μ αρέσει ο όρος dad rock. Ξέρω ότι στα 65 μου μπορώ να ξεχωρίζω το ενδιαφέρον και αυτό που έχει περιεχόμενο και αυτό που δεν θα πάει ένα βήμα παραπέρα.

Το δικό μου dad rock (του πατέρα μου δηλαδή) ήταν ο James Burton, o LesPaul και ο Chet Atkins και ήταν μια χαρά και δικό μου ροκ και βλέπω σήμερα είναι και της κόρης μου. 

 

Και σίγουρα ο SRV είχε ενδιαφέρον ενώ ο Bonamassa είναι μια τραγική σπρωγμένη μηντια φιγούρα που αναλώνεται στα ίδια και τα ίδια όπως και ο Σουηδός και όλοι όσους το σύστημα πάει να τους φτιάξει "ήρωες".

Παλιά οι ήρωες φτιάχνονταν από τον κόσμο. Από τον κόσμο που τους έβλεπε, αγόραζε και έπιανε δίσκους. Μετα τα άυλα γειά σας. Πάνε και οι ήρωες πάει κι μουσική.
 

 

Επεξεργασμένο από dimsonic
  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, kpeyos είπε

Από κει και πέρα είναι θέμα ορισμού. Ο Holdsworth για πολλούς είναι Guitar Hero. Μέχρι κιθάρες και μαγνήτες είχε στο όνομα του και πολλους πιστούς ακόλουθους της καριέρας του. Ο ορισμός που δίνεις εσύ αφήνει ως GH μόνο τους κιθαρίστες των classic rock των 70s και τους posers των 80s.

 

Αν διάβαζες τις προηγούμενες σελίδες, θα έβλεπες ότι δεν είναι δικός μου ο ορισμός.

Εγώ ρωτούσα να μου πουν τι είναι GH.

 

Τώρα αν είναι ο Holdsworth (ή ο Henderson, ο Scofield, ο Mclaughlin, κλπ) για κάποιους GH (και για μένα φυσικά) δεν έχει σημασία.

Δεν είναι για τον πολύ κόσμο.

Αυτόν που θέλει heroes, και τους φτιάχνουν γι' αυτόν.

Είναι αυτοί που γνωρίζει και λατρεύει η μεγάλη μάζα ακροατών και κιθαριστών, και όχι αυτοί που σε κάθε live τους έχουν 50 άτομα.

Και φυσικά ούτε ο Zappa, ούτε ο Fripp ήταν ποτέ GH.

Όπως είπες κι εσύ ...

 

4 ώρες πριν, kpeyos είπε

Αν το θέμα ήταν "ποιοι ήταν οι δικοί σου guitar heroes", θα απαντούσα διαφορετικά. Και πάλι βέβαια μπορεί τα γούστα μας να διαφέραν γιατί οι δικοί μου guitar heroes ήταν ο Tom Verlaine, o Lee Renaldo, o Johnny Marr, o Kevin Shields κλπ.

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
17 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Αν διάβαζες τις προηγούμενες σελίδες, θα έβλεπες ότι δεν είναι δικός μου ο ορισμός.

Εγώ ρωτούσα να μου πουν τι είναι GH.

 

Τώρα αν είναι ο Holdsworth (ή ο Henderson, ο Scofield, ο Mclaughlin, κλπ) για κάποιους GH (και για μένα φυσικά) δεν έχει σημασία.

Δεν είναι για τον πολύ κόσμο.

Αυτόν που θέλει heroes, και τους φτιάχνουν γι' αυτόν.

Είναι αυτοί που γνωρίζει και λατρεύει η μεγάλη μάζα ακροατών και κιθαριστών, και όχι αυτοί που σε κάθε live τους έχουν 50 άτομα.

Όπως είπες κι εσύ ...

 

 

 Δήλωσα απ την αρχή ένοχος ως προς το ότι δεν κάθησα να διαβάσω ενδελεχώς το thread. 

Με αυτό τον ορισμό που δίνεις όμως τώρα θα μπορούσα απλά να ρωτήσω: Ποιος νοιάζεται γι αυτούς τους guitar heroes? Γιατί να μας απασχολούν; Έλλειψε σε κανέναν ο Joe Perry και τα 8 μέτρα πεντατονικής κοινοτυπίας πάνω σε κομμάτια που του έγραφε κάποιος songwriter? Γιατί αυτόν περιγράφει ο ορισμός που δίνεται εδώ.

Οι περισσότεροι μεγάλοι κιθαριστες ήταν μεγάλοι για ένα πολύ περιορισμένο κοινό.  

Επεξεργασμένο από kpeyos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, dimsonic είπε

ποιός είναι ο σημερινός ήρωας και αν υπάρχει. Και φυσικά όχι αν είναι ο mayer ή ο frusiante, που είναι και κιθαρίστες που φτιάχτηκαν 20 και 30 χρόνια πριν.

Για το σήμερα μιλάμε, για το σήμερα που η κιθάρα έχει εξοβελιστεί από την μουσική

Βέβαια ο Frusciante και ο Mayer βγάζουν δίσκους που πουλάνε πολύ και σήμερα. Και αυτό είναι ένα γνώρισμα του guitar hero. Η διάρκεια 

Never give up! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
5 λεπτά πριν, Nekkon είπε

Βέβαια ο Frusciante και ο Mayer βγάζουν δίσκους που πουλάνε πολύ και σήμερα. Και αυτό είναι ένα γνώρισμα του guitar hero. Η διάρκεια 

 

O Hendrix έβγαλε το πρώτο album το '67 και το τελευταίο το '70. Δεν το λες και διάρκεια... ???

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, kpeyos είπε


Με αυτό τον ορισμό που δίνεις τώρα θα μπορούσα απλά να ρωτήσω: Ποιος νοιάζεται γι αυτούς τους guitar heroes? Γιατί να μας απασχολούν; Έλλειψε σε κανέναν ο Joe Perry και τα 8 μέτρα πεντατονικής κοινοτυπίας πάνω σε κομμάτια που του έγραφε κάποιος songwriter? Γιατί αυτόν περιγράφει ο ορισμός που δίνεται εδώ.

Όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι κιθαριστες, ήταν μεγάλοι για ένα πολύ περιορισμένο κοινό.  

 

Αν διάβαζες από την αρχή το νήμα, θα έβλεπες ότι διαχωρίστηκε η έννοια του πολύ καλού κιθαρίστα/μουσικού από αυτήν του GH.

Δεν ξέρω για τον Perry, ίσως όμως λείπει ο πχ ο Slash.

Ίσως λέω.

Όμως σίγουρα δεν θα λείψει από κανένα πχ ο Quale, που βάζει ένα backing track να παίζει, και αρχίζει και τραβάει γρήγορα σόλα, (εντυπωσιακά μεν ειδικά στην αρχή, χωρίς ιδιαίτερη ουσία δε, γίνεται μάλλον βαρετός), και τα ανεβάζει σε βίντεο στο YT, ενώ στον υπόλοιπο χρόνο του, τριγυρνάει τον κόσμο με tutorials και επιδείξεις με ένα laptop, σαν την αρκούδα στο παζάρι, χωρίς να γράφει μουσική.

 

Αν μου πεις δηλαδή τι έχει να επιδείξει ως μουσικός και κιθαρίστας, θα το αποδεχτώ.

Τι έχει κάνει δηλαδή για να είναι GH?

Τι έχει παράγει?

Για ποιο πράγμα θα τον θυμούνται?

 

Όσο προβληματισμό μου δημιουργεί η κλασσική έννοια του GH που έγραψαν τα παιδιά σαν απάντηση στις επίμονες ερωτήσεις μου, άλλο τόσο, και πολύ περισσότερο προβληματισμό μου δημιουργεί αυτή η γενιά (ο Quale είναι απλά παράδειγμα).

  • Συμφωνώ 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

Όσο προβληματισμό μου δημιουργεί η κλασσική έννοια του GH που έγραψαν τα παιδιά σαν απάντηση στις επίμονες ερωτήσεις μου, άλλο τόσο, και πολύ περισσότερο προβληματισμό μου δημιουργεί αυτή η γενιά (ο Quale είναι απλά παράδειγμα).

Είναι απλό γιατί ο Quayle μπορεί να είναι GH με τα δικά μου standards: Γιατί πολλά παιδιά πηγαίνουν κι αγοράζουν τις Ibanez τους για να γίνουν σαν κι αυτόν και ξεπατικώνουν το στυλ του, όπως κάποτε θα πήγαιναν να αγοράσουν τις Les Paul τους για να γίνουν σαν τον Slash ή τις Strat για να γίνουν σαν τον SRV και να παίζουν "Mary had a little lamb..." ?

Γι αυτό είπα ότι ο ορισμός του GH που έχει δωθεί εδώ αφήνει λίγους και ως επί το πλείστον αδιάφορους τύπους στο club

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου