Προς το περιεχόμενο

Quantization και "γκρουβάρισμα"


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, dimsonic είπε

 

αυτό υποτίθεται το έχεις λυμένο πριν ξεκινήσεις.

Πόσο latency έχεις?

θα το δω και σου πω. Είναι πολύ πιθανό να οφείλεται στο latency

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, roberto30 είπε

θα το δω και σου πω. Είναι πολύ πιθανό να οφείλεται στο latency

Αυτό πάλι είναι μια παράμετρος. Αν τρέχουν όλα τα πλαγκιν όλη την ώρα, όσο προχωράει το πρότζεκτ θα γίνεται και πιο δύσκολο να παίζεις στο χρόνο. Ιδιαίτερα αν βάλεις πλαγκιν κανα λίμιτερ με λουκαχέντ, ή καναν μούλτιμπαντ κομπρέσσορα ή κανα eq γραμμικής φάσης, άντε γεια, μπορεί να φέρει και μισό δευτερόλεπτο καθυστέρηση. Ή τα σόναργουορκς και τα όζον, εκει μιλάμε για δευτερόλεπτα πλεον. Αλλά όμως και το ms μετράει, οπότε καλύτερο είναι το bypass των πλαγκ με μεγάλη καθυστέρηση κατά την εγγραφή. Στο κιουμπέις έχει ένα κουμπί που γίνεται αυτό, για όσους βαριούνται να κάνουν bypass από μόνοι τους.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτα πρώτα, το γκρουβάρισμα είναι θέμα συνόλου και όχι ατόμου (ενός οργάνου).

Το κουαντάιζ είναι εργαλείο.

Άλλες φορές βοηθάει στο να επιτευχθεί η γκρούβα, άλλες φορές την χαλάει.

Μπορεί να χρειάζεται κουαντάιζ μόνο σε κάποια όργανα (σε κάποια μέρη του κομματιού), και κάποια όργανα να έχουν ρυθμική ελευθερία.

Εξαρτάται και από το πρότζεκτ.

Αλλά από εκεί και πέρα, δεν μπορώ να φανταστώ (και δεν θέλω βέβαια) πώς θα ήταν τα πιο γκρούβυ κομμάτια, αν ήταν τα πάντα όλα ακριβώς πάνω στον χρόνο με ακρίβεια κουανταϊζέισον.

 

Προσωπικά δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

  • Like 3
  • Συμφωνώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 minutes ago, Ali Barout said:

Αλλά όμως και το ms μετράει, οπότε καλύτερο είναι το bypass των πλαγκ με μεγάλη καθυστέρηση κατά την εγγραφή. Στο κιουμπέις έχει ένα κουμπί που γίνεται αυτό, για όσους βαριούνται να κάνουν bypass από μόνοι τους.

 

Σε κάποια daws το bypass δεν φτάνει. Πρέπει όλο το plugin να ξηλωθεί απο το chain. Προσωπικά όταν γράφω... το master το αφήνω τελείως άδειο και όπως πολύ σωστά είπε και ο @Ali Barout δεν χρησιμοποιώ κανένα plugin με look ahead option σε channels και busses. Αυτά για όσους γράφουν real time. Για όσους χρησιμοποιούν scores, μολυβάκια στο piano roll κτλ κτλ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Εγώ το χρησιμοποιώ πάντα στα ντραμς και σχεδόν όποιο άλλο midi note όργανο και αυτό είναι μια τακτική που έχω αποκτήσει απο τότε που τα DAW ήταν midi sequencers. Πλέον ισχύει και για audio.

Το Quantization έχει να κάνει με το timing, οπότε μουσικές που βασίζονται στον ρυθμό αν δεν έχουν σωστό χρόνο στο downbeat και upbeat ακούγονται... ελληνικό ροκ με αίσθημα.😏

spacer.png

 

Βέβαια, πρέπει να βρεις τι Quantization αρμόζει στο κομμάτι και κυρίως ανάλογα με το επίπεδο του παίκτη. Κάποιες φορές τα 16α και άλλες τα 64α για ελάχιστες μεταβολές, τρίηχα, κ.α. ενώ υπάρχει και η επιλογή που δίνει swing σε όποιο ποσοστό ορίσεις εσύ.

Το δε groove είναι το feel όπως είπε και ο @fusiongtr και έχει να κάνει με το παίξιμο του συνόλου και το ρυθμικό επίπεδο του. Δεν προστίθεται κατα τη γνώμη μου ούτε διορθώνεται.

 

  • Like 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

 Το δε groove είναι το feel και έχει να κάνει με το παίξιμο του συνόλου και το ρυθμικό επίπεδο του. Δεν προστίθεται κατα τη γνώμη μου ούτε διορθώνεται.

 Συμφωνώ απόλυτα!  Όσο quantize και humanize κι αν γίνει σε ένα κομμάτι, εάν δεν είναι παιγμένο σωστά και με feel, πάντα κάτι θα του λείπει...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πήγα να κανω quantize τον Steve Gadd και εγινε το daw uninstall μονο του.... 😁

 

Προσωπικά νιωθω κατι να γκρουβαρει οταν εχει σφιχτο ρυθμο αλλα παιζει με τις δυναμικες και τις αξίες.  Α, και οχι γρήγορους ρυθμους, για να προλαβανει να γινεται "παιχνιδι" με τις αξιες.

 

Και αληθεια, η hyper sequenced γκρουβα του Alan Parsons στο I Robot, εχει τελικα ασυγχρονιστα δυο sequencers? Ή κατι δεν μετραω καλά?

  • Like 3
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειπώθηκε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, αλλά θα το πω κι εγώ.
Σημασία έχει το να συμφωνούν όλα στο σύνολο. Αν το hihat ξεφεύγει 1/128 αλλά ξεφεύγει μαζί του και το μπάσο, τότε δε τρέχει και τίποτα. Στο κάτω κάτω ο ακροατής δεν ακούει το τελικό κομμάτι με μετρονόμο, αλλά με το ρυθμό που δημιουργούν τα ίδια τα όργανα. Το πρόβλημα έρχεται όταν αυτά μεταξύ τους το "χάνουν".

 

Πρέπει να υπάρχει μια ρυθμική αρμονία σε όλα, και το quantize βοηθά σε αυτό, ειδικά όταν υπάχουν κιθάρες με double/quad tracking, μπάσο, drums, πιανο, βιολιά και φωνή ταυτόχρονα. Αν δεν είσαι το τέλειο ρομπότ μουσικός, δύσκολα θα τα παίξεις όλα στην εντέλεια. Κάπου θα το "χάσεις" και κάτι θα ακουστεί να έρχεται πιο νωρίς ενώ ταυτόχρονα και κάτι πιο αργά. Εκεί έρχονται τα διάφορα εργαλία για να μας βοηθήσουν, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να κάνουμε 1000 takes για να βγει κάτι επακριβώς το ίδιο (που και πάλι παίζει να μην είναι).

 

Το groovάρισμα δεν είναι το swing ή το να είσαι ακριβώς πάνω. Είναι και οι δυναμικές, οι αξίες, το πώς πέφτουν πάνω στο grid τα όργανα σχετικά μεταξύ τους, και η ίδια η σύνθεση, αλλά πάντα σαν σύνολο.

 

Ο Adam Neely κάνει μια μικρή ανάλυση στους μικρο-ρυθμούς σε αυτό το βίντεο, έχει πολύ ενδιαφέρον!

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Off topic και συγνώμη Αποστόλη....

 Γίνεται quantization και σε audio tracks?  Στο Reaper που δουλεύω εάν κάνω δεξί κλικ στο τρακ και από το κατεβατό διαλέξω "item proseccing" και από αυτό "quantize item positions to grid" το μόνο που κάνει είναι ότι πάει όλο το τρακ λίγο μπροστά, ανεξαιρέτως τι έχω κλικάρει στις επιλογές του.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου