Προς το περιεχόμενο

Μουσικά διαστήματα


killbill

Προτεινόμενες αναρτήσεις

19 λεπτά πριν, ex - v27, bk27 είπε

 

Αυτες ειναι ολες οι ματζορε κ μινορε κλιμακες που εχουν το διαστημα που ψαχνεις

 

 

Να προσθέσω την G μελωδική μινόρε, και την G αρμονική μινόρε (στην κλασσική αρμονία ανιούσες, στην jazz αρμονία και ανιούσες και κατιούσες).

 

Συν φυσικά τους τρόπους όλων των παραπάνω κλιμάκων που έγραψε ο Βρασίλης (αν και όπως το έθεσε ο killbill φαντάζομαι ότι θέλει μόνο τις βασικές κλίμακες).

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι εννοούσα τις μείζονες και τις ελάσσονες (αρμονικές-μελωδικές)

Όσον αφορά τις μείζονες, ακολούθησα και εγώ την δική σου φιλοσοφία στηριζόμενος στον οπλισμό.

Όμως με τις ελάσσονες υπάρχει ένα θέμα, γιατί στην ελάσσονα αυξάνουμε την 7η βαθμίδα (στις αρμονικές) και ανεβάζουμε και την 6η και την 7η στις μελωδικές, οπότε τα πράγματα περιπλέκονται λίγο.

 

Στο παράδειγμα που ανέφερα (Ρε-Φα#), εύκολα βρήκαμε τις μείζονες. 

Σίγουρα θα υπάρχει το διάστημα και σε όλες τις σχετικές ελάσσονες αυτών? Αν ναι, τότε οκ έχουμε βρει και τις ελάσσονες. Όχι όμως όλες... Γιατί η Σολ ελάσσονα, όπως πολύ σωστά έγραψες στο επόμενο post, δεν ανήκε στις σχετικές, όμως περιέχει το ΡΕ-Φα# .... Εκεί κάπου το χάνω, στις ελάσσονες δηλαδή. Τις μείζονες τις εντοπίζω εύκολα. Πως μπορώ να ξέρω (εκτός από τις σχετικές) σε ποια ή ποιές άλλες ελάσσονες μπορεί να είναι κρυμμένο το διάστημα?

 

Το Ρε-Φα# είναι εύκολο παράδειγμα. Αλλά τι γίνεται σε ποιο δύσκολα ερωτήματα, πχ να πρέπει να βρεις σε ποιες κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΟΛ#-ΜΙ#  ή το διάστημα ΡΕ#-ΛΑ# 

Μείζονες οκ τις βρίσκεις. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, killbill είπε

 

Το Ρε-Φα# είναι εύκολο παράδειγμα. Αλλά τι γίνεται σε ποιο δύσκολα ερωτήματα, πχ να πρέπει να βρεις σε ποιες κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΟΛ#-ΜΙ#  ή το διάστημα ΡΕ#-ΛΑ# 

Μείζονες οκ τις βρίσκεις. 

 

Δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα εδώ.

Βρίσκεις τις μείζονες?

Μια χαρά είσαι.

Όλες οι σχετικές (φυσικές) ελάσσονες είναι μέσα.

Όσον αφορά στην αρμονική και μελωδική ελάσσονα, κοιτάζεις τα διαστήματα στις μείζονες και ελάσσονες που βρήκες.

 

Αν στο διάστημα που έχεις, δεν υπάρχει η τρίτη κάποιας από τις μείζονες κλίμακες που βρήκες, τότε το διάστημα υπάρχει και στην μελωδική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της μείζονος κλίμακας.

Αν δεν υπάρχει ούτε η τρίτη ούτε η έκτη, τότε το διάστημα υπάρχει και στην αρμονική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της μείζονος κλίμακας.

 

 

Αν στο διάστημα που έχεις, δεν υπάρχει η έβδομη κάποιας από τις φυσικές ελάσσονες κλίμακες που βρήκες, τότε το διάστημα υπάρχει και στην αρμονική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της φυσικής ελάσσονος κλίμακας.

Αν δεν υπάρχει ούτε η έκτη ούτε η έβδομη, τότε το διάστημα υπάρχει και στην μελωδική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της φυσικής ελάσσονος κλίμακας.

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, killbill είπε

Όμως με τις ελάσσονες υπάρχει ένα θέμα, γιατί στην ελάσσονα αυξάνουμε την 7η βαθμίδα (στις αρμονικές) και ανεβάζουμε και την 6η και την 7η στις μελωδικές, οπότε τα πράγματα περιπλέκονται λίγο.

Περιπλέκονται, αλλά λίγο. Όπως ακριβώς το έγραψες. Γιατί:

 

- Το άνω τετράχορδο της μελωδικής μινόρε (5η, 6η, 7η, 1η) δεν είναι κάτι εντελώς ξένο, έτσι; Είναι το ίδιο τετράχορδο της ομώνυμης μείζονος. Δηλαδή, το διάστημα ΣΟΛ# - ΜΙ# απαντάται στη ΦΑ# ματζόρε, φα# σολ# λα# σι ντο# ρε# μι# φα#. Οκ;

- Σίγουρα οπότε απαντάται και στην ανιούσα μελωδική μινόρε (φα# σολ# λα σι ντο# ρε# μι# φα#) αφού οι ντο# ρε# μι# φα# είναι κοινές.)

- Σίγουρα απαντάται και στην αρμονική (φα# σολ# λα σι ντο# ρε μι# φα#) λόγω του προσαγωγέα. Όχι όμως και στην φυσική (ή αλλιώς κατιούσα μελωδική) ελάσσονα, αφού (φα# σολ# λα σι ντο# ρε μι φα#)

- Όμως σίγουρα επίσης απαντάται όχι στην ομώνυμη, αλλά στη σχετική ελάσσονα. (ρε# μι# φα# σολ# λα# σι ντο# ρε#)

 

Οπότε βλέπεις ότι η απάντηση εξαρτάται και από το αρχικό διάστημα που εξετάζουμε. Ένα διάστημα 2ης μεγάλης π.χ. ντο - ρε απαντάται σε πολλές περισσότερες κλίμακες από ένα διάστημα δεύτερης αυξημένης, π.χ. λα ύφεση - σι φυσικό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@killbill Αφου το απαντησαν τα παιδια απο πανω, θα το παρω λιγο αλλιως.

 

Αρμονικη μινορε:     1   2  b3   4   5  b6  7   

 

Τα διαστηματα μεγαλης τριτης που προκυπτουν απο εδω ειναι τα:

-b3 με 5

-5   με  7      κ

-b6  με 1

 

Τα b3 με 5 κ τα b6 με 1 που μπορει να ταιριαζουν εδω τα εχεις βρει ηδη απο τις απλες μινορε

 

Οποτε το μονο νεο που βρηκαμε ειναι το 5 με 7

Αν βαλεις την πεμπτη για ΡΕ, η εβδομη θα ειναι η ΦΑ# αρα η κλιμακα θα ειναι η Σολ αρμονικη μινορε

 

 

Ομοιως για μελωδικη μινορε :  1   2   b3   4   5   6   7

Τα διαστηματα μεγαλης τριτης ειναι:

-b3 με 5

-4   με  6      κ

-5  με  7

 

Αν αυτο πχ το συγκρινεις με την αρμονικη, το μονο που δεν εχεις παρει απο μινορε κλιμακα  ειναι το 4 με 6 . 

Αν βαλεις για 4η την ΡΕ κ για 6η τη ΦΑ# η μελωδικη μινορε που προκυπτει ειναι η ΛΑ μελωδικη μινορε.

 

ΕΝΤΙΤ: Ξεχασα την ΣΟΛ μελωδικη μινορε, που κ αυτη εχει την ΡΕ στο 5 κ τη ΦΑ# στο 7, απλως αντι για ΜΙ υφεση εχει ΜΙ (σε σχεση με την Σολ αρμονικη μινορε)

 

Αν τη μελωδικη αντι να τη συγκρινεις με αρμονικη τη συγκρινεις με ματζορε, το μονο διαστημα που δεν εχεις εξετασει ηδη ειναι το b3 με 5. Αν βαλεις για 3η μικρη τη ΡΕ κ για 5η την  ΦΑ# η κλιμακα που προκυπτει ειναι η ΣΙ μελωδικη μινορε

 

(Εβαλα τα χρωματακια γιατι απο τη βιασυνη να γραψω μπορει να εγραψα κανα λαθος, οποτε αν εχει γινει λαθος να θυμιζω παλια θεματα θεωριας που ειχαν λαθη κ χρωματακια μεσα. @Ali Barout κ @fusiongtr καν'τε κ σεις ενα τσεκ μην εγραψα μπαρουφα ?)

 

 

Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
  • Like 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα εδώ.

Βρίσκεις τις μείζονες?

Μια χαρά είσαι.

Όλες οι σχετικές (φυσικές) ελάσσονες είναι μέσα.

Όσον αφορά στην αρμονική και μελωδική ελάσσονα, κοιτάζεις τα διαστήματα στις μείζονες και ελάσσονες που βρήκες.

 

Αν στο διάστημα που έχεις, δεν υπάρχει η τρίτη κάποιας από τις μείζονες κλίμακες που βρήκες, τότε το διάστημα υπάρχει και στην μελωδική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της μείζονος κλίμακας.

Αν δεν υπάρχει ούτε η τρίτη ούτε η έκτη, τότε το διάστημα υπάρχει και στην αρμονική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της μείζονος κλίμακας.

 

 

Αν στο διάστημα που έχεις, δεν υπάρχει η έβδομη κάποιας από τις φυσικές ελάσσονες κλίμακες που βρήκες, τότε το διάστημα υπάρχει και στην αρμονική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της φυσικής ελάσσονος κλίμακας.

Αν δεν υπάρχει ούτε η έκτη ούτε η έβδομη, τότε το διάστημα υπάρχει και στην μελωδική ελάσσονα με ίδια νότα θεμέλιο με αυτή της φυσικής ελάσσονος κλίμακας.

 

Σε έχασα λίγο.... Μπορείς να το πεις αυτό πάνω στο παράδειγμα για το διάστημα ΡΕ-ΦΑ# ας πούμε για να γίνει πιο κατανοητό?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα Μπιλ.

 

11 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Βρίσκεις τις μείζονες?

Μια χαρά είσαι.

 

1. Σολ Ματζόρε (ρε φα# = 5η 7η)

2. Ρε Ματζόρε (ρε φα# = 1η 3η)

3. Λα Ματζόρε (ρε φα# = 4η 6η)

11 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Όλες οι σχετικές (φυσικές) ελάσσονες είναι μέσα.

Σημαίνει ότι

 

1. Σολ Ματζόρε -> Σχετική -> Μι Μινόρε φυσική (μι φα# σολ λα σι ντο ρε μι) => ρε = 7η, φα# = 2η

2. Ρε Ματζόρε -> Σχετική -> Σι Μινόρε φυσική (ρε = 3η, φα# = 5η)

3. Λα Ματζόρε -> Σχετική -> Φα# Μινόρε φυσική (φα# = 1η, ρε = 6η)

11 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Όσον αφορά στην αρμονική και μελωδική ελάσσονα, κοιτάζεις τα διαστήματα στις μείζονες και ελάσσονες που βρήκες.

 

Η αρμονική μινόρε έχει την ίδια έβδομη βαθμίδα με την ομώνυμη ματζόρε. Άρα:

 

1α. Σολ Μινόρε αρμονική (σολ λα σιβ ντο ρε μιβ φα# σολ) (ρε 5η, φα# 7η) όπως ακριβώς και στη ματζόρε.

1β. Σολ Μινόρε ανιούσα μελωδική (σολ λα σιβ ντο ρε μι φα# σολ) (ρε 5η, φα# 7η) όπως ακριβώς και στη ματζόρε.

2. Στη Σι μινόρε φυσική που εξετάσαμε, το ρε και το φα# τι βαθμίδες είναι; 3η, και 5η. Άρα και στην αρμονική ελάσσονα (σι ντο# ρε μι φα# σολ λα# σι) υπάρχει το ρε φα#, και στη μελωδική ανιούσα (σι ντο# ρε μι φα# σολ# λα# σι)

3. Στη Φα# μινόρε φυσική που εξετάσαμε το ρε και το φα# τι βαθμίδες είναι; 1η και 6η. Άρα και στην αρμονική ελάσσονα (φα# σολ# λα σι ντο# ρε μι# φα#) υπάρχει το ρε φα#. Όχι όμως και στην μελωδική ανιούσα. (φα# σολ# λα σι ντο# ρε# μι# φα#)

 

Ο σκοπός αυτών των ασκήσεων είναι η εξοικείωση με τις κλίμακες. Είναι "συνδυαστικές" ερωτήσεις ύλης ας πούμε. Δεν ξέρω αν υπάρχει "αλγόριθμος - κόλπο" πέραν αυτού που λέμε και πόσταρε πρώτος ο βασίλης.

 

- Αναγνώριση διαστήματος.

- Προσπάθεια ανεύρεσης των οπλισμών στους οποίους μπορεί να απαντηθεί.

- Εύρεση, άρα, των ματζόρε κλιμάκων.

- Των σχετικών μινόρε.

- Ανάλογα με το διάστημα, εξέταση των ομώνυμων ελάσσονων κλιμάκων και των σχετικών που βρήκαμε.

Επεξεργασμένο από Ali Barout
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, killbill είπε

Πώς σκέφτηκες να εξετάσεις την σολ μινόρε στο 1α βήμα αφού δεν βρήκαμε σολ μινόρε στις σχετικές των ματζόρε?

Γιατί οι μινόρε αρμονικές και μελωδικές έχουν κοινούς φθόγγους με τις ομώνυμες ματζόρε είπαμε.

 

Ντο ματζόρε: Ντο ρε μι φα σολ λα σι ντο

Ντο μινόρε ανιούσα μελωδική: Ντο ρε μιβ φα σολ λα σι ντο

Ντο μινόρε αρμονική: Ντο ρε μιb φα σολ λαb σι ντο

 

Παρατήρησε ότι το ... σολ λα σι ντο... είναι κοινό, και στη ματζόρε, και στην μινόρε μελωδική. Επίσης είναι κοινό το σολ σι ντο μεταξύ ματζόρε και αρμονικής μινόρε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα πρέπει να εξεταστούν και οι ρε μινόρε καί λα μινόρε αφού βρηκαμε ρε ματζόρε και λα ματζόρε στις ματζόρε στο 1ο βημα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου