Προς το περιεχόμενο

Μουσικά διαστήματα


killbill

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, killbill είπε

Άρα πρέπει να εξεταστούν και οι ρε μινόρε καί λα μινόρε αφού βρηκαμε ρε ματζόρε και λα ματζόρε στις ματζόρε στο 1ο βημα

Ας τις εξετάσουμε. Η ρε αποκλείεται αμέσως αφού ρε φα# δίνει ματζόρε ποιότητα εξαρχής. Στη λα μινόρε μελωδική ανιούσα πράγματι υπάρχει ρε φα#. Στην αρμονική όχι, στη φυσική όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα εδώ.

Βρίσκεις τις μείζονες?

Μια χαρά είσαι.

Όλες οι σχετικές (φυσικές) ελάσσονες είναι μέσα.

Όσον αφορά στην αρμονική και μελωδική ελάσσονα, κοιτάζεις τα διαστήματα στις μείζονες και ελάσσονες που βρήκες.

 

 

Άρα συνοψίζοντας, στο παράδειγμα "να βρεθεί το διάστημα ΡΕ-ΦΑ#" σε ποιές κλίμακες α) Ματζόρε, β) Φυσικές μινόρε, γ) Αρμονικές μινόρε, δ) Μελωδικές μινόρε το συναντάμε:

 

α) Βρίσκουμε εύκολα τις ματζόρε (από την σειρά των οπλισμών) και θα είναι οι: ΣΟΛ, ΛΑ, ΡΕ ματζόρε

 

β) αυτομάτως θα είναι και οι σχετικές φυσικές μινόρε δηλαδή οι ΜΙ-, ΦΑ#-, ΣΙ-

 

γ) & δ) για να βρώ τις αρμονικές & μελωδικές μινόρε εργάζομαι ως εξής (?)

Αφού βρήκα πριν σολ, λα ρε ματζόρε, θα εξετάσω τις αντίστοιχες αρμονικές & μελωδικές μινόρε με το ίδιο όνομα με τις ματζόρε δηλαδή τις:

Σολ μινόρε αρμονική

σολ μινόρε μελωδική

λα μινόρε αρμονική 

λα μινόρε μελωδική

ρε μινόρε αρμονική

ρε μινόρε μελωδική

 

και αφού βρήκα πριν μι, φα#, σι φυσικές μινόρε θα εξετάσω τις αντίστοιχες αρμονικές & μελωδικές μινόρε με το ίδιο όνομα με αυτές δηλαδή τις:

Μι μινόρε  αρμονική 

μι μινόρε μελωδική

ΦΑ# μινόρε αρμονική

ΦΑ# μινόρε μελωδική

ΣΙ μινορε αρμονική

σι μινόρε μελωδική

 

καλά το κατάλαβα?

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι. Βέβαια βλέπεις ότι οι περισσότερες είναι εκτός τελικά.

 

40 λεπτά πριν, killbill είπε

Σολ μινόρε αρμονική

σολ μινόρε μελωδική

λα μινόρε αρμονική  φα φυσικό

λα μινόρε μελωδική

ρε μινόρε αρμονική φα φυσικό

ρε μινόρε μελωδική φα φυσικό

 

40 λεπτά πριν, killbill είπε

Μι μινόρε  αρμονική ρε#

μι μινόρε μελωδική ρε#

ΦΑ# μινόρε αρμονική

ΦΑ# μινόρε μελωδική ρε#

ΣΙ μινορε αρμονική

σι μινόρε μελωδική

 

Επεξεργασμένο από Ali Barout
Καλλωπισμός
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Ναι. Βέβαια βλέπεις ότι οι περισσότερες είναι εκτός τελικά.

 

 

 

Ναι αλλα δε βλεπω χρωματακια

  • Χαχα 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Ίσενας παραπονιάρης εσύ...

Ετσι μπραβο.

Ειναι πολυ πιο ευαναγνωστα κ επαγγελματικα ολα τωρα!

Ειχα ξεχασει τις:

ΦΑ# μινόρε αρμονική

ΣΙ μινορε αρμονική ?

 

Απαραδεκτος (ειδικα τη ΣΙ αρμονικη ενω ειχα γραψει τη μελωδικη ?)

Αλλα ειπαμε... ειχα χρωματακια

Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
  • Συμφωνώ 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον killbill απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 10 πόντοι συμμετοχής.

Σε ένα παλιό βιβλίο, βρήκα τους εξής κανόνες (δεν λέει σε τι είδους ελάσσονες αναφέρεται... αρμονικές ή μελωδικές):

 

1ο βήμα: βρίσκουμε τις ματζόρε που ανήκει και τις γράφουμε σε αύξουσα σειρά με βάση το πλήθος των διέσεων ή υφέσεων οπλισμό τους 

 

2ο βήμα: αναγνωρίζουμε το διάστημα (πχ 5ης αυξημένο 3ης μεγάλο κλπ)

 

3ο βήμα: Για να βρούμε τις ελάσσονες που συναντιέται το διάστημα που αναγνωρίσαμε ακολουθούμε τους παρακάτω κανόνες:

 

αν το διάστημα είναι  2ας μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι  2ας μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες

σχετική 1ης μείζονας

ομώνυμη 2ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι  2ας μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες

ομώνυμη 1ης μείζονας

ομώνυμη 2ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι  2ας μεγάλο με διέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

σχετική 4ης μείζονας

 

 

αν το διάστημα είναι 3ης μεγάλο με # ή b τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

Ομώνυμη 1ης μείζονας

Σχετική 2ης μείζονας

Σχετική 3ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 3ης μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη & σχετική 1ης μείζονας

σχετική 3ης μείζονας

σχετική 4ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 3ης μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

ομώνυμη 3ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 3ης μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

ομώνυμη 4ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 4ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από την 1η νότα. Αυτή είναι η ελάσσονα

 

αν το διάστημα είναι 4ης αυξημένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 4ης καθαρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

σχετική 3ης μείζονας

ομώνυμη 4ης μείζονας

ομώνυμη 5ης μείζονας

σχετική 6ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 4ης καθαρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

ομώνυμη 2ης μείζονας

ομώνυμη 3ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 5ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 5ης αυξημένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

(δεν υπάρχουν μείζονες)

Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από τη νότα με τη δίεση. Αυτή θα είναι η μοναδική ελάσσονα

 

αν το διάστημα είναι 6ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 3ης μείζονας

σχετική 4ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 6ης μικρο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

ομώνυμη 3ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 6ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

ομώνυμη 4ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 7ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 7ης μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

σχετική 1ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

σχετική 4ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 7ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

(δεν υπάρχει μείζονα)

Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από την 1η νότα. Αυτή είναι η ελάσσονα κλίμακα

 

αν το διάστημα είναι 7ης μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

σχετική 1ης μείζονας

ομώνυμη 2ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας

 

αν το διάστημα είναι 7η μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες:

ομώνυμη 1ης μείζονας

ομώνυμη 2ης μείζονας

σχετική 2ης μείζονας


βέβαια δεν είναι δυνατόν να θυμάσαι τους κανόνες αυτούς απέξω
 

 

Τέλος, ένας άλλος τρόπος περιγράφεται εδώ

(επίσης δεν αναφέρει αν οι κανόνες αυτοί ισχύουν σε αρμονικές ή μελωδικές ελάσσονες)

Επεξεργασμένο από killbill
  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Slew Rate
Το post επιλέχθηκε από τον Slew Rate.

Στον σκούφοΣ απονεμήθηκε το badge 'Πρόθυμος να βοηθήσει' και 10 πόντοι συμμετοχής.

@killbill ειναι δυνατον να τα θυμασαι ολα αυτα. Πρεπει ομως να τα οργανωσεις. Ξεκινα απο τα διαστηματα

 

 

2ας:  Ολα τα 2ας ειναι μεγαλα εκτος απο τα ΜΙ-ΦΑ κ ΣΙ-ΝΤΟ που ειναι μικρα

3ης:  Τα ΡΕ-ΦΑ, ΜΙ-ΣΟΛ, ΛΑ-ΝΤΟ, ΣΙ-ΡΕ ειναι μικρα

          τα ΝΤΟ-ΜΙ, ΦΑ-ΛΑ. ΣΟΛ-ΣΙ μεγαλα

4ης:  Ολα τα τεταρτης καθαρα, εκτος του ΦΑ-ΣΙ που ειναι αυξημενο

5ης:  Ολα τα 5ης καθαρα εκτος του ΣΙ-ΦΑ που ειναι ελαττωμενο (το ''αναποδο'' δηλ των 4ης)

6ης:  Τα ΦΑ-ΡΕ, ΣΟΛ-ΜΙ, ΝΤΟ-ΛΑ και ΡΕ-ΣΙ ειναι μεγαλα

          τα ΜΙ-ΣΟΛ, ΛΑ-ΦΑ, ΣΙ-ΣΟΛ μικρα (το ''αναποδο'' δηλ των 3ης)

7ης:  Ολα τα 7ης μικρα εκτος του ΦΑ-ΜΙ κ ΝΤΟ-ΣΙ που ειναι μεγαλα (το ''αναποδο'' δηλ των 2ης)

 

 

 

Οπως βλεπεις τα 5ης, 6ης κ 7ης ειναι το "αναποδο" δηλαδη αναστροφες των 4ης, 3ης κ 2ας αντιστοιχα

 

Αρα το μονο που χρειαζεται να θυμασαι ειναι οι 3 πρωτες προτασεις

 

Αυτοι οι κανονες που εγραψς αφορουν τα φυσικα διαστηματα (δηλ τη ΝΤο ματζορε). Αν σου δωσουν ενα διαστημα οπως πχ το ΡΕ -ΦΑ# που ειπες πριν, σκεφτεσαι πως ΡΕ-ΦΑ ειναι μικρη τριτη αρα αφου υψωσες τη ψηλοτερη νοτα τωρα ειναι μεγαλη τριτη. Συγκρινεις δηλαδη με τα φυσικα (που εχεις αποστηθισει) κ βγαζεις συμπερασμα για το τι διαστημα εχεις

 

Απο αυτους τους κανονες βγαινουν τα εξης συμπερασματα (θα εξετασω τις τριτες).

ΡΕ, ΜΙ, ΛΑ κ ΣΙ εχουν μικρη τριτη. 

Η ΡΕ, ΜΙ κ ΛΑ εχουν καθαρη πεμπτη αρα οι τριαδες που προκυπτουν ειναι μινορε.

Η ΣΙ εχει ελαττωμενη 5η αρα η τριαδα που προκυπτει ειναι ελαττωμενη

Η ΝΤΟ,ΦΑ, ΣΟΛ εχουν μεγαλη τριτη κ καθαρη 5η, αρα οι τριαδες τους ειναι ματζορε

 

Εχουμε δηλαδη:

C   Dm   Em   F   G   Am   Bdim

 

Αν εξετασεις ετσι τις τετραφωνες συγχορδιες παιρνεις:

Cmaj7     Dm7     Em7     Fmaj7     G7     Am7   Bm7b5

 

 

 

Αυτο γενικευεται σε ολες τις Ματζορε κλιμακες κ βγαινει ενας μπουσουλας που αν θυμασαι μονο αυτον, μπορεις να βρισκεις ολα τα ακορντα σε ολες τις ματζορε κλιμακες 

 

I              IIm       IIIm        IV              V       VIm       VIIdim                    (τριαδες)

Imaj7     IIm7     IIIm7     IVmaj7     V7     VIm7     VIIm7b5                (τετραφωνα)

 

 

 

 

(Στις μινορε κλιμακες κ στα modes, απλα αλλαζει το starting point με το οποιο θα ξεκινας να μετρας για να βρεις ποια ειναι τα ακορντα κ που)

 

 

Τελος οταν βλεπεις ποσο χρησιμο ειναι το απο πανω πινακακι, κ με την τριβη με τα modes αρχιζεις σιγα σιγα να οργανωνεις τα modes με βαση της βαθμιδες τους στο μυαλο σου.

 

IONIAN:                    1     2       3       4      5       6      7

DORIAN:                   1     2       b3     4      5       6     b7

PHRYGIAN:              1     b2     b3    4       5      b6    b7

LYDIAN:                    1     2       3      #4     5       6      7

MIXOLYDIAN:          1     2       3       4       5      6      b7

AEOLIAN:                 1     2      b3     4       5      b6     b7

LOCRIAN:                 1     b2    b3     4     b5     b6     b7

 

(Εδω προκυπτει ενα πολυ ωραιο,που μπορει να ειναι αρχικα σχετικο με το θεμα, αλλα αξιζει να αναφερθει. Με βαση το παραπανω πινακακι, να οργανωσουμε τους τροπους με βαση το ποσες διεσεις κ υφεσεις εχουν σαν ηχος. Ξεκινωντας απο αυτη με τις περισσοτερες διεσεις κ φτανοντας σε αυτη με τις περισσοτερες υφεσεις. Αυτη η οργανωση, ειναι σημαντικη γιατι αντιστοιχει με το ποσο bright η dark ακουγεται η καθε κλιμακα. Ετσι εχουμε:

LYDIAN            -------->1 διεση

IONIAN            -------->0 υφεσεις/διεσεις

MIXOLYDIAN  -------->1 υφεση

DORIAN           -------->2 υφεσεις

AEOLIAN         -------->3 υφεσεις

PHRYGIAN      -------->4 υφεσεις

LOCRIAN         -------->5 υφεσεις

Απο πανω προς τα κατω ειναι bright to dark. Φυσικα οι 3 ματζορε τροποι ειναι πρωτοι, Οι τρεις μινορε μετα καιιι...... ο ΦΡΥΓΙΟΣ τελευταιος)

 

Οποτε ουσιαστικα με τρια πραγματα ολα κ ολα, οργανωση διαστηματων, σειρα κ ποιοτητα ακορντων με βαση τις βαθμιδες της ματζορε κλιμακας κ κλιμακες με βαση τις βαθμιδες τους (αυτα δηλ που εβαλα σε bold), μπορεις να οργανωσεις σε μεγαλο βαθμο την θεωρια

 

(Ενα αλλο πραγμα που μπορει να βοηθησει πολυ, ειναι πως αν παρεις τη ματζορε κλιμακα κ τους τροπους (δπου ουσιαστικα ειναι αναστροφες της ματζορε κλιμακας) βημα βημα ως προς την κατασκευη της (Τ Τ Η Τ Τ Τ Η), ολα τα βηματα ειναι τονοι εκτος απο το 3-4 κ 7-8 που ειναι ημιτονια. Σε καθε mode,  τα σημεια που βρισκεις αυτα τα ημιτονια. απλα πηγαινει ενα βημα πισω. Πχ στο δωρικο ειναι στο 2-3 κ 6-7)

Επεξεργασμένο από ex - v27, bk27
  • Like 4

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου