Προς το περιεχόμενο

Oval hole vs D hole vs F holes


fusiongtr

Ποια κιθάρα προτιμάτε? Oval hole, D hole, F holes  

10 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Ποια κιθάρα προτιμάτε? Oval hole, D hole, F holes



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να κάνω μια ερώτηση τώρα μεταξύ μας. Ελλείψει του μαμαλούκου (υποκοριστικού του μάμαλου, βλ. λήμμα ?) και της κατανόησης από το περιβάλλον (συζύγου) περι αποκτήσεως γύφτισσας κιθαρός, υπάρχει κάποια μέθοδος ανάγκης ωστε να προσεγγίσουμε κάπως τον ήχο με πιο συμβατικά όργανα; Δηλαδή τι κάνει την gypsy gypsy? Είναι το μήκος; Το βάθος του σκάφους; Το καπάκι; Οι τρούπες; Οι χορδές; Το χέρι μας και μόνο;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Ali Barout είπε

υπάρχει κάποια μέθοδος ανάγκης ωστε να προσεγγίσουμε κάπως τον ήχο με πιο συμβατικά όργανα; Δηλαδή τι κάνει την gypsy gypsy? Είναι το μήκος; Το βάθος του σκάφους; Το καπάκι; Οι τρούπες; Οι χορδές; Το χέρι μας και μόνο;

 

Κυρ Αλή μου με πέτυχες στην καρδιά.

Έχω ψάξει πάρα πολύ τρόπους να το πετύχω αυτό, και παιχτικούς και ηχητικούς.

Οι ηχητικοί δεν έπιασαν, έπιασαν λίγο οι παιχτικοί.

 

Είναι η όλη κατασκευή του οργάνου, οι χορδές και ο τρόπος παιξίματος.

Δεν είναι οι τρούπες.

Δεν είμαι οργανοποιός για να ξέρω ποια χαρακτηριστικά της κατασκευής δίνουν αυτό τον χαρακτήρα, αλλά ...

 

- Ο τρόπος κατασκευής του σκάφους, η τεχνική κατασκευής του καπακιού, το μακρύτερο scale παίζουν σημαντικό ρόλο. Σκέψου ότι κάθε κατασκευαστής είχε τις ιδιαιτερότητές του.

Πχ ο Busato έφτιαχνε κιθάρες με μεγαλύτερο σκάφος, που ήταν "ηχητικές βόμβες", είχαν τεράστιο ήχο, αν και κάθε μια ήταν διαφορετική από την άλλη. Μέχρι το bracing άλλαξε κάποια στιγμή, αλλά ο ήχος είχε τα ίδια χαρακτηριστικά.

Ο Favino (ο γέρος) είχε πιο "γλυκό" ήχο, ενώ ο πιο σύγχρονος Dupont έχει πιο "στεγνό" και projected ήχο.

 

- Οι χορδές είναι 10άρες ή 11άρες, και είναι Silver-plated copper, όχι bronze ή phosphor bronze που συνήθως έχουν οι ακουστικές.

 

- Όσο μεγαλύτερο το scale length, τόσο πιο gypsy ακούγεται η κιθάρα, γι' αυτό οι D hole με μικρότερο scale length, ακούγονται πιο κοντά στην ακουστική, έχουν περισσότερα μπάσα, και γι' αυτό τα τελευταία χρόνια φτιάχνονται όλο και περισσότερο D hole με μεγαλύτερο scale length.

 

- Ο τρόπος που χτυπάνε τις χορδές είναι πολύ ιδιαίτερος (gypsy picking). Χρησιμοποιούν το rest stroke (η πένα ακουμπάει στην από κάτω χορδή μετά το χτύπημα) και παίζουν περισσότερο με downstrokes για να είναι δυνατό το χτύπημα.

Κοινώς σκάβουν υπερβολικά.

 

- Οι πένες είναι κάτι γκουμούτσες τεράστιες και χοντρές, για να σκάβουν πιο έντονα.

 

- Το action είναι ψηλό (2.6 με 3 mm) ακριβώς για να μπορεί η χορδή να πάλλεται χωρίς να ταστάρει λόγω του πολύ δυνατού χτυπήματος.

 

 

Όμως ....

Στην παλιά σκεβρωμένη κλασσική μου, με χοντρή πένα και χορδές κλασσικής βέβαια, αν χτυπάω πολύ δυνατά κοντά στην γέφυρα, με πηγαίνει λίγο προς το ύφος αυτό (καλά μην φανταστείς gypsy ήχο, λέμε τώρα).

 

 

Παρ' όλα αυτά, όλο και περισσότερο βλέπει κανείς τζαζόγυφτους να παίζουν με άλλου τύπου κιθάρες σήμερα.

Κυρίως ηλεκτρικά jazz σκάφη, αλλά ακόμα και κανονικές ακουστικές.

Δεν είναι gypsy ο ήχος, αλλά το παίξιμό τους είναι τέτοιο, που καμιά φορά ελάχιστα σου λείπει ο αυθεντικός ήχος.

Το πρόβλημα του electrified gypsy ήχου δεν λύνεται εύκολα και είναι άλλο τεράστιο κεφάλαιο, γι' αυτό πολλοί βολεύονται .... αλλιώς.

 

Πολύ θα ήθελα όμως, να μας πει κάποιος ηχολήπτης/μηχανικός ήχου, πώς μπορούμε με eq και κομπρέσορα να προσεγγίσουμε ηχητικά μια τέτοια κιθάρα (συχνοτικά) με πχ ακουστική κιθάρα.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Ευχαριστώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου