Προς το περιεχόμενο

Μερικές σκέψεις πάνω στα κανάλια του Youtube με μουσικό περιεχόμενο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα μοιραστώ μερικές σκέψεις.

Ξεκινάω από αυτό που τον τελευταίο καιρό έχει κατασταλάξει στο μυαλό μου σχετικά με τα κανάλια του youtube.

 

Αυτό είναι ότι 

α. υπάρχει τεράστια πτώση ενδιαφέροντος και ποιότητας

β. εχει καταντήσει εξοργιστικό το click bait

γ. το συντριπτικό ποσοστό είναι sponsored επίσημα ή άθλια συγκαλυμμένα

δ. οι πιθανότητες να πετύχεις κάτι ενδιαφέρον είναι κάτω από 4-5%

ε. το όλο στήσιμο των βίντεο είναι προσανατολισμένο στη διαφήμιση, συνήθως γκρίζα, στο να σε ξεγελάσουν να δεις όλο το βίντεο που στην τελική μπορεί ούτε να μη σου λέει τίποτα, ούτε καν αυτό που υπόσχεται

 

 

Περνάω κάποιες ώρες χωρίς αντικείμενο και το χέρι πάει από βίντεο σε βίντεο (τουλάχιστον από τα προτεινόμενα) και είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να βρω ένα ενδιαφέρον και ουσιώδες.

Εκτός από τα 30-40 που είμαι συνδρομητής, που προσφέρουν κάτι εκ πρώτης όψεως καλό, τελικά μετά βίας βρίσκεις ένα δυο τη μέρα που να λες, αυτό αξίζει.

 

Ιδίως στο μουσικό αντικείμενο τα πράγματα είναι εξαιρετικά τετριμμένα, από το γνωστό "5 πράγματα που ...έτσι ή άλλιώς", οι δήθεν αντιδράσεις σε διάφορα κομμάτια, το "επαιζα αυτό το κομμάτι επι χρόνια λάθος". Οι bloggers/youtubers φροντίζουν ολοένα και περισσότερο για την εικόνα τους, το background, τον σπόνσορα (κρυφό ή φανερό), τα κουδούνια τους, τους συνδρομητές τους....και ΟΚ κατανοητό είναι, αλλά εκτός από λαμπρές εξαιρέσεις youtubers που υπεραγαπώ και δεν τους χάνω ο κόσμος να χαλάσει, γιατί κυρίως σέβονται αυτό που κάνουν η πλειοψηφία είναι για τα μπάζα.

Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολη δουλειά, ξέρω ότι είναι δουλειά, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι προτιμώ κάποιους που έχουν ενδιαφέροντα να πουν κι ας μην έχουν την 100% επαγγελματική εικόνα, παρά να βλέπω δήθεν από κάποιους ακόμα πιό δήθεν.

 

Υπάρχουν κάποια που πραγματικά αυτοί που τα φτιάχνουν κοπιάζουν (για πόσο καιρό άραγε) και κάποια που είναι τόσο ρηχά, κι όμως μαζεύουν κλικς.

 

Τα λέω όλα αυτά από την πλευρά κάποιου που υποτίθεται είναι youtuber/anti-youtuber, που θα έπρεπε υποτίθεται να συμπάσχω.

Και αυτό επειδή έχω βαρεθεί να βλέπω την κατάσταση αυτή που φαίνεται να μην έχει πάτο. 

Λεω είμαι anti-youtuber γιατί έχω καταλάβει ότι αν θέλεις θέαση πρέπει να φτιάξεις κάτι αρεστό για τη μάζα (ποτέ δεν πήγα με τη μάζα), και πρέπει να το φτιάξεις και όμορφο. Αν με ρωτήσει κάποιος γιατί το κάνω, θα πω, "δεν ξέρω", "περνάω την ώρα μου", "μαθαίνω", "κάνω έρευνα μεσων κοινωνικής δικτύωσης", "παρακολουθώ αντιδράσεις", "θέλω να μοιραστώ κάτι". Ο κόπος είναι τόσο μεγάλος που σχεδόν εξ αρχής, έχοντας διαπιστώσει τα παραπάνω, θέλω να φτιάχνω ό,τι φτιάχνω αδιαφορώντας για την εικόνα τους.

 

Αλλά βάζοντας τον εαυτό μου στην άκρη, που δεν είναι το θέμα, βλέπω το youtube πλέον σαν μια τεράστια φούσκα λίγο σχεδόν πριν να σκάσει. Σίγουρα είναι μια βιομηχανία που είναι αναπτυσσόμενη ή ήδη υπερ-αναπτυγμένη, πχ βλέπω αρκετούς youtubers να παίρνουν συνεντεύξεις από μεγάλα ονόματα της μουσικής, που σιγά σιγά δημιουργούν ένα ελεύθερο "δημοσιογραφικό" όνομα-παρά τις αδυναμίες τους, ένα σωρό από εικονολήπτες και τεχνικούς που ασχολούνται με εφέ και λογότυπα και σπόνσορες που είναι απο πίσω. Όμως η αίσθηση της φούσκας είναι τόσο έντονη, με τους πρωταγωνιστές να φροντίζουν περισσότερο για την εικόνα τους σε βαθμό αηδίας-έχω ξεγραφτεί από πάρα πολλούς- παρά αυτό που υποτίθεται ότι υπηρετούν. 

Νομίζω ότι έχει φτάσει το youtube στο επίπεδο Youtube for youtube's sake και όχι για την προώθηση του βίντεο και της πληροφορίας του. Είμαστε πλέον στην εποχή της youtube περσόνας και νομίζω είναι το τελευταίο που μας χρειάζεται αυτό τον καιρό.

  • Like 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ενώ καταλαβαίνω σε ποιους YouTubers αναφέρεσαι και σχετικά με αυτούς συμμερίζομαι αρκετές από τις σκέψεις σου, θα διαφωνήσω με το συνολικό πνεύμα το post. Εξακολουθούν και υπάρχουν φανταστικά κανάλια με μουσικό περιεχόμενο, μπορεί να μην ενδιαφέρουν εσένα προσωπικά οι θεματολογίες τους, αλλά υπάρχουν.

 

Πέρα από τους γνωστούς Beato, Tim Pierce, κλπ, που ναι μεν έχουν click baits και διαφημίσεις, αλλά βγάζουν και πολύ ωραία βίντεο, υπάρχουν και μουσικοί άλλων ειδών που ανεβάζουν πολύ ωραίο content, για μένα πάντα. Μερικά παραδείγματα που μου ήρθαν με μια πρόχειρη σκέψη:

 

 

 

 

 

 

 

 

Θέλουν όλοι όσοι πόσταρα να σου πουλήσουν κάτι, έμμεσα ή άμεσα; Ναι, ασφαλώς, δε χωράει καμία αμφιβολία και συζήτηση. Έχει αξία το content που παράγουν; Για μένα προσωπικά ναι. Καταλαβαίνω την ενόχληση σχετικά με την εμπορευματοποίηση της πλατφόρμας, αλλά έτσι κινείται αυτή τη στιγμή το Internet γενικά.

 

Συμφωνώ πώς υπάρχει πολύ σκ@τό εκεί έξω, αλλά υπάρχουν και διαμάντια. Πέστε να με φάτε, αλλά θεωρώ ότι στις μέρες μας ένας αρχάριος με τα βασικά από δάσκαλο μπορεί ανετότατα να δει τεράστια βελτίωση αποκλειστικά μέσα από διδακτικό υλικό του YouTube. Αυτό από μόνο του για μένα δίνει τεράστια αξία στην πλατφόρμα και δικαιολογεί την ύπαρξη, την εξέλιξη αλλά και την επένδυση που βλέπουμε.

  • Like 6

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Είμαστε πλέον στην εποχή της youtube περσόνας ...

 

Εγώ θα μείνω σ' αυτό, για να πω ότι το ΥΤ ήταν πάντα ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, social media δηλαδή, instagram, facebook, κλπ, και έτσι το αντιμετωπίζω.

 

Όμως το ότι μπορώ να βρω σ' αυτό κάποια (το λιγότερο) ενδιαφέροντα πράγματα το θεωρώ ένα μεγάλο συν, και μου φτάνει.

Προσωπικά δεν βλέπω καμία φούσκα, αν κάποιος το αντιμετωπίσει γι' αυτό που είναι, εργαλείο δημοσιότητας/προώθησης για επαγγελματίες και ερασιτέχνες, για ψώνια, καιροσκόπους, αλλά και πραγματικούς/σοβαρούς επαγγελματίες.

 

Δεν τα πηγαίνω καλά με τα social, δεν τα χρησιμοποιώ, δεν με ενδιαφέρουν.

Το ΥΤ το θεωρώ το καλύτερο για τα γούστα μου.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1
  • Συμφωνώ 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

 

Όμως το ότι μπορώ να βρω σ' αυτό κάποια (το λιγότερο) ενδιαφέροντα πράγματα το θεωρώ ένα μεγάλο συν, και μου φτάνει.

Προσωπικά δεν βλέπω καμία φούσκα, αν κάποιος το αντιμετωπίσει γι' αυτό που είναι, εργαλείο δημισιότητας/προώθησης για επαγγελματίες και ερασιτέχνες, για ψώνια, καιροσκόπους, αλλά και πραγματικούς/σοβαρούς επαγγελματίες.

 

το πρόβλημά μου , ξαναλέω, είναι ότι πλέον βρίσκω 1 μέσα σε δεκάδες τη μέρα και σίγουρα θα είναι από εγγυημένες δοκιμασμένες πηγές.

Δεν ήταν έτσι παλια. 

Οι youtubers προσπαθούσαν να προσελκύσουν με προσφορά και ποιότητα.

Σήμερα είναι "κοίτα εγώ είμαι, κι άμα σ αρέσει"

(εκτός από τις ελάχιστες εξαιρέσεις).

Κι αυτό το βλέπω να φουσκώνει και να φουσκώνει.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελάχιστα έχω ασχοληθεί με youtubers, και μόνο σε θέματα που με ενδιαφέρουν.

Δεν είμαι συνδρομητής σε κανάλια, δεν ασχολήθηκα ποτέ.

Όποτε πάνω στο ψάξιμο τύχει να πέσω σε κανένα που να θεωρώ ότι αξίζει, το κρατάω στα bookmarks.

Πχ https://www.youtube.com/c/SharpElevenMusic/videos

Αλλά εγώ όπως προείπα, δεν ασχολούμαι με social media γενικώς.

  • Ευχαριστώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, BillTrantos είπε

Ενώ καταλαβαίνω σε ποιους YouTubers αναφέρεσαι και σχετικά με αυτούς συμμερίζομαι αρκετές από τις σκέψεις σου, θα διαφωνήσω με το συνολικό πνεύμα το post. Εξακολουθούν και υπάρχουν φανταστικά κανάλια με μουσικό περιεχόμενο, μπορεί να μην ενδιαφέρουν εσένα προσωπικά οι θεματολογίες τους, αλλά υπάρχουν.

 

Πέρα από τους γνωστούς Beato, Tim Pierce, κλπ, που ναι μεν έχουν click baits και διαφημίσεις, αλλά βγάζουν και πολύ ωραία βίντεο, υπάρχουν και μουσικοί άλλων ειδών που ανεβάζουν πολύ ωραίο content, για μένα πάντα. Μερικά παραδείγματα που μου ήρθαν με μια πρόχειρη σκέψη:

 

Θέλουν όλοι όσοι πόσταρα να σου πουλήσουν κάτι, έμμεσα ή άμεσα; Ναι, ασφαλώς, δε χωράει καμία αμφιβολία και συζήτηση. Έχει αξία το content που παράγουν; Για μένα προσωπικά ναι. Καταλαβαίνω την ενόχληση σχετικά με την εμπορευματοποίηση της πλατφόρμας, αλλά έτσι κινείται αυτή τη στιγμή το Internet γενικά.

 

 

Βασικά δεν αναφέρομαι μόνο σε "μουσικό" αντικείμενο, αλλά και σε αντικείμενο που αφορά ασχολούμενους με μουσική. Δηλαδή, εξοπλισμό προγράμματα κλπ.

Το να βάλει διαφημίσεις ο Beato ή ο Pierce δεν με ενοχλεί. Ποτέ δεν με ενοχλεί από κανάλια που προσφέρουν.

Τον Michelmore τον παρακολουθώ σχεδόν καθημερινά.

 

Το πρόβλημα είναι οτι για να παρακολουθήσω κάτι πρέπει να:

α. μου προσφέρει κάτι καινούργιο

β. κάτι ενδιαφέρον

γ. θελεις να το δεις και να μη σε απωθεί

 

πχ το να βλέπεις ένα βίντεο που υποτίθεται αναλύει ένα mode και πριν το αναλύσει σου βάζει ένα backing track και παίζει ένα σόλο για 3 λεπτά...είναι για μένα φυγή.

 

Και επαναλαμβάνω ό,τι είπα στον Στράτο. Η εμπορευματοποίηση διογκώθηκε υπερβολικά.

Δεν ήταν έτσι.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Καταλήγεις σε φούσκα με λογικό άλμα. 

Οπως συμβαίνει σε όλα τα μέσα, υπάρχει τρόπος όταν λαϊκίσει κανείς να τραβήξει το ενδιαφέρον του μεγάλου κοινού χωρίς να προσφέρει ουσία και να επιπλεύσει. Το Youtube είναι ένας καθρέφτης αυτού σε παγκόσμια κλίμακα. Στο ίδιο θα βρείς θεούς ουσίας απλά στην ανάλογη ποσότητα που για εμένα είναι πολλοί περισσότεροι απ' όσο έχω χρόνο να διαθέσω.

Σε αντίθεση με σένα θεωρώ το βίντεο και το Youtube (ως το γίγαντα του χώρου), το σήμερα και το μέλλον.

 

Γερνάς αλλά παραμένεις έφηβος. ?

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σημεία των καιρών προφανώς. Πριν 50 (ή και λιγότερο) χρόνια, την μουσική την έπαιζαν μουσικοί. Έτσι λοιπόν, όπως σήμερα "παιζουν μουσική" ακόμη και τύποι που δεν έχουν καμία επαφή με την τέχνη της Μουσικής, έτσι αντίστοιχα υπάρχουν και αυτοί που μιλάνε για Μουσική χωρίς όμως να έχουν την βάση για κάτι τέτοιο. 

Ή για να το πω αλλιώς, όσοι έχουν να πουν κάτι με ουσία πάντα θα είναι ένα ελάχιστο ποσοστό μέσα στο γενικό σύνολο. Έχουμε πλέον άπειρα δεδομένα, λίγη όμως αξιοποιήσιμη και αξιόπιστη πληροφορία και ελάχιστη διαθέσιμη ουσιαστική γνώση. Μακάριοι όσοι την βλέπουν να γυαλίζει σαν διαμάντι μέσα στις στάχτες.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

 

 

Γερνάς αλλά παραμένεις έφηβος. ?

 

δεν θα έλεγα ότι σε πιάνω στα αμφιλεγόμενα.

Συμφωνείς ή διαφωνείς?

6 λεπτά πριν, Jet72 είπε

Σημεία των καιρών προφανώς. Πριν 50 (ή και λιγότερο) χρόνια, την μουσική την έπαιζαν μουσικοί. Έτσι λοιπόν, όπως σήμερα "παιζουν μουσική" ακόμη και τύποι που δεν έχουν καμία επαφή με την τέχνη της Μουσικής, έτσι αντίστοιχα υπάρχουν και αυτοί που μιλάνε για Μουσική χωρίς όμως να έχουν την βάση για κάτι τέτοιο. 

Ή για να το πω αλλιώς, όσοι έχουν να πουν κάτι με ουσία πάντα θα είναι ένα ελάχιστο ποσοστό μέσα στο γενικό σύνολο. Έχουμε πλέον άπειρα δεδομένα, λίγη όμως αξιοποιήσιμη και αξιόπιστη πληροφορία και ελάχιστη διαθέσιμη ουσιαστική γνώση. Μακάριοι όσοι την βλέπουν να γυαλίζει σαν διαμάντι μέσα στις στάχτες.

 

 

 

θίγεις μια άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρο.

Πριν 50 χρόνια τη μουσική την επαιζαν μουσικοί ή έστω άνθρωποι που κάποι άλλοι επέλεγαν ότι η μουσική που παίζουν αυτοί οι άνθρωποι αξίζει να προωθηθεί.

Σήμερα μουσική περνά προς το έξω ο κάθε πικραμένος (ημών συμπεριλαμβανομένων) χωρίς κανένα φίλτρο ή κόσκινο. Το αποτέλεσμα μοιάζει αρκετά με τον τρόπο επιλογής των νικητών στην eurovision παλιά, όταν υπήρχε επιτροπή και όντως και αδιαμφισβήτητα περνούσαν και διακρίνονταν τα καλύτερα τραγούδια και σήμερα διακρίνονται αυτά που έχουν απήχηση απλώς (λέγε με likes) σε μια μεγαλύτερη πληθυσμιακή βάση ελεγχόμενη με διαφόρους τρόπους, εθνικά ή πληρωμένα (βασικά το ίδιο)

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Before that wolf eats my grandma, give that wolf a banana!? (μόλις έπαιξε στη Eurovision. Νορβηγοί με χιούμορ.)

 

Το γεγονός ότι συνδέεις και αντιπαραθέτεις την εμπορευματοποίηση και την ουσία μόνο με την εφηβική σου ματιά θα το έκανες. Λέω εγώ πως το ένα δεν αναιρεί το άλλο πολλές φορές.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου