Προς το περιεχόμενο

Ξυλομαχίες (vol.12.678)


leon7pap

Προτεινόμενες αναρτήσεις

I've searched the holy books
I tried to unravel the mystery of Jesus Christ, the Savior
I've read the poets and the analysts
Searched through the books on human behavior
I traveled this world around
For an answer that refused to be found
I don't know why and I don't know how
But it's all in the pickups  now

 

Nick Cave

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Χαχα 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Superfunk είπε

"Αν βαλεις σε μια LES PAUL μαγνητες tele θα ακουστει, σχεδον, σαν tele,

 Aν ΚΟΨΕΙΣ μια Les Paul σε σχημα tele θα ακουστει σαν Les Paul"

 

Κομφουκιος  

θα πρέπει τουλάχιστον να τους βάλεις ακριβώς στην ίδια θέση και διάταξη και να αλλάξεις και την κλίμακα

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αποψάρα μου ακόμα μια φορά, ο ήχος της ηλεκτρικής κιθάρας θα αλλάξει λίγο ως πολύ αν:

- Αν αλλάξεις πάχος πένας και η γωνία που χτυπάς τις χορδές ή το σημείο που χτυπάς τη χορδή

- Αν αλλάξεις μαγνήτες πχ απο διπλούς σε μονούς 

- Αν χαμηλώσεις/ανεβάσεις τους μαγνητες 

- Αν αλλάξεις τα ελατηρια του τρεμολο ή το tremolo block

- Αν αλλάξεις γέφυρα/nut 

- Aν αλλάξεις τις παλιές χορδές με καινούργιες ή βάλεις flatwounds

- Αν αλλάξεις τα pots με άλλα με διαφορετική τιμή, αν αλλάξεις καλωδίωση 

- Αν αλλάξεις απλώς το καλώδιο που πάει στον ενισχυτή είτε με ένα ποιοτικότερο είτε με ένα απλά πολύ μακρύ 

- Αν το μπράτσο και το σώμα δεν ταιριάζουν τέλεια 

- Αν αλλάξεις ενισχυτή 

 

Ε, λογικό και επόμενο μου φαίνεται ότι και το είδος του ξύλου και τα χαρακτηριστικά του θα επηρεάσουν. 

 

Για μένα η λίστα είναι ατελείωτη, αλλα όλα παίζουν το ρόλο τους έστω και σε μικρό ποσοστό.

 

Επίσης δεν ακούμε όλοι τις διαφορές, πως είναι αυτοί με perfect pitch που ακόμα και μερικά cent να έχει ξεκουρδιστεί η νότα το ακούν, ε κάτι αντίστοιχο.

 

 

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
12 ώρες πριν, dimsonic είπε

Κατά τη γνώμη μου και από τις γνώσεις φυσικής που έχω (είχα, όσες έμειναν) εκτός από αυτά που σωστά λέει ο Γιάννης παίζει ΚΑΙ το ξύλο κάποιο ρόλο κυρίως στην ακαμψία του ενδιάμεσου υλικού που κρατάει nut/bridge σε σταθερή απόσταση. Προφανώς άλλος ρολος  θα ήταν αν ήταν σφουγγάρι, πορώδες ξύλο, φελός, πλαστικό, άκαμπτο σκληρό ξύλο, σίδερο, αλουμίνιο ή αυτό που έφτιαξε στο βίντεο δυό πάγκους φορτισμένους με τεράστια μάζα στα δυό άκρα.

Συμφωνώ.

 

Παράθεση

ίσως το ξύλο να μην παίζει ρόλο για ένα μαγνήτη, αλλά παίζει για τις χορδές.

Ετσι σε μια ημιακουστική ή ακουστική το σκάφος πχ επηρρεάζεται από feedback και το μεταδίδει στις χορδές και το ξαναπιάνει ο μαγνήτης. Γι αυτό οι solid δεν έχουν feedback. Δηλ δεν πιάνει ο μαγνήτης το feedback.

 

Το ηχείο της (ημι) ακουστικής αναπαράγει και πολλαπλασιάζει τον ήχο της παλλόμενης χορδής.

Ο μαγνήτης ως μικρόφωνο, αναπαράγει πάλι τον συνδυασμό της χορδής με αυτόν απο το ηχείο.

Και εφόσον έχουμε ηχείο που ενισχύει τον ήχο, τα ξύλα της κατασκευής ορίζουν και την χροιά του.

 

Μια solid body δεν λειτουργεί ως ηχείο αν και απο προσωπική εμπειρία νομίζω πως μόνο σε περιπτώσεις που το ξύλο της είναι τόσο ξερό και ελαφρύ που να πάλλεται και συντονίζεται με την χορδή, ο μαγνήτης έχει αρκετό ήχο για να ενισχύσει. Πολύ ακριβές εξαιρέσεις όμως αλλά δεν είμαι και σίγουρος. 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

 

Το ηχείο της (ημι) ακουστικής αναπαράγει και πολλαπλασιάζει τον ήχο της παλλόμενης χορδής.

εκτός του ότι πολλαπλασιάζει τον ήχο οι δονήσεις του επηρρεάζουν (συντονίζουν) εκ νέου τις χορδές κατα ένα ποσοστό

9 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Ο μαγνήτης ως μικρόφωνο, αναπαράγει πάλι τον συνδυασμό της χορδής με αυτόν απο το ηχείο.

Και εφόσον έχουμε ηχείο που ενισχύει τον ήχο, τα ξύλα της κατασκευής ορίζουν και την χροιά του.

ο μαγνήτης δεν είναι μικρόφωνο. Είναι ηλεκτρομαγνητικός μετατροπέας που δρα ώς μικρόφωνο μόνο όσον αφορά στις χορδές. Δεν παίρνει τίποτα από το ξύλο ή το ηχείο. Αν όμως οι δονήσεις του ξύλου επαναδονήσουν τις χορδές ή επηρεάσουν την κίνηση των χορδών αυτήν την διαφοροποίηση θα την ενισχύσουν

9 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

 

Μια solid body δεν λειτουργεί ως ηχείο αν και απο προσωπική εμπειρία νομίζω πως μόνο σε περιπτώσεις που το ξύλο της είναι τόσο ξερό και ελαφρύ που να πάλλεται και συντονίζεται με την χορδή, ο μαγνήτης έχει αρκετό ήχο να για να ενισχύσει. Πολύ ακριβές εξαιρέσεις όμως αλλά δεν είμαι και σίγουρος. 

ναι, δεν λειτουργεί ως ηχείο, αλλά όπως είπα πιό πάνω συντονίζεται και εν μέρει - κατα ποσοστό λίγο ενισχύεται ο ήχος της χορδής. Γι αυτό όταν παίζουμε μια ηλεκτρική χωρίς ενισχυτή ακούμε κάτι περισσότερο από μια χορδή, όταν παίζουμε σε ημιακουστική κάτι περισσότερο, σε μια αρτστοπ λίγο παραπάνω κ.ο.κ

 

Βασικά είμαστε κοντά στο νόημα. Κοινώς λέμε τα ίδια

 

Όπως (δεν) είπα πιό πάνω κουράζομαι ιδιαίτερα με τα βίντεο αυτά, beating a dead horse to death, που μεταξύ μας ένα εκατοστό πιό πάνω στη χορδή, ή στη γωνία της πένας, ή στη δύναμη της πένας ή στο πώς πατήθηκε η νότα στο τάστο αλλάζει πολύ περισσότερο αυτό που θέλουμε να βρούμε για να ακούσουμε. Γενικά ισχύει εδώ κάτι αντίστοιχο με την αρχή της απροσδιοριστίας, όχι ακριβώς το ίδιο, το αναφέρω απλά για να δείξω ότι πχ δεν μπορείς πχ να δεις αν κινήθηκε ένα πούπουλο από την αρχική του θέση, διότι αν το πλησιάσεις με το μέτρο αυτό ήδη θα έχει αλλάξει θέση.

Να μην αναφέρω ότι δυό μαγνήτες του duncan ίσως δεν είναι ίδιοι, ή τα σετ των χορδών που αλλάζουν δεν έχουν την ίδια κατάσταση λειτουργίας σε κάθε ένα από τα εξαντλητικά τεστ. Αλήθεια για κάθε τέστ έχουμε αλλαγή χορδών με νέο σετ? 

Και ξαναλέω, εγώ...να πω την αμαρτία μου διαφορές άκουγα. Που μάλλον οφείλονταν στο πως έπαιζε ο τύπος τα ριφ κάθε φορά. 

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Μια solid body δεν λειτουργεί ως ηχείο αν και απο προσωπική εμπειρία νομίζω πως μόνο σε περιπτώσεις που το ξύλο της είναι τόσο ξερό και ελαφρύ που να πάλλεται και συντονίζεται με την χορδή, ο μαγνήτης έχει αρκετό ήχο να για να ενισχύσει.

 

 

Ολη η ΛΟΓΙΚΗ της solid body κιθαρας ειναι να ΜΗΝ ΠΑΛΛΕΤΑΙ και να ΜΗΝ συντονιζει το σωμα, αυτο αλλωστε ηθελε και ο εφευρετης της

 

https://gear-vault.com/les-paul-log-guitar-1939-birth-les-paul/

 

Τωρα ΓΕΝΙΚΑ μιλωντας...οσο πιο ΒΑΡΙΑ ειναι μια solid body κιθαρα τοσο περισσοτερο sustain ,πριμα και αττακα εχει  ....οσο πιο ελαφρια τοσο λιγοτερο sustain,μεσαια και "ανθιση νοτας" εχει οποτε επιλεγουμε αναλογα με τα γουστα μας (σκεφτειτε π.χ. μια τυπικη "αγκυρα"  70s Les Paul Custom ,ταμαμ για metal  σε σχεση με μια ελαφρια 60s Les Paul std,ταμαμ για blues) 

 

Tο ιδιο συμβαινει και αν βαλουμε ΒΑΡΥΤΕΡΟ hardware.... ολα αυτα βεβαια ειναι λεπτομερειες σε σχεση με το αν αλλαξουμε μαγνητες δηλ. αν π.χ. βγαλουμε εναν vintage style alnιco tele pickup και στη θεση του βαλουμε εναν DIMARZIO super distortion humbucker.....ή οπως πολυ σωστα γραφτηκε παραπανω απλα ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΧΟΡΔΕΣ (καθε φορα που αλλαζω χορδες στις tele μου μετα απο 7-8 ωρες παιξιματος απλα εχω ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ κιθαρα με ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικο ηχο απο αυτην με τις παλιες/πεθαμενες χορδες ,ειδικα στις wound χορδες) ή βεβαια βαλουμε flatwound χορδες αντι για rw οπου ουσιαστικα και εκει εχουμε αλλη....κιθαρα...

 

Εννοειται βεβαια οτι οσο ΚΟΜΠΡΕΣΑΡΟΥΜΕ το σημα της κιθαρας ,ειδικα με ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ τοσο πιο "ιδιες" γινονται ολες οι κιθαρες.... η μονη διαφορα που ακους απο καποιο επιπεδο παραμορφωσης και μετα ειναι το αν....σφυρα ο μονος ?

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Οι μαγνήτες λειτουργούν επαγωγικά, αλλά με τον ίδιο τρόπο που παίζεις λα κι ακούγεται απ τον ενισχυτή σου λα κι όχι σόλ μεταφράζονται και τα υπόλοιπα στοιχειά της κυματομορφής, όπως η αττάκα και οι αρμονικές που δίνουν τη χροιά στο όργανο. Με λίγα λόγια μεταφράζεται όλη η ταλάντωση της χορδής. 

 

Από κει και πέρα έχουν και κατασκευαστικές ιδιομορφίες. Οι υψηλές συχνότητες λόγω του μικρού μήκους κύματος που έχουν δυσκολεύονται να "περάσουν" τυλίγματα με υψηλές αντιστάσεις και μικρή διατομή. Αντίθετα μαγνήτες με ισχυρότερο πεδίο ενισχύουν τα παραγόμενα ρεύματα και βοηθούν περισσότερες υψηλές συχνότητες να περάσουν το τύλιγμα του μαγνήτη. Όταν συμβαίνει το τελευταίο, το ισχυρό μαγνητικό πεδίο "αντιστέκεται" περισσότερο στην κίνηση των χορδών, περιορίζοντας το sustain σε σχέση με ένα ασθενές μαγνητικό πεδίο. Όλοι αυτοί οι παράγοντες δίνουν στον κάθε μαγνήτη μια ισχυρή ταυτότητα σε ότι αφορά το eq και το filtering. 

 

Μετά φυσικά υπάρχει και το κύκλωμα της κιθάρας με ποτενσιόμετρα κλπ, το οποίο είναι κι αυτό ένα φίλτρο. 

 

Όπως ξέρει όμως όποιος έχει χρησιμοποιήσει eq και φίλτρα, οι δυνατότητές τους δεν είναι άπειρες. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν κάτι που δεν υπάρχει, ούτε να ενισχύσουν επιτυχημένα κάποιο πολύ ασθενές στοιχείο. Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να έχουμε υπόψιν όταν προσπαθούμε να "διορθώσουμε" τον ήχο μιας κιθάρας αλλάζοντάς της μαγνήτες. Δεν παίζουν όλες οι κιθάρες το ίδιο καλά με όλους τους μαγνήτες. Αν το όργανο "δεν το χει", ο μαγνήτης δύσκολα θα του το δώσει. 

 

Ακόμη περισσότερες φορές όμως ξεκινάμε απ τους ίδιους τους μαγνήτες σαν βασικά δομικά στοιχεία. Οπότε προσπαθούμε να φέρουμε και την υπόλοιπη κατασκευή στα σωστά specs ώστε αυτοί να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο: Κάποιοι θέλουν να πάρουν μια Les Paul που θα παίζει καλά με έναν PAF style μαγνήτη. Kάποιοι άλλοι μια Τelecaster που θα παίζει Bakersfield με έναν παραδοσιακό tele μαγνήτη. Άλλοι, μια Εsquire που όμως θα έχει ένα πιο overwound μαγνήτη για να κοντρολλάρει τα πρίμα που περνάν απ την έλλειψη filtering του κυκλώματος. Οι μεταλλάδες μπορεί να ψάχνουν μια Les Paul των 6 κιλών, που δε θα λασπώνει με overwound μαγνήτες ή EMG. Οι jazz players μια κιθάρα που να παίζει καλά με έναν charlie christian. Οι rockabillies μια κιθάρα που να ακούγεταιο σωστά με filtertrons ή dearmonds. Και συνήθως το "σωστά" σε όλες αυτές τις περιπτώσεις έχει να κάνει με συγκεκριμένα references μιας που στην pop μουσική ελάχιστους τους ενδιαφέρει η πρόοδος και το τέλειο αποτέλεσμα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Μια γαμάτη κιθάρα, ένας γαμάτος ενισχυτής και δυο τρια γαμάτα πετάλια έχουν πόσα, τρία-τέσσερα χιλιάρικα; Είναι θέμα συζήτησης αυτό, πραγματικά;

 

 Δηλαδή οκτώ χρονάκια ενασχόλησης με τη μουσική, δυο ωρίτσες την ημέρα, αν δουλεύατε αντί για να γρατζουνάτε σε ένα delivery για 5 ευρώ, 30 χιλιάρικα θα βγάζατε. Και τσιγκουνεύεστε τα τρια?

 

 Δώστε λοιπόν και πάρετε μηχανήματα της προκοπής. Είναι απλό. Πολύ απλό. Ούτε σκέψη θέλει ούτε τίποτα. Ούτε αναλύσεις, ούτε youtube. Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε τις εγγυημένες λύσεις για κάθε είδος μουσικής. Δεν υπήρχε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ μεγάλος κιθαρίστας που να έπαιζε με κάτι πέρα από τα κλασσικά, ούτε με μαιμούδες από την κίνα έπαιζαν, ούτε με niche καραγκιοζιλίκια του τύπου 30 χχιλιάρικα για σκουριασμένη κιθάρα. Παίρνεις μια στάνταρντ κιθάρα από καλή σειρά και καθάρισες ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, και αν δεν παίζεις όπως ο Gilmour να είσαι σίγουρος ότι ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ Η ΚΙΘΑΡΑ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, manosx είπε

Μια γαμάτη κιθάρα, ένας γαμάτος ενισχυτής και δυο τρια γαμάτα πετάλια έχουν πόσα, τρία-τέσσερα χιλιάρικα;

 

Πολλα λες.

 

900 ευρώ (Marshall 1974x HW τον βρισκεις γυρω στο 1000αρικο στις αγγελιες του ΝΟΙΖ οπως και δεκαδες αλλους εξωφρενικους ενισχυτες)  

 

 

 

1643206897891718738558990715454.thumb.jpg.581860bfe94f95aa8b626fd71e63fec6.jpg

 

700 ευρώ (8502 Fender Tele  βρισκεις δεκαδες παρομοιες Am std strat & tele γυρω στα 750-1000 ευρω στις αγγελιες του ΝΟΙΖ οπως και δεκαδες αλλες θαυμασιες κιθαρες)   

 

16432069454354775413242786572592.thumb.jpg.6119923486d438639118aa8c64dbb183.jpg

 

500 περίπου (τα μισα ειναι το wah ? ) 

 

16432070129464212498436436974908.thumb.jpg.6c88fc8b50c28b3c62071239232c5989.jpg

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πολύ ωραίο και διαφωτιστικό το βίντεο! 

Νομίζω πως το συμπέρασμα είναι αντίθετο από αυτό: 

 

6 ώρες πριν, manosx είπε

 Μια γαμάτη κιθάρα, ένας γαμάτος ενισχυτής και δυο τρια γαμάτα πετάλια έχουν πόσα, τρία-τέσσερα χιλιάρικα; Είναι θέμα συζήτησης αυτό, πραγματικά;

 

 Δηλαδή οκτώ χρονάκια ενασχόλησης με τη μουσική, δυο ωρίτσες την ημέρα, αν δουλεύατε αντί για να γρατζουνάτε σε ένα delivery για 5 ευρώ, 30 χιλιάρικα θα βγάζατε. Και τσιγκουνεύεστε τα τρια?

 

 Δώστε λοιπόν και πάρετε μηχανήματα της προκοπής. Είναι απλό. Πολύ απλό. Ούτε σκέψη θέλει ούτε τίποτα. Ούτε αναλύσεις, ούτε youtube. Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε τις εγγυημένες λύσεις για κάθε είδος μουσικής. Δεν υπήρχε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ μεγάλος κιθαρίστας που να έπαιζε με κάτι πέρα από τα κλασσικά, ούτε με μαιμούδες από την κίνα έπαιζαν, ούτε με niche καραγκιοζιλίκια του τύπου 30 χχιλιάρικα για σκουριασμένη κιθάρα. Παίρνεις μια στάνταρντ κιθάρα από καλή σειρά και καθάρισες ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, και αν δεν παίζεις όπως ο Gilmour να είσαι σίγουρος ότι ΔΕ ΦΤΑΙΕΙ Η ΚΙΘΑΡΑ 

 

Tο ποσό των 3-4 χιλιάδων ευρώ τρομάζει τους περισσότερους και όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά.

Εγώ με βάση το βίντεο που είδαμε θα έλεγα. Πάρτε μια κιθάρα που να σας 'φτιάχνει' και να ταιριάζει στο χέρι σας και ας είναι φθηνή Κινέζα. Βάλτε 2 καλούς μαγνήτες, κάντε ένα καλό setup (fret edges-pickup height-intonation etc) και παίξτε όσο περισσότερο μπορείτε! 

Ο έμπειρος παίκτης ή ο επαγγελματίας έχει την εμπειρία και να διαλέξει και να εκτιμήσει ένα καλό και ακριβό όργανο, να πάρει αυτό που προστάζουν οι ανάγκες του αλλά αυτό είναι κάτι που έρχεται με τα χρόνια!  

Να πω και κάτι ακόμα. Οταν ακούμε 2-3 ακόρντα στη σειρά, με 2-3 ριφάκια παιγμένα με τον σχετικά στείρο τρόπο του βίντεο, ναι ακούμε τις όποιες διαφορές στο ηχόχρωμα.

Οταν όμως ακούμε έναν έμπειρο και καλό παίχτη, ακόμα και όταν παίζει με δανεική κιθάρα και όχι τη δική του, ακούμε την φρασεολογία του-τον ιδιαίτερο τρόπο που κτυπά την πέννα-τον ιδιαίτερο τρόπο που πατά και αφήνει τα τάστα και τόσο πολλά ακόμα που δεν προσμετρώνται στη απλή εξίσωση ξύλα-μαγνήτες-χορδές, κάτι που κάνει αυτού του τύπου τα βίντεο ακαδημαικά και τελικά ανώφελα. 

  • Like 3
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου