Προς το περιεχόμενο

Ξυλομαχίες (vol.12.678)


leon7pap

Προτεινόμενες αναρτήσεις

57 λεπτά πριν, Yannis Methenitis είπε

Πέρα απο τον μαγνήτη (που διαλέγεις όποιον σου αρέσει τονικά) ο ήχος προέρχεται απο τα 2 σημεία που εδράζεται η χορδή. Γεφυρα (βαγονάκια) και nut.

 

Αν προσέξατε διαφορά τονική υπήρξε μεταξύ steel και brass βαγονιών. Και φυσικά θα άλλαζε σχετικά με διαφορετικό υλικό και στο nut.

Αυτός είναι ο ήχος της χορδής.

 

Απο εκεί και πέρα ο μαγνήτης που προενισχύει καθώς και όλα τα ενισχυτικά στη συνέχεια δίνουν και αυτά τον χαρακτήρα τους.

Αλλά η χορδή επηρεάζεται απο τα σημεία έδρασης και πολύ λίγο απο τα κσύλα όπως φάνηκε στο εξαιρετικό βίντεο. (Μου το έλεγε και ο @Harilatron.? )

 

Αυτά ισχύουν όμως για solid body.

Σε σκάφος ημιακουστικό ή ακουστικό τζαζοκούτι όπως ES-175 π.χ. ο ήχος της χορδής συνδυάζεται απο τον μαγνήτη και με αυτόν που βγάζει το ηχείο της κιθάρας και εκεί παίζουν ρόλο και τα ξύλα. 

 

Υ.Γ. Επίσης το υλικό των τάστων (αφού παίρνουν τη θέση του nut όταν παίζουμε) καθώς και η πένα σαν 3ο σημείο, επηρεάζει την χροιά.

 

Καλά βρε Γιάννη, ούτε μια αναφορά στις χορδές?

Αυτές δεν πάλλονται για να πιάσει την ταλάντωση ο μαγνήτης?

 

ΠΑΛΙΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΗΧΟΣ ΚΑΛΟΣ

 

Φάσιον 25/01/2022

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά τη γνώμη μου και από τις γνώσεις φυσικής που έχω (είχα, όσες έμειναν) εκτός από αυτά που σωστά λέει ο Γιάννης παίζει ΚΑΙ το ξύλο κάποιο ρόλο κυρίως στην ακαμψία του ενδιάμεσου υλικού που κρατάει nut/bridge σε σταθερή απόσταση. Προφανώς άλλος ρολος  θα ήταν αν ήταν σφουγγάρι, πορώδες ξύλο, φελός, πλαστικό, άκαμπτο σκληρό ξύλο, σίδερο, αλουμίνιο ή αυτό που έφτιαξε στο βίντεο δυό πάγκους φορτισμένους με τεράστια μάζα στα δυό άκρα.

 

Σίγουρα στην ηλεκτρική ο ήχος προέρχεται από 95% τους μαγνήτες. Ίσως και παραπάνω.

Αλλά να μην ξεχνάμε ότι και οι μαγνήτες επηρρεάζονται, διότι αρπάζουν ότι θα νιώσουν οι χορδές μέσω του ξύλου.

ίσως το ξύλο να μην παίζει ρόλο για ένα μαγνήτη, αλλά παίζει για τις χορδές.

Ετσι σε μια ημιακουστική ή ακουστική το σκάφος πχ επηρρεάζεται από feedback και το μεταδίδει στις χορδές και το ξαναπιάνει ο μαγνήτης. Γι αυτό οι solid δεν έχουν feedback. Δηλ δεν πιάνει ο μαγνήτης το feedback.

Θέλω να πω ότι το ξύλο επηρρεάζει 100% και το εισπράττουμε ως διαφορετικό ήχο ανάλογα με το σώμα στις ακουστικές. Δηλαδή ακούμε το σώμα, αλλά ακούμε ΚΑΙ την συμπαθητική αντίδραση των χορδών στο σώμα. Όπως πχ έχουμε ακουστικές που έχουν και άλλα σετ χορδών πάνω στο σκάφος (που πάλλονται συμπαθητικά).

Στις ηλεκτρικές η ποσόστωση αυτή είναι σαφώς μικρότερη, αλλά ΔΕΝ παύει να ισχύει.

 

Πάντως εγώ στο βίντεο άκουγα διαφορές ....

  • Like 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

 

 

Σίγουρα στην ηλεκτρική ο ήχος προέρχεται από 95% τους μαγνήτες. Ίσως και παραπάνω.

 

 

Εκτός από αυτό συμφωνώ σε όλα τα άλλα.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που ακούμε προέρχεται από την προενισχυση (και ενίσχυση). Ο,τι μαγνήτες και να χρησιμοποιήσει κανείς, ελάχιστα πράγματα αλλάζουν στον τελικό ηχο. Περισσότερο στo feel αλλάζει, λίγο το eq και το output, αλλά ο ήχος είναι ακριβώς ο ίδιος.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε σεις τι μαγνήτες μου λέτε ...

Αλλάζει ο μαγνήτης το σκάσιμο στην πενιά, ή την απόκριση της πένας στην χορδή?

Αλλάζει το sustain στο κάθε χτύπημα?

 

Κάθε όργανο είναι ένα σύνολο που έχει μια συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα.

Αυτό το σύνολο απαρτίζεται από πολλά μέρη που το καθένα συμβάλλει στο τελικό αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου με τρόπο μη μετρήσιμο, εξαρτάται από το όργανο.

Κατά την γνώμη μου δεν γίνεται να απομονώσουμε έναν παράγοντα από έναν άλλον, γι' αυτό κάποιοι μαγνήτες που είναι σούπερ σε κάποιες κιθάρες, σε άλλες δεν είναι καλοί.

 

Κατά την γνώμη μου (το τονίζω αυτό) παίζει μεγάλο ρόλο και το υλικό του σώματος/μπράτσου, σκληρότητα, βάρος, ευκαμψία, κλπ.

 

Μια κιθάρα από ανθρακονήματα, με όλα ίδια, δεν θα είναι ίδια με μια από ξύλα.

 

Η χορδή πάλλεται, το σύνολο σώματος/μπράτσου πάλλεται, οι δονήσεις μεταδίδονται από το ένα στο άλλο, και επηρεάζουν το αποτέλεσμα.

 

Μια κιθάρα στήνεται κάπως, θέλεις set neck, θέλεις με αρκετό ξύλο (Les Paul) θέλεις φλούδα (SG), θέλεις bolt on, θέλεις με γέφυρα strat, θέλεις με γέφυρα tele, κλπ.

 

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.

 

Είναι όλο το όργανο.

 

Και τα ξύλα του.

  • Like 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
7 ώρες πριν, fusiongtr είπε

ΠΑΛΙΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΗΧΟΣ ΚΑΛΟΣ

 

Φάσιον 25/01/2022

Μπορεί να κάνεις πλάκα (ή και να μην κάνεις), αλλά κατά τη διάρκεια της θητείας μου σε γνωστή λαϊκή μπάντα, ο band leader απεχθανόταν τον ήχο της "φρέσκιας" χορδής στο μπάσο- το "ζινκ". Οπότε το ρητό σου έχει πιστούς οπαδούς ?

 

6 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.

Γιατί, το υλικό των τάστων δεν αλλάζει τον ήχο; Σλάπαρε σε brass τάστα και μετά σε ατσαλένια- είναι η μέρα με τη νύχτα...

 

Όμως το εντυπωσιακό εδώ είναι αυτό το deja vu... Πάλι αυτή η συζήτηση; Είναι too much ακόμα και για εμένα ( είμαι "μετανιωμένος" ξυλολάγνος)... ?

6 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Είναι όλο το όργανο.

Και τα ξύλα του.

Ναι, είναι αυτό και εγώ θα βάλω και τα χέρια του παίκτη στην ηχητική εξίσωση, για να μην μείνει κανένας παράγοντας εκτός, (με τον μαγνήτη να έχει βέβαια τη μερίδα του λέοντος στο αποτέλεσμα).  

  • Like 1

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Εκτός από αυτό συμφωνώ σε όλα τα άλλα.

Ε δε θελω να μαλώσουμε για ενα κωλοποσοστο

  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Αν βαλεις σε μια LES PAUL μαγνητες tele θα ακουστει, σχεδον, σαν tele,

 Aν ΚΟΨΕΙΣ μια Les Paul σε σχημα tele θα ακουστει σαν Les Paul"

 

Κομφουκιος  

  • Χαχα 8
  • Συμφωνώ 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Έχει ένας κολλήτός μια Grosh Tele. Όποιος την έχει πιάσει στα χέρια του ορκίζεται ότι είναι η καλύτερη Tele που έχει ακούσει. Δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο αν βγάλουμε απ την εξίσωση κατασκευή και ξύλα: Gotoh hardware / brass sadles / Fralin μαγνήτες/6105 τάστα.

 

Έχω και εγώ μια Tele. Gotoh hardware, brass saddles, 6105 ταστα και οι ίδιοι Fralin μαγνήτες.

Αν καταφέρει κάποιος να την κάνει να ακουστεί σαν την Grosh ρυθμίζοντας μόνο το ύψος των μαγνητών θα βγώ και θα πώ ότι τόσα χρόνια γράφω μπούρδες. 

 

Αλλά μιας κι εχω σετ μαγνητών που έχουν μπει οι ίδιοι, κάποιες φορές και με το ίδιο wiring, σε τρεις και τέσσερις και πέντε διαφορετικές κιθάρες του ίδιου πάνω κάτω στυλ με πολύ διαφορετικά αποτελέσματα κάθε φορά, I will beg to differ. 

 

50 λεπτά πριν, Superfunk είπε

"Αν βαλεις σε μια LES PAUL μαγνητες tele θα ακουστει, σχεδον, σαν tele,

 Aν ΚΟΨΕΙΣ μια Les Paul σε σχημα tele θα ακουστει σαν Les Paul"

 

Κομφουκιος  

 

Συμφωνώ. Αλλά κάποιες φορές έχεις κάποιες σταθερές. Θες την κιθάρα που ακούγεται μ έναν συγκεκριμένο τρόπο. Μπορεί μάλιστα να ξεκινάς απ τον μαγνήτη. Να θες μια Tele που ακούγεται καλά με έναν overwound nocaster μαγνήτη. Η μια Les Paul που να μη λασπώνει με EMGs. Μπορώ να γράφω τέτοια παραδείγματα, που οδηγούν κατά την ταπεινή μου γνώμη σε συγκεκριμένα specs, όλη μέρα. 

Επεξεργασμένο από kpeyos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Ρε σεις τι μαγνήτες μου λέτε ...

Αλλάζει ο μαγνήτης το σκάσιμο στην πενιά, ή την απόκριση της πένας στην χορδή?

Αλλάζει το sustain στο κάθε χτύπημα?

 

Κάθε όργανο είναι ένα σύνολο που έχει μια συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα.

Αυτό το σύνολο απαρτίζεται από πολλά μέρη που το καθένα συμβάλλει στο τελικό αποτέλεσμα κατά την γνώμη μου με τρόπο μη μετρήσιμο, εξαρτάται από το όργανο.

Κατά την γνώμη μου δεν γίνεται να απομονώσουμε έναν παράγοντα από έναν άλλον, γι' αυτό κάποιοι μαγνήτες που είναι σούπερ σε κάποιες κιθάρες, σε άλλες δεν είναι καλοί.

 

Κατά την γνώμη μου (το τονίζω αυτό) παίζει μεγάλο ρόλο και το υλικό του σώματος/μπράτσου, σκληρότητα, βάρος, ευκαμψία, κλπ.

 

Μια κιθάρα από ανθρακονήματα, με όλα ίδια, δεν θα είναι ίδια με μια από ξύλα.

 

Η χορδή πάλλεται, το σύνολο σώματος/μπράτσου πάλλεται, οι δονήσεις μεταδίδονται από το ένα στο άλλο, και επηρεάζουν το αποτέλεσμα.

 

Μια κιθάρα στήνεται κάπως, θέλεις set neck, θέλεις με αρκετό ξύλο (Les Paul) θέλεις φλούδα (SG), θέλεις bolt on, θέλεις με γέφυρα strat, θέλεις με γέφυρα tele, κλπ.

 

Δεν είναι μόνο το υλικό των saddles, είναι όλη η γέφυρα.

 

Είναι όλο το όργανο.

 

Και τα ξύλα του.

 

Μέχρι κεραίας.

 

Τι να λέμε τώρα. Εδώ παίζεις πέντε ίδιες κιθάρες ίδια μάρκα ίδιο μοντέλο ίδια specs ίδιοι μαγνήτες και έχουν σημαντικά διαφορετικό ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου