Προς το περιεχόμενο

looper midi sync


Η απάντηση από τον Μανώλης Χναράκης,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

καλησπέρα, θέλω να φτιάξω ένα dawless setup και (φυσικά) να είναι τα πάντα συγχρονισμένα μεταξύ τους (drum machines + synths).

Μέχρι στιγμής τα καταφέρνω νομίζω.

 

Το βασικό μου πρόβλημα είναι η χρήση looper. Αγόρασα το boss RC50 και ενώ καταφέρνω να το συγχρονισω ως slave (το αναφέρω γιατί πολλοί γράφουν ότι δεν δουλεύει καλά αν δεν είναι master clock), δεν κάνει αυτό που θα ήθελα να κάνει.

 

Τι θα ήθελα: να λαμβάνει πληροφορία για τα BPM από το master clock μου και τίποτα άλλο. Να πατάω start σε ένα machine, να παίζω ο,τι θέλω (συνθς) και όταν και αν θέλω να γράψω κάποια λουπα να πατάω rec στο rc50, να γράφω όσα μέτρα θέλω και μετά να πατάω play και η λουπα να παίζει in sync και quantised. 

 

Τι κάνει: όταν πατάω start στο machine που έχω επιλέξει ως master clock, το RC ξεκινάει να κάνει rec! Το καταπίνω αυτό, αλλά το χειρότερο είναι ότι μετά τα 16 steps του machine μπαίνει σε overdub (παρότι το pattern μου είναι 64 steps). Κοινώς, μου επιτρέπει να έχω λουπα μήκους μόνο 4 μέτρων!

 

Το ίδιο πρόβλημα (και άλλα χειρότερα που συνεπάγονται) έχει και ο φίλος εδώ:

https://www.soundonsound.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=24188

 

Δεν περιμένω θαύματα, αλλά τουλάχιστον θα ήθελα μια εξήγηση γιατί δεν γίνεται αυτό που θέλω (οκ, και το manual αναφέρει ότι στο sync θα ξεκινάει να γράφει, αλλά όχι ότι θα γράφει μόνο 4μετρα!*) ή αν γνωρίζει κανείς αν γίνεται με κάποιο άλλο λουπερ (πχ το rc300 ή rc500)

 

@Μανώλης Χναράκης?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
53 λεπτά πριν, blue είπε

Τι θα ήθελα: να λαμβάνει πληροφορία για τα BPM από το master clock μου και τίποτα άλλο. Να πατάω start σε ένα machine, να παίζω ο,τι θέλω (συνθς) και όταν και αν θέλω να γράψω κάποια λουπα να πατάω rec στο rc50, να γράφω όσα μέτρα θέλω και μετά να πατάω play και η λουπα να παίζει in sync και quantised. 

Θα πρέπει το RC-50 να έχει εντολή που να φιλτράρει, δηλαδή να μην δέχεται ή καλύτερα να αγνοεί, την εντολή MIDI START.

ή

Θα πρέπει το master machine που χρησιμοποιείς να έχει εντολή που να φιλτράρει (να μην στέλνει) την εντολή  MIDI START.

ή

Να κάνεις και το τρέχον master machine, midi sync slave, και να κάνεις master για τους υπόλοιπους ένα  άλλο (τρίτο) που να στέλνει μόνο MIDI CLOCK. Δεν ξέρω όμως αν αυτή η λύση καλύπτει τις ανάγκες σου πρακτικά και οικονομικά.

 

56 λεπτά πριν, blue είπε

Τι κάνει: όταν πατάω start στο machine που έχω επιλέξει ως master clock, το RC ξεκινάει να κάνει rec! Το καταπίνω αυτό, αλλά το χειρότερο είναι ότι μετά τα 16 steps του machine μπαίνει σε overdub (παρότι το pattern μου είναι 64 steps). Κοινώς, μου επιτρέπει να έχω λουπα μήκους μόνο 4 μέτρων!

Λογικό.

α) το master machine στέλνει MIDI CLOCK που λαμβάνει το RC-50 ως BPM, ασχέτως εάν είναι σε κατάσταση RUN ή STOP. Όταν λοιπόν πατήσεις το κουμπί START στο master machine αυτό στέλνει MIDI START και ξεκινάει το RC-50. Αυτό ζητάει συνήθως ο περισσότερος κόσμος, by default.

β) πιθανολογώ να μπαίνει σε overdub μετά από 4 μέτρα το RC-50 διότι το mater machine κάνει λούπα στα 4 μέτρα και στέλνει στην αρχή της λούπας "MIDI RE-START" και γι'αυτό τον λόγο συμβαίνει αυτό. Επαναλαμβάνω, πιθανολογώ να συμβαίνει αυτό. Εκτός κι αν είναι κάποιο πρόβλημα λογισμικού του RC-50, εξ'αποστάσεως δεν μπορώ να το γνωρίζω.

 

Επειδή έχω να χρησιμοποιήσω RC-50 από το 2006, δεν θυμάμαι τίποτα.

 

Λύσεις.

Ψάξε μήπως στο master machine υπάρχει κάποια λειτουργία - MIDI εντολή που να αναιρεί το MIDI START/STOP.

Δηλαδή να στέλνει MIDI CLOCK αλλά χωρίς MIDI START/STOP CONTROL.

Διαφορετικά θα πρέπει να βάλεις εξωτερικό - ενδιάμεσο MIDI FILTER ή να βρείς άλλο looper.

 

Συγγνώμη που δεν μπορώ να σε βοηθήσω, το μηχάνημα είναι πολύ παλιό.

 

1 ώρα πριν, blue είπε

αν γίνεται με κάποιο άλλο λουπερ (πχ το rc300 ή rc500)

Δεν είμαι σίγουρος αλλά δεν το νομίζω. Ίσως στο νέο RC-600, ίσως...

Κοίταξε αρχικά τις λύσεις που σου έγραψα πιό πάνω.

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Ο λόγος που το κάνουν αυτό, στα RC για παράδειγμα, είναι για να υπάρχει σωστό midi quantization κατά την εκκίνηση.

Βέβαια ένας "advanced user" μπορεί να το παρακάμψει αυτό, ανάλογα τον εξοπλισμό που διαθέτει.

Αλλά νομίζω πως έτσι όπως το έχουν να λειτουργεί ως πακέτο, βολεύει τους περισσότερους χρήστες.

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σε ευχαριστώ πολύ, από την ώρα που έγραψες προσπάθησα κι άλλες ιδέες και βρήκα μια μέτρια λύση.

 

επέλεξα το RC για master clock ,και

έτσι εκκινω το (slave) machine και από εκεί στέλνω ο,τι θέλω στα υπόλοιπα μηχανηματα. Αναγκαστικά γράφω (κενη λούπα) στην 1η θέση φράσης του rc για όσα μέτρα θέλω και τουλάχιστον παίρνω το μήκος λούπας που χρειάζομαι. Το κακό είναι ότι αν θα θέλω να σταματήσω τη λούπα του RC θα πρέπει να σταματήσω και το κλοκ, αλλά και αυτό ψευτοδιορθωνεται με το να μην κλείνω ποτέ το RC και απλά να χαμηλώνω τα volume των φρασεων.

 

(Σε άλλη δοκιμή με το RC σαν slave προηχογραφησα τη λούπα μου πριν πάτησω start στο master clock και κατάλαβα γιατί γράφουν όλοι ότι το RC δεν ακούει καλά ως slave: ξεκινώντας το Μασίν, ξεκινάει κανονικά η λουπα αλλά τα BPM που ακούει το RC ανεβοκατεβαίνουν με μεγάλο εύρος και χαλάει το playback).

 

στο μεταξύ απέκτησα την εντυπωση ότι το rc50 ή ακόμα και το 300 δεν δέχονται cc για start/stop αλλά είναι "hardwired" μαζί με το clock να παίρνουν και start, οπότε δεν είμαι σίγουρος ότι ένα φίλτρο θα με εσωζε.

 

αλλού βλέπω ότι το ditto x4 δέχεται cc, και πολύ περισσότερο το headrush looper board, αλλά αυτό ξεφεύγει σε τιμή.

 

 Κατανοώ ότι αυτό που θα ήθελα να γίνεται και γράφω στο αρχικό ποστ μάλλον γίνεται μόνο με την αποστολή cc σε κάποιο looper που τα δέχεται, αλλά αν πρόκειται να κάνω τόσο πολύ preprogramming χάνεται το νόημα του dawless setup, αφου τα πάντα θα γίνονταν πολύ καλύτερα μέσω daw.

 

Σχετικά με την πρόταση για κεντρικό Midi clock (υποθέτω κάτι σαν το ERM midiclock?), ενδεχομένως να το χρειαστώ ούτως ή άλλως γιατί θέλω να στείλω clock σε τουλαχιστον 3 αποδέκτες και διαβάζω ότι με την αλυσίδα μέσω των thru των μηχανηματων θα χαθεί η μπάλα σιγουρα. 

Έχει νόημα να διαλέξω ένα μασιν για master και να στείλω το midi out του μέσω ενός midi thru (σαν το Kenton midi thru) ελπίζοντας ότι θα φτάνει σωστό clock σε όλα ή να επενδύσω κατευθείαν στο erm? Ή μήπως το erm το παίρνουν όλοι γιατί το Ableton δεν στέλνει καλό clock σε hardware?

 

for the record, το μάστερ κλοκ μασιν που χρησιμοποιώ είναι το elektron model samples και από εκεί θέλω να στέλνω clock (και sequences) στα: arturia keystep, Roland se02, Behringer deepmind, elektron machinedrum 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
  • Λύση

Το elektron model samples όπως και τα άλλα στέλνει πακέτο μαζί με το clock και το START/STOP.

Η λύση είναι να βάλεις ένα φίλτρο ή να βάλεις κεντρικό clock ή να πάρεις άλλο looper.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

για μελλοντικές αναζητήσεις: το πρόβλημα μου τροποιηθηκε για να λυθεί, δλδ αλλαξα την εκφώνηση. Έγινε "με αυτά που έχω πώς θα κάνω δουλειά?"

 

και γίνεται ως εξής:

το rc50 αναγκαστικά θα είναι το μάστερ κλοκ και θα δίνει start/stop και tempo σε όλα τα άλλα. Αναγκαστικά, γιατί δεν ακούει καλά ως slave.

Επειδή έχει patches, φτιάχνω για κάθε κομμάτι ένα patch με συγκεκριμενα tempo και time signature και εκεί γράφω μια κενη λούπα (πχ φράση 1) με τον αριθμό μέτρων που θέλω. 

 

Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνονται πολλά πράγματα ταυτόχρονα:

1) στέλνω clock στα bpm που θέλω από patches που έχω τη δυνατότητα να κάνω rename (super βολικό=> το machinedrum πχ ΔΕΝ σώζει BPM σε projects, σώζει μόνο πατερνς και κιτς ήχων)

2) γράφω σε καινούρια θέση φράσης τη λούπα που θέλω, και αυτή είναι εξαρχής προγραμματισμένη να συμφωνεί και σε μήκος και σε όλα τα μουσικά στοιχεία με την αρχική κενή που έχω ήδη αποθηκευμενη.

3) έχω stop στη λουπα (φράση 2) χωρίς να σταματάνε να παίζουν όλα τα υπόλοιπα που ήθελα να συνεχίσουν να παίζουν (sequencers από εξωτερικά συνθς πχ) γιατί η κενή λουπα συνεχίζει να "παίζει"

4) έχω stop για τα πάντα με τον εκαστοτε τρόπο που θέλω (immediate, fade out,"stop all") είτε με πρότερο προγραμματισμό του patch ή με τρόπο που μπορώ να επιλέξω για κάθε φράση.

 

Πολύ το αγαπάμε το rc50 που συνεργάστηκε μετά από τόσα χρόνια στην πλάτη του ?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
52 λεπτά πριν, blue είπε

αλλαξα την εκφώνηση. Έγινε "με αυτά που έχω πώς θα κάνω δουλειά?"

ok

 

54 λεπτά πριν, blue είπε

Επειδή έχει patches, φτιάχνω για κάθε κομμάτι ένα patch με συγκεκριμενα tempo και time signature και εκεί γράφω μια κενη λούπα (πχ φράση 1) με τον αριθμό μέτρων που θέλω.

ok

 

55 λεπτά πριν, blue είπε

2) γράφω σε καινούρια θέση φράσης τη λούπα που θέλω, και αυτή είναι εξαρχής προγραμματισμένη να συμφωνεί και σε μήκος και σε όλα τα μουσικά στοιχεία με την αρχική κενή που έχω ήδη αποθηκευμενη.

Εδώ μιλάς για προγραμματισμό, πράγματα που θα έχεις ετοιμάσει από πριν, δηλαδή κατάλληλη προεργασία  σε μέτρα και ταχύτητα για να συμφωνεί όλο το σύστημα με το machinedrum.

 

Πρόταση.

Αφού λοιπόν θα γράψεις από πριν μία κενή λούπα, άρα κενός χρόνος = κενά Mbytes, τουλάχιστον γράψε στην κενή λούπα που θα έχεις στις θέσεις [1] των patches, τα pattern από το machinedrum.

Για παράδειγμα, διαφορετικά pattern με διαφορετικά μέτρα και διαφορετική ταχύτητα, σε διαφορετικές μνήμες (patches) του RC-50.

Με αυτόν τον τρόπο:

α) θα έχεις γραμμένα τα pattern του machinedrum που χρειάζεσαι, έτοιμα μέσα στις διαφορετικές μνήμες του RC-50 οπότε δεν θα καταναλώνεις χρόνο = χωρητικότητα για κενή φράση.

β) δεν θα έχεις ανάγκη να συνδέσεις το machinedrum στο σύστημα, αφού τα pattern που θα χρειαστείς από αυτό, θα είναι όλα προ-γραμμένα στις θέσεις [1] και στις ανάλογες μνήμες. Στα μέτρα, στις ταχύτητες που θες και με ονομασίες.

 

Τι λές;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραία ιδέα είναι, αλλά ο σκοπός είναι να μην υπάρχουν προηχογραφημενα, και επίσης, ο λόγος να φέρνω machinedrum είναι ότι θα "παίζω" πάνω του (tweaking), θα ανοιγοκλείνω patterns, θα κάνω resampling κλπ.

 

Επιπλέον, στην κενη θέση, έχω πάντα την επιλογή να γράψω κάτι χρήσιμο με overdub

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
20 λεπτά πριν, blue είπε

ωραία ιδέα είναι, αλλά ο σκοπός είναι να μην υπάρχουν προηχογραφημενα, και επίσης, ο λόγος να φέρνω machinedrum είναι ότι θα "παίζω" πάνω του (tweaking), θα ανοιγοκλείνω patterns, θα κάνω resampling κλπ.

 

Επιπλέον, στην κενη θέση, έχω πάντα την επιλογή να γράψω κάτι χρήσιμο με overdub

Εσύ είχες πει πιό πάνω για προηχογραφημένα, έστω και κενή φράση-λούπα με συγκεκριμένα μέτρα και συγκεκριμένη ταχύτητα. Γι'αυτό και σου ανέφερα τα πιό πάνω.

Τέλος πάντων, εάν σε βολεύει έτσι όπως το σκέφτηκες, όλα καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου