Προς το περιεχόμενο

Θέση της μπασοκαμπίνας για το live? Ποιο ειναι το καλύτερο σημείο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερίζω άπαντες!

Όταν παίζω σε κάποιο λάιβ, συνήθως χρησιμοποιώ δική μου καμπίνα κι ενισχυτή ασχετως PA. Συνήθως έχω την καμπίνα πίσω μου στα 1,5-2,5 μετρα, και υψωμένη από το έδαφος, πάνω σε κάποια βάση ή κάποιο αντικείμενο, γιατι αλλιώς ειναι δύσκολο να μαζέψεις τα μπάσα. Ένα φαινόμενο που μου συμβαίνει συχνά όμως, είναι να μη μπορώ να ακούσω καλά τον ήχο του μπάσου μέσα στη μπαντα, ενώ οι υπολοιποι συχνά παραπονιούνται ότι είναι υπερβολίκά δυνατα. Έχει βάση αυτό που λένε γιατι όταν μετακινούμαι στο χώρο υπάρχουν όντως σημεία που η ένταση του μπάσου σκοτώνει. Γνωρίζει κανένας ποιο θα ήταν το ιδανικό σημείο για τοποθέτηση της καμπίνας ώστε να δεχομαι εγώ προτίστως τον ήχο όπως πρέπει;

Ευχαριστώ προκαταβολικα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Ένα είναι σίγουρο: οι μπάσες συχνότητες ταξιδεύουν μακρύτερα και χρειάζονται κάποια απόσταση για να ξεδιπλωθούν. Προφανώς γι αυτό ακουν καλύτερα οι άλλοι μουσικοί απ' ότι εσύ που είσαι δίπλα.

 

Χωρίς να έχω εμπειρία όμως, να πω πως εφ' όσον χρησιμοποιείς την καμπίνα για προσωπικό μόνιτορ, ίσως αν της δώσεις κλίση προς το κεφάλι σου για ν' ακούς το attack της νότας πιο άμεσα, να χαμηλώσεις την συνολική ένταση και ίσως και ένα compressor να βοηθούσε να σφίξει ο ήχος σου περισσότερο και να γινόταν πιο διακριτός.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 27/8/2021 στις 6:00 ΜΜ, juan_de_viann είπε

...όταν μετακινούμαι στο χώρο υπάρχουν όντως σημεία που η ένταση του μπάσου σκοτώνει...

 

 

Δοκίμασε τότε να τη βάλεις σε ένα απο αυτά τα σημεία και ίσως τότε η ένταση να σκοτώνει στο σημεέιο που είσαι εσυ κανονικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, yameth είπε

Ένα είναι σίγουρο: οι μπάσες συχνότητες ταξιδεύουν μακρύτερα και χρειάζονται κάποια απόσταση για να ξεδιπλωθούν.

Δηλαδή,για να ακούσουμε το μπάσο με ένα από αυτά

https://www.thomann.de/gr/headphones_studio_headphones.html

πρέπει να ΜΗΝ τα έχουμε στο κεφάλι μας,αλλά ακουμπισμένα στο desk ή και πεταμένα σε μια γωνιά,για να έχουμε μια απόσταση και το μπάσο να ξεδιπλωθεί,ε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Ένα μήκος κύματος 20 Hz έχει μήκος περίπου 18,28 μέτρα, ενώ ένα στα 20 kHz έχει μήκος 1,67 εκ.

 

amplitude_Frequency.jpg

 

WavelengthTable.jpg

Τι σημασία έχει λοιπόν το μήκος ενός κύματος; 

Ένα μεγάλο μήκος κύματος χαμηλής συχνότητας απαιτεί περισσότερο χρόνο για να διαδοθεί, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει πρώτα να αναπτυχθεί στην ατμόσφαιρα πριν η ηχητική ενέργεια γίνει αντιληπτή ως νότα ή τόνος. Ένα μήκος κύματος 20 Hz χρειάζεται 1/20 του δευτερολέπτου για να διαδοθεί, το οποίο είναι ίσο με 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αντίθετα, ένα μικρό μήκος κύματος υψηλής συχνότητας απαιτεί πολύ λίγο χρόνο για να διαδοθεί και να ακουστεί και μπορεί να το κάνει σε μικρούς χώρους, ενώ ένα μήκος κύματος χαμηλής συχνότητας χρειάζεται επαρκή χώρο για να αναπτυχθεί.

Όταν οι χαμηλές συχνότητες διαδίδονται σε ένα χώρο με ανακλαστικές επιφάνειες, δημιουργούνται στάσιμα κύματα. Τα στάσιμα κύματα είναι κόμβοι πίεσης όταν ένα ηχητικό κύμα που αντανακλάται από έναν τοίχο συγκρούεται με τον άμεσο ήχο από το μεγάφωνο. Σε ορισμένες συχνότητες οι ανακλάσεις θα ενισχύσουν τον άμεσο ήχο, αυξάνοντας την ένταση τους, ενώ σε άλλες συχνότητες οι ανακλάσεις ακυρώνουν τον άμεσο ήχο με τις συνέπειες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

 

Ολα αυτά λοιπόν συμβαίνουν σε μια αίθουσα και έτσι επηρεάζεται το μπάσο και η ένταση του απο αυτές τις βασικές αρχές.

 

Οσο για τα ακουστικά, αν και δεν είμαι ειδικός, ξέρω πως ρόλο παίζει ο μικρότερος χώρος στο κανάλι του αυτιού, ο πολύ μικρός όγκος αέρα για συμπίεση και αποσυμπίεση, καθώς και η εγγύτητα με το τύμπανο που επιτρέπουν συνολικά την παραγωγή χαμηλών συχνοτήτων με πολύ μικρή ηλεκτρική ισχύ.

 

  • Like 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

12 λεπτά πριν, yameth είπε

Ένα μεγάλο μήκος κύματος χαμηλής συχνότητας απαιτεί περισσότερο χρόνο για να διαδοθεί

Η ταχύτητα του ήχου είναι ανεξάρτη από το μήκος κύματος. Εξαρτάται από άλλα μεγέθη όπως η θερμοκρασία , η πυκνότητα του μέσου διάδοσης κλπ. Μάλλον εννοείς την ανάπτυξη του ηχητικού κύματος και όχι τη διάδοση. Πράγματι στις χαμηλές συχνότητες τα μέγιστα και τα ελάχιστα του κύματος είναι πιο αραιά μεταξύ τους και υπό αυτή την έννοια η διαφορά είναι πιο αντιληπτή όταν μεταβάλεται η απόσταση από την πηγή.. Αυτό είναι εντονότερο σε ημιτονοειδή σήματα και σε ελεύθερο πεδίο. Σε πλουσιότερα, λόγω αρμονικων σήματα και εντός κλειστών χώρων το πράγμα γίνεται λίγο πιο πολύπλοκο. Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχει σχέση με το χρόνο διάδοσης του ηχητικού κύματος.

Ο χρόνος αντήχησης του χώρου είναι άλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, yameth είπε

Ένα μήκος κύματος 20 Hz έχει μήκος περίπου 18,28 μέτρα, ενώ ένα στα 20 kHz έχει μήκος 1,67 εκ.

 

amplitude_Frequency.jpg

 

WavelengthTable.jpg

Τι σημασία έχει λοιπόν το μήκος ενός κύματος; 

Ένα μεγάλο μήκος κύματος χαμηλής συχνότητας απαιτεί περισσότερο χρόνο για να διαδοθεί, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει πρώτα να αναπτυχθεί στην ατμόσφαιρα πριν η ηχητική ενέργεια γίνει αντιληπτή ως νότα ή τόνος. Ένα μήκος κύματος 20 Hz χρειάζεται 1/20 του δευτερολέπτου για να διαδοθεί, το οποίο είναι ίσο με 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αντίθετα, ένα μικρό μήκος κύματος υψηλής συχνότητας απαιτεί πολύ λίγο χρόνο για να διαδοθεί και να ακουστεί και μπορεί να το κάνει σε μικρούς χώρους, ενώ ένα μήκος κύματος χαμηλής συχνότητας χρειάζεται επαρκή χώρο για να αναπτυχθεί.

Όταν οι χαμηλές συχνότητες διαδίδονται σε ένα χώρο με ανακλαστικές επιφάνειες, δημιουργούνται στάσιμα κύματα. Τα στάσιμα κύματα είναι κόμβοι πίεσης όταν ένα ηχητικό κύμα που αντανακλάται από έναν τοίχο συγκρούεται με τον άμεσο ήχο από το μεγάφωνο. Σε ορισμένες συχνότητες οι ανακλάσεις θα ενισχύσουν τον άμεσο ήχο, αυξάνοντας την ένταση τους, ενώ σε άλλες συχνότητες οι ανακλάσεις ακυρώνουν τον άμεσο ήχο με τις συνέπειες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

 

Ολα αυτά λοιπόν συμβαίνουν σε μια αίθουσα και έτσι επηρεάζεται το μπάσο και η ένταση του απο αυτές τις βασικές αρχές.

 

Οσο για τα ακουστικά, αν και δεν είμαι ειδικός, ξέρω πως ρόλο παίζει ο μικρότερος χώρος στο κανάλι του αυτιού, ο πολύ μικρός όγκος αέρα για συμπίεση και αποσυμπίεση, καθώς και η εγγύτητα με το τύμπανο που επιτρέπουν συνολικά την παραγωγή χαμηλών συχνοτήτων με πολύ μικρή ηλεκτρική ισχύ.

 

Κάποτε ισχυριζόμουν το ίδιο με εσένα.Αποστάσεις απο τα ηχεία,μήκοι κυμάτων κτλ κτλ και όταν άρχισα να ασχολούμαι με folded horn και scooped κατασκευές κατάλαβα ότι κάτι δεν κολλάει.Και το παράδειγμα με τα ακουστικά είναι η απόδειξη οτι η απόσταση είναι μια "θεωρία για συνωμοσιολόγους"

Οπως είπε και ο Dee Snider,just think..κανένα μεγάφωνο δεν κάνει διαδρομές πάνω απο κάποια mm.Το όλο "μυστικό" είναι σε αυτό που είπες με την ταχύτητα που γίνονται οι κύκλοι δλδ πόσο γρήγορα μπρος-πίσω κάνει το μεγάφωνο.Γιατί,έτσι,και ο πιανίστας δεν θα άκουγε τις χαμηλές του

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Χαίρομαι που έχουμε ουσιαστικότερη συμμετοχή στο θέμα.

Σε αντίθεση με όσα αναφέρεις, ο Ken DeLoria της Apogee Sound έχει στήσει εκατοντάδες ηχητικά συστήματα line array για συναυλιακούς χώρους πάνω σε αυτή τη "θεωρία συνωμοσίας", αν και η φυσική επιστήμη μόνο τέτοια δεν είναι, όπως εξηγεί εδώ.

Πως εξηγείς λοιπόν το πρόβλημα του ΟΡ εσύ;

 

Μιας και δηλώνω ημιμαθής, θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον να είχαμε και τη συμμετοχή των τόσων φυσικών επιστημόνων που συχνάζουν στη σελίδα για μια πιο θεωρητική τοποθέτηση, να μας φύγει η απορία.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Επίσης

5 ώρες πριν, mediumswing είπε

Ο χρόνος αντήχησης του χώρου είναι άλλο.

 

Επιδρά όμως έντονα στις χαμηλές συχνότητες και αφορά νομίζω το θέμα μας.Screenshot 2021-08-31 205538.jpg

Παράθεση

Εάν ένα ηχείο είναι ελεύθερα τοποθετημένο στο χώρο, ο τοίχος πίσω από το ηχείο μπορεί να έχει ισχυρή επίδραση στην έξοδο χαμηλών συχνοτήτων. Ο τοίχος θα αντανακλά την ενέργεια χαμηλής συχνότητας που ακτινοβολεί το ηχείο. Αυτή η ενέργεια θα αντανακλάται και θα αθροίζεται με τον ήχο που ακτινοβολείται από το ηχείο. Η ενέργεια χαμηλής συχνότητας αντανακλάται και αθροίζεται με τον ήχο που ακτινοβολείται από το ηχείο. - Genelec

 

Εαν ο ανακλώμενος ήχος είναι εκτός φάσης με την πηγή, λειτουργεί αρνητικά δημιουργώντας σημαντική μείωση στην απόδοση μπάσων.

Screenshot 2021-08-31 205618.jpg

 

Για να ελαττωθεί το πρόβλημα προτείνεται να ακουμπάει σχεδόν στον τοίχο το ηχείο.  Οπότε και η τοποθέτηση της μπασοκαμπίνας ίσως να έχει ανάλογη συμπεριφορά, όσο και το σημείο που στέκεται ο ΟΡ.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγραψα την προηγούμενη παρατήρηση μόνο για να θίξω το θέμα της ταχύτητας διάδοσης του ήχου

 

Σαφώς και ο χρόνος αντήχησης σχετίζεται με το πρόβλημα

Νομίζω ότι η ανομοιομορφία του (τόσο στο φάσμα όσο και της τιμής του από θέση σε θέση), μαζί με την ανάπτυξη στασίμων κυμάτων είναι η κύριες ερμηνείες του προβλήματος.

 

Το να κολλήσει την καμπίνα στον τοίχο ή να την τοποθετήσει σε μια γωνία (γιατί υπάρχει και ο τοίχος αριστερά δεξιά, και το πάτωμα-ταβάνι), είναι ένας πρώτος πειραματισμός στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης. Αυτό βέβαια θα αλλάξει την απόσταση από τους απέναντι τοίχους και είναι απρόβλεπτο πού θα οδηγήσει και σε ποια νέα σημεία θα έχει μέγιστα και ελάχιστα.

 

Αν έχετε παίξει λίγο με το RoomEqWizard, εχει ένα room simulator για τοποθέτηση subwofer. Εκεί βλέπει κανείς πως σε ένα δωμάτιο με δεδομενο μήκος πλάτος και ύψος, η θέση του wofer δημιουργεί σημαντικά διαφορετικές αποκρίσεις του φάσματος των χαμηλών συχνοτήτψν στα διάφορα σημεία του χώρου. Φανταστείτε τι γίνεται σε ένα bar με την τυχαιότητα στη γεωμετρία του.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου