ThisIsSparta Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 Πιθανά το παρακάτω να είναι χαζή ερώτηση, αλλά δεν έχω καταφέρει να βρω απάντηση.. Μπορείτε να εξηγήσετε την σχέση/διαφορά μεταξύ συχνοτήτων σε EQ και σε κούρδισμα οργάνου; Για παράδειγμα, κουρδίζουμε την ΛΑ (4) στα 440Hz. Στο EQ, χαρακτηρίζουμε περιοχές σε μπάσο, χαμηλά μεσαία, ψηλά μεσαία, πρίμα κτλ πάλι ανάλογα με Hz. Θεωρητικά στα 150-800Hz έχουμε τα χαμηλά μεσαία (οι αξίες είναι κατά προσέγγιση, ας μην επεκταθούμε στο αν το range ειναι σωστό ή θα έπρεπε να ειναι από 200 αντί 150 κτλ). Οπότε όταν κόβω ή τονίζω στο EQ συχνότητες γύρω στα 440 Hz, ουσιαστικά τονίζω την ΛΑ 4 ? Και τι σημαίνει αυτό αν παίζω σε διαφορετικό μέρος του οργάνου, πχ ΛΑ 5 ή 6? Γιατί εκεί το EQ επηρεάζει τον ήχο αν δεν παίζω νότες που είναι σε αυτό το register; ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΩ, ΣΦΗΝΩΣΕ ΕΝΑ ΣΟΥΣΑΜΙ ΤΟ ΚΑΠΣ ΛΟΚ.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 https://blog.landr.com/eq-cheat-sheet/ Το παραπάνω θα σε βοηθήσει. 1 www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 (επεξεργασμένο) 440 hz = 440 επαναλήψεις το δευτερόλεπτο. Ακόμα και μια έκρηξη να βάλεις σε αυτή τη συχνότητα, θα ακουστεί σαν Λα. Η μουσική δεν είναι τίποτα άλλο από το πόσο γρήγορα ακούμε το οτιδήποτε. Η ταχύτητα αυτή καθορίζει το πώς αντιλαμβανόμαστε το pitch. Τα παραπάνω που έγραψες ισχύουν αν μιλάμε για εντελώς συνθετικούς ήχους τύπου sinewave. Τότε ναι, αν είσαι +- 25 στα 440, τότε θα είσαι γύρω από τη Λα. Αλλά επειδή οι φυσικοί ήχοι έχουν επιπλέον συχνότητες (πχ θόρυβο και overtones), τότε είναι αδύνατο να αντιληφθούμε ένα μικρό boost ενός εύρους συχνοτήτων ως αύξηση pitch. Αν φυσικά το παρακάνουμε, τότε ναι θα το ακούσεις σαν Λα. Αν πάρεις ένα EQ με 1 notch (πχ με την τεχνική swiping για να βρεις "κακές" συχνότητες σε ένα mix, τότε θα ακούσεις ξεκάθαρα το pitch. Ένα παράδειγμα μείωσης "κακών" συχνοτήτων: Επεξεργασμένο 2 Αυγούστου 2021 από Alex Raptakis 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ali Barout Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 2 Αυγούστου 2021 1 ώρα πριν, ThisIsSparta είπε Οπότε όταν κόβω ή τονίζω στο EQ συχνότητες γύρω στα 440 Hz, ουσιαστικά τονίζω την ΛΑ 4 ? Και τι σημαίνει αυτό αν παίζω σε διαφορετικό μέρος του οργάνου, πχ ΛΑ 5 ή 6? Γιατί εκεί το EQ επηρεάζει τον ήχο αν δεν παίζω νότες που είναι σε αυτό το register; Disclaimer: The following is a μπακαλized amalgamation of knowledge. Take it with a boulder of salt. To EQ επηρεάζει όλον τον ήχο. Όταν εσύ παίζεις ένα ΛΑ =440 σε ένα πιάνο, το φασματογράφημά του δεν είναι μια ακίδα στα 440 Hz. Είναι ένα άθροισμα της θεμελίου και των αρμονικών (μιλώντας μουσικά), και ένα άθροισμα του οργάνου και του χώρου, σε μορφή διαφορών φάσεων, λόγω συντονισμού ή ακυρώσεων. (Τα παραπάνω σε μπακαλίστικη ορολογία, παρακαλούνται οι ηχολήπτες να διορθώσουν.) Οπότε, το φασματογράφημα της ΛΑ μπορεί να έχει αρκετή ενέργεια γύρω από τους 440, αλλά και κάποια ενέργεια καθόλου αμελητέα στους 1320, τους 3080 κτπ.. Όταν κόψουμε τους 440 σε αυτή τη ΛΑ (που είναι κουρδισμένη σε 440), ο ήχος δε θα εξαφανιστεί, απλά θα χάσει ενέργεια στο σύνολό του από αυτή την περιοχή των 440. Σίγουρα θα μπορούμε να αναγνωρίσουμε μετά το τονικό ύψος, και σίγουρα θα μπορούμε να καταλάβουμε ότι είναι ένα πιάνο. Αν μιλάμε όμως για ένα τέλειο ημιτονοειδές κύμα (σαν αυτά που θεωρητικά και ιδανικά βγάζουν οι γεννήτριες συχνοτήτων), τότε με ένα ιδανικό και τέλειο notch φίλτρο στους 440 θα εξαφανιζόταν πράγματι ο ήχος, γιατί εξαρχής δεν είχε άλλο περιεχόμενο, ήταν μια ημιτονοειδής ταλάντωση στους 440 κύκλους. Οπότε ναι, τονίζεις τη ΛΑ, αλλά όχι ακριβώς τη ΛΑ όπως την ακούς, γιατί η ΛΑ σε οποιοδήποτε όργανο δεν έχει μόνο ΛΑ μέσα. Φοβερή ερώτηση πάντως, 1 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator kpeyos Δημοσιευμένο 3 Αυγούστου 2021 Moderator Share Δημοσιευμένο 3 Αυγούστου 2021 (επεξεργασμένο) Άλλη μια πρόχειρη μάλλον απάντηση (δεν ξερω καν αν έχω καταλάβει την ερώτηση). Όταν ενισχύεις τα 440 τότε ναι ενισχύεις τη συγεκριμένη λα. Όπως απαντήθηκε ήδη λόγω των αρμονικών που έχει το κάθε όργανο πέρα απ τη βασική συχνότητα (fundamental), είναι λίγο πιο πολύπλοκο, αλλά ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα. Έχεις πχ ένα μπάσο (ηλεκτρικό η synth) και παρατηρείς ότι καθώς αλλάζουν οι συγχορδίες και αυτό προσπαθεί να ακολουθήσει πηγαίνοντας πχ από το Σι στο Λα, τα μπάσα ξαφνικά στο κομμάτι πέφτουν ή αντίθετα κατι φαίνεται να συντονίζει στο λα και γίνονται υπερβολικά. Μια λύση θα ήταν να δυναμώσεις ή να κόψεις αντίστοιχα το Λα στα 55 ή και στα 110hz. Το να κάνεις όμως κάτι τέτοιο με ένα στατικό eq, πιθανότατα θα δημιουργήσει ένα συνεχές boominess ή άδειασμα στον ήχο του μπάσου (καθώς αυτές οι συχνότητες θα παίζουν και σαν δευτερεύουσες αρμονικές όταν το μπάσο θα περνάει απ τις υπόλοιπες νότες) που πιθανότατα δεν θα το θέλεις. Οπότε η ενδεδειγμένη λύση είναι η χρήση δυναμικού eq ή multiband compressor/expander, ώστε η επεξεργασία να γίνεται μόνο όταν το μπάσο σου περνάει απ τη συγκεκριμένη νότα. Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να "κουρδισεις" πχ μια μπότα στο κλειδί του κομματιού (όχι ότι το προτείνω απαραίτητα αλλά σε κάποιους αρέσει) ή να κόψεις κάποιο ενοχλητικό resonance, μια ανεπιθύμητη κορυφή δηλαδή που υπάρχει σε κάποιο όργανο. Επεξεργασμένο 3 Αυγούστου 2021 από kpeyos 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Λύση Νίκος Κριτσινέλης Δημοσιευμένο 3 Αυγούστου 2021 Λύση Share Δημοσιευμένο 3 Αυγούστου 2021 Στις 2/8/2021 στις 12:28 ΜΜ, ThisIsSparta είπε Μπορείτε να εξηγήσετε την σχέση/διαφορά μεταξύ συχνοτήτων σε EQ και σε κούρδισμα οργάνου; [...] Οπότε όταν κόβω ή τονίζω στο EQ συχνότητες γύρω στα 440 Hz, ουσιαστικά τονίζω την ΛΑ 4 ? Και τι σημαίνει αυτό αν παίζω σε διαφορετικό μέρος του οργάνου, πχ ΛΑ 5 ή 6? Γιατί εκεί το EQ επηρεάζει τον ήχο αν δεν παίζω νότες που είναι σε αυτό το register; Συνεχίζοντας όσα σωστά ειπώθηκαν, τα 440Hz ή cycles per second (cps) υποδηλώνουν το πόσες φορές/sec ή αλλιώς με τι συχνότητα χρειάζεται να ταλαντωθεί ή να “κυματίσει” μια χορδή (ή ο αέρας σε έναν σωλήνα) για να παραχθεί ο θεμέλιος τόνος του μέσου ΛΑ. Στην πράξη, όμως, οι χορδές και οι σωλήνες, κατά τη νύξη ή το φύσημα, διατρέχονται και από άλλα κύματα, πέραν του θεμέλιου, των οποίων το μήκος είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του θεμέλιου. Αυτά τα πολλαπλάσια κύματα δημιουργούν τις αρμονικές. Plot twist 1: Τα 440Hz μπορεί να είναι η 3η αρμονική του ΡΕ της 3ης οκτάβας, του οποίου η θεμέλιος είναι 146.8 ΗZ (x 3= 440,4Hz). Η μουσική σχέση, εδώ, είναι ένα διάστημα 5ης (ή 12ης εν πάσει περιπτώσει). Plot twist 2: Στις μουσική αξιοποιούμε πηγές που παράγουν μη αρμονικό περιεχόμενο (πχ. θόρυβος, ατονικά κρουστά, κλιπαρισμένες κυματομορφές, κτλ,), άρα τα 440Hz μπορεί να έρχονται (και) από κάποια πηγή που δεν “έπαιξε” ποτέ ΛΑ ή οποιαδήποτε άλλη αρμονικά σχετική νότα. Εν κατακλείδει, και όσο πιο αφαιρετικά μπορώ να το πω αυτή τη στιγμή, όταν ζουμάρεις στο analyser στα 440 Hz δεν βλέπεις μόνο ένα ΛΑ. Βλέπεις, σχεσιακά, ένα τμήμα ενός φάσματος, το οποίο είναι πολύ πιθανό να περιέχει: α) Τα 440 Hz ως θεμελιώδη νότα ενός ή περισσοτέρων πηγών (όχι μόνο μουσικών οργάνων) που που παίζουν/ταλαντώνονται στο μέσο ΛΑ. β) Τα 440 Hz ως αρμονική κάποιας άλλης νότας, προερχόμενης από ένα πλήθος διαφορετικών πηγών. γ) Τα 440 Hz ως μέρος μη αρμονικού σήματος, όπως ο θόρυβος, ο οποίος ως τυχαία διαδικασία περιέχει όλες τις συχνότητες. 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ThisIsSparta Δημοσιευμένο 4 Αυγούστου 2021 OP Share Δημοσιευμένο 4 Αυγούστου 2021 (επεξεργασμένο) Ευχαριστώ πολύ παιδιά, βοηθήσατε πολύ. Περίμενα ότι όταν παίζω μια ΛΑ, οι αρμονικές και λοιποί ήχοι θα ήταν κάτι αμελητέο σχετικά με την βασική συχνότητα, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι έτσι. Η ερώτηση ήταν πιο πολύ επί θεωρητικής βάσης έτσι και αλλιώς, απλά έτυχε να προσπαθώ να φτιάξω ήχο σε ένα pluggin και να χρειαστεί να κουρδίσω εκείνη τη στιγμή οπότε συνδέθηκαν τα δύο και βγήκε η απορία. Επεξεργασμένο 4 Αυγούστου 2021 από ThisIsSparta 1 ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΩ, ΣΦΗΝΩΣΕ ΕΝΑ ΣΟΥΣΑΜΙ ΤΟ ΚΑΠΣ ΛΟΚ.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Spiros Poullos Δημοσιευμένο 5 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 5 Αυγούστου 2021 Δες και αυτό. Θα σε βοηθήσει αρκετά. 1 www.reverbnation.com/steamrollerassault www.youtube.com/user/beeros05 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Επισκέπτης Δημοσιευμένο 11 Αυγούστου 2021 Share Δημοσιευμένο 11 Αυγούστου 2021 (επεξεργασμένο) Εφόσον μιλάμε για νότα: Το pitch shift είναι η μεταβολή συχνότητας ταυτόχρονα στη θεμέλιο και όλους τους αρμονικούς της - δεν αλλάζει η σχετική ένταση τους. Αν κανεις μια A4 από 440 σε 441, ο αρμονικος της στα 880 θα γίνει 882 κοκ. Θα αλλάζει η τονικοτητα δλδ αλλά όχι η χροιά. Το eq είναι η αλλαγή ΕΝΤΑΣΗΣ (όχι συχνότητας) στις σχετικές εντάσεις θεμελίου και των αρμονικών της. Το πως επηρεάζει αυτή η αλλαγή του EQ τον συνολικό ήχο έχει να κάνει με το ποιος είναι ο αρμονικος που αλλοιώνεται. Το EQ στα 440 θα ακουστεί τελείως διαφορετικά αν είναι η θεμέλιος μιας Α4 η ο δεύτερος αρμονικος μιας Α3. Αλλάζει τη χροια δλδ αλλά όχι την τονικοτητα. Επεξεργασμένο 11 Αυγούστου 2021 από Επισκέπτης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση