Ali Barout Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Ωραίο θεματάκι, συμφωνοποιείται άνετα! Μπάμπη ξέρεις από ενορχήστρωση; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mpamps Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 OP Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 @Ali Barout Ελάχιστες ως μηδαμινές γνώσεις εχω. Έχω μια λοξά να κοιτάω/μελετάω, ως το βαθμό που οι όποιες γνώσεις μου επιτρέπουν, full scores από κοντσέρτα, συμφωνίες και soundtrack. Και προσπαθώ από εκεί να καταλάβω/εξάγω συμπεράσματα ως προς γιατί έδωσε αυτή τη γραμμή στο cello, τι ρόλο έχουν οι βιόλες κ.ο.κ. Από εκεί και πέρα προσπαθώ όπως μπορω(αποσπασματικά είναι αληθεια) να μάθω 1-2 πράγματα. Π.χ. πριν αρκετούς μήνες παρακολούθησα 1 course στο Udemy για orchestration που εστιάζει στα έγχορδα. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, είχα μια μελωδία και το chord progression και προσπάθησα να χτίσω μια απλή αρμονία(νομίζω) και να τη σπάσω στα 4 έγχορδα, δίνοντας την κυρίως μελωδία στο κλαρινέτο, επειδή αυτό το ηχόχρωμα είχα στο μυαλό μου. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator BillTrantos Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Moderator Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 3 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε Αλλά μετά πάμε σε αρκετά λεπτομερές programming που παίζει να μην αξίζει σε αυτή την περίπτωση... Γνώμη μου ως παντελώς αρχάριος σε αυτά τα πράγματα, αλλά αν μιλάμε απλά για την ηχογράφηση μιας ιδέας, σίγουρα δεν αξίζει τόσο λεπτομερές programming από έναν κιθαρίστα που τώρα ξεκίνησε γενικώς να μπαίνει στη φάση DAW, arranging, κλπ. Αργότερα θα μπορούσε να ασχοληθεί, αλλά και το programming είναι μία τέχνη από μόνο του. Πρέπει να ξέρεις πώς παίζονται τα όργανα και αυτή τη γνώση να μάθεις να την αποτυπώνεις στο DAW με automations, είτε με μολύβι, είτε με controller real time. Δεν είναι απλή δουλειά. 1 More is more. Yngwie Malmsteen Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ali Barout Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 24 λεπτά πριν, mpamps είπε Έχω μια λοξά να κοιτάω/μελετάω, ως το βαθμό που οι όποιες γνώσεις μου επιτρέπουν, full scores από κοντσέρτα, συμφωνίες και soundtrack. Και προσπαθώ από εκεί να καταλάβω/εξάγω συμπεράσματα ως προς γιατί έδωσε αυτή τη γραμμή στο cello, τι ρόλο έχουν οι βιόλες κ.ο.κ. Τέλεια! Σου προτείνω ανεπιφύλακτα το εγχειρίδιο ενορχήστρωσης του Κόρσακοφ. Το έχει πάρει το μάτι μου online στο τζάμπα, αλλά δεν ξέρω αν στην online έκδοση είναι όλο ή το πρώτο μισό. Το δευτερο μισό είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί είναι ακριβώς αυτό που λες. Έχει αποσπάσματα από έργα του, και εξηγεί γιατί πήρε την συγκεκριμένη ενορχηστρωτική απόφαση στο κάθε απόσπασμα, τι ήθελε να πετύχει τι να αποφύγει κτπ. Ρίξε μια ματιά, αξίζει! Εγώ το μόνο που θα πρότεινα για το συγκεκριμένο είναι να έπαιρναν λίγο "ρυθμό" τα έγχορδα. Είτε με divisi pizzicato, είτε όπως είναι τώρα αλλά τρεμολάντο και φουσκώματα στις δυναμικές colla parte του ομποε, γενικά κάτι να γίνεται. Οι πολύ μακρόσυρτες αρμονίες στα έγχορδα ακούγονται αμήχανες. (Τα δεμένα επι δεμένων επι δεμένων, σαν pads.) Γενικά, το πρόβλημα είναι το εξής. Η καλή "εκτέλεση" προϋποθέτει ένα μίνιμουμ προγραμματισμού. Η καλή ενορχήστρωση προϋποθέτει καλή εικόνα του μουσικού υλικού (να ξέρεις από πριν τι θες να ακούσεις). Αν η εικόνα του μουσικού υλικού προέρχεται από την εκτέλεση (του daw) υπάρχει κίνδυνος για φαύλο κύκλο, όπου η ενορχήστρωση πλέον δεν υπαγορεύεται από τον ενορχηστρωτή, αλλά... τα samples ασυνείδητα. Δηλαδή καταλήγεις να γράφεις ό,τι ακούγεται καλύτερα, περνώντας από την ενορχήστρωση στην παραγωγή. Τα λέω για να τα ακούω εγώ πρώτος. 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 8 λεπτά πριν, Ali Barout είπε Τέλεια! Σου προτείνω ανεπιφύλακτα το εγχειρίδιο ενορχήστρωσης του Κόρσακοφ. Το έχει πάρει το μάτι μου online στο τζάμπα, αλλά δεν ξέρω αν στην online έκδοση είναι όλο ή το πρώτο μισό. Το δευτερο μισό είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί είναι ακριβώς αυτό που λες. Έχει αποσπάσματα από έργα του, και εξηγεί γιατί πήρε την συγκεκριμένη ενορχηστρωτική απόφαση στο κάθε απόσπασμα, τι ήθελε να πετύχει τι να αποφύγει κτπ. Ρίξε μια ματιά, αξίζει! Εγώ το μόνο που θα πρότεινα για το συγκεκριμένο είναι να έπαιρναν λίγο "ρυθμό" τα έγχορδα. Είτε με divisi pizzicato, είτε όπως είναι τώρα αλλά τρεμολάντο και φουσκώματα στις δυναμικές colla parte του ομποε, γενικά κάτι να γίνεται. Οι πολύ μακρόσυρτες αρμονίες στα έγχορδα ακούγονται αμήχανες. (Τα δεμένα επι δεμένων επι δεμένων, σαν pads.) Γενικά, το πρόβλημα είναι το εξής. Η καλή "εκτέλεση" προϋποθέτει ένα μίνιμουμ προγραμματισμού. Η καλή ενορχήστρωση προϋποθέτει καλή εικόνα του μουσικού υλικού (να ξέρεις από πριν τι θες να ακούσεις). Αν η εικόνα του μουσικού υλικού προέρχεται από την εκτέλεση (του daw) υπάρχει κίνδυνος για φαύλο κύκλο, όπου η ενορχήστρωση πλέον δεν υπαγορεύεται από τον ενορχηστρωτή, αλλά... τα samples ασυνείδητα. Δηλαδή καταλήγεις να γράφεις ό,τι ακούγεται καλύτερα, περνώντας από την ενορχήστρωση στην παραγωγή. Τα λέω για να τα ακούω εγώ πρώτος. Εδώ σ'έχασα... Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mpamps Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 OP Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 (επεξεργασμένο) 45 λεπτά πριν, Ali Barout είπε (Τα δεμένα επι δεμένων επι δεμένων, σαν pads.) Λες κι είσαι μέσα στον midi editor μου . Μακρυνάρια σαν φίδια μεγάλα έχω φτιάξει. 45 λεπτά πριν, Ali Barout είπε Σου προτείνω ανεπιφύλακτα το εγχειρίδιο ενορχήστρωσης του Κόρσακοφ. Το έχω. Κάποια στιγμή πήγα να το ξεκινήσω και λιγοψύχησα. Θα φανώ γενναίος και θα το ξαναπροσπαθήσω. 45 λεπτά πριν, Ali Barout είπε Γενικά, το πρόβλημα είναι το εξής. Η καλή "εκτέλεση" προϋποθέτει ένα μίνιμουμ προγραμματισμού. Η καλή ενορχήστρωση προϋποθέτει καλή εικόνα του μουσικού υλικού (να ξέρεις από πριν τι θες να ακούσεις). Αν η εικόνα του μουσικού υλικού προέρχεται από την εκτέλεση (του daw) υπάρχει κίνδυνος για φαύλο κύκλο, όπου η ενορχήστρωση πλέον δεν υπαγορεύεται από τον ενορχηστρωτή, αλλά... τα samples ασυνείδητα. Δηλαδή καταλήγεις να γράφεις ό,τι ακούγεται καλύτερα, περνώντας από την ενορχήστρωση στην παραγωγή. Έχεις απόλυτο δίκιο! Πραγματικά. Ναι το έπαθα. Ενώ είχα φτιάξει το score για όλα τα όργανα, άρχισα να αλλάζω κομμάτια ώστε να ακούγονται καλύτερα. Edit: Μια από τις αλλαγές που έκανα μου φάνηκε ενδιαφέρουσα (ηχητικά). Στο 0:12-014 το cello κάνει ένα ανέβασμα το οποίο στην αναπαραγωγή δε μου ακουγόταν όπως το ήθελα. Ήθελα να το τονίσω κι άλλο. Το ντούμπλαρα λοιπόν με τρομπόνι προσθέτοντας (στη 2η version που ανέβασα) και volume automation ώστε να κάνει αυτό το "κύμα" που περιέγραψε και ο Alex λίγο πιο πάνω. Επεξεργασμένο 27 Ιουλίου 2021 από mpamps Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ali Barout Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 8 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε Εδώ σ'έχασα... Όλο;! Ρεεεεε γαμώτη! Λέω, ότι αφού ο Μπάμπης έχει και τέτοιες τάσεις, και ακούσματα, να γράφει. Αλλά να έχει στο νου του να γράφει αυτό που θέλει πραγματικά, όχι αυτό που ακούγεται καλά με το bbc core γιατί αυτό έχει σήμερα. Γιατί αν τα ανάγουμε όλα σε θέμα προγραμματισμού, θολώνουν λίγο τα νερά. Μπορεί να κυνηγάω να φέρω με ταυτόχρονη ζωγραφική στο CC1 11 και 21 μια ενορχήστρωση που θα μπορούσε να είναι καλύτερη από συλλήψεως, αλλά να μην το κάνω, γιατί play play play, μπήκε στο αυτί, έμεινε, άντε γεια. Μήπως θέλει να κόψω 10 τικ τη διάρκεια των νοτών; (Μήπως να ντουμπλάρω με στακάτα όμποε) Πώς να κάνω πιο δυναμικό αυτό το λεγκάτο μέρος με πηδήματα, πού είναι το sine tool; (Μήπως να έσπαγα τη μελωδία σε θέσεις και άρσεις και να τη μοίραζα σε κλαρινα και φλάουτα; Γιατί ξύνουν άντερα οι τρομπέτες, να κατέβαζα velocity και να ανέβαζα το fader? (Να ντουμπλάριζα με όμποε, φλάουτα ή βιολιά) Τώρα, καλύτερα; Ή πάλι σαν τον τρελό του χωριού; 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Μαλλον χειροτερα τα πραγματα Αλλα σιγουρα δε φταις εσυ, εαν δεν καταλαβαινω σχεδον καμια απο τις ορολογιες που πετας. Μπορω να αντιληφθω μονο τι μου αρεσει και τι δε μου αρεσει να ακουω, καθως και οτι υπαρχουν εργαλεια που μπορουν να διορθωσουν/βελτιωσουν το τελευταιο. Το σιγουρο ειναι οτι ο Μπαμπης ξεκινησε απο αρκετα προχωρημενο σταδιο, πραγμα που σημαινει οτι θα εξελιχθει ταχεως, εφοσον συνεχισει να ασχολειται. Συντομα θα δουμε κομματια του που θα εχουν ολο το πακετο. Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 22 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε Μαλλον χειροτερα τα πραγματα Να προσπαθήσω να βοηθήσω λίγο. Να κάνεις τα samples να ακούγονται όπως αυτό που έχεις στο μυαλό σου, και όχι να υπαγορεύουν το πώς θα το βάλεις στο μυαλό σου. Το πώς γίνεται αυτό είναι ολόκληρη επιστήμη. Αν έχεις γνώσεις ενορχήστρωσης, τότε αν δεν μπορείς να χειριστείς κατάλληλα τα samples, σου υπαγορεύουν αυτά το αποτέλεσμα, αντί να χρησιμοποιήσεις αυτές τις γνώσεις σου για να πετύχεις το αποτέλεσμα που θέλεις. 2 2 Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουλίου 2021 54 λεπτά πριν, Ali Barout είπε Σου προτείνω ανεπιφύλακτα το εγχειρίδιο ενορχήστρωσης του Κόρσακοφ. Αυτό είναι? To βρήκα στο Google πάνω πάνω, ίσως χρησιμεύσει σε όσους ενδιαφέρονται! Θα το τσεκάρω και εγώ εννοείται, δε το γνώριζα!RIMSKY-KORSAKOV, Nicolai - Orchestration (TEXTO).pdf Τώρα το αν χρειάζεται μίνιμουμ προγραμματισμός σε μια καλή εκτέλεση... τι να πουν και αυτοί που γράφουν με CSS ή ακόμα χειρότερα με LASS... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση