Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο
8 λεπτά πριν, mpamps είπε

Ως χομπίστας, που αποφάσισε να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τα ενδιαφέροντα του στα 39 κι έχοντας μέχρι τώρα μια ατάκτως αποκτηθείσα γνώση περί μουσικής θεωρίας, σύνθεσης κλπ, βλέπω ότι με διακρίνει μια βιασύνη, μια τρεμούρα να κάνω πράγματα εδώ και τώρα. Χωρίς να δίνω τον απαραίτητο χρόνο μελέτης. 

Νιώθω ότι τρέχω να προλάβω να καλύψω το "χαμένο" χρόνο. 

 

Κάπου χάνομαι και στην ιντερνετική πληθώρα πηγών καθώς και στο ότι προσπαθώ να κατακτήσω ταυτόχρονα γνώση και δεξιότητες που θέλουν χρόνο και αφοσίωση.

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η δουλειά μου δεν αφήνει και πολύ ελεύθερο χρόνο, προσπαθώ συνεχώς να κόβω δρόμο και να προσπερνώ ότι πάει να με ζορισει η μου φαίνεται βαρετό.

 

Και καλά κάνεις! Δεν γίνεται αλλιώς. Συνέχισε έτσι, και διασκέδαζέ το!

  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1
Δημοσιευμένο
23 λεπτά πριν, mpamps είπε

βλέπω ότι με διακρίνει μια βιασύνη, μια τρεμούρα να κάνω πράγματα εδώ και τώρα. Χωρίς να δίνω τον απαραίτητο χρόνο μελέτης. 

Νιώθω ότι τρέχω να προλάβω να καλύψω το "χαμένο" χρόνο. 

 

Μπάμπη, είμαστε στην ίδια ηλικία και στην ίδια φάση. Και εγώ πέρσι πρωτοασχολήθηκα με όλο αυτό το κομμάτι της σύνθεσης και παραγωγής. Χωρίς σχεδόν καμία γνώση, πέρα από κάποιες βασικές κλίμακες που έμαθα την προηγούμενη χρονιά, μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων. Η συμβουλή μου είναι να μην τρέχεις να καλύψεις τον χαμένο χρόνο, με το να διαβάζεις, να ψάχνεις κλπ. Να το κάνεις και αυτό, αλλά να αφιερώνεις λίγοτερο χρόνο εκεί. Προτίμησε να μπεις κατευθείαν στα βαθειά, και να ξεκινήσεις να φτιάχνεις κομμάτια. Είναι, μακράν, το καλύτερο και γρηγορότερο σχολείο. Ξεκινάς ένα project, δημιουργεις, αποκτάς δεξιότητες, και λύνεις επιτόπου τα προβλήματα που συναντάς. Κάθε επόμενο κομμάτι που θα κάνεις θα είναι και καλύτερο. Εμπιστεύσου το αυτί και το γούστο σου, ξεκίνα να γράφεις μελωδίες και μετά ντύνε τις αναλόγως. Θα μείνεις έκπληκτος με το τι μπορείς, τελικά, να δημιουργήσεις. Οι γνώσεις που έχεις αρκούν για δυνατό ξεκίνημα, και στην πορεία μπορείς να τις επεκτείνεις πιο στοχευμένα. Μη τρελαίνεσαι με τον χρόνο που έχεις χάσει, και ξεκίνα να απολαμβάνεις την όλη διαδικάσία. Χαλαρά και όμορφα. 

 

 

  • Like 2
  • Συμφωνώ 2

Γιώργος

Δημοσιευμένο

 

53 λεπτά πριν, mpamps είπε

Ως χομπίστας, που αποφάσισε να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τα ενδιαφέροντα του στα 39 κι έχοντας μέχρι τώρα μια ατάκτως αποκτηθείσα γνώση περί μουσικής θεωρίας, σύνθεσης κλπ, βλέπω ότι με διακρίνει μια βιασύνη, μια τρεμούρα να κάνω πράγματα εδώ και τώρα. Χωρίς να δίνω τον απαραίτητο χρόνο μελέτης. 

Νιώθω ότι τρέχω να προλάβω να καλύψω το "χαμένο" χρόνο.


Αν και δεν προσδιορίζεις το "πιο σοβαρά" (αν θες να πας επαγγελματικά), με χτύπησε ακαριαία το παραπάνω.

Το 2016, είπα θα τα αφήσω όλα και θα ασχοληθώ με τη ζωγραφική. Ξεκινώντας κυριολεκτικά από το 0, έτρεχα να προλάβω, μιας και ένιωθα ότι ήταν ήδη αργά (παρόλο που ήμουν μόλις γύρω στα 25). Ναι μεν έφτασα σε ένα καλό επίπεδο για τον καιρό που ασχολήθηκα, αλλά κατέληξα να καταστρέφομαι ψυχολογικά από αυτό, και εν τέλη, είχα κενά που λόγω συνήθειας ήταν πλέον δύσκολο να καλυφθούν. 3 χρόνια μετά, παρόλο που είχα πλέον γίνει επαγγελματίας, τα παράτησα γιατί αντιλήφθηκα ότι δεν ήταν για μένα - άσχετο βέβαια. Και τώρα με τη σύνθεση το ίδιο κάνω, γιατί είμαι ακόμη μεγαλύτερος και πρέπει να φτάσω αυτούς που έχουν πτυχία και γνώσεις. Βιάζομαι και φυσικά και ψυχολογικά, και προσωπικά δε ξέρω πώς να το διαχειριστώ.

Ισχύει όμως αυτό που λέει ο Γιώργος, ότι πρέπει να πέσεις στα βαθειά, να το δεις στην πράξη. Γράφε κομμάτια αβέρτα, ακόμα και αν δεν καταλήγουν σε κάτι τελειωμένο. Αυτό βέβαια συνδιάζεται με πολύ feedback από τρίτους, μιας και το μάτι και το αυτί μας συνηθίζει και δε καταλαβαίνει τυχόν προβλήματα.
 

  • Like 2
Δημοσιευμένο
1 λεπτό πριν, Alex Raptakis είπε

Αυτό βέβαια συνδιάζεται με πολύ feedback από τρίτους

 

Καλά, αυτό εννοείται! Χωρίς να τα ανεβάζω εδώ μέσα, και χωρίς να έχω 3-4 άτομα (σταθερά) να μου "δείχνουν" τα λάθη μου, θα υπήρχε ελάχιστη βελτίωση.

Γιώργος

Δημοσιευμένο

@Alex Raptakis

Με το "πιο σοβαρά" δεν εννοώ επαγγελματικά.

Δε νομίζω ότι μπορώ να ζήσω από τη μουσική και δε νομίζω ότι το θέλω κιόλας.

Ευτυχώς κάνω μια δουλειά (προγραμματιστής) που ως επί το πλείστον με ικανοποιεί και (ακόμα) είμαι χαρούμενος.

 

Εννοώ (μάλλον) ότι θέλω να ασχοληθώ πιο ενεργά, είτε αυτό αφορά τη σύνθεση, το recording, την ενορχήστρωση.

Εν τέλει, θέλω όλες αυτές οι μισοτελειωμένες ιδέες να πάψουν να μένουν ανολοκλήρωτες. Πράγμα που πιστεύω ότι έχει (έμμεσες) προεκτάσεις και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής μου.

Επίσης να μη φοβάμαι να εκτίθεμαι και να ζητώ βοήθεια ή/και κριτική.

Σε αυτό το τελευταίο το Noiz με έχει βοηθήσει σε τεράστιο βαθμό.

 

 

  • Like 2
ex-Πάνος Χελιδόνης
Δημοσιευμένο

Μήπως, λέω εγώ τώρα, να αφήνατε τις "ζωγραφικές", τα programming, τα midi και κάθε είδους αυτοματισμούς και να κάνετε κατευθείαν audio rec στον σκληρό; Εννοώ όπως γινόταν παλιά, μόνο που αντί για αναλογικό μέσο εγγραφής τώρα να έχετε τον σκληρό, αλλά όλα τα άλλα να είναι παιγμένα με τα χέρια, γραμμένα σε ήχο κι όχι σε "εντολή"..

 

Διαβάζοντας όλα όσα έχετε γράψει, ξαναθυμήθηκα τους λόγους που δεν ασχολήθηκα ποτέ με midi κι αυτοματισμούς. Προτίμησα την εμπειρική οδό, κυρίως λόγω του οτι, είδα οτι μόνο έτσι θα παραμείνω εγώ μουσικός και ο υπολογιστής θα παραμείνει εργαλείο. Πιστεύω οτι το κέρδος είναι τεράστιο απο πλευράς απρόσκοπτης δημιουργίας και η χασούρα είναι οτι θα πρέπει να παίζω πολλές φορές κάτι μέχρι να βγεί έτσι όπως το θέλω. Ομολογώ οτι αυτή είναι μια επιλογή που καταναλώνει πολύ χρόνο, αλλά τα ψυχολογικά οφέλη είναι μεγαλύτερα. Στην άλλη περίπτωση, ο υπολογιστής και κάθε πρόγραμμα ή αυτοματισμός γίνεται το "αφεντικό" που μου υποδεικνύει κι εγώ γίνομαι απο δημιουργός, προγραμματιστής.

 

Πρακτικά: Ανοίγω το synth, βάζω έναν generic ήχο πιάνου, ανοίγω το πολυκάναλο (στη περίπτωσή μου το Audition) βάζω τον μετρονόμο, πατάω REC και παίζω το κομμάτι. Σώζω .wav κι αρχίζω ύστερα την ενορχήστρωση. Κάθε ήχος που επιλέγεται ηχογραφείται επίσης audio κλπ ώσπου, κάνω στο τέλος τη μίξη, export και master στο Wavelab. Ούτε προγραμματισμοί, ούτε mapping, ούτε midi, ούτε τίποτα. Old school θα μου πείτε, ναι, αλλά παραμένουν όλα σε ένα επίπεδο Ανθρώπινο. Νομίζω οτι όλα τα άλλα, πιό πολύ μπελάς είναι παρά λύση..

 

Ευχαριστώ, ελπίζω να μή σας κούρασα με το σεντονάκι αυτό.

Μπάμπης, συνέχισε να συνθέτεις, και να ηχογραφείς με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται, δε χρειάζεται να χαώνεσαι με όλα αυτά τα ψηφιακά εργαλεία και τους αυτοματισμούς..

Δημοσιευμένο

@Πάνος Χελιδόνης Διαφωνώ κατά 99%.
Άλλο το performance, άλλο η σύνθεση, είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Κάποιος μπορεί να είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ περφόρμερ και να μη μπορεί να παίξει τίποτα live, ακόμα και μετά από 100 takes, αλλά η συνθετική του αντίληψη να είναι ακραία. Το ίδιο ισχύει και ανάποδα, ένας τρελός περφόρμερ να μη μπορεί να συνθέσει, να μην έχει καθόλου φαντασία, κτλ.

 

Επίσης, αν θες να έχεις ρεαλιστικό αποτέλεσμα, το programming δε το γλιτώνεις. Άλλο όμως να γράφεις (σε midi/synth) πιάνο, και άλλο πχ σόλο βιολί, που λόγω της φύσης του οργάνου δε μεταφράζεται τέλεια στα πλήκτρα. Eκτός αν φυσικά προσλάβεις μουσικούς - ή αν ακόμη καλύτερα ξέρεις ο ίδιος να παίζεις το όργανο, τότε ναι, αυτό είναι το τέλειο. Αρκετοί τοπ συνθέτες είναι multi-instrumentalists. Κιθάρα, μπάσο, drums, να τα παίξω ναι. Θα μου πάρουν ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ takes γιατί είμαι τρόμπας, αλλά θα το βγάλω και θα γουστάρω. Τι να κάνω όμως που θέλω να γράψω τσέλο, ghuzeng, erhu, ή sakuhachi? Ούτε να τα παίξω μπορώ, ούτε καν να τα αγοράσω.

  • Like 2
ex-Πάνος Χελιδόνης
Δημοσιευμένο
46 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

@Πάνος ΧελιδόνηςΚάποιος μπορεί να είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ περφόρμερ και να μη μπορεί να παίξει τίποτα live, ακόμα και μετά από 100 takes, αλλά η συνθετική του αντίληψη να είναι ακραία.

 Αν είναι έτσι, ναι, συμφωνώ 100% οτι το programming είναι μονόδρομος.. απλά πιστεύω οτι είναι ψιλοσπάνιο, όλοι μας κάτι ξέρουμε να παίζουμε, δε γίναμε μουσικοί τυχαία. Πιό πολύ αναφερόμουν βέβαια στην αναλογική παράμετρο ως κάτι μοναδικά δικό μας, whereas με τους αυτοματισμούς το χάνουμε. Προτιμώ δλδ να έχω λαθάκια στο ηχογράφημα, ή να "κουνάνε" κάποια μέρη, παρά να νομίζω οτι παίζει τη μουσική μου το ρομπότ. Anyway, επειδή εγώ δεν ζώ απο αυτό και δεν κάνω μουσική για επαγγελματικούς λόγους, νιώθω πιό άνετα να είμαι λίγο ρομάντζας..

Δημοσιευμένο
44 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Προτιμώ δλδ να έχω λαθάκια στο ηχογράφημα, ή να "κουνάνε" κάποια μέρη

Μη μπερδεύεις το programming με το quantizing ;) Ούτε εμένα μου αρέσει το quantizing. Το programming είναι το post editing των vst, με ότι κι αν επέρχεται. Το quantizing είναι κομμάτι του programming, αλλά όχι το μόνο. Για μένα το programming είναι να βρω που είναι το σωστό legato, δυναμικές και σωστά crossfades, vibrato, και keyswitches.

Μακάρι να ήξερα να έπαιζα τσέλο ή βιολί, γιατί για μένα χάνεται όλο το συναίσθημα στο VST. Ίσως κάποια στιγμή να πάρω. Αλλά ακόμα και ηλεκτρονική drums που θέλω να πάρω, φοβάμαι μην ενοχλεί, μιας και δεν έχω στούντιο - πόσο μάλλον ένα ακουστικό όργανο - που αν δε ξέρεις να παίζεις, τσιρίζει...

  • Like 2
Δημοσιευμένο
1 λεπτό πριν, Alex Raptakis είπε

ακουστικό όργανο - που αν δε ξέρεις να παίζεις, τσιρίζει..

 

Νομιζω, καταλαβαινω τι λες. Προσφατα αγορασα ενα βιολι και ο ηχος που βγαζω μοιαζει με εκεινον που βγαζει ενα γουρουνι οταν το σφαζουν....?

 

 

  • Χαχα 2

Γιώργος

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...