Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο
8 λεπτά πριν, Haris είπε

Κάνεις λάθος μέγα αλλά, για να μην του πηδήξουμε το θρεντ του ανθρώπου, θα σου στείλω ΠΜ εν ευθέτω χρόνω.

θα συμφωνήσω και εγώ.

 

Ελεύθερα γράψτε. Δεν έχω θέμα.

με σήμα το μπιφτέκι

Δημοσιευμένο
7 ώρες πριν, Solitude είπε

Ξεκινησα να γραψω καλαμπουρι αλλα μετα διαβασα πιο υπομονετικά όλο το thread. Η ερώτηση προς @Haris λοιπόν: Πώς ειναι ο πατηρ Καπηλιδης ως δασκαλος και ως drummer απο κοντα;

Γιατι Θε μου σχωρα με σε όσους δισκους τον εχω ακουσει... πιο τρυφερά σκάβανε στη Μεγάλη Απόδραση των 11 για να ξεφυγουν.

Και δε με χαλαει κιολας! Ή ίσως το παραβλεπω από αγάπη για τους δίσκους. 
Ο υιός Καπηλιδης παντως για μενα σαφως πιο πληρης παικτης. Μπουκια και συχωριο. 

Αφού λοιπόν μας επιτρέπει ο dim, παραθέτω ενδεικτικά μερικούς κλασικούς δίσκους που παίζει ο Ν. Καπηλίδης, και πραγματικά θα ήθελα να μου πεις πού ακούς το σκάψιμο. Γιατί προσωπικά ακούω ένα απόλυτα ισορροπημένο παίξιμο, δυναμικά και μουσικά, μέσα στο κλίμα του κάθε κομματιού, χωρίς υπερβολές και overplaying.

 

Παπάζογλου - Μέσω Νεφών

Μάλαμας - Κύκλος

Μικρούτσικος - Στου Αιώνα την Παράγκα

The Jazz Utopia (η προσωπική του ethnic/jazz/fusion μπάντα) - Arothymian (το οποίο παρεμπιπτόντως είναι γεμάτο μονά μέτρα, οπότε είμαστε και λίγο μέσα στο αρχικό θέμα).

 

Θα μπορούσα να βάλω και πολλούς άλλους αλλά η δισκογραφική του παρουσία είναι τεράστια και δεν θα τελειώναμε ποτέ.

  • Συμφωνώ 1

Something Wicked This Way Comes

  • Moderator
Δημοσιευμένο
18 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε


Ε τότε είναι επιτήδευση να χρειαζόμαστε συγχορδίες με 7, 9, 11 και 13, και σίγουρα μεγάλη μαγκιά οι διαφορετικοί τρόποι (Φρύγιος, Λύδιος, Δώριος, κτλ). Τι τα θέλουμε, αφού "κάνεις δουλειά" με μινόρε και ματζόρε. Μετά από το ότι δε χρειάζεται μαέστρος και κλειδί του Φα, έρχεται το ότι δε χρειαζόμαστε άλλα μέτρα.

 

Μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Ο ρυθμός είναι μεγάλο κομμάτι στη μουσική και όχι μόνο. Το να αφαιρέσεις ένα όγδοο ή ένα δέκατο-έκτο δεν είναι μαγκιά ή επιτήδευση, αλλά ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης για ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Πιο απλά, είναι ένα ακόμη εργαλείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Όπως ακριβώς μια πολύπλοκη αρμονική ακολουθία ή μελωδία, έτσι και ο ρυθμός/μέτρο δένει το κάθε κομμάτι διαφορετικά, οδηγεί, και εν τέλει βγάζει διαφορετικά συναισθήματα. Μπορεί να σε κάνει να θες να χωρέψεις, ή να σε αγχώσει και να σε φέρει σε δύσκολη θέση.

 

Δεν είπα καθόλου αυτό, ίσα ίσα είπα το αντίθετο, ότι όντως υπάρχουν πολλά κομμάτια που γράφονται έτσι και είναι υπέροχα ή το χρειάζονται. Νομίζω ότι ήταν σαφές.

 

Απλά εγώ πολλές φορές όταν ακούω tool ή άλλες progressive μπάντες, δε νοιώθω ότι το περίεργο μέτρο προσθέτει κάτι. Ίσα ίσα σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις μου ακούγεται και η αδυναμία της μπάντας να το κάνει δικό της. Πολλές φορές για παράδειγμα ακούω τα πάντα να πατάνε unison πάνω σε έναν κούτσό ρυθμό, ακριβώς γιατί κανείς δε φαίνεται να έχει τη δυνατότητα να ξεφύγει απ τη δυσκολία του. 

Καταλαβαίνω βέβαια ότι κάποιες μπάντες πουλάνε ακριβώς αυτό που ο μέσος δυτικός ακροατής θεωρεί περιεργίλα. 

 

Προφανώς  κάποιες από αυτές τις μπάντες είναι και ιδιαίτερα δημοφιλείς οπότε αυτό είναι απλά μια δική μου άποψη. Άλλο όμως το να παίζεις 5/4 ή 21/8 ή Λύδιες ή Λόκριες σαν να τις έμαθες πρώτο χρόνο στο ωδείο και άλλο να τα κάνεις κάνεις όλα αυτά να έχουν μουσικό ενδιαφέρον.

  • Συμφωνώ 1
Δημοσιευμένο

Εγώ πάντως δεν είχα σκεφτεί ποτέ να διαχωρίσω τα μέτρα σε μονά-ζυγά, δε μου βγάζει και πολύ νόημα. Δηλαδή ένα Waltz που είναι μονό, είναι περισσότερο περίεργο από ένα κομμάτι 6/4? Τα 3/4 είναι πιο περίεργα από τα 6/8?, κτλ.

 

Όσο βέβαια το έγραφα αυτό, μου ήρθε το ότι στα αγγλικά το λένε odd-time signatures, που odd σημαίνει "μονά"... Αλλά εγώ το μετέφραζα ως "περίεργα"...

  • Like 1
Δημοσιευμένο

Τα compound (3,6,9....) ειναι αλλη κατηγορια. Ενα 9αρι για παραδειγμα μπορει να ειναι κλασσικο compound μπορει να ειναι κ μονο ετσι οπως το περιγραφουμε σ'αυτο το thread. Το 9 απο μονο του δε λεει τιποτα. Πρεπει να δεις πως ειναι τονισμενο, μοιρασμενο πως να το πω?

  • Like 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Δημοσιευμένο
6 λεπτά πριν, billaraskats27 είπε

Τα compound (3,6,9....) ειναι αλλη κατηγορια. Ενα 9αρι για παραδειγμα μπορει να ειναι κλασσικο compound μπορει να ειναι κ μονο ετσι οπως το περιγραφουμε σ'αυτο το thread. Το 9 απο μονο του δε λεει τιποτα. Πρεπει να δεις πως ειναι τονισμενο, μοιρασμενο πως να το πω?


Ναι το γνωρίζω. Μπορεί και ένα απλό 4/4 να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο από πίσω ανάλογα τα ισχυρά/ασνεθή χτυπήματα. Γι αυτό δε μου κολλάει το "μονό" σαν πρόβλημα. Σου δίνω και ζυγό 4/4 και δε ξέρεις που παν τα... 4 :P

  • Like 1
Δημοσιευμένο

Να υπενθυμίσω τις ελληνικές ονομασίες:

 

Απλά μέτρα: Έχουν αριθμητή 2 ή 3.

Σύνθετα μέτρα: Έχουν αριθμητή 2*ν ή 3*ν (π.χ. 6/4= 3+3 ή 2+2+2, 9/4= 3+3+3, 12/4= 3+3+3+3 ή 2+2+2+2+2+2)

Μικτά μέτρα: Έχουν αριθμητή άθροισμα 2*ν+3*ν. (π.χ. 5/4 = 3+2, 11/4= 3 +3 +3 +2)

 

Απ' τον ορισμό είναι σαφές ότι πολλά μέτρα μπορούν να είναι ταυτόχρονα και σύνθετα και μικτά. (Π.χ. 8/8 = 2+2+2+2 ή 3+3+2, 10/8 = 2+2+2+2+2 ή 3+3+2+2)

 

Αυτό που θέλω εγώ να τονίσω, που είναι πάρα πολύ σημαντικό και θέλω να μείνει σε όλους είναι το εξής: Όταν παίζουμε τέτοιου είδους δύσκολα μέτρα, είναι πάρα πολύ σημαντικό όταν γίνει στραβή να τα ρίχνουμε στον ντραμίστα.

  • Like 2
  • Χαχα 3
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

 

 

Αυτό που θέλω εγώ να τονίσω, που είναι πάρα πολύ σημαντικό και θέλω να μείνει σε όλους είναι το εξής: ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΕΤΡΑ, ειναι πάρα πολύ σημαντικό όταν γίνει ΣΤΡΑΒΗ να ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΝΤΡΑΜΙΣΤΑ

 

 

Καλο ειναι οταν γραφουμε ενα εκπαιδευτικο ποστ σαν το δικο σου, να βαζουμε τα σημαντικα σε μπολντ, ωστε στο μελλον οταν καποιος διαβαζει το θρεντ, να μπορει ευκολα κ γρηγορα να διακρινει συμβουλες που θα του φανουν εξαιρετικα χρησιμες (σε κανονικες συνθηκες πιεσης κ θερμοκρασιας)

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Χαχα 3

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Για να απαντησω κ στο αρχικο ερωτημα, φυσικα κ παιζουμε μονα. Οσο πιο πολυ γινεται. Δυτικα ομως. Προγκ βρε παιδι μου. Τα δικα μας ειναι πολυ πιο δυσκολα. Θελουν αλλο σεβασμο. Ειναι πολυ πιο μουσικα πως να το πω... Ειδικα απο Θρακη κ πανω γινεται ενας κακος χαμος. Αρκετος για να κανει κ τον πιο.. διαβασμενο δυτικο να τραβαει τα μαλλια του!

 

Η αληθεια βεβαια ειναι καπως διαφορετικη. Αν δεν εισαι μεσα σε μια συγκεκριμενη μουσικη, να την ζησεις, να μαθεις τις ιδιαιτεροτητες της ειναι πολυ δυσκολο να την προσεγγισεις σωστα. Δεν μαθαινεις τζαζ εντελως ακαδημαικα πχ. Πρεπει να βγεις κ στο σανιδι κα να φας τα μουτρα σου με αλλους.

 

Κ παρ'οτι ολοι μας λιγο πολυ αυτες τις μουσικες τις εχουμε ως ακουσμα κ ειμαστε πιο εξοικοιωμενοι μ'αυτες σαν ακροατες, σαν παιχτες ειναι εντελως διαφορετικο. Αλλο να ξερεις κατι ως ακουσμα παραδοσιακο της πατριδας σου κ της ευρυτερης περιοχης κ αλλο να το παιζεις. Ειδικα οταν ειναι τοσο απαιτητικο

 

Φανταζομαι πως ενας καλος "δυτικος" μουσικος καταγομενος απο τα μερη μας θα προσαρμοστει γρηγοροτερα απο τον αντιστοιχο "δυτικο" μουσικο της δυσης αλλα κι αυτο σχετικο ειναι

 

Εν κατακλειδι... Ωραια τα μονα. Κ τα δυτικα κ τα αλλα. Κ τα τεσσαρια ωραια ειναι. Βασικα ολα ωραια ειναι...

Αρκει να ειναι ωραια?

Επεξεργασμένο από billaraskats27
  • Like 1
  • Συμφωνώ 2

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...