Προς το περιεχόμενο

Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Ξανακοίταξε τα παραπάνω και απάντησε μόνος σου.

Αυτό που έγραψες είναι κατά τη γνώμη μου ανεδαφικό:

 

Ο προπονητής εκπαιδεύει την ομάδα σε συστήματα, τακτικές, ασκήσεις, κλπ.

 

Ο μαέστρος δεν κάνει τίποτε τέτοιο: οι μουσικοί ΗΔΗ έχουν εκπαιδευτεί στα όργανά τους (γι' αυτό και βρίσκονται στην Ορχήστρα).

 

Θα μού πείς κι οι ποδοσφαιριστές ήδη ξέρουν ποδόσφαιρο.

 

Κι όμως ΔΕΝ είναι το ιδιο:

 

Η εκπαίδευση και η συνεχής τριβή των αθλητών σε ασκήσεις και συστήματα είναι αναγκαία για να δομηθεί muscle memory και να τούς βγαίνουν οι κινήσεις αυτόματα. Κάτι που δεν αφορά τους μουσικούς μιας ορχήστρας: είτε ξέρουν βιολί, είτε όχι. Είτε ξέρουν τη παρτιτούρα, είτε όχι.

 

Επίσης, ο προπονητής είναι ΚΑΙ ψυχολόγος, μανατζάροντας τα συναισθήματα των αθλητών, διαχειριζόμενός τα, κάτι που δεν έχει λόγο να κάνει ο μαέστρος. Τί να τούς πεί; "Μήν έχετε άγχος και φανταστείτε τους θεατές με εσώρουχα για να γλιτώσετε το stage fright;"

 

Τέλος, στη διάρκεια ενός αγώνα, είναι παρών προκειμένου να αλλάξει επί τόπου αθλητές, τακτικές και συστήματα, αλλά και να συνδράμει ψυχολογικά τους αθλητές...

 

Τί να χρειαστεί να αλλάξει ο μαέστρος σε μιά παράσταση; Την παρτιτούρα; Τους οργανοπαίκτες;!

 

Άσχετη και άτοπη λοιπόν η σύγκριση...

5 ώρες πριν, gmoukou είπε

 

Όσο παράξενο και αν ακούγεται, η ορχήστρα είναι το μουσικό όργανο του μαέστρου.

Έξυπνο, αλλά αυτό που έγραψες δεν έχει νόημα: δεν ελέγχει τις κινήσεις τους, δεν χειρίζεται τα όργανά τους, δεν τού ανήκουν οι ψυχές τους!...

5 ώρες πριν, cos_dr είπε

 

Enough said!

 

?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δες το πιο απλά:
Είσαι εσύ με ένα φίλο σου και θέλετε να παίξετε μαζί, είστε δίπλα δίπλα. Πώς ξεκινάτε να παίζετε?
Ένας από τους δύο θα πει το "ένα, δύο, τρία, και..." γκαραγκαγράν


Μια μπάντα πώς ξεκινάει να παίζει? Θα δώσει πχ ο ντράμερ σήμα.Πώς θα κλείσουν? Κάποιος θα κοιτάξει πχ τον κιθαρίστα να δει πότε θα κάνει την κίνηση ματ για να πέσει το τελευταίο πιατίνι.

 

Φαντάσου λοιπόν να πρέπει να συγχρονιστούν 100 άτομα + άλλοι τόσοι αν υπάρχει μεγάλη χορωδία (μπορεί πχ να υπάρχουν 20 παιδιά, 20 γυναίκες και άλλοι 20 άντρες). Νομίζεις ότι τόσα άτομα μπορούν να συγχρονιστούν με το "ένα δύο τρία πάμε"? Πρέπει να υπάρχει ένας, να τους κοιτάει όλους και να μπορούν να τον κοιτούν όλοι ανά πάσα ώρα και στιγμή, και να τους λέει/δείχνει τι να κάνουν, όχι τι νότα να παίξουν προφανώς, αλλά το πώς και πότε θα την παίξουν.
 

Επίσης όπως προαναφέρθηκε, οι παρτιτούρες δεν αποτυπώνουν το 100% της πληροφορίας, γι αυτό και άλλωστε είναι σχεδόν αδύνατο να ξέρουμε πώς ακριβώς ήθελε ο κάθε συνθέτης να αποτυπώσει το κομμάτι του. Γι αυτό και είναι αδύνατο κάθε μουσικός να παίξει ακριβώς το ίδιο πράγμα ταυτόχρονα με άλλους 99. Αν έχεις ακούσει λίγο κλασσική μουσική, ίσως να έχεις διαπιστώσει ότι αρκετά κομμάτια διαφέρουν σε ύφος, τέμπο και διάρκεια.

 

Να πω και το ότι... Εσύ έκανες ερώτηση, και εμείς απαντάμε. Δεν ήρθαμε εμείς σε σένα να σε πείσουμε... Να μας αλλάξεις γνώμη με το να λες ότι ένας άσχετος να διευθύνει ορχήστρα, δε νομίζω...

Επεξεργασμένο από Alex Raptakis
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Δες το πιο απλά:
Είσαι εσύ με ένα φίλο σου και θέλετε να παίξετε μαζί, είστε δίπλα δίπλα. Πώς ξεκινάτε να παίζετε?
Ένας από τους δύο θα πει το "ένα, δύο, τρία, και..." γκαραγκαγράν

 

Στην παρτιτούρα αναγράφεται το μέτρο.

 

ΟΛΟΙ ξέρουν πώς θα παίξουν στα 4/4 π.χ.

 

Το μόνο που τούς λείπει είναι το tempo.

 

Ένας μετρονόμος στα ακουστικά αρκεί!

 

Και παίζουν όλοι το ίδιο ταυτόχρονα.

 

Θα βρούμε πώς και πότε θα κλείσουμε το κομμάτι περιμένοντας μπακάλικα τον κιθαρίστα;! Στο live ίσως. Στο κανονικό κομμάτι θα πρέπει να παίζουμε με κλειστά μάτια και αυτιά, πιστοί στο μέτρο και το tempo μας. Πότε θα κλείσει το κομμάτι; Όταν έρθει η ώρα για το τελευταίο όγδοο, που θα έρθει μετά το τέταρτο, κλπ... Αυτό τό καθορίζει το μέτρο, το tempo, η παρτιτούρα... Όχι ένας οργανοπαίκτης! Δεν παίζουμε βάσει των κεφιών ενός, αλλά υπακούοντας στη παρτιτούρα που γράψαμε...

22 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Να μας αλλάξεις γνώμη με το να λες ότι ένας άσχετος να διευθύνει ορχήστρα, δε νομίζω...

Δεν είχα ποτέ τέτοια πρόθεση, αγαπητέ...

 

Μα ούτε και άνοιξα το νήμα για να φιλονικήσω.

 

Απλώς οργίζομαι με τη δημοσιότητα που παίρνει ένα πρόσωπο που δεν κάνει τίποτε χρήσιμο (θαρρείς κι έγραψε αυτός το έργο!), ενώ παράλληλα αυτοί που πραγματικά μόχθησαν για να master το όργανό τους, να μάθουν την παρτιτούρα, να συγχρονιστούν, να συνεργαστούν, θα παραμείνουν παγκοσμίως άγνωστοι...

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Ένας μετρονόμος στα ακουστικά αρκεί!

 

Οταν βρεις μετρονομο που μετραει φερματες πες μου και μενα να παρω δυο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Απλώς οργίζομαι με τη δημοσιότητα που παίρνει ένα πρόσωπο που δεν κάνει τίποτε χρήσιμο (θαρρείς κι έγραψε αυτός το έργο!), ενώ παράλληλα αυτοί που πραγματικά μόχθησαν για να master το όργανό τους, να μάθουν την παρτιτούρα, να συγχρονιστούν, να συνεργαστούν, θα παραμείνουν παγκοσμίως άγνωστοι...

 

 

Σε θαυμάζω.

 

Εχω διαβάσει τα....ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ σε αυτό το φόρουμ 17 χρόνια τώρα (από το ότι οι Beatles ειναι αμπαλοι μέχρι το ότι ο Χεντριξ δεν έπαιζε καλή κιθάρα για να μη μιλήσω για πολιτικοκοινωνικές....αναλύσεις και απόψεις γύρω από τα οικονομικά ? )

 

Αυτό που μόλις έγραψες πήγε κατευθείαν στο νο.1 της 17ετιας..... και θα μεινει μάλλον εκεί για τουλάχιστον 40 χρόνια....σαν το The Dark Side of the Moon των απίστευτων δηλαδή ενα πράμα... 

 

Υποκλίνομαι.

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 7
  • Χαχα 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Superfunk είπε

 

 

Σε θαυμάζω.

(...)

Υποκλίνομαι.

Και το αντεπιχείρημά σου είναι... ποιό ακριβώς;...

 

Ποιό είναι το επιχείρημα αυτό που καταρρίπτει πέραν πάσης αμφιβολίας τα δικά μου;...

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, BassicallyGuitarist είπε

Και το αντεπιχείρημά σου είναι... ποιό ακριβώς;...

 

Ποιό είναι το επιχείρημα αυτό που καταρρίπτει άνευ αμφιβολίας τα δικά μου;...

 

 

ειπα....ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ και νοιωθω ΔΕΟΣ..

 

φυσικα και δεν εχω επιχειρήματα.....τι επιχειρηματα να εχεις μπροστα στο The Dark Side of the Moon?

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι δουλειά κάνει ο μαέστρος...

 

Εξαρτάται από το έργο. Ο μαέστρος καθορίζει την ερμηνεία. Γιατί Allegro είναι 120 allegro και 132. Γιατί δεν υπάρχει αντικειμενικά μετρήσιμο sforzando piano,ούτε αποδεκτή "ποσότητα" μαρτελέ στα χάλκινα όταν παίζουν mf. 

Φυσικά και οι μουσικοί γνωρίζουν να παίζουν, και οι επαγγελματίες γνωρίζουν να παίζουν και με πολλούς τρόπους (ώστε να κάνουν τα χατήρια των εκάστοτε μαέστρων που τους διευθύνουν).

 

Επίσης, η ποιότητα της ερμηνείας ενός μαέστρου εξαρτάται και από το πόσο μπορεί να "ψήσει" την ορχήστρα. Σίγουρα κάποιος μουσικός θα σφίξει τα δόντια και θα εκτελέσει συμφωνα με τις οδηγίες, αλλά αν ένα έργο το έχει παίξει με 10 μαέστρους και οι 9 λένε σε ένα σημείο άσπρο, και ο ένας στο ίδιο σημείο μαύρο, ο μουσικός θα σκέφτεται "χέσε μας ρε φίλε ήρθες εσύ να μας μάθεις πώς παίζεται το χ έργο." Και αυτό συμβαίνει με απλά έργα συνήθως, που είναι πολύ οργανοκεντρικά.

 

Με άλλα λόγια, ο μαέστρος ασκεί εξουσία μεταξύ ίσων, γιατί αν έπρεπε δημοκρατικά 120 άτομα να αποφασίσουν για τις τάσεις κάποιων βαθμίδων σε συγκεκριμένες συγχορδίες, ή ένα βολικό τέμπο, ή το πόσο στακκάτο πρέπει να είναι το στακκάτο σε ένα πέρασμα, ή πόσο θα τραβήξει ένα ριτενούτο, ή πόσο θα κρατήσει στο cedéz μια ορχήστρα ολόκληρη... δε θα παιζόταν ποτέ τίποτα.

  • Like 6
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Ali Barout είπε

Γιατί Allegro είναι 120 allegro και 132.

Άς συμφωνήσουν λοιπόν σε ένα tempo (π.χ. allegro 126 bpm), άς τό βάλουν στο μετρονόμο στα αυτιά τους και το μέτρο τα εξηγεί όλα.

 

Το όγδοο θα διαρκεί όσα δευτερόλεπτα θέλει το tempo και θα παίζει όση ώρα επιβάλλει το μέτρο.

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου