Προς το περιεχόμενο

Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ πάντως θέλω να ευχαριστήσω τον @cos_dr που με τις καίριες παρεμβάσεις του και τα σχόλιά του, φέρνει τα θέματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Μαέστρος είσαι!?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Ali Barout είπε

Εγώ πάντως θέλω να ευχαριστήσω τον @cos_dr που με τις καίριες παρεμβάσεις του και τα σχόλιά του, φέρνει τα θέματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Μαέστρος είσαι!?

Να σας ευχαριστήσω και  εγώ που μου δίδεται η ευκαιρία να κάνω καίριες παρεμβάσεις. ?

  • Like 1
  • Χαχα 2

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
Στις 1/7/2021 στις 5:57 ΜΜ, fusiongtr είπε

αν παίζουν όλοι στον γάμο του καραγκιόζη δεν θα το πάρεις χαμπάρι?

Γιατί να παίζουν στο γάμο του καραγκιόζη;

 

Παρτιτούρα δεν έχουν;

 

Παράθεση


Παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεφ, προπονητές, CEO, managers, team leaders, ή οποιοσδήποτε άλλος δίνει εντολή έμμεσα ή άμεσα, όλοι άχρηστοι που τρώνε τα λεφτά του κόσμου? Δε χρειάζονται αφού την δουλειά την εκτελεί πάντα άλλος, σωστά?

ΛΑΘΟΣ.

 

Για όλους αυτούς απάντησα στο σχόλιό μου για το παράδειγμα με τον προπονητή: είναι απαραίτητοι ηγέτες/αρχηγοί/διοικητές/διαχειριστές των "υφισταμένων" τους.

 

Οι "υφιστάμενοι" κάνουν ο καθένας τη δουλειά του εξαιρετικά αλλά χρειάζονται διαχειριστή, ηγέτη, καθοδηγητή, καθώς δεν έχουν αυτό που έχουν τα μέλη της Ορχήστρας: έναν στάνταρ οδηγό, την παρτιτούρα.

 

Καθε θεατρική παράσταση/αγώνας ποδοσφαίρου/επιχείρηση/συνταγή φαγητού κλπ είναι διαφορετική ΚΑΘΕ φορά και σε ΚΑΘΕ συνθήκη.

 

Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ (αλλιώς μιλάμε για διασκευή) κι έχει και σαφείς οδηγίες, την παρτιτούρα.

 

Ο μαέστρος τί μπορεί να κάνει αφ' ής στιγμής, ΟΥΤΕ έγραψε το έργο, ΟΥΤΕ γνώριζε το συνθέτη, ΟΥΤΕ παίζει κάποιο όργανο;...

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
Στις 1/7/2021 στις 7:39 ΜΜ, Alex Raptakis είπε

 

Ταυτόχρονα πιστεύει ότι, ανεξάρτητα το επίπεδο, δε θα υπάρχουν λάθη, επειδή ένας μουσικός που βρίσκεται σε ορχήστρα, αλλά και όλες οι υπόλοιπες συνθήκες, είναι απόλυτα τέλεια. Δε θα σπάσει καμία χορδή, δε θα χαθεί κανείς

Όλα αυτά δύνανται να συμβούν, ναί.

 

Ο μαέστρος ΤΙ μπορεί να κάνει γι' αυτά; Κολλάει σπασμένες χορδές; Ελέγχει τα χέρια του βιολιστή να μή ξεφύγει από το tempo ή ώστε να παίζει πάντα τη σωστή νότα; Τί;

Παράθεση


OP, δε πιστεύω να βάζεις μετρονόμο και pre-count όταν γράφεις στο DAW σου. Δε πιστεύω να κάνεις comping! Αμαρτία μεγάλη, άχρηστο processing. One-take όλα, ξέρεις εσύ. Δε τα χρειάζεσαι εσύ αυτά.

Τα μισά απ' αυτά που έγραψες ομολογώ πως δεν τά κατάλαβα...

 

Τί είναι pre-count και daw;

 

 

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ

 

Το ότι ένας ακροατής δε μπορεί να παρατηρήσει τις διαφορές μεταξύ διαφορετικών εκτελέσεων του ίδιου έργου από την ίδια ορχήστρα δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κι όλας.

 

Απλά, όπως συνηθίζεται σ'αυτό το είδος μουσικής, ειδικά δε όσο πιο κοντά ερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή, απαιτείται μυημένο και (εκ)παιδευμένο ακροατήριο για να αποκωδικοποιηθούν κάποιες συνισταμένες. (Καλώς ή κακώς)

 

Πάντως νομίζω ότι το βίντεο του Bernstein στην αρχή του νήματος μπορεί να απαντήσει σε πολλά από αυτά που θέτεις σαν ερωτήματα.

Δώσε του μια ευκαιρία, αξίζει.

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γνωριζεις κατι. Η απειρια σου στο συγκεκριμενο θεμα ειναι πρωφανης. Ανοιγεις θεμα και μεταφερεις τον προβληματισμο σου. Δεχεσαι αναλυτικοτατες απαντησεις απο γνωστες. Δεν εχεις αλλαξει ουτε 1 τοις χιλιοις την αποψη σου, και επαναλαμβανεις συνεχως τα ιδια και τα ιδια. Εχει κολλησει μυαλο σου στην παρτιτουρα. Επρεπε να εχεις καταλαβει, πολυ πριν ανοιξεις το θεμα, οτι για να εχουν τετοια περιοπτη θεση οι μαεστροι, εδω και αιωνες, καποιος σημαντικος λογος θα υπαρχει. Δεν τον γνωριζεις. Θα μπορουσες με ενα google search να το μαθεις. Δεν ενδιαφερθηκες να το μαθεις, οπως και δεν ενδιαφερεσαι για τις (ουσιαστικες) απαντησεις των συμφορουμιτων. Γνωριζεις ενα πραγμα και εχεις αγνοια για αλλα 500. Σου συστηνω να προσπαθησεις να ακους περισσοτερο, ωστε να μαθεις και κατι παραπανω. Δεν γνωριζεις τα παντα, αλλα φερεσαι σα να τα γνωριζεις.

  • Συμφωνώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
Στις 1/7/2021 στις 8:28 ΜΜ, Nikolas είπε


Γενικώς ΔΕ μπορείς να ακούσεις τον εαυτό σου καθαρά. Δεν είσαι αντικειμένικος και ειδικά αν έχεις τις τρομπέτες να σου φυσάνε τα αυτιά... άστα να πάνε. 
Ο μαέστρος, λοιπόν, ακούει αντικειμενικά το τι συμβαίνει με τα πάντα.

Σύμφωνοι.

 

Και ΤΙ κάνει γι' αυτό;

 

ΤΙ μπορεί να κάνει για το λάθος;

ΠΩΣ το ελέγχει;

 

ΠΩΣ τό απαγορεύει;

 

ΠΩΣ τό διορθώνει;

 

Άν γίνει λάθος, έγινε. Και φταίει ο οργανοπαίκτης.

 

Άν δεν γίνει όλα περίφημα, και δοξάζεται ο μαέστρος.

 

 

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Γιατί να παίζουν στο γάμο του καραγκιόζη;

 

Παρτιτούρα δεν έχουν;

 

Και τι σχέση έχει η παρτιτούρα με το αν παίζουν στον γάμο του καραγκιόζη?

Και φυσικά όπως σου έχει ήδη ειπωθεί, και σωστά να παίζουν με βάση την παρτιτούρα, πάλι στον γάμο του καραγκιόζη θα παίζουν.

 

Η παρτιτούρα δεν βοηθάει εδώ.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ

Εκτέλεση από άνθρωπο πάντα ίδια δεν υπάρχει, σε διαφορετικούς χώρους, με διαφορετικούς μουσικούς, διαφορετικά όργανα κτπ.

 

Έστω όμως, για λόγους φιλοσοφικούς, ότι υπήρχε. Το μουσικό έργο Εικόνες από μια έκθεση το γνωρίζεις; Ό,τι ο συνθέτης το έπαιζε κομματάκι κομματάκι στους φίλους του το γνωρίζεις; Ότι ενορχηστρώθηκε μερικώς από τον Κόρσακοφ και μερικώς από τον Ραβέλ το γνωρίζεις;

 

Άρα. Οι Εικόνες από μια Έκθεση είναι μια διασκευή των Εικόνων από μια Έκθεση, γιατί η πραγματική κατάσταση του κομματιού ήταν "ορνιθοσκαλίσματα στο μυαλό του Μουσσόργκσκι" ή σκόρπιες σκέψεις που σιγά μην κάτσω να τα φτιάξω, κάτσε να πιούμε μια βόντκα καλύτερα.

 

Κι εγώ επιμένω να ρωτώ: Γιατί θες να στραγγαλίζεις τη μουσική, και να βάζεις τον συνθέτη να κάνει δουλειές που δεν του πρέπουν. Γιατί να γράψει ο συνθέτης μαζί με το έργο ένα εγχειρίδιο, τι να κάνετε σε περίπτωση που έχετε 5χορδα μπάσα στην ορχήστρα, ποιας διαμέτρου κάσα να χρησιμοποιηθει, ή τι μάρκα θα είναι τα πιάτα, ποιας διαμέτρου και ποιού κράματος, και πώς θα κάτσει η ορχήστρα αν ο χώρος είναι μικρότερος από 150 τετραγωνικά μέτρα.

 

Αυτό που λες εσύ δεν είναι ούτε σύνθεση, ούτε εκτέλεση. Είναι μια στουντιακή εκτέλεση που η εξονυχιστικη τρανσκριπσιον της είναι η "ιδανική", σου παρτιτούρα.

 

Κάποτε, οι άνθρωποι (ούλοι, συνθέτες, μαέστροι, μουσικοί, ακροατές) ήξεραν ότι η μουσική παίζεται μόνο ζωντανά. Άρα και δεν υπήρχε τρόπος να αποδειχτεί αν η προηγούμενη εκτέλεση ήταν ίδια με την επόμενη.

 

Ρε μπας και ψάχνεις να φτιάξεις καμια ΑΙ και έχει σκαλώσει επειδή η πρώτη καρέκλα που της έδειξες ήταν μπλε, και τώρα αμα δει άλλο χρώμα σου λέει δεν είναι καρέκλα;

14 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Σύμφωνοι.

 

Και ΤΙ κάνει γι' αυτό;

 

ΤΙ μπορεί να κάνει για το λάθος;

ΠΩΣ το ελέγχει;

 

ΠΩΣ τό απαγορεύει;

 

ΠΩΣ τό διορθώνει;

 

Άν γίνει λάθος, έγινε. Και φταίει ο οργανοπαίκτης.

 

Άν δεν γίνει όλα περίφημα, και δοξάζεται ο μαέστρος.

 

 

Ή διακόπτει την πρόβα και λέει τρομπέτες γ@$^!, ή αν χρειάζεται πραγματικά οι τρομπέτες να γαβγίζουν τόσο εκείνη την ώρα, ζητάει από δεύτερα και βιόλες να προσέξουν λίγο το κούρδισμά τους. Γενικά ζητάει από τους μουσικούς πράγματα, τους εφιστά την προσοχή, τους παινεύει, τους κανακεύει, τους μπινελικώνει. Ή καμια φορά δεν τους λέει και τίποτα, γιατί ό,τι και να πει οι μουσικοί παίζουνε το ίδιο και το αυτό, οπότε ματαιότης ματαιοτήτων.

Επεξεργασμένο από Ali Barout
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Τί είναι pre-count και daw;

 

Αυτές είναι προχωρημένες ερωτήσεις.

Ξέρεις τι είναι ορχήστρα και τι είναι μαέστρος?

  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου