Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ex-Πάνος Χελιδόνης
Δημοσιευμένο

Ε, ρε, θα τρίζουν τα κόκκαλα του Μητρόπουλου..

Δημοσιευμένο
28 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Ένα βασικό που δεν διάβασα ή μου ξέφυγε, είναι ότι ο μαέστρος προετοιμάζει/διδάσκει την ορχήστρα του (από συμφωνική Von Karajan μέχρι τρίο Jimi Hendrix) το πώς θα εκτελεστεί το έργο. 

Πιστεύει κανένας ότι τα κομμάτια του Χατζιδάκι με τις 9μελεις ορχήστρες που αναφέρθηκαν, θα ακουγόταν όπως ακούγονται, χωρίς την διδασκαλία/καθοδήγηση/διεύθυνση του Χατζιδάκι;

Για τις πρόβες μιλάω προφανώς π, που δεν τις βλέπει κανένας κι έτσι δεν βλέπει την ουσία της δουλειάς του μαέστρου.

Επίσης μη ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές, ο μαέστρος γράφει και τις παρτιτούρες.

 

Φυσικά οι εργατικοί μαέστροι βρίσκονται περισσότερο στα βόρεια κράτη όπου η μουσική είναι θρησκεία. Οι δικοί μας, ακόμα και στις πρόβες, είναι εξαντλητικά νωχελικοί. Οι παραστάσεις τους σχεδόν ασήμαντες. Αυτό οφείλεται στο ότι ο έλληνας ποσώς ενδιαφέρεται για κλασική μουσική και προτιμάει να πηγαίνει στα τσιφτετέλια και να βλέπει γκόμενες να κουνάνε τα ωραία τους κορμιά. 

 

Θλίβομαι όταν σκέφτομαι πως τα παιδιά μου είχαν οικτρή μουσική εκπαίδευση στο σχολείο τους. 

 

Η αδυναμία εξολόθρευσης των τουρκικών στοιχείων στο πολιτισμικό μας γίγνεσθαι έχει αποβεί μοιραία καθώς καταστέλλει βάναυσα τις δυνατότητές μας σαν έθνος. 

Η επιστροφή σε αξίες μεγάλες είναι μονόδρομος. Στα μεγάλα αισθήματα και στις μεγάλες συγκινήσεις που φυσικά μόνο η βόρεια μουσική και τέχνη γενικότερα μπορεί να εμπνεύσει. Να ξαναγίνουμε γνήσια τέκνα της Ευρώπης και μαζί με αυτό, αναπόφευκτα, γνήσια τέκνα της πραγματικής, ελληνικής μας κουλτούρας.  

ο χρόνος αρκετός 

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Ε, ρε, θα τρίζουν τα κόκκαλα του Μητρόπουλου..

 

 

Ο οποιος μη ξεχναμε οτι ηταν και εκπληκτικος ΣΥΝΘΕΤΗΣ και αριστος  πιανίστας, μαλιστα σε μια παρασταση της Berliner Philharmoniker to 1930 όταν αρρώστησε ο πιανιστας της ορχηστρας με χαλαρότητα κάθισε στη θέση του και διευθύνοντας και την ορχηστρα έπαιξε το κονσέρτο νο.3 για πιάνο του Προκοπιεφ .

 

Εχω δυο φίλους που ειναι μαέστροι ,ενας στο Βερολίνο και ένας εδω και ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ οι καλύτεροι ΜΟΥΣΙΚΟΙ που έχω γνωρίσει στη ζωή μου σε ΟΛΑ τα επίπεδα .

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

  • Administrator
Δημοσιευμένο
10 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Πιστεύει κανένας ότι τα κομμάτια του Χατζιδάκι με τις 9μελεις ορχήστρες που αναφέρθηκαν, θα ακουγόταν όπως ακούγονται, χωρίς την διδασκαλία/καθοδήγηση/διεύθυνση του Χατζιδάκι;

Για τις πρόβες μιλάω προφανώς π, που δεν τις βλέπει κανένας κι έτσι δεν βλέπει την ουσία της δουλειάς του μαέστρου.

 

Διδασκαλία/καθοδήγηση αναμφίβολα.

Διεύθυνση είναι υπερβολή κατα τη γνώμη μου και εξυπηρετεί περισσότερο στο να συμμετέχει και ο συνθέτης σαν μαέστρος στην εμφάνιση.

Εξ άλλου στις μικρές chamber orchestras δεν υπάρχει μαέστρος.

Φυσικά μπορεί να υπάρχει κάποιος να διευθύνει ακόμα και ένα τρίο και σίγουρα είναι καλό να υπενθυμίζει το ρεφραίν και να ρυθμίζει τις δυναμικές στα κουπλέ αλλά δεν είναι καθόλου απαραίτητος, όπως όλοι ξέρουμε και όπως δείχνει η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών συνόλων παγκοσμίως. Αντιθέτως, είναι εξαίρεση.

Live and let Live.

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, yameth είπε

 

Διδασκαλία/καθοδήγηση αναμφίβολα.

Διεύθυνση είναι υπερβολή κατα τη γνώμη μου και εξυπηρετεί περισσότερο στο να συμμετέχει και ο συνθέτης σαν μαέστρος στην εμφάνιση.

Εξ άλλου στις μικρές chamber orchestras δεν υπάρχει μαέστρος.

Φυσικά μπορεί να υπάρχει κάποιος να διευθύνει ακόμα και ένα τρίο και σίγουρα είναι καλό να υπενθυμίζει το ρεφραίν και να ρυθμίζει τις δυναμικές στα κουπλέ αλλά δεν είναι καθόλου απαραίτητος, όπως όλοι ξέρουμε και όπως δείχνει η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών συνόλων παγκοσμίως. Αντιθέτως, είναι εξαίρεση.

Εκ πείρας σου λέω ότι και στα μικρά σχήματα χρειάζεται. Μπορεί εύκολα να ξεφύγει η κατάσταση σε κάποιες στιγμές ή απλά να χρειαστεί λάιβ καθοδήγηση.

Να φανταστείς ότι έχουμε φτάσει να έχουμε τα λεγόμενα μαεστρόφωνα.

Χειλόφωνα ουσιαστικά, που φοράει ο μαέστρος, για να τον ακούνε οι μουσικοί στα in-ear και όχι μόνο οι μουσικοί. Και ο τραγουδιστής και ο ηχολήπτης κλπ.

 

Μιλάμε τώρα για μοντέρνα σχήματα και για περιπτώσεις που δεν σηκώνουν ούτε ένα λάθος και όχι για τον τύπο που κουνάει τη μπακέτα στις συμφωνικές.

Αν και μου έχει τύχει και αυτό (μαεστρόφωνο) σε συναυλίες με συνδυασμό μοντέρνας ορχήστρας, συμφωνικής και χορωδών. Και ήταν σωτήριο. (Αν ξέρει να το χειριστεί ο μαέστρος?).

 

 

.

FB_IMG_1625042332579.jpg

FB_IMG_1625042501421.jpg

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Συμφωνώ 2
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

 

Παράθεση

 

Ε τότε ας παίρνανε ψυχολόγο.

 

 

Από το σχόλιό σου αυτό γίνεται πασίδηλο πως δεν έχεις παίξει ποτέ σε ομάδα αλλά ούτε και έχεις παρακολουθήσει αθλητική εκπομπή: το ότι ο προπονητής είναι και ψυχολόγος κι απαραίτητος για τη συνοχή, το ηθικό και τη ψυχολογία των αθλητών του είναι μια πραγματικότητα που μάλιστα συζητείται και στις εκπομπές από αθλητικογράφους και προπονητές.

Τούς κρατά προσγειωμένους, πειθαρχημένους και συγκεντρωμένους όσο κερδίζουν, τούς παρακινεί όσο χάνουν, κλπ

Μία άλλη πραγματικότητα είναι πως ένας αγώνας (αλλά και η προπόνηση/προετοιμασία γι' αυτόν) είναι για ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου πρέπει να κερδίσεις κάποιον άλλο που κάνει το ίδιο με 'σενα.

Αυτό καθορίζει το ρόλο του προπονητή.

Σε μιά συναυλία η Ορχήστρα δεν έχει αντίπαλο! Παίζει και φεύγει.
 

 

Παράθεση

Ούτε το σύστημα παίζει μπάλα

 

Τα συστήματα ΠΑΙΖΟΥΝ μπάλα: ο λόγος που δεν μπαίνει γκολ σε κάθε επίθεση είναι διότι οι παίκτες δεν είναι ρομπότ, να εκτελούν άψογα κάθε κίνηση, δική τους αλλά και του συμπαίκτη τους, διαχειριζόμενοι τέλεια την κάθε κίνηση του αντιπάλου και όντες άψογοι σωματικά να εκτελούν οποιαδήποτε κίνηση δίχως σωματική αδυναμία. Επίσης, η αντίπαλη ομάδα ανταποκρίνεται αναλόγως σε κάθε κίνηση του επιτιθέμενου.
 

 

Παράθεση

 

 

 ούτε η παρτιτούρα σου λέει πώς να παίξεις κάτι (σου λέει μόνο τι να παίξεις, και προσπαθεί κατά προσέγγιση να καθοδηγήσει λίιιγο και το πώς, σε πολύ χοντρές γραμμές).

 

Έτσι, κι η παρτιτούρα ΠΑΙΖΕΙ μουσική, όπως πχ στο guitarpro: όλα τα όργανα ακούγονται ολόσωστα ταυτόχρονα, επειδή είναι ρομπότ και παίζουν άψογα στο σωστό tempo, πάντα πιστά στο μέτρο.

 

Αυτό αρκεί για μία μπάντα ή ορχήστρα: υπάρχουν συγκεκριμένες νότες, σε συγκεκριμένους χρόνους, σε μέτρο, με tempo.

 

Η παρτιτούρα τά λέει ΟΛΑ: ο καλός οργανοπαίκτης εκτελεί άψογα τις κινήσεις στο όργανο στο οποίο κατέχει τις τεχνικές, υπακούοντας άψογα στην παρτιτούρα.

 

Ο μαέστρος δεν έγραψε ούτε νότα, δεν παίζει ούτε νότα, απλώς χορεύει δείχνοντας "πόσο παθιασμένα νοιώθει τη μουσική" και, άρα, αξίζει το θαυμασμό που "τή νοιώθει τόσο όμορφα"...

 

Άν βάζαμε τις παρτιτούρες όλων των οργάνων οποιουδήποτε έργου στο guitarpro...

 

...πόσο διαφορετικά από την Ορχήστρα θα ακουστεί; (άν εξαιρέσουμε φυσικά τη διαφορά ήχου ψηφιακού/φυσικού μουσικού οργάνου)

 

Άν ο μαέστρος είναι τόσο απαραίτητος για να συγχρονιστούν τα μέλη μιάς Ορχήστρας...

 

...πώς καταφέρνουν και συγχρονίζονται συγκροτήματα σε live χωρίς μαέστρο;

 

Και μόνο που είναι πάνω από ένας μουσικός, από τους δύο μουσικούς και πάνω απαιτείται συγχρονισμός.

 

Πώς τά καταφέρνουν χωρίς μαέστρο;...! ?

 

Παράθεση

 

Στο ποδόσφαιρο τι να τον κάνουν τον προπονητή?

Ας αποφασίσουν μεταξύ τους το σύστημα οι παίκτες, ας το κάνουν και προπόνηση να το ξέρουν.

 

Οι παίκτες είναι "υπάλληλοι" του προπονητή.

 

Ξέρουν να παίζουν ποδόσφαιρο.

 

Ο προπονητής είναι ο "Στρατηγός": ξέρει ΠΩΣ πρέπει να παιχτεί το ποδόσφαιρο, ΠΟΤΕ και απο ΠΟΙΟΥΣ κάθε στιγμή.

 

Σε μια Συμφωνική Ορχήστρα, η παρτιτούρα εξηγεί ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ και το "τί", και το "πώς" και το "πότε". Έτσι, ο μαέστρος δεν έχει αντικείμενο.

 

Ή είναι όγδοο, ή δεν είναι. Ή είναι Σολ, ή δεν είναι. Ή είναι 125 bpm ή δεν είναι. Ή είναι 4/4 ή δεν είναι. Ή είναι staccato ή δεν είναι. Ή είναι pizziccato ή δεν είναι.

 

 

13 ώρες πριν, gmoukou είπε

 

Στη καλύτερη των περιπτώσεων απλά θα παίζουν τις νότες τους...

"Απλά";

 

Τί άλλο να κάνουν δηλαδή;

 

Λίγο είναι να παίζουν τις νότες;

 

Η μουσική νότες είναι.

 

Το συναίσθημα παράγεται από τη σχέση μεταξύ τους, τη τεχνική, τη διάρκεια, τον ήχο συγκεκριμένων οργάνων.

 

Όλα, πράγματα που αναφέρονται στη παρτιτούρα.

 

Τί άλλο να κάνουν δηλαδή;

 

Να χορεύουν κιόλας;

 

Ξέχασα, αυτό τό κάνει ο μαέστρος!...

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Δημοσιευμένο

Ξαναδιάβασε προσεκτικά αυτά που έγραψες.

Μόνος σου απαντάς στο γιατί είναι απαραίτητος ο μαέστρος.

 

 

8 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

 

 

Από το σχόλιό σου αυτό γίνεται πασίδηλο πως δεν έχεις παίξει ποτέ σε ομάδα αλλά ούτε και έχεις παρακολουθήσει αθλητική εκπομπή .....

 

Πόσο καλά με ξέρεις ....

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Δημοσιευμένο
8 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Όλα πράγματα που αναφέρονται στη παρτιτούρα.

 

Σωστά, αλλά πόσα bpm κατεβαίνει το κομμάτι όταν γράφει rallentando; Το πολύ ίντερνετ δεν χρειάζεται, μού φαίνεται και όχι ο μαέστρος. Το ίδιο και η ημιμάθεια που το ακολουθεί.

  • Like 1
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Ο μαέστρος είναι ο ζωγράφος

Όχι, ο ζωγράφος είναι ο συνθέτης του έργου.

 

Παράθεση

Οι μουσικοί είναι τα χρώματα.

 

Όχι, τα χρώματα είναι τα μουσικά όργανα. Επίσης είναι οι τεχνικές τους, η αλληλουχία των νοτών, η διάρκειά τους, κλπ.

Παράθεση

Σε τέτοιες ορχήστρες, οι μουσικοί (εκτός ίσως του σολίστα αν υπάρχει) είναι εργαλεία.

Εργαλείο είναι το μουσικό όργανο.

 

Τό κάνεις ό,τι θέλεις.

 

Ο μαέστρος ΔΕΝ κάνει την Ορχήστρα ό,τι θέλει, δεν τού ανήκουν οι ψυχές των οργανοπαικτών.

 

Άν εγώ, εκεί που παίζω τη "Λίμνη Των Κύκνων" με όλη την Ορχήστρα ξαφνικά τό γυρίσω και παίξω το "Master Of Puppets" ποιός θα μέ σταματήσει;

 

Ο μαέστρος;... Πώς; Με τη δύναμη του νού του;...

5 ώρες πριν, atreu73 είπε

Σκέψου ότι κάθε φορά που διευθύνει ένας μαέστρος στην ουσία επανεφευρίσκει το κομμάτι.

Άρα ΑΛΛΑΖΕΙ το κομμάτι.

5 ώρες πριν, atreu73 είπε

 

Υπάρχουν μαέστροι που θεωρείται ότι έχουν πετύχει εκτελέσεις καλύτερες ακόμα και από αυτό που ο συνθέτης είχε στο μυαλό του.

Και πάλι: τό άλλαξαν

 

5 ώρες πριν, atreu73 είπε

 

Έχουν την δυνατότητα αλλαγής τέμπο και δυναμικής επάνω στο κομμάτι.

Άρα τό διασκευάζουν.

 

Δεν παίζουν πιά Μότσαρτ, αλλά κάτι άλλο, βασισμένο στη τέλεια σύνθεση του Μότσαρτ, και πειραγμένο από το θράσος του υπαλλήλου του Μότσαρτ, του μαέστρου.

 

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Δημοσιευμένο
12 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Σε μια Συμφωνική Ορχήστρα, η παρτιτούρα εξηγεί ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ και το "τί", και το "πώς" και το "πότε".

 

Ή είναι όγδοο, ή δεν είναι. Ή είναι Σολ, ή δεν είναι. Ή είναι 125 bpm ή δεν είναι. Ή είναι 4/4 ή δεν είναι. Ή είναι staccato ή δεν είναι. Ή είναι pizziccato ή δεν είναι.

 

Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα όμως οτι οι μουσικοί θα το εκτελέσουν και ακριβώς όπως πρέπει (Μη ξεχνάμε οτι όλοι οι μουσικοί μιας ορχήστρας είναι άνθρωποι με διαφορετικές προσλαμβάνουσες και χαρακτήρες).

Εκεί έρχεται ο μαέστρος για να τους πεί/καθοδηγήσει/συμβουλεύσει/διατάξει, με βάση τις γνώσεις του και την αισθητική του, πως θα ερμηνεύσουν το κάθε τι πέρα απο τις νότες τις οποίες θεωρείται δεδομένο οτι πρέπει να βγάλουν σωστά.

 

Δεν είναι τυχαίο που θα ακούσεις το ίδιο έργο, απο την ίδια ορχήστρα, με διαφορετικό μαέστρο, και θα διαφέρει κατα πολύ στην αισθητική και συναισθηματική του απόδοση (οπως πολύ σωστά πολλοί συμφορουμίτες προανέφεραν)

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...