Προς το περιεχόμενο

Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ποιά είναι η προσφορά του στην παράσταση;

 

Όλοι γνωρίζουμε το όνομα του μαέστρου (λές κι είναι κάποιος σύγχρονος μουσικός θρύλος), και κανένα όνομα οργανοπαίκτη (λές και δεν συμμετέχουν στην παράσταση).

 

Τί δουλειά κάνει ο μαέστρος και τόν θαυμάζουμε τόσο, αναγνωρίζουμε μόνο το δικό του όνομα και τόν καθιστούμε "θαυμαστό κεφάλαιο στη μουσική"; ("Την τάδε Ορχήστρα διευθύνει ο ΤΑΔΕ μαέστρος" ή "υπό τη διεύθυνση του ΤΑΔΕ", κλπ)

 

Παίζει κάποιο όργανο;

 

Στην παράσταση τουλάχιστον όχι.

 

Δείχνει ποιές νότες θα παίξει κάθε όργανο;

 

Όχι.

 

Δείχνει για πόσο χρόνο θα παιχτεί κάθε νότα κάθε οργάνου;

 

Πάλι όχι.

 

Μήπως το σήκωμα του χεριού 5 πόντους πάνω απ' το κεφάλι σημαίνει "Σολ" και 10 πόντους πάνω σημαίνει "Λα";

 

Μήπως η κίνηση του χεριού αριστερά σημαίνει "Τέταρτα" ενώ δεξιά "Όγδοα";

 

Τί κάνει ο μαέστρος εκτός από το να... χορεύει ? με τη μουσική;

 

Μήπως ο αναγνωρισμένος μαέστρος είναι αυτός που χορεύει καλύτερα κι εντονότερα πάνω στη μουσική που παίζουν άλλοι;

 

Άν διηύθυνα εγώ την Ορχήστρα της Βιέννης τη Πρωτοχρονιά θα καταλάβαινε κανείς τη διαφορά;

 

Αφού, ούτως ή άλλως, οι οργανοπαίκτες παίζουν τις νότες που λέει η παρτιτούρα, στους χρόνους που λέει η παρτιτούρα!

 

Οι οργανοπαίκτες δεν είναι "υπάλληλοι κι υπάκουοι" στο μαέστρο, αλλά "υπάλληλοι κι υπάκουοι" στην παρτιτούρα...

 

Άλλωστε, την περισσότερη ώρα δεν κοιτούν κάν το μαέστρο αλλά την παρτιτούρα!

 

Άν λείψει ένα βιολί, αυτό θα λείψει από τον ήχο.

 

Άν λείψει ο μαέστρος, σε ποιόν θα λείψει;

 

Αφού δεν έχει καμμία συμμετοχή στη μουσική.

 

Άν μια Ορχήστρα δεν έχει μαέστρο, ή άν βάλω το κοστούμι μου και πείσω πως είμαι μαέστρος κι αναλάβω μία Ορχήστρα...

 

...θα τό καταλάβει άραγε κανείς;...! ?

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εθιμοτυπικό είναι, σαν τον πρόεδρο της δημοκρατίας ?

Κάποιος πρέπει να τους κάνει νόημα να ξεκινήσουν. Θα μου πεις θα μπορούσε να και ένας από την ορχήστρα να χτυπήσει ρυθμικά το πόδι του και να μετρήσει δυνατά ένα δύο τρία πάμε ή ένα δύο πάμε αν είναι άλλος ο χρόνος και να πάρουν και το τέμπο 

 Και εγώ άχρηστο τον βρίσκω τον μαέστρο, μαλακιες μωρέ για να δώσουν κύρος δήθεν. Κομπλεξισμοι ??

  • Χαχα 4

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μιλάς σοβαρά, τότε μάλλον δεν έχεις μπει για τα καλά στον κόσμο της κλασσικής μουσικής, ή δεν έχεις παίξει σοβαρά κάποιο κλασσικό όργανο.

 

Ο μαέστρος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ορχήστρας, εφόσον μιλάμε για ένα μεγάλο σχήμα. Τα παρακάτω εξαιρούνται όταν μιλάμε για ένα κουαρτέτο πχ, που ναι μεν και εκεί μπορεί να υπάρχει μαέστρος, αλλά είναι πιο διαχειρίσμια τα πράγματα (αρκετές φορές μπορεί ένας παίκτης από το κουαρτέτο να κάνει το μαέστρο).

 

Το πρώτο πράγμα που κάνει ο μαέστρος είναι να δώσει το μέτρο. Με το ένα του χέρι, που συνήθως έχει ένα ραβδί (μπακέτα) ως προέκταση, μετράει και σηματοδοτεί ένα ή δύο μέτρα έτσι ώστε να ξεκινήσουν όλοι στον ίδιο τόπο και χρόνο.

 

Κάθε είδους μέτρο (4/4, 3/4, 5/8, 7/8, κτλ) έχει δικό του τρόπο μέτρησης, κουνόντας τη ράβδο με συγκεκριμένο τρόπο. Έτσι με το που δεις τη ράβδο καταλαβαίνεις σε πιο σημείο του μέτρου βρίσκεσαι. Εδώ να πούμε ότι στις παρτιτούρες δεν υπάρχει bpm. Αλλά ακόμα και να υπήρχε, είναι αδύνατο να "μαντέψουν" το ίδιο 100 άτομα ταυτόχρονα τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Αντί αυτού, στις παρτιτούρες υπάρχει κείμενο, πχ Allegro, μόνο αυτό μπορεί να σημαίνει πχ από 120 μέχρι 160bpm. Οπότε είναι ευθύνη του μαέστρου για το πόσο γρήγορα θα πάει το κομμάτι.

 

Το άλλο χέρι χρησομοποιείται με διάφορους τρόπους. Είναι αρκετά εκφραστικό, και συνήθως σηματοδοτεί οτιδήποτε δεν έχει να κάνει με το μέτρο. Μπορεί να είναι έλεγχος ένταση, σινιάλο προετοιμασίας, κάποια υπόδηξη, και άλλα. Ένα μεγάλο πλήθος από κλασσικά κομμάτια χωρίζονται σε τμήματα και κάθε τμήμα έχει μεγάλες αλλαγές, που το καθιστούν σχεδόν διαφορετικό κομμάτι. Άλλο tempo, άλλο μέτρο, και μεγάλες παύσεις, που αρκετές φορές δεν "μετριούνται" καν, είναι αόριστες (fermata)
image.png.2e5e21178703fafb4493aef9ae044554.png

 

Επίσης ο μαέστρος πρέπει να ξέρει απ'έξω το κομμάτι, όλα τα τμήματα, όλα τα όργανα, να έχει το αυτί να καταλάβει λάθη στο χρόνο, στις εντάσεις, στην εκφραστικότητα... Οποιοσδήποτε χαθεί, δε θα κοιτάξει τον διπλανό του, αλλά το μαέστρο. Όσο επαγγελματίας και να σαι, μπορεί να συμβει το οτιδήποτε, από το να φταρνιστείς, μέχρι να σου σπάσει μια χορδή.

 

Οι οργανοπαίκτες δεν κοιτούν καν την παρτιτούρα. Κατά πάσα πιθανότητα για να είσαι σε μια ορχήστρα με σοβαρό μαέστρο, ξέρεις όλα τα κομμάτια απ'έξω. Φυσικά την έχεις για δικλείδα ασφαλείας. Έτσι κι αλλιώς, όπως προανέφερα, οι παρτιτούρες δεν έχουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο οργανοπαίκτης, ειδικά όταν έχει να κάνει με συμφωνικό παίξιμο (που πρέπει όλα τα όργανα να συμφωνούν μεταξύ τους, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης)


Τέλος για να γίνει κάποιος μαέστρος πρέπει να περάσει από παντού. Είναι μετρ σε κάποιο όργανο, και σίγουρα θεοί στη θεωρία της μουσικής + όλα τα παρελκόμενα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για τη διεύθυνση ορχήστρας. Αν οποιοσδήποτε που δε γνωρίζει πάει να κάνει το μαέστρο, τότε ή το κομμάτι δε θα ξεκινήσει ποτέ, ή θα παίξει για 2-3 μέτρα, ή θα είναι πανωλεθρία.

  • Like 6
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, BassicallyGuitarist είπε

Παίζει κάποιο όργανο;

 

Στην παράσταση τουλάχιστον όχι.

 

Όσο παράξενο και αν ακούγεται, η ορχήστρα είναι το μουσικό όργανο του μαέστρου.

  • Like 7
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 6

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, gmoukou είπε

Όσο παράξενο και αν ακούγεται, η ορχήστρα είναι το μουσικό όργανο του μαέστρου.


Έγραψες...

  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, BassicallyGuitarist είπε

 

Άν διηύθυνα κοούτσαρα εγώ την Ορχήστρα της Βιέννης τη Πρωτοχρονιά Manchester city θα καταλάβαινε κανείς τη διαφορά;

 

Άλλωστε, την περισσότερη ώρα δεν κοιτούν κάν το μαέστρο προπονητή αλλά την παρτιτούρα το γήπεδο!

 

Άν λείψει ένα βιολί μπακ, αυτό θα λείψει από τον ήχο την ομάδα.

 

Άν λείψει ο μαέστρος κόουτς, σε ποιόν θα λείψει;

 

Αφού δεν έχει καμμία συμμετοχή στη μουσική στο ματς.

 

Άν μια Ορχήστρα ομάδα δεν έχει μαέστρο κόουτς, ή άν βάλω το κοστούμι μου και πείσω πως είμαι μαέστρος προπονητής κι αναλάβω μία Ορχήστρα ομάδα...

 

...θα τό καταλάβει άραγε κανείς;...! ?

 

Ξανακοίταξε τα παραπάνω και απάντησε μόνος σου.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 7

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου