Προς το περιεχόμενο

ANASTASIS Solo + Discussion


Alex Raptakis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Ευχαριστώ, ξέρω έχω ΠΟΛΥ δρόμο μπροστά μου, γι αυτό είμαι εδώ, για να πάρω γνώμες, απόψεις και να πάω ένα βήμα παρακάτω!

Ίσως με μια Tele να έπαιζες καλύτερα.....?

 Αλήθεια, γιατί 7 χορδές;

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσον αφορα το σολο, μουσικοτητα (=μελωδικοτητα?) ουτε εγω αντιλαμβανομαι να εχει. Ουτε καν λιγη, στο αυτι μου. Παιζεις σωστες νοτες, με μπολικες τεχνικες, με ωραιο ηχο, αλλα χωρις μελωδια σε κανενα μερος. Η απουσια της μελωδιας κανει το σολο αρκετα "αδιαφορο". Η υπαρξη ισχυρης μελωδια θα σε κανει να ξεχωριζεις σαν κιθαριστας. Οταν παιζεις σολο, σε καποια (εστω λιγα) σημεια προσπαθησε να γινεσαι μελωδικος. Να εχουν λογο υπαρξης οι νοτες που παιζεις. Μπορεις να κανεις και μερικα περασματα χωρις μελωδια.

 

Τα σολο ειναι καπως πονεμενη υποθεση. Οι μισοι κιθαριστες δεν παιζουν μελωδικα σολο. Πχ στους maiden, ο Smith ξεχωριζει λογο της μελωδικοτητας του στα σολο. 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, cigaret13 είπε

Ίσως με μια Tele να έπαιζες καλύτερα.....?

 Αλήθεια, γιατί 7 χορδές;


Έλα μη μου τα χαλάς τώρα! Αχαχαχαχα

Γενικά είμαι της superstrat, και σα σχήμα, και σαν πιάσιμο στο χέρι. Μου αρέσουν τα λεπτά και ελαφριά όργανα.

Διάλεξα 7χορδη γιατί είμαι του progressive, και για πρώτο όργανο ήθελα να τα έχω "όλα" από άποψη έκτασης, σχετικά με αυτά που ακούω. Άλλωστε ξέρω ότι δε θα πάρω σύντομα δεύτερη κιθάρα. Πρέπει πρώτα να πάρω ένα μπασο, και σίγουρα μετά θα πάρω μια εξάχορδη. Δε νομίζω να είναι τέλε πάντως!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να συμπληρωσω οτι η μελωδικοτητα στα σολο δεν ειναι η μονη επιλογη. Υπαρχουν κι αλλες επιλογες με διαφορετικη δομη. Υπαρχουν και εκεινα χωρις δομη. Ειναι βασικο να ταιριαζει η επιλογη στο υφος του κομματιου. Πχ στα μπλουζ δεν χρειαζεται τοσο μελωδικοτητα. Μπορεις να βαρας μια νοτα ολη την ωρα, και απο κατω ο κοσμος να παραληρει. Στο ροκ και στο μεταλ εκτιμω πολυ την μελωδικοτητα στα σολο, οπου ταιριαζει.

 

Δεν ειμαι κανενα εμπειρος και εγω (4 χρονια παιζω), αλλα καπως ετσι αντιλαμβανομαι τα πραγματα. Δεν σημαινει οτι ειμαι και, απαραιτητα, σωστος.

 

1ο σολο ειναι, μολις Ειναι σπεσιαλ. Τα επομενα σου θα ειναι πολυ πολυ καλυτερα. Παιζε σε backing tracks και θα δεις τις ιδεες να γενιουνται επιτοπου.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

1. Να συμπληρωσω οτι η μελωδικοτητα στα σολο δεν ειναι η μονη επιλογη. Υπαρχουν κι αλλες επιλογες με διαφορετικη δομη.

 

2. Υπαρχουν και εκεινα χωρις δομη.

 

3. στα μπλουζ δεν χρειαζεται τοσο μελωδικοτητα. Μπορεις να βαρας μια νοτα ολη την ωρα, και απο κατω ο κοσμος να παραληρει.

 

 

 

Θα διαφωνήσω με όλα.

Αυτό που καταλαβαίνω από αυτά που γράφεις, είναι ότι δεν έχεις αντιληφθεί την έννοια της μελωδίας, και της δομής.

 

1. Είναι η μόνη επιλογή, όχι μόνο στα σόλο, αλλά παντού. Επειδή όμως τα σόλο είναι συνήθως μια φωνή (συνήθως λέω, γιατί υπάρχουν και chord solo βέβαια), είναι καθαρές μελωδίες.

Δεν υπάρχει single line παίξιμο χωρίς μελωδία, και αν δεν έχει "μελωδικότητα" (ακόμα και το διαστηματικό παίξιμο με μεγάλα διαστήματα έχει "μελωδικότητα") δεν έχει νόημα.

Είναι σαν να θέλεις να βγεις να περπατήσεις για να ξεσκάσεις, να δεις πράγματα, και αντί για αυτό να να κάνεις διάδρομο στο γυμναστήριο.

Ο διάδρομος κάνει μόνο για γυμναστική.

Και τα πιο γρήγορα σόλο (τα σοβαρά εννοώ) έχουν μελωδικότητα, ακόμα και αν δεν προλαβαίνεις να ακούσεις τι γίνεται από την ταχύτητα.

 

2. Αυτά είναι "μη-μουσική".

Ακόμα και στην free-jazz υπάρχει δομή, όχι βέβαια η mainstream δομή, αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι να δομήσεις κάτι, κάποιοι είναι σίγουρα μη-συμβατικοί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δομή.

 

3. Να, αυτό εννοούσα πριν. Η μια νότα, γιατί δεν είναι μελωδία και δεν έχει μελωδικότητα? Ίσα ίσα.

Αν μάλιστα προσέξεις (το ξέρεις γιατί το κάνεις κι εσύ στο παίξιμό σου), αυτή η μια νότα διαφέρει τρομερά σχεδόν σε κάθε επανάληψή της από άποψη εκφραστικότητας.

Όχι μελωδία, μελωδιάρα είναι.

Άλλο τώρα αν "παραφορέθηκε" και έγινε κλισέ χάνοντας το νόημά της κάποιες φορές από κάποιους wannabe μπλουζίστες.

 

Μην τα μπερδεύεις τα πράγματα στο μυαλό σου.

 

EDIT: Το θέμα είναι να υπάρχει μουσικότητα, μια έννοια που ορίζεται από πάρα πολλές μεταβλητές. Αυτή είναι που ξεχωρίζει κάτι που αξίζει, από κάτι που δεν αξίζει.

Και μπορούμε να την βρούμε από τα πιο συμβατικά μουσικά πονήματα, μέχρι τα πιο avantgarde.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τα εχω ξεκαθαρισει, ειναι η αληθεια. Γιαυτο και εβαλα το ? διπλα απο τη μελωδικοτητα. Το ψαχνω αρκετα, αλλα εαν δεν εμπλακουν και οι πιο εμπειροι (οπως εσυ) στην αναζητηση αυτη, σιγουρα μενουν κενα. 

 

Λεω τα πραγματα οπως τα εχω αντιληφθει, αλλα και εγω εχω πολυ δρομο να διανυσω. Τετοιες εννοιες, σε πρακτικο επιπεδο, ειναι και ο λογος που θελω να συνεχισω τα μαθηματα στη μετα covid εποχη.

 

14 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Όχι μελωδία, μελωδιάρα είναι.

 

Δεν μπορω να αντιληφθω τη μια νοτα ως μελωδια. Σιγουρα, με οπλο την εκφραστικοτητα, μια νοτα ειναι αρκετη. Απλα εχω στο μυαλο μου ως μελωδια κατι που σου μενεις στο μυαλο. Που μπορεις να το σιγοτραγουδησεις. Το να παιξεις με τον ηχο, τις δυναμικες του ηχου κλπ δεν το βλεπω ως μελωδια. Πιθανοτατα να κανω λαθος, βεβαια, αφου δεν εχω ξεκαθαρισει τον πληρη ορισμο της μελωδιας.

 

Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?

21 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι να δομήσεις κάτι, κάποιοι είναι σίγουρα μη-συμβατικοί.

 

Κατι το οποιο δεν γνωριζω οτι υπαρχει, το βλεπω ως αδομητο, διοτι απλα δεν το κατανοω. Για παραδειγμα, οταν σολαρει ο Trower μου φαινεται 100% αδομητος. Μου μοιαζει σαν να παιζει ο,τι να 'ναι, με την καρδια του να οδηγει σε ωραιες, παχιες νοτες. Δεν κατανοω το παιξιμο του. Στον αντιποδα ειναι πχ ο Gibbons. Αντιλαμβανομαι σε μεγαλο ποσοστο τι κανει και αναγνωριζω τη δομη πισω απο το παιξιμο του. Δεν σημαινει οτι o Trower παιζει αδομητα....

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?


Μπορώ να σου πω πώς το ρώτησα και τι είχα στο μυαλό μου όταν το έγραψα.
Περισσότερο πήγαινε στη συνοχή του από τμήμα σε τμήμα (και γενικά με όλο το κομμάτι, αν και αυτό δεν είναι μέρος του συγκεκριμένου βίντεο), και με το αν "ταιριάζει" θεματικά με το ύφος.

 

Νομίζω πήρα την απάντησή μου, οπότε no worries!

 

Η αλήθεια είναι ότι το έγραψα μέσα σε 2 recording sessions και ένα practice session ενδιάμεσα. Το βιάστηκα αρκετά γιατί με πίεζε ο χρόνος λόγω του release date της Ανάστασης. Ταυτόχρονα οι άλλοι δύο φίλοι που συμμετήχαν στο κομμάτι είχαν γράψει το μέρος τους, και ήθελα να είναι πιο "διαφορετικό" κάθε σόλο (ο ένας είναι φουλ τζαζ (2ο σόλο) και ο άλλος πιο blues-hard rock (3ο σόλο), αν και αυτός δεν είχε χρόνο και έγραψε κάτι της στιγμής. Εγώ το πήγα στο πιο μέταλ (μιας και μου αρέσει προφανώς περισσότερο) αλλά προφανώς το παράκανα, προσπαθώντας να παίξω γρήγορα και με διαφορετικές τεχνικές.

 

Μου κάνει εντύπωση πάντως γιατί στο release του κομματιού δέχτηκα περισσότερες θετικά σχόλια παρά αρνητικά. Ίσως φταίει και το συγκεκριμένο βίντεο που το παιξα εντελώς τσαπατσούλικα. Δε ξέρω. Το σίγουρο είναι ότι χρήζει βελτίωσης!

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

1. Δεν τα εχω ξεκαθαρισει, ειναι η αληθεια. Γιαυτο και εβαλα το ? διπλα απο τη μελωδικοτητα. Το ψαχνω αρκετα, αλλα εαν δεν εμπλακουν και οι πιο εμπειροι (οπως εσυ) στην αναζητηση αυτη, σιγουρα μενουν κενα. 

 

Λεω τα πραγματα οπως τα εχω αντιληφθει, αλλα και εγω εχω πολυ δρομο να διανυσω. Τετοιες εννοιες, σε πρακτικο επιπεδο, ειναι και ο λογος που θελω να συνεχισω τα μαθηματα στη μετα covid εποχη.

 

 

2. Δεν μπορω να αντιληφθω τη μια νοτα ως μελωδια. Σιγουρα, με οπλο την εκφραστικοτητα, μια νοτα ειναι αρκετη. Απλα εχω στο μυαλο μου ως μελωδια κατι που σου μενεις στο μυαλο. Που μπορεις να το σιγοτραγουδησεις. Το να παιξεις με τον ηχο, τις δυναμικες του ηχου κλπ δεν το βλεπω ως μελωδια. Πιθανοτατα να κανω λαθος, βεβαια, αφου δεν εχω ξεκαθαρισει τον πληρη ορισμο της μελωδιας.

 

3. Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?

 

1. Γιώργο μου γι' αυτό τα έγραψα αυτά, για να βοηθήσω.

 

2. Μελωδία δεν είναι μόνο αυτή που μπορείς να σιγοτραγουδήσεις και σου μένει.

Αλλά .... εξαρτάται πάντα από το context. Σε κάποιες μουσικές οι μελωδίες γράφονται (και νοούνται) αλλιώς.

Το θέμα της εκφραστικότητας μπορείς να το δεις ως εξής. Μπορεί κάποιος να παίζει μόλις μια νότα, αλλά αν δεν την παίζει με τον ίδιο τρόπο, ουσιαστικά είναι σαν να λέει το ίδιο πράγμα με άλλο τρόπο κάθε φορά. Οπότε το κάνει ένα μουσικό statement, μια μελωδική φράση δηλαδή. Ξαναλέω ότι εξαρτάται από το ύφος που κινείται η μουσική, και το context. Κάποιες φορές αρκεί να κάνεις μια δήλωση, αν την τονίσεις με τον κατάλληλο τρόπο.

 

3. Καμία σχέση. Η μουσικότητα είναι συνισταμένη πάρα πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων το στοιχείο της έκπληξης, το στοιχείο της αντιθετικότητας (εναλλαγή συναισθημάτων στον ψυχισμό του ακροατή), καθώς και ο κατάλληλος χειρισμός της προσοχής του ακροατή. Δεν είναι εύκολο να την ορίσεις.

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να 'σαι καλα Στρατο. Αυτα δεν γραφονται σε βιβλια και σε αρθρα. Οταν εχεις ορεξη, ανοιξε ενα νεο θρεντ και ανελυσε τα οσο σε παιρνει. Προκειται για την ουσια του ολου πραγματος, και για μενα ειναι ανεκτιμητες οι συγκεκριμενες πληροφοριες.

 

11 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Μου κάνει εντύπωση πάντως γιατί στο release του κομματιού δέχτηκα περισσότερες θετικά σχόλια παρά αρνητικά. Ίσως φταίει και το συγκεκριμένο βίντεο που το παιξα εντελώς τσαπατσούλικα. Δε ξέρω

 

Στο context του κομματιου, και μες τη μιξη, ταιριαζει πολυ. Ακουγεται εντυπωσιακο και μαματο. Εγω το εκρινα σαν μεμονωμενο σολο, διοτι ετσι το ακουσα (ηταν πολυ δυνατα στο μιξ του βιντεο). Τα πιο πολλα σολο εαν τα ακουσεις σκετα, δεν πολυβγαζουν νοημα. 

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για ενα χρονο εναοχολησης εισαι σουπερ απο αποψης τεχνικης.

Εισαι νομιζω στο σταδιο "να παιξω και λιγο σηκωμα, να βαλω και λιγο ταπινγκ" κλπ.
Πρεπει να περασεις στο σταδιο "ακουω το σολο πρωτα στο μυαλο μου και μετα το περναω στα χερια μου".

Βεβαια ουτε αυτο εξασφαλιζει επιτυχια, αν δεν εχεις φαντασια να βαλεις στο μυαλο σου το καλο το σολο.
Η φαση αυτη θελει σπορά του χωραφιου (μυαλο) με καλους σπορους (επηρεασμούς). Κι αυτο παιρνει πολυυυυ περισσοτερο χρονο απο την εξασκηση.

 

 

.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου