Προς το περιεχόμενο

Γνώμονας ΦΑ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οποιοδήποτε πεντάγραμμο γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί να μετατραπεί σε γνώμονα ΣΟΛ, πολύ απλά αν σβήσουμε την 5η γραμμή του πενταγράμμου, και προσθέσουμε μια γραμμή κάτω από την 1η, δηλαδή μεταφέροντας την 5η γραμμή του πενταγράμμου κάνοντάς την 1η. Δίνω ένα παράδειγμα

Η αρχική παρτιτούρα σε γνώμονα ΦΑ (αριστερό χέρι)

 

 

turca.jpg.faf69c3e982fa0ed5be292f8f66848dd.jpg

 

 

και η μετατροπή του πενταγράμμου σε γνώμονα ΣΟΛ, κάνοντας την 5η γραμμή 1η. (έχω σβήσει με κόκκινο την 5η γραμμή και την έχω κάνει 1η πάλι με κόκκινο χρώμα):

turca2.jpg.8fe735370fe2e0edaebf44714408a102.jpg

 

Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ? το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά. Κανένα πρόβλημα στο γράψιμο. Αν κάτι είναι γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί πολύ απλά και χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα να γραφτεί και σε γνώμονα ΣΟΛ με την προσθήκη μιας μόνο γραμμής.

 

Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα? Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!

  • Λυπάμαι 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, killbill είπε

Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ?

Το πρόβλημα είναι ότι δεν καταλαβαίνεις τι σου λένε τόση ώρα και συνεχίζεις τα δικά σου.

6 λεπτά πριν, killbill είπε

το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά.

το κόστος είναι ότι αυτό που "διόρθωσες" εσύ δεν θα ακούγεται όπως πρέπει γιατί αυτό που "διόρθωσες" εσύ θα παιχτεί μια οκτάβα πάνω έτσι όπως το "διόρθωσες". 

 

9 λεπτά πριν, killbill είπε

και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα?

Μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια. Μια χαρά μαθαίνουν πιάνο και γενικώς πληκτροφόρα και όλοι οι υπόλοιποι που διαβάζουν και παίζουν σε 2 κλειδιά

 

10 λεπτά πριν, killbill είπε

Σύγχυση!

Μόνο στο μυαλό σου προς το παρόν. Πήγαινε πιες καμιά μπίρα, να αδειάσει το μυαλό σου και αύριο με πιο καθαρό νου ξαναδιαβάζεις τις απαντήσεις που σου έδωσαν οι συμφορουμίτες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, killbill είπε

 Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!


Τι να πουν και οι Άγγλοι δηλαδή, που στα αγγλικά αν δεν έχεις όλο το context αρκετές φορές δε ξέρεις πώς να προφέρεις μια λέξη. Ή το Πχ δε ξέρεις αν μια λέξη είναι ρήμα ή αντικείμενο, και αρκετές φορές σημαίνει κάτι διαφορετικό ΚΑΙ προφέρεται διαφορετικά.

 

Πχ Object. Πώς το διάβασες?
Αν πω "I object", θα το διαβάσεις ομπτζέκτ. Σημαίνει ενίσταμαι.
Αν πω "This object" θα το διαβάσεις όμπτζεκτ, σημαίνει αντικείμενο.

Υπάρχουν και άλλα παραδείγματα με απλά γράμματα.
Πχ, Push / Rush. Ένα γράμμα αλλάζει το πώς προφέρεται το U. Στο Push είναι ΟΥ, και στο rush είναι κάτι σαν Α.

Αυτό θα γίνει αυτόματα επειδή διάβασες την προηγούμενη λέξη ή το προηγούμενο γράμμα. Αυτό φυσικά αν έχεις ένα χ επίπεδο στα αγγλικά. Το ίδιο λοιπόν ισχύει με τη μουσική. Αν ξέρεις μουσική σε ένα χ επίπεδο, το κλειδί σταματάει να είναι πρόβλημα, και η επεξεργασία γίνεται αυτόματα χωρίς να σκέφτεσαι.

 

Εγώ πιστεύω ότι ακόμα δεν έχεις καταλάβει ποια ακριβώς είναι η χρήση των κλειδιών. Η μετατροπή που γράφεις δε βγάζει κανένα νόημα - ή κάτι δεν έξηγείς σωστά. Στο κλειδί του Σολ, το "κάτω" ντο (αυτό που γράφεται με μία γραμμή) είναι αυστηρά το Ντο 4, όχι οποιοδήποτε άλλο Ντο. Γι αυτό και στα αγγλικά δε τα ονομάζουν με νότες, αλλά Trebble Clef, Bass Clef, Alto Clef, κτλ, γιατί αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο εύρος από νότες, συνήθως σχετιζόμενο και με κάποιο όργανο που έχει αυτό το εύρος και δε πάει παραπάνω ή παρακάτω.

Επεξεργασμένο από Alex Raptakis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρελούδιο από τη 2η πράξη του Λυκόφωτος των Θεών του Βάγκνερ.

Υπάρχουν 4 διαφορετικά κλειδιά και 4 διαφορετικές τονικότητες (μετατονιζόμενα όργανα).

Δε θεωρείται πλέον και κανένα ιδιαίτερα περίεργο στη γραφή του έργο.. αργότερα γράφτηκαν πολύ πιο περίπλοκα, ειδικά όσον αφορά ασυνήθιστες χρονικές διάρκειες κλπ.

 

Wagner - Gotterdammerung Vorspiel to Akt 2. WWV 86D. {Professional  production full score.} Sheet music for Trombone, Flute, Clarinet (In B  Flat), French Horn & more instruments (Symphony Orchestra) | Musescore.com

 

???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε


Τι να πουν και οι Άγγλοι δηλαδή, που στα αγγλικά αν δεν έχεις όλο το context αρκετές φορές δε ξέρεις πώς να προφέρεις μια λέξη. Ή το Πχ δε ξέρεις αν μια λέξη είναι ρήμα ή αντικείμενο, και αρκετές φορές σημαίνει κάτι διαφορετικό ΚΑΙ προφέρεται διαφορετικά.

 

Πχ Object. Πώς το διάβασες?
Αν πω "I object", θα το διαβάσεις ομπτζέκτ. Σημαίνει ενίσταμαι.
Αν πω "This object" θα το διαβάσεις όμπτζεκτ, σημαίνει αντικείμενο.
 

 

 

Αυτοί δεν έχουν τόνους.

Αν βγάλουμε κι εμείς τους τόνους .... μπ#$@έλο θα γίνουμε.

 

Πχ. "Μαλακα ε μαλακα" (για διαβασέ το)

 

Άλλο παράδειγμα ..... "καποτες"

  • Χαχα 3

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, killbill είπε

Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ?

Το πρόβλημα είναι ότι το κάτω πεντάγραμμο που τυχαίνει να είναι το αριστερό χέρι καταλήγει να έχει νότες ψηλότερα γραμμένες από το δεξί (το πάνω πεντάγραμμο).

 

Και μετά θα σου πει το παιδί, αφού αυτές οι νοτίτσες είναι πιο ψηλά στο πεντάγραμμο, γιατί εγώ τις παίζω με το αριστερό χέρι πιο αριστερά στο πιάνο; Δηλαδή...

 

2 ώρες πριν, killbill είπε

γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα?

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας πιανίστας, πρέπει να είναι και κιθαρίστας και μπασίστας, είναι η φύση του οργάνου τέτοια.

Συνεπώς πρέπει να μάθει να διαβάζει και τα δυο κλειδιά.

 

Αν δώσεις σε ένα παιδάκι (ή έναν οποιονδήποτε πιανίστα) ένα διπλό πεντάγραμμο το οποίο να έχει μόνο κλειδί του ΣΟΛ (και στα δυο πεντάγραμμα), τότε πώς θα ξέρει που να βάλει το αριστερό χέρι και που το δεξί (ποιες θα είναι οι νότες στο πιάνο), αφού θα βλέπει τις ίδιες περίπου νότες γραμμένες και στο πάνω και στο κάτω πεντάγραμμο?

 

Πχ ΛΑ θα βλέπει στο πάνω πεντάγραμμο στο τρίτο διάστημα και ΣΟΛ θα βλέπει στο κάτω πεντάγραμμο στην δεύτερη γραμμή.

 

Πώς θα ξέρει ποιο ΣΟΛ και ποιο ΛΑ είναι αυτό στο πιάνο?

 

Αυτό που θα βλέπει είναι δυο νότες που αντιστοιχούν σε δύο διπλανά λευκά πλήκτρα στο πιάνο (και φυσικά έτσι θα τα παίξει, δίπλα δίπλα).

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, killbill είπε

Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική

Αμ δεν μισούν μόνο τη μουσική. Πάνε τα παιδιά μας στα ωδεία, βλέπουν αυτά που λες και μπερδεύονται και μισούν την κοινωνία και γίνονται εγκληματίες και εμάς τους γονείς μας πνίγει η αγανάκτηση.

 

 Και δεν είναι μόνο τα κλειδιά. Αυτό είναι η ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟΥ

 

 Εμένα παραλίγο να με βάζαν αναμορφωτήριο γιατί μίσησα αυτά που μου λέγανε για τις αναιρέσεις στους αλλοιωμένους  ΦΘΟΓΓΟΥΣ γιατί λέει έπρεπε μόλις έβλεπα π.χ. δίεση στη νότα έπρεπε να παίζω τα ίδια μέχρι να δω αναίρεση. Παράλογο τελείως, ας έβαζαν την αλλοίωση συνέχεια και της λέω της δασκάλας ΑΕΙ ΓΑΜΗΣΟΥ ΜΩΡΗ και εσύ και το ΠΙΑΝΟ σου και μπλέξαμε, κάλεσαν τους γονείς μου και τους ούρλιαζα. ΣΑΣ ΜΙΣΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 Και από τότε μόλις βλέπω πιάνο ανακατεύομαι και λιποθυμώ.

 

 Κανείς δεν ευαισθητοποιήθηκε από τότε να κάνει μια απλή διευκόλυνση για να μην ζω τώρα τα ίδια σαν γονέας και να μην ξέρω τι να πω στο παιδί για τέτοια θέματα.

 

 χαχαχαχαχαχαχχχαχαχαχα?

 

  • Χαχα 3

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, cos_dr είπε

της λέω της δασκάλας ΑΕΙ ΓΑΜΗΣΟΥ ΜΩΡΗ και εσύ και το ΠΙΑΝΟ σου και μπλέξαμε

 

 Και από τότε μόλις βλέπω πιάνο ανακατεύομαι και λιποθυμώ.

 

 

 

Και μόλις βλέπεις δασκάλα θέλεις να την ....

Από τότε σου έμεινε απωθημένο?

  • Χαχα 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου