Προς το περιεχόμενο

Γνώμονας ΦΑ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μιλάμε για βιβλία μουσικής θεωρίας. 

 Να μιλήσουμε μια μέρα και για βιβλία μουσικής πράξης. 

  • Χαχα 2

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 σελιδες θεμα κ δεν εχει πει κανεις το σημαντικοτερο.

 

Ονομαζεται γνωμονας ΦΑ για εναν βασικο λογο

 

Γνωμονας, βγαινει δηλαδη απο τη ριζα γνωμη.

 

Ο καθενας μπορει να εχει γνωμη για αυτον. Δεν αποδεικνυεται δηλαδη κατι. Ολοι εχουν δικιο. Ολοι εχουν τον δικο τους γνωμονα αφου.

Επεξεργασμένο από vrasidas27
  • Χαχα 1

Αυτος ο δρομος φτιαχτηκε επι countach

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, BassicallyGuitarist είπε

 


ΠΟΛΥ εύκολα μπορώ να τό γράψω:

 

Δεν είναι δα και καμμιά...Πυρηνική Φυσική! Γραμμούλες με νότες στη σειρά είναι!

 

Είναι η Λα#.

 

Ιδού:

 

A.png.76801ff23e92de12f2f0284c1f949d3a.png

με # δίπλα.

 

Εσύ μπορείς να ΠΑΙΞΕΙΣ αυτό;

 

 

NothingElseMatters.jpg.71e3823217d10a07d23468cb21313366.jpg

 

Πώς θα τό παίξεις άν δεν τό έχεις ακούσει και δεν έχεις δεί να τό παίζουν; Εξήγησέ μας επίσης ΓΙΑΤΙ και με ποιά λογική επέλεξες αυτό τον τρόπο.

 

Η παρτιτούρα σού δείχνει ΜΟΝΟ νότες, όχι πού θα τίς παίξεις.

 

(Βασικά, και ΜΟΝΟ που μπορείς με ένα γραπτό μήνυμα να μού δείξεις ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ παίζεις κάτι στη κιθάρα ΧΩΡΙΣ να μού τό δείξεις στη κιθάρα και ΧΩΡΙΣ να μού στείλεις ηχητικό...ήδη κερδίζει η ταμπλατούρα)


Ο James Hetfield (που σημειωτέον ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ να διαβάζει παρτιτούρα όταν τό έγραψε και κάλεσε την Ορχήστρα να τό παίξουν) τό παίζει έτσι:

 

e--------------0---------
B-----------0-----0------
G-------0------------0---
D------------------------
A------------------------
E--0---------------------

 


Γιατί να μήν τό παίξουμε όμως έτσι;

e--------------0-----------
B-----------0-----0--------
G--------------------0-----
D--------------------------
A--------------------------
E--0---3-------------------

 

Ή έτσι;

 

e-----------------0---------
B--------------------0------
G-----------------------0---
D---------------------------
A-----------2---------------
E--0----3-------------------

 

Ή έτσι;

 

e------------------0------------
B-------------------------------
G-------------------------------
D-------------------------------
A-------------2----------2------
E--0----3--------------------3--

 

Ή έτσι;

 

e---------------0---------
B-----------0-----0-------
G-------0-------------0---
D-------------------------
A---7---------------------
E-------------------------

 

Ή έτσι;

 

e-----------------0-----------
B---------------------0-------
G-------------------------0---
D-----------------------------
A--7------2-------------------
E------3----------------------

 

Ή έτσι;

 

e-------------------0--------------
B---------------0------------------
G----------------------------------
D---------5--------------------5---
A---7---------------------2--------
E----------------------------------

 

Ή έτσι;

 

e--------------------------------
B---------0--5-------------------
G---------------4--0-------------
D--2--5--------------------------
A--------------------------------
E--------------------------------

 

Ή έτσι;

 

e---------------12-----------
B-----------12-----12--------
G-------12--------------12---
D----------------------------
A----------------------------
E--12------------------------

 

Ή έτσι;

 

e--------------------12---------
B---------------12-----12-------
G-------------------------------
D-------------------------------
A-------------------------------
E--12----15-----------------15--

 

Ή έτσι;

 

e-----------------------12----------
B---------------------------12------
G-----------------------------------
D-----------------------------------
A-----------------14----------------
E--12----15---------------------15--

 

Ή έτσι;

 

e-----------------------12--------------
B---------------------------------------
G---------------------------------------
D---------------------------------------
A-----------------14------------14------
E--12----15-------------------------15--

 

Ή...


Νομίζω κατάλαβες πού τό πάω, δεν χρειάζεται να γράψω όλους τους 7.140 διαφορετικούς τρόπους [οι 3 νότες (Μι, Σολ, Σι) του κομματιού που παρέθεσα μέσα στις 36 φορές που αυτές επαναλαμβάνονται στη ταστιέρα, άν υποθέσουμε ότι έχουμε 24 τάστα, άρα η κάθε νότα επαναλαμβάνεται 12 φορές, 2 φορές σε καθεμιά από τις 6 χορδές της κιθάρας, ειδικά άν βάλουμε στην εξίσωση και το tapping, που εξαφανίζει το πρόβλημα δυσκολίας πιασίματος απομακρυσμένων νοτών με ένα χέρι στη ταστιέρα]. Ο αριθμός 7.140 προκύπτει από έναν απλό combinations calculator, όπου "πλήθος στοιχείων συνόλου: 36, στοιχεία σε κάθε συνδυασμό: 3"

 

ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ θα τό παίζεις σωστά, ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ θα παίζεις αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ που γράφει η παρτιτούρα.

 

Έχεις όμως ΜΟΝΟ 1 στις 7.140 πιθανότητες να τό παίξεις ΑΚΡΙΒΩΣ όπως ο συνθέτης.

 

Άν ΔΕΝ έχεις ΑΚΟΥΣΕΙ το κομμάτι, ΟΥΤΕ έχεις ΔΕΙ σε συναυλία ή βίντεο ΠΩΣ τό παίζει...

 

...ΠΩΣ μπορείς να αναπαράγεις ΑΚΡΙΒΩΣ τον τρόπο παιξίματος από τη παρτιτούρα;....

 

Απάντηση:

 

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ.

 

Τόσο απλά.

 

Ενώ μπορούσες τώρα εδώ, με δύο σειρές κειμένου, να μού δείξεις πώς θα τό έπαιζες...

 

Ακριβώς όπως έκανα εγώ παραπάνω.

 

ΧΩΡΙΣ να σέ κοιτάζω, ΧΩΡΙΣ να σέ ακούω.

 

ΤΟΣΟ σαφής είναι η ταμπλατούρα.

 


Σκέψου και το άλλο:

 

Θέλεις να παίξεις άλλο έγχορδο, πχ γιουκαλίλι.

 

Δεν βοηθάει ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ η ταμπλατούρα να παίξεις συγχορδίες στο...σχεδόν παράλογα κουρδισμένο γιουκαλίλι;

 

Κάτσε τώρα εσύ ψάξε τις νότες για να σχηματίσεις τη συγχορδία.

 

Ενώ με ταμπλατούρα...η ταστιέρα του νέου αυτού οργάνου αρχίζει και "ξεκλειδώνει" πολύ εύκολα...

 


Χώρια και το άλλο:

 

Η παρτιτούρα συχνά χρειάζεται εκτός από το πεντάγραμμο ακόμη 3 και 4 βοηθητικές γραμμές, και πάνω αλλά και κάτω, χαλώντας τη συμμετρία και εικόνα όλης της σελίδας με τη παρτιτούρα.

 

Άς τό έκαναν επτάγραμμο καλύτερα μπάς και τούς χωρέσουν οι νότες! Γιατί πέντε γραμμές δηλαδή;

Και σκεφτείτε ότι το πεντάγραμμο περιέχει ΜΟΝΟ τις 7 νότες κι όχι και τις 12. Τις υπόλοιπες τίς αναφέρει με το σύμβολο της δίεσης ("#"). Φανταστείτε δηλαδή να τίς έγραφε και τις 12! Χαμός από βοηθητικές γραμμές!

 

Τώρα που τό σκέφτομαι, αφού χρησιμοποιεί το "#", γιατί να μήν είναι...μονόγραμμο;!

 

Να έχει δηλαδή πχ μονο τη Ντο: η Ντο# θα είναι η "C#", η Ρε θα ειναι η "C##", η Ρε# θα είναι η "C###" η Μι θα είναι η "C####", κλπ!

 

Άν είναι χρησιμοποιούμε τη "#" άς τό πάμε all the way! Και θα γλιτώναμε και τις ασύμμετρες βοηθητικές.

 

Και γιατί η εμμονή με τη παρτιτούρα;

 


Άλλωστε, το να μή ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρα δεν εμπόδισε τους:

- James Hetfield (που όταν έφερε την Ορχήστρα του San Fransisco για το "Nothing Else Matters" που έγραψε ντρεπόταν να τούς πεί πώς να παίξουν διότι δεν ήξερε πεντάγραμμο)
- Hansi Kürsch
- Dave Grohl
- Jimmi Hendrix
- Bob Dylan
- Hans Zimmer
- Βαγγέλη Παπαθανασίου
- Michael Jackson (που υποδείκνυε με τη φωνή του στα όργανα τί ήθελε να παίξουν)

από το γράψουν μουσική... Κι όχι απλά μουσική... ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ.

 


Αντίθετα εσείς, κι άν ξέρετε παρτιτούρα, δεν γράφετε τίποτα παραπάνω από ανούσιους και "ασφαλείς" πάνω στη μινόρε πεντατονική αυτοσχεδιασμούς που δεν οδηγούν πουθενά, ή γράφετε μισά και ολόκληρα με άπειρο reverb και delay και τό ονομάζετε (και καλά) "ambient", ή παριστάνετε τους μουσικούς με vst, daw, κι άλλα τέτοια δυσνόητα αρχικά (προγράμματα για τον υπολογιστή που δεν χρειάζεται ΚΑΝ να γνωρίζει κάποιος μουσική για να χρησιμοποιήσει), όπως τα 15χρονα παριστάνουν τους managers παίζοντας manager στο playstation

 

Κι επιτίθεστε με ειρωνίες σε 'μένα που...ΑΠΛΩΣ εξέφρασα μία προσωπική επιλογή!

 

Γιατί;

 

Πολύ απλα διότι, καθώς δεν είστε παραγωγικοί και δημιουργικοί μουσικά και καλλιτεχνικά, θέλετε να αισθάνεστε σπουδαίοι.

 

Έτσι, γίνεστε ελιτιστές και μάλιστα ΧΩΡΙΣ προσόντα που να δικαιολογούν ελιτισμό!

 

Έν προκειμένω, ελιτιστές με τη παρτιτούρα.

 

Αλλού, ελιτιστές με τα ξύλα.

 

Πάντα σε κάτι.

 

Τα μέλη του νόιζ: πλούσιοι αργόσχολοι που αγοράζουν όργανα μόνο για συλλογή κι όχι για δημιουργία μουσικής, που αγοράζουν όργανα μόνο για να τά μεταποιήσουν και να τά μεταπωλήσουν (άρα απλοί μεταποιητές κι έμποροι και όχι μουσικοί: άλλωστε το να μεταπωλούν όργανα είναι το μόνο που μπορούν να κάνουν με αυτά) και που χασομεράνε στο διαδικτυακό καφενείο τους λέγοντας κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια αστεία (για telecasters ή με το "ασσούμε"), χωρίς ποτέ να είναι παραγωγικοί ή δημιουργικοί μουσικά και καλλιτεχνικά.
 

 

 

Να το κοιτάξεις αυτό πάντως!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, noe13 είπε

@BassicallyGuitaristθα χαιρόμουν να μας δείξεις τη δουλειά σου στο αντίστοιχο θρεντ! 

ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ θα μπορούσα να τό κάνω, ώστε να δείξω ότι δεν είμαι κανένα "διαδικτυακό θρασύμι που γυρεύει τσακωμούς", αλλά κάποιος που πραγματικά αγαπά τη μουσική κι ίσως να έχει να πεί και κάτι μέσα από αυτή.

 

Όμως, όχι

 

Κατ' αρχάς, αυτά που έχω γράψει περιμένουν ένα μέλος της μπάντας ακόμη, ηχογράφηση και κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων.

 

Δεν θα τά πετάξω έτσι απλά δημόσια κινδυνεύοντας να μού τά κλέψουν!

 

Αυτό μάς έλειπε!

 

Έπειτα, αυτή τη στιγμή το noiz δεν έχει και τα εγκαρδιότερα συναισθήματα για το πρόσωπό μου, οπότε, ό,τι και να ανεβάσω θα υποτιμηθεί και θα κατηγορηθεί

 

Προτιμώ να πιστεύετε ότι δεν έχω γράψει τίποτα, παρά για ένα πείσμα να κινδυνεύσω να τά χάσω.

17 ώρες πριν, Ali Barout είπε

.

Φίλε guitarist, έχω την εντύπωση ότι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη εμμονή με την παρτιτούρα είναι αυτοί που δεν ξέρουν να διαβάζουν.

(...)

Τη στιγμή όμως που αυτός που δε διαβάζει έρχεται και μου λέει "τι θες μωρέ και διαβάζεις, μαλακίες είναι όλα", για μένα δε συμβαίνει τίποτα, πραγματικά δεν μου καίγεται καρφί. Απλά καταλαβαίνω ότι αυτός που το λέει είναι μουσικά ανώριμος, κι ότι τον τσούζει που δεν ξέρει να διαβάζει. Εμένα με νοιάζει; Καθόλου. Ξέρω να διαβάσω; Ξέρω. Ξέρω γιατί διαβάζω; ξέρω. Με ενδιαφέρει αν διαβάζεις εσύ; όχι. Εσένα, γιατί σε ενδιαφέρει που δεν ξέρεις να διαβάζεις τόσο πολύ ώστε να θες να καταστήσεις την παρτιτούρα κρεμαστάρι;

(...)

Αν θέλετε να μάθετε να διαβάζετε, καθίστε να μάθετε να διαβάζετε. Αν δε θέλετε, μην κάθεστε. Αλλά παρακαλώ μην επιτίθεστε σε θεωρία μουσικής που βρίσκει εφαρμογή σε πληθώρα μουσικών ειδών, αιώνες τώρα. 


Είναι προφανές ότι δεν διαβάσατε το νήμα στο οποίο σχολιάζετε...

 

Δεν επιτέθηκα ποτέ στην παρτιτούρα: στα πρώτα μου σχόλια εδώ, απλώς έγραψα τη προσωπική μου γνώμη ΧΩΡΙΣ να τήν ακυρώνω, και ΑΠΛΩΣ δηλώνοντας με μετριοπάθεια ότι για μιά σειρά από λόγους που ανέφερα,  ΑΠΛΑ τή θεωρώ πιό εξυπηρετική.

 

Και έγραψα αυτή τη γνώμη για να μπώ σε μιά κουβέντα, για να μπω κι εγώ στη παρέα σας που τόσο λαχταρούσα.

 

Εκεί ακριβώς ήταν που είχα τη τύχη κάθε νέου στο noiz.

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Και έγραψα αυτή τη γνώμη για να μπώ σε μιά κουβέντα, για να μπω κι εγώ στη παρέα σας που τόσο λαχταρούσα.

 

Καλωσόρισες λοιπόν, αλλά ρε συ, κοίτα λίγο. Μπαίνεις σε έναν σκακιστικό όμιλο πρώτη φορά. Δεν ξέρεις κανέναν. Δεν σε έχουν δει. Δεν έχεις συστηθεί. Και ξεκινάς με δήλωση: "Ρε τάβλι ρε μούτρα."?

 

Αν σε ήξεραν, θα ήταν πολύ ωραία αττάκα για γέλιο να αρχίσει η μέρα. Όταν δεν σε ξέρουν, ειναι ένα κι ένα για να βρεθεις σε μπελάδες.

 

Στο θρεντ το παλιό που λες, η αντίσταση που συνάντησες δεν ήταν για την ταμπλατούρα, καθόλου. Ήταν επειδή έχεις λάθος εικονα για την παρτιτούρα, κι οι μεταφορές που έκανες από ταμπλατούρα ΣΕ παρτιτούρα ήταν απλά λάθος. (με τις 12 οκτάβες, τα κλειδιά γενικά, την πρόταση ότι μπορεί η ταμπλατούρα να χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη θέση της παρτιτούρας κτπ.)

 

Ενδιαφέρον έχουν όλα αυτά τα θέματα επιστημονικής φαντασίας - γιατί να γράφουμε έτσι, γιατί να είναι κουρδισμένα τα όργανα έτσι, γιατί να έχουν τον αριθμό χορδών που έχουνε, γιατί να έχουν την κατασκευή που έχουνε.

 

Όμως, επειδή ακριβώς είναι πράγματα που έχουν λυθεί πριν από πολλάααα χρόνια (στην οργανοποιία π.χ., τα πιο τρελά πειράματα έχουν γίνει ήδη, και έχουμε καταλήξει σε πολύ χρηστικές μορφές των οργάνων, ή στη σημειογραφία (έχει βγάλει κι ενα καινουργιο βίντεο ενδιαφέρον ο tantacrul στο youtube με την εξέλιξή της, το προτείνω)) πάλι έχουμε κατασταλάξει σε λύσεις. Περάσαμε την εποχή του "για σπρώχτο απο το γκρεμό αυτό, πετάει;" στην εποχή που ακολουθώντας το δόγμα εξευγενίζουμε τον αρχικό σχεδιασμό και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε αποτέλεσμα.

 

Ενδιαφέροντα όπως είπα προς συζήτηση τα θέματα, όμως το μόνο που θα καταφέρνουμε μέσω της συζήτησης είναι το να επιβεβαιώνουμε γιατί τα πράγματα λειτουργούν όπως λειτουργούν. Δεν μπορούμε τώρα πια να πείσουμε ότι μια πεντάχορδη κιθάρα κουρδισμένη σε πέμπτες είναι "ανώτερη" από την παραδοσιακή αυτή που γνωρίζουμε. Υπάρχει ολόκληρο σύμπαν μαρτυριών, επιτυχιών, υπερ του γνωστού οργάνου. Πρέπει κάτι να είναι αισθητά καλύτερο σε όλα για να αντικαταστήσει το παλιό πλέον.

 

Και πάλι καλωσόρισες.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Εκτός από το κλειδί του φα και του σολ υπάρχει και το κλειδί του ντο ενδιάμεσα. Ο λόγος που τα κλειδιά αυτά εξελίχτηκαν έτσι είναι το να υπάρχει συνέχεια από το ένα στο άλλο, ώστε να μπορεί να γράψει κανείς για όργανα με οποιαδήποτε έκταση, πράγμα που συχνά χρειάζεται να περνάς από το ένα στο άλλο. Είναι ουσιαστικά ένα μεγάλο πεντάγραμμο δηλαδή, και δεν θα δούλευε αν έπρεπε ενδιάμεσα να αλλάζουν οι νότες (πράγμα που θα γινόταν αν το ντο ήταν στην ίδια θέση σε κάθε πεντάγραμμο).

 

Πήρε κυριολεκτικά αιώνες ψαξίματος μέχρι να καταλήξουν εκεί. Ένα μικρό άρθρο στην Wikipedia για το θέμα:

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clef

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Και έγραψα αυτή τη γνώμη για να μπώ σε μιά κουβέντα, για να μπω κι εγώ στη παρέα σας που τόσο λαχταρούσα.

Μάθε να εκφράζεσαι καλύτερα και να προσέχεις τι λές γιατί ο τρόπος που γράφεις είναι εριστικός και ενοχλεί (αναφέρομαι επισης για την άλλη σου ανάρτηση για τους "πεθαμένους 50 ρηδες" κλπ

 

Οχι άλλο κάρβουνο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Έπειτα, αυτή τη στιγμή το noiz δεν έχει και τα εγκαρδιότερα συναισθήματα για το πρόσωπό μου, οπότε, ό,τι και να ανεβάσω θα υποτιμηθεί και θα κατηγορηθεί


Προσωπικά, χαίρομαι πολύ για τη σημερινή παρουσία σου. Νόμιζα ότι οι mods σε είχαν κλειδώσει σε ένα σκοτεινό κελί και είχαν πετάξει τα κλειδιά στον πάτο της θάλασσας ?

 

Εισαι καλοδεχούμενος στην κοινότητα του Νοιζ και προσωπικά θα χαρώ να ακούσω ακόμα και ενα πρόχειρο κλιπ μουσικής, από αυτά που δεν πάνε για κατοχύρωση δικαιωμάτων.  Η μουσική είναι και τρόπος επικοινωνίας και η εξωστρέφεια είναι σημαντική εάν θελουμε να κάνουμε φίλους. Η αδιάλλακτη στάση και η καχυποψία φέρνουν αντίθετο αποτέλεσμα. 
 

Εδω μέσα έχουμε όλοι ένα κοινό και μόνο. Αγαπάμε τη μουσική, ο καθένας με τον τρόπο του και ανάλογα με τις δυνατότητες του. Θετική σκέψη χρειάζεται μόνο.

  • Like 2
  • Χαχα 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου