dimsonic Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Η δική μας δυσκολία δεν σημαίνει ότι το σύστημα είναι λάθος. Εμείς είμαστε λάθος μέχρι να προσαρμοστούμε με εκπαίδευση. 1 2 με σήμα το μπιφτέκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
odis13 Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 (επεξεργασμένο) Aν θες να δεις ενα αλλο παραδειγμα του πως τα 2 κλειδια λειτουργουν ως συνεχες, κοιτα αυτο το παραδειγμα που σου παραθετω παρακατω. Ειναι η αρχη της σολιστικης παρτιτουρας για το Double Bass Concerto No. 2 του Bottessini, ειναι δηλαδη γραμμενη για να παιχτει απο κοντραμπασσο. Το κοντραμπασσο τυπικα γραφεται στο κλειδι του Φα (Bass clef) μιας και η φυσικη του εκταση ειναι στις μπασες νοτες και εκει καλειται να παιξει συνηθως. Επειδη ομως στο συγκεκριμενο εργο ο σολιστ καλειται να παιξει μερικες τρομερα ψηλες (για κοντραμπασο) νοτες, η παρτιτουρα αλλαζει κλειδι, συχνα και στη μεση του μετρου! Καθως η μουσικη φραση ανεβοκατεβαινει τις νοτες, για να αποφυγουμε μια κατασταση οπου θα γραφουμε ολοκληρα μετρα απο νοτες ολες εκτος πενταγραμμου (πχ στα μετρα 17-18), με πολλες βοηθητικες γραμμες, απλα αλλαζουμε κλειδι και ανεβαινουμε απο το bass clef στο treble cleff, ξανακατεβαινοντας στο bass clef οταν αυτο βολευει παλι (μεσα στη μεση του μετρου 19). Προσπαθησε να εσωτερικευσεις δηλαδη το παρακατω: τα 2 κλειδια ειναι ενα συνεχες. Αν ξεκινησεις απο τις χαμηλοτερες νοτες στο κλειδι του Φα και αρχισεις να ανεβαινεις, τοτε θα "μπεις" σε καποιο σημειο στο κλειδι του Σολ, και τουμπαλιν. Επεξεργασμένο 28 Μαΐου 2021 από odis13 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 (επεξεργασμένο) Το μόνο που θεωρώ ότι θα είχε νόημα όσον αφορά στα κλειδιά, θα ήταν να υπήρχε το κλειδί μόνο ενός φθόγγου. Δεν έχει σημασία αν θα ήταν ΛΑ ή ΦΑ ή ΝΤΟ, ΚΛΠ. Αλλά να υπήρχε διαφορετικό σύμβολο κλειδιού ανάλογα με την οκτάβα. Σαν παράδειγμα να πω ότι θα μπορούσε να υπάρχει πχ μόνο κλειδί του ΝΤΟ, το οποίο να δείχνει μόνο το ΝΤΟ και να είναι πάντα στην ίδια θέση. Όμως να έχει διαφορετικό σύμβολο για την 1η οκτάβα, διαφορετικό για την 2η κλπ. Αλλά τους βόλεψε το υπάρχον σύστημα κάποτε (και φυσικό ήταν, γιατί μπορούσαν να κατανείμουν ανισομερώς το πεντάγραμμο), και έμεινε. Επεξεργασμένο 28 Μαΐου 2021 από fusiongtr Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Alex Raptakis Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε Σαν παράδειγμα να πω ότι θα μπορούσε να υπάρχει πχ μόνο κλειδί του ΝΤΟ, το οποίο να δείχνει μόνο το ΝΤΟ και να είναι πάντα στην ίδια θέση. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπάρχει κοινή νότα σε όλα τα "πεντάγραμμα" αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό. Επίσης το σύμβολο το ξεκαθαρίζεις από μακριά, χωρίς να χρειάζεται να μετράς τις γραμμές.https://www.dolmetsch.com/musictheory14.htm Φυσικά σε ένα 100% νεοδημιούργητο σύστημα, σίγουρα θα μπορούσαν να είναι πιο απλά τα πράγματα. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ali Barout Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Για να το πούμε και με άλλα λόγια, μήπως κάνει κλικ και αλλιώς. Όταν λέμε ότι ένα κλειδί (ΣΟΛ/ΦΑ/ΝΤΟ) δίνει το όνομα στη νότα της γραμμής... δεν δίνει μόνο το όνομα, δίνει και το ύψος. Δε λέει δηλαδή το κλειδί του Σολ στη δεύτερη γραμμή παίξε εκεί ένα σολ όποιο να ναι όταν το δεις, σου λέει παίξε ΣΟΛ κάτω από το Α=440, 442, 4xx τέλος πάντων. Σου λέει και ποιο ΣΟΛ να παίξεις. Όπως και το κλειδί ΦΑ σου λέει ποιο ΦΑ είναι αυτό. Υπάρχουν και κλειδιά στα οποία βάζουν οκτάβες από πάνω και απο κάτω, ή 15άβες αν μιλάμε για δύο οκτάβες, αλλά αυτά είναι δύσχρηστα. Επίσης υπάρχουν και άλλες εξαιρέσεις. Μιας και ασχολείσαι με τα φλάουτα, ξέρεις ότι το πίκολο γράφεται μία οκτάβα πιο κάτω από εκεί που ακούγεται. Αλλά δεν κάνει κάποιος κάτι γι' αυτό. Το γράφεις στο κλειδί του σολ, κι ο φλαουτίστας παίζει με τους δαχτυλισιμούς που ξέρει. Και ακούγεται εκεί που ακούγεται. Αλλά εδώ δε συζητάμε αυτό. Συζητάμε για πράγματα γραμμένα εκεί που ακούγονται. 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 (επεξεργασμένο) 7 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να υπάρχει κοινή νότα σε όλα τα "πεντάγραμμα" αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό. Αυτό είπα. Ίσως να μπορούσαν δηλαδή τα πεντάγραμμα να διαφέρουν μόνο ως προς τις οκτάβες. Αλλά με αυτό δεν μπορεί να κατανεμηθεί ανισομερώς η έκταση των φθόγγων στο πεντάγραμμο (κάτι που είναι συνήθως επιθυμητό, για να μην χρησιμοποιούνται πολλές έξτρα γραμμές εκτός πενταγράμμου). Επεξεργασμένο 28 Μαΐου 2021 από fusiongtr 1 Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
odis13 Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 3 λεπτά πριν, Ali Barout είπε Επίσης υπάρχουν και άλλες εξαιρέσεις. Μιας και ασχολείσαι με τα φλάουτα, ξέρεις ότι το πίκολο γράφεται μία οκτάβα πιο κάτω από εκεί που ακούγεται. Αλλά δεν κάνει κάποιος κάτι γι' αυτό. Το γράφεις στο κλειδί του σολ, κι ο φλαουτίστας παίζει με τους δαχτυλισιμούς που ξέρει. Και ακούγεται εκεί που ακούγεται. Το ιδιο και με την κιθαρα και το (κοντρα)μπασο - πολυς κοσμος το αγνοει αλλα ειναι τεχνικα transposing οργανα, καθως ακουγονται και τα 2 μια οκταβα κατω απ'οτι γραφονται. 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
qesh Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Κι εγω που νομιζα οτι το Πολυτεχνειο ηταν δυσκολο....... 1 Thank God for the rain.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator BillTrantos Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Moderator Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Ξεκίνησα πρόσφατα να προσπαθώ να μάθω να διαβάζω παρτιτούρες. Έχω βρίσει κάθε φορά που κοιτάω bass clef. Τι να κάνουμε όμως τώρα που το C2 δεν είναι ίδιο με το C4 και κάπως αυτό πρέπει να αποτυπώνεται στο χαρτί; Καλή η αμφισβήτηση, ακόμα και σε πραγματική αυθεντία, αλλά εδώ μιλάμε για ΤΟ σύστημα ανάγνωσης, το οποίο τελειοποιήθηκε μέσα από δουλειά αιώνων. Είναι σαν να συζητάμε γιατί χρησιμοποιούμε κεφαλαία και μικρά γράμματα. 3 More is more. Yngwie Malmsteen Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Spyros Delta Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 Share Δημοσιευμένο 28 Μαΐου 2021 (επεξεργασμένο) Είναι σαν 11γραμμο Δυο πεντάγραμμα με μια κοινή γραμμή ενδιάμεσα. Επεξεργασμένο 28 Μαΐου 2021 από Spyros Delta 3 Spyros Delta - YouTube - https://www.facebook.com/spyros.delta Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις