Προς το περιεχόμενο

Μίξη σε Midi ή σε Audio?+Gain staging


Προτεινόμενες αναρτήσεις

το ableton είναι κυρίως για live χρήση.

Το έχεις υπόψη σου υποθέτω.

Γιατί ξεκίνησες μ αυτό?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, takis είπε

Μετα ανεφεραν το equaliser,compression κτλ αλλα εκει που μπερδευτηκα ηταν στον τροπο προσεγγισης καποιων που ελεγαν οτι για να μη χασεις headroom λογω της μειωσης του gain στην αρχη, πρεπει μετα στο τελος της αλυσιδας να βαζεις αλλο ενα gain plugin.


και μου γεννηθηκαν οι εξης αποριες:

  1. Χρειάζεται Ενα vu meter  πριν το EQ και ένα vu meter μετα?(αφου θεωρητικα ενα eq μπορει να κανει το σημα να πικαρει παλι..αρα πρεπει να το ξαναμαζεψουμε)
  2. Χρειαζεται δευτερο EQ μετα τον compressor?(αυτο φανταζομαι αναλογα την περιπτωση αφου ασε πολλες περιπτωσεις λενε οτι ουτε καν το compression μπορει να μη χρειαστει αν ακουγεται καλα το συγκεκριμενο Track.)
  3. Χρειάζεται δευτερο gain Plugin Οπως ρωτησα παραπανω τελικα;
  4. Χρειάζεται δευτερο vu meter  στο τελος της αλυσιδας για να σιγουρέψουμε οτι δεν περνάει το 0?
  5. Limiter θα χρειαστει στο τελος της αλυσιδας μονο για  καποια συγκεκριμενα Tracks στα οποια υπαρχουν οργανα που ισως βγαζουν καποια υπερβολικη συχνοτητα ; 


Αν μάθεις το τι ακριβώς κάνει το κάθε εργαλίο - plugin, θα καταλάβεις ακριβώς και πότε/πού πρέπει να το χρησιμοποιήσεις. Νομίζω προς το παρόν έχεις μπερδευτεί με το να βλέπεις βίντεο απανωτά, και έχεις χάσει το νόημα με ορολογίες και περιττά πράγματα. Αν ξέρεις τι είναι το compression, δε χρειάζεται να σου πει κάποιος αν πρέπει να το χρησιμοποιήσεις ή όχι. Μαθαίνεις τι κάνει, πώς να το χρησιμοποιήσεις, και μετά είναι στο χέρι σου να το κάνεις ότι θες, όπως θες.

Δέν υπάρχουν κανόνες, δεν υπάρχουν "πρέπει". Ένα sample μπορεί να είναι τέλειο και να μη χρειάζεται ούτε να κουνίσεις το μικρό σου δαχτυλάκι. Σπάνιο, αλλά μπορεί να τύχει. Δε χρειάζεται κανένα VU meter, ούτε πριν, ούτε μετά. Ουτε gain plugins χρειάζονται - δώσε σημασία στη λέξη, κυριολεκτικά μιλάω. Δεν χρειάζονται. Τα χρησιμοποιούμε μόνο όταν πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε, ανάλογα την περίπτωση, όχι γιατί το είπε ένα tutorial.

Υπάρχει ένας μικρός κανόνας, μόνο και μόνο για να σου κάνει πιο εύκολη τη ζωή στο mixing. Αυτός είναι το λεγόμενο "headroom" - να αφήνουμε χώρο στις εντάσεις - και κυρίως στον μείκτη και στα faders, έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε αλλαγές στις εντάσεις χωρίς να χρειαζόμαστε περαιτέρω επεξεργασία με plugins.
  

Στο Ableton αυτός είναι ο μείκτης σου, εδώ βλέπουμε το track 1, ρυθμισμένο στην ένταση 0. (a)
image.png.46b66259025af18331cc88f82eb212c8.pngimage.png.bb87ff163b8f4fe1b4c379b883bd8e50.png(d)

Περίπτωση 1η - Έστω ότι βάζεις ένα όργανο και παίζει πολύ δυνατά σχετικά με το υπόλοιπο mix. Τι κάνεις?
> Κατεβάζεις το fader από το 0, κάπου ώστε να κάθεται καλά και ισορροπημένα. Εύκολο.

Περίπτωση 2η - Έστω ότι το όργανο είναι πολύ χαμηλά όταν το φορτώνεις. Τι κάνεις?
> Επιλογή 1: Ανεβάζεις το fader πάνω από το 0. Εδώ δημιουργείται το πρόβλημα. Αν θες να το ανεβάσεις παραπάνω, μπορείς μέχρι τα +6db (b). Αυτό κάνει το mix πολύ περιορισμένο για πάρα πολλούς λόγους. Σκέψου ότι δεν έχει γίνει ακόμα καμία επεξεργασία - απλά έβαλες το όργανο. Πχ, αν πας να κάνεις compression, το επίπεδο θα πέσει και μετά τέλος, το fader στον μείκτη είναι άχρηστο.

> Επιλογή 2: Βάζεις ένα gain plugin και το φέρνεις στα μέτρα του χωρίς να αγγίξεις το fader. Έτσι αφού κάνεις επεξεργασία, μπορείς να κάνεις μικροαλλαγές μέσω του fader.

 

Κάτι που κάνουν πολλοί, είναι να κατεβάζουν όλα τα faders από την αρχή του mix έτσι ώστε να μπορείς να παίζεις με τις εντάσεις χωρίς gain plugins (c). Άλλοι προτιμούν το -6, άλλοι το -8, άλλοι το -12. Στο τέλος του mix δεν πρέπει τίποτα να είναι κοντά στο 0 (d) (όχι στον fader, αλλά στην πραγματική ένταση, αυτή που βλέπεις με πράσινα να ανεβοκατεβαίνει όταν κάτι παίζει). Αυτό γίνεται στο mastering. Γι αυτό λοιπόν πρέπει να ξεκινάμε με χαμηλές εντάσεις.

Το αν θα κάνεις πρώτα EQ και μετά Compress είναι μεγάλη συζήτηση. Εξαρτάται από ένα σωρό πράματα + καθαρά προσωπική άποψη.

Τέλος, κλείνω με το εξής: Κάθε plugin που βάζεις έχει 3 σκοπούς. Είτε για να διορθώσεις κάτι, είτε για να αλλάξεις τον ήχο (sound design), είτε για να σε βοηθήσει να δεις κάτι (βλέπε LUFS meters).

 

  

1 λεπτό πριν, dimsonic είπε

το ableton είναι κυρίως για live χρήση.

Το έχεις υπόψη σου υποθέτω.

Γιατί ξεκίνησες μ αυτό?


Δεν είναι μόνο για live. Έχει 2 modes, το live performance/loop mode και το production/daw mode. Aλλάζει με ένα κουμπί. Οι περισσότεροι παραγωγοί ηλεκτρονικής μουσικής χρησιμοποιούν Ableton άντε και FL Studio, αν και έχει πέσει πολύ.

Επεξεργασμένο από Alex Raptakis
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, dimsonic είπε

το ableton είναι κυρίως για live χρήση.

Το έχεις υπόψη σου υποθέτω.

Γιατί ξεκίνησες μ αυτό?

θα το κανουμε σαν dj φαση μαλλον στο session view και θα ελεγχουμε τη δομη του κομματιου εμεις..

και θελουμε και καποια φιλτρα στο χερι κτλ.

γενικα ειδα οτι υπαρχει και πολυ πληροφορια στο youtube σε οτι ερωτηματα ειχα και ετσι προχωρησα με αυτο.

αλλα πιο πολυ επειδη ειδα οτι ειναι το ιδανικοτερο για live χρηση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

 


Δεν είναι μόνο για live. Έχει 2 modes, το live performance/loop mode και το production/daw mode. Aλλάζει με ένα κουμπί. Οι περισσότεροι παραγωγοί ηλεκτρονικής μουσικής χρησιμοποιούν Ableton άντε και FL Studio, αν και έχει πέσει πολύ.

 

το ξέρω. Απλά αν δεν έχεις Live δεν το σκέφτεσαι. Αρα έχω καλυφθεί

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλεξ και dimsonic χιλια ευχαριστω και τους δυο σημερα ξεκαθαρισαν πολλα..

βασικα επρεπε απο πριν ψαχνω στα τυφλα, να εχω ρωτησει εδω..  απαραδεκτος σαν ..παλιος στο Νοιζ χαχα

10 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Περίπτωση 1η - Έστω ότι βάζεις ένα όργανο και παίζει πολύ δυνατά σχετικά με το υπόλοιπο mix. Τι κάνεις?
> Κατεβάζεις το fader από το 0, κάπου ώστε να κάθεται καλά και ισορροπημένα. Εύκολο.

παντως σε οτι ειδα για την περιπτωση 1 που λες, 10 στους 10 προτεινουν το fader στο 0 και κατεβαζεις με gain plugin την ενταση και οχι με το fader..απλα το αναφερω

 

και συγκεκριμενα στο ableton το κατεβαζεις με το utility

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σου γράφω εδώ δύο κανάλια που εγώ έμαθα πολλά παρακολουθώντας τα:
1) https://www.youtube.com/c/Producelikeapro

Μixing engineer με μεγάλο βιογραφικό (Aerosmith, Ramones, Korn και πολλά άλλα). Είναι ιδιαίτερα αναλυτικός με πολύ θετική αύρα.
 

2) https://www.youtube.com/c/inthemix

Ένας ωραίος τύπος που αναλύει τις λεπτομέριες για κάθε τι που χρειάζεσαι, και απευθύνεται κυρίως σε πολύ αρχάριους που ξεκινούν μουσική παραγωγή και τα κάνουν όλα μόνοι τους. Δουλεύει σε FL Studio αλλά σου μαθαίνει το πώς λειτουργεί το κάθε τι, που σημαίνει ότι μπορείς να το πάρεις και να το κάνεις ότι θες.
Πχ ένα δικό του βίντεο για το compression

 

Γενικά καλό είναι να βλεπεις το ίδιο concept από διαφορετικούς ανθρώπους. Η εμπειρία μου μου λέει ότι θα πάρεις κάτι διαφορετικό απ'τον καθένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...
Στις 22/5/2021 στις 8:57 ΜΜ, takis είπε

παντως σε οτι ειδα για την περιπτωση 1 που λες, 10 στους 10 προτεινουν το fader στο 0 και κατεβαζεις με gain plugin την ενταση και οχι με το fader..απλα το αναφερω

Έχει μια λογικη αυτό, καθώς, στο signal path, τo Gain (ή preamp, αν δούμε την αναλογία σε μια κονσόλα), βρίσκεται πριν τα inserts, πριν το EQ, πριν τα sends και πριν το fader.
 

Άρα, αν έχεις "hot" σήμα στην αρχη του signal flow, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα υπεροδηγήσεις την είσοδο (και την έξοδο) των επόμενων τμημάτων (i.e. inserts, sends), με την παραμόρφωση να αυξάνεται όσο βάζεις plugins, τα οποία έχουν κάποιου είδους gain stage (e.g. filters + dynamics).

Σε αυτην την περίπτωση, η λύση είναι να δημιουργήσεις ικανό χώρο (headroom) από την αρχή του signal flow χαμηλώνοντας το gain και προσέχοντας στη συνέχεια να μην υπεροδηγείς καμία είσοδο (ή έξοδο) σε κανένα plugin, μέχρι να φτάσει το σήμα στο fader. Από μια τελειως purist σκοπιά, η μίξη γίνεται από τα gains, με τα faders να κάνουν fine tune γύρω από τη θέση 0. (θα μου πεις, τότε γιατι το fader έχει περισσότερο χώρο προς τα κάτω σε σχέση με το πάνω και δεν εχεί 1-2 dB πάνω και άλλα τόσα κάτω? Αυτό είναι, όμως, μια άλλη κουβέντα :P )

To ότι προτείνουν να βάλεις VU meter πριν και μετά, νομίζω ότι συναρτάται με την τοπολογία του Ableton. Θα μπορούσες να έχεις και ένα VU απ' όπου θα επέλεγες να βλέπεις στάθμες pre ή post.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου