Προς το περιεχόμενο

Ποιός γράφει τη μουσική ενός κομματιού;


Προτεινόμενες αναρτήσεις


Αυτό τό είχα πάντα απορία! Ίσως η μουσική παρέα εδώ μπορεί να βοηθήσει.

 

Διαβάζουμε στην "ταυτότητα" ενός κομματιού:

Τίτλος: "Έτσι"
Στίχοι: "Αυτός"
Μουσική: "Άλλος"

 

Ποιό πρόσωπο είναι ο... "Άλλος"; (Εκτός από... "ευεργέτης μου μεγάλος"! ?)

 

Είναι αυτός που έγραψε τη μουσική των στίχων (τη μελωδία, το πώς θα τραγουδιέται το κείμενο των στίχων δηλαδή);

 

...κι οι οργανοπαίκτες της μπάντας γράφουν πάνω σ' αυτή τη μελωδία το δικό τους μέρος;...

 

Ή μήπως είναι αυτός που έγραψε το κυρίαρχο ριφφάκι/μελωδία του κομματιού;

 

(Για χάρη της υπόθεσής μας, υποθέτουμε πως άλλο άτομο έγραψε τη μία μελωδία κι άλλο την άλλη)

 

Ένα τρανταχτό παράδειγμα: στο "Final Countdown" των Europe φερ' ειπείν, ποιός έγραψε τη μουσική;

Αυτός που έγραψε το ιστορικό ριφφάκι "τιρινίνι";! (Music fact: το ριφφάκι τό έγραψε ο Joey Tempest, παίζοντας κάποτε με τα keyboards του Mic Michaeli - music facts overload right there! ??)

 

Ή μήπως αυτός που έγραψε το πώς θα τραγουδιέται το κείμενο των στίχων; ("?We 're leavin' together, but still it's farewell...?")

 

Χωρίς τη μελωδία των στίχων δεν υπάρχει τραγούδι.

 

Όμως, αυτό που έμεινε ιστορικό είναι το κυρίαρχο ριφφάκι. Αυτό είναι που στ' αλήθεια ξεχωρίζει το κομμάτι.

 

Οπότε, ποιός απ' τους δύο σημειώνουμε πως έγραψε τη μουσική;

 

...Ή μήπως ο "Άλλος" είναι αυτός που γράφει έκ των προτέρων όλα τα όργανα για όλους;... ?

 

(Στη μπάντα μου εγώ κι ο έτερος κιθαρίστας γράφαμε επίσης το μπάσσο και τα πλήκτρα!...)

Επεξεργασμένο από BassicallyGuitarist
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλα τα ενδεχόμενα που αναφέρεις παίζουν. 

 

Το σύνηθες πάντως, στα πλαίσια μιας μπάντας, είναι κάποιος να γράφει τον κορμό της σύνθεσης (δηλαδή βασική αρμονία και μελωδία φωνής ή lead οργάνου αν πρόκειται για instrumental) και η υπόλοιπη μπάντα να συνεισφέρουν στα parts τους.

 

Επίσης πολύ συχνό, η σύνθεση να δημιουργείται την ώρα της πρόβας. Δηλαδή π.χ. ξεκινούν να παίζουν τα πλήκτρα μια αρμονία, μπαίνει το μπάσο με ένα line, εμπνέεται ο τραγουδιστής και τραγουδάει μια μελωδία κ.ο.κ.

 

Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις συνθετών/τραγουδοποιών που έχουν σαφή άποψη για το πώς θέλουν την ενορχήστρωση συγκεκριμένων ή και όλων των οργάνων οπότε φέρνουν στους υπόλοιπους μουσικούς είτε ηχογραφημένα τα parts είτε σε παρτιτούρες.

 

Τώρα ανάλογα με τη συνεισφορά του καθένα στην τελική εκτέλεση, αναφέρεται ή όχι το όνομά του στα credits της σύνθεσης. Αυτό φυσικά δεν είναι απόλυτο. Αν π.χ. ο ένας από τη μπάντα είναι η μεγάλη φίρμα, μπορεί να έχει όλα τα credits των συνθέσεων πάνω του κι ας έχουν κάνει την περισσότερη δουλειά άλλοι. 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως τά είπες όλα, @Jazzjoker. Τό έθεσες πολύ ολοκληρωμένα.

 

31 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

και η υπόλοιπη μπάντα να συνεισφέρουν στα parts τους.

Σημειώνεται όμως κάθε όνομα στη σύνθεση της μουσικής, όσο λίγο κι άν έχει προσφέρει;

31 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

 

Επίσης πολύ συχνό, η σύνθεση να δημιουργείται την ώρα της πρόβας. Δηλαδή π.χ. ξεκινούν να παίζουν τα πλήκτρα μια αρμονία, μπαίνει το μπάσο με ένα line, εμπνέεται ο τραγουδιστής και τραγουδάει μια μελωδία κ.ο.κ.

Εννοείται!

 

Κι εμείς γράφουμε κομμάτια σε τζαμάρισμα.

 

Απλώς η υπόθεση του νήματος ήταν για πιό... "οργανωμένες" καταστάσεις.

31 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

 

Τώρα ανάλογα με τη συνεισφορά του καθένα στην τελική εκτέλεση, αναφέρεται ή όχι το όνομά του στα credits της σύνθεσης.

 

Απάντησες στην απορία μου στην αρχή της απάντησής μου.

 

(Αμα λέω πως ήταν πλήρες και ολοκληρωμένο το σχόλιό σου...! ?)

 

31 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

Αυτό φυσικά δεν είναι απόλυτο. Αν π.χ. ο ένας από τη μπάντα είναι η μεγάλη φίρμα, μπορεί να έχει όλα τα credits των συνθέσεων πάνω του κι ας έχουν κάνει την περισσότερη δουλειά άλλοι. 

 

Ατιμούλης!...

 

25 λεπτά πριν, Superfunk είπε

No VOCAL melody=No Song. 

Σύμφωνοι, και τό αναφέρω στο εναρκτήριο ποστ ώς προβληματισμό.

 

Όμως στο τραγούδι που παρέθεσα, άν δεν υπήρχε το κυρίαρχο και καθοριστικό ριφφάκι "τιρινίνι", θα ήταν απλώς ένα καλό τραγούδι.

 

Με τη μελωδία αυτή... έμεινε ιστορικό.

 

Εκτός άν τό εξετάζεις θεωρητικά, κι η απάντησή σου απαντάει στο "τί είναι κομμάτι και τί τραγούδι", εννοώντας πως "τραγούδι είναι όποιο κομμάτι έχει στίχους".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, BassicallyGuitarist είπε

Όμως στο τραγούδι που παρέθεσα, άν δεν υπήρχε το κυρίαρχο και καθοριστικό ριφφάκι "τιρινίνι", θα ήταν απλώς ένα καλό τραγούδι.

 

 

Εκει δηλωνεις ΠΟΣΟΣΤΑ επι του τραγουδιου.

Εγω σε αρκετά απο τα τραγούδια μου εχω δωσει ποσοστα απο τα δικαιωματα (της μουσικης) σε συνεργατες μου που εβαλαν "χαρακτηριστικά" ριφ σε αυτα.

Το ιδιο εχουν κανει και αλλοι δημιουργοι σε εμενα (μου εχουν δωσει καποια ποσοστα δηλ. επειδη εγραψα καποιο ριφ).

Για ολα υπαρχει προβλεψη νομοθετικα.

 

Μιλαμε για ριφ όχι για ακολουθια ακκορντων φυσικα. Αν οποιος εβαζε 5 ακκορντα στη σειρα επαιρνε δικαιωματα θα ημασταν ολοι "συνθετες".

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λίγο τα μπερδεύουμε.

Το εν λογω δεν ειναι ριφφ.

Ειναι μουσικο θεμα ή μουσικο μερος.

Ειναι ισαξιο του vocal. Και κτγμ ανωτερο.

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παραείναι μεγάλη για εισαγωγή. 

Χώρια που είναι πιό πολύπλοκο θέμα από το κανονικό verse. Παίζεται παράλληλα με το chorus και το ίδιο το chorus είναι αστείο μπροστά του

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
38 λεπτά πριν, dimsonic είπε

παραείναι μεγάλη για εισαγωγή. 

Κι όμως, αυτή είναι η εισαγωγή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

Λίγο τα μπερδεύουμε.

Το εν λογω δεν ειναι ριφφ.

Ειναι μουσικο θεμα ή μουσικο μερος.

Ειναι ισαξιο του vocal. Και κτγμ ανωτερο.

 

1 ώρα πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Είναι εισαγωγή.

 

53 λεπτά πριν, dimsonic είπε

παραείναι μεγάλη για εισαγωγή. 

 

Η εισαγωγή ενός τραγουδιού είναι απο μόνη της μουσικό μέρος ασχέτως της διάρκειας.

Πιστεύω αδιαμφισβήτητο.

Η συγκεκριμένη τιρινινι εισαγωγή όμως είναι ένα μουσικό θέμα, μεγάλης βαρύτητας μάλιστα μιας και δεν είναι πχ ένα απλό επαναλαμβανόμενο ρυθμικό σχήμα μικρής διάρκειας παρά μια πολύ συγκεκριμένη μελωδία με αρχή-μέση-τέλος (κοινώς ανάπτυξη).

 

Νομίζω ότι και οι δύο, combined, έχετε δίκιο σε όσα λέτε οπότε....ειρήνη υμιν :classic_tongue:

  • Like 1

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου