Προς το περιεχόμενο

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA


TsulfasGuitars

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA

 

Σκοπός ήταν να κατασκευαστεί ένα High End όργανο και πιστό αντίγραφο της Jackson Marty Friedman Kelly KE-1 USA (με Kahler γέφυρα όχι Floyd Rose), με σύγχρονες και μοντέρνες μεθόδους κατασκευής από επιλεγμένα ξύλα και από τα καλύτερα περιφερειακά και με Σκληρή θήκη.

 

Για όσους δεν γνωρίζουν την κιθάρα ο Friedman είχε δύο από αυτές η μία είχε 22 τάστα και rosewood ταστιέρα και η άλλη 24 τάστα και έβενος ταστιέρα. Η τελευταία ήταν η κύρια κιθάρα στα χρόνια των Megadeth 1990-2000, όπου με αυτή ηχογραφήθηκαν οι δίσκοι Rust In Pease, Countdown to Extinction, Youthanasia και τα βίντεο κλιπς αυτών, καθώς επίσης και τα προσωπικά του άλμπουμ του Friedman. Πραγματικά ένα σημαντικό κομμάτι της μέταλ ιστορίας. Για περισσότερες πληροφορίες της ιστορικής αυτής κιθάρας σας παραθέτω λεπτομέρειες στο τέλος αυτής της παρουσίασης.

 

2027201613_1MartyFriedman.jpg.835765dda498bcaf657bf4cdf0319e04.jpg

 

Πριν αναλυθούν τα στάδια κατασκευής της κιθάρας, παρακάτω παρουσιάζεται η κιθάρα ολοκληρωμένη:

 

2.jpg.5a9a9a83c6bf0965229b00e684d4cab6.jpg

-

 

3.jpg.aea42bd07c2018e33020f46a5707962c.jpg

 

Σχεδίαση

Πρώτο βήμα αφορά τον σχεδιασμό της κιθάρας σε υπολογιστή. Εδώ έχουν υπολογιστεί όλα όσο χρειαζόμαστε για την κατασκευή της, κλίμακα (scale), neck angle, truss rod κανάλι, ανθρακονήματα στο μπράτσο, τοποθέτηση γέφυρας σε σχέση με την neck angle, βάρος κτλ.

Να τονιστεί ότι η κιθάρα είναι neck through δηλ το μπράτσο είναι ένα ενιαίο κομμάτι από το headstock έως το πίσω μέρος της κιθάρας.

 

 

4.jpg.72c633bfcf0f097de7665c704329e264.jpg

 

 

Πατρόν (templates)

Αφού η κιθάρα σχεδιάστηκε στον υπολογιστή κόπηκαν τα templates με CNC.

 

5.jpg.df1192cd38a92726d95dcc4582d80124.jpg

 

Επιλογή των ξύλων

Η  πρωτότυπη ΚΕ-1 του Marty Friedman είναι κατασκευασμένη από ισόβενο Σφενδάμι (quarter saw maple) και Σκλήθρα (Alder). Επίσης μετέπειτα και κάποιες φτιάχτηκαν από λεύκα (Poplar).

 

Σώμα (body) : Ο λόγος που επιλέχτηκε για το σώμα Σκλήθρα (Alder επιστημονική ονομασία Alnus rubra) δεν είναι άλλος από το να κρατήσει το ΒΑΡΟΣ της κιθάρας χαμηλό μιας και λόγο της ιδιομορφίας του σώματος της, η επιλογή άλλου ξύλου θα την έκανε πολύ βαριά.   

Μπράτσο (neck through) : ισόβενο Σφενδάμι (quarter saw rock maple επιστημονική ονομασία Acer saccharum) + wenge + ανθρακόνημα (carbon fiber rods) + ταστιέρα από έβενο.

 

Προφίλ μπράτσου (neck through)

Η κιθάρα είναι κατασκευή τύπου neck through. Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε το κεντρικό ξύλο της κιθάρας, όπου από αυτό θα κοπούν τρία κομμάτια.

 

 

981785612_111pixels600.jpg.a7677a6a6489d26db6ba3af5133a164f.jpg

 

 

Ταίριασμα-Τοποθέτηση-Κόλλημα ξύλων

Το μπράτσο θα κατασκευαστεί από 5 ξύλα. 3 σφενδάμι (rock maple) + 2 wenge + 2 ανθρακονήματα. Αυτός ο συνδυασμός μαζί με τα ατσαλένια τάστα μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο μπράτσο που το χαρακτηρίζει η απόλυτη σταθερότητα στις κλιματικές αλλαγές και όχι μόνο, για αυτό και δίνουμε ΕΦΟΡΟΥ ΖΩΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗ για σκέβρωμα, στρέβλωση κτλ.

 

 

686468031_173pixel600.jpg.66c201e984f57c8227059d05732f4bda.jpg

 

 

Πλάνισμα

 

1711473839_192pixel600.jpg.9534e7188668ccde294c189161e3de67.jpg

 

 

Scarf Joint

Διαμόρφωση του headstock τύπου scarf joint. Πλάνισμα και κόλλημα.

 

1409686832_213pixel600.jpg.7ced31cae0b3dc9d0a732faf8f265b15.jpg

 

 

Μπράτσο/Μανίκι/Neck

Άνοιγμα καναλιών για μπουν τα ανθρακονήματα και το truss rod. Η κατασκευή με τέτοια ξύλα και σε συνδυασμό με το ανθρακόνημα προφέρουν την απόλυτη ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ στο μανίκι, πράγμα πολύ σημαντικό για ένα μπράτσο.

 

1088396582_241pixel300.jpg.de1799820e67c252df25fd264c88f1ef.jpg

 

Κατασκευή ταστιέρας

Η κατασκευή της ταστιέρας επιβάλλεται να γίνετε με μηχανήματα ακριβείας. Η συγκεκριμένη ταστιέρα έγινε με CNC.

ΤΙΡ η ακριβής κοπή των εγκοπών που θα τοποθετηθούν τα τάστα είναι το Α και το Ω για να ακουστεί η κιθάρα μας σωστά σε κάθε τάστο, οποιαδήποτε παρέκκλιση η κιθάρα θα ακούγεται εκτός τόνου (flat ή sharp) και το intonation δεν θα μπορεί να ρυθμιστεί σωστά.

 

242.jpg.c9057b8fa9539d3ab67767028bc9de71.jpg

 

 

Σώμα κιθάρας

Επόμενο βήμα, ένωση του σώματος με το κεντρικό τμήμα.

 

244.jpg.3da0ddeb6038f3676f79e807ff6025a0.jpg

 

 

Στη συνέχεια, χονδρικό και τελικό κόψιμο του σώματος.

 

407649449_272pixel300.jpg.9b9e4d2c64682cda352390d5e7fa9bcf.jpg

 

 

Headstock

Επόμενο βήμα, διαμόρφωση του Headstock.

 

 

273.jpg.e4fd6dc3115b04dcd70358b34ce50677.jpg

 

 

Cavities

Ανοίγουμε τις θέσεις για τον μαγνήτη και το ηλεκτρικό κύκλωμα.

 

679764896_293pixel300.jpg.8ff4b3f1933e51efd44ab868c8e7047e.jpg

 

 

 

Πίσω μέρος του Μπράτσου

Διαμόρφωση του πίσω μέρος του μάνικου. Εδώ φτιάχνουμε ότι μπράτσο επιθυμεί ο καθένας, λεπτό, χοντρό, κτλ

 

 

922679533_300pixel300.jpg.0a50a254e55a88b90b6d2b6556cab26c.jpg

 

 

Inlays

Αληθινά όστρακα υψηλής ποιότητας Mother of Pearl Inlays premium quality.

TIP = καλύπτουμε με χαρτοταινία τα αυλάκια των τάστων για να μην εισχωρήσει εκεί η κόλλα. Βλέπουμε στην 3η εικόνα την τέλεια τοποθέτηση χωρίς κενά.

 

 

322.jpg.54a557c3e76780f14c042db43b4e4547.jpg

 

 

Περνάμε με ελαφριά πίεση με το sanding block για έλεγχο και τελική ισοπέδωση της ταστιέρας.

Έλεγχος του βάθους των τάστων πριν την τοποθέτηση του binding της ταστιέρας.

ΤΙΡ= παρατηρούμε ότι η θέση του nut ΔΕΝ έχει κενό στη μέση (κανάλι truss rod), ΑΥΤΟ σημαίνει ότι ΟΛΟ το nut πατάει πάνω στο ξύλο με ότι αυτό συνεπάγεται όσο αφορά το sustain στην περιοχή αυτή και εκτός αυτό προσδίδει και σταθερότητα στο μάνικο. Υπάρχουν κατασκευές που για λόγους ευκολίας ανοίγουν το κανάλι του truss rod κόβοντας δυστυχώς αυτή την περιοχή του nut.

 

 

351.jpg.e3214e10542a796737dc215d793d9cc1.jpg

 

 

Binding

Binding  ταστιέρας, Headstock, Πλαϊνά σημάδια (Side Dots).

 

401.jpg.36a9fa1e3f179513145afe32c1b6a9c2.jpg

 

Τάστα

Ατσαλένια τάστα (Jumbo Stainless Steel Frets Jescar made in USA). Τοποθέτηση με πρέσα.

Περιποίηση τάστων! Φάγωμα και διαμόρφωση γωνίας στις άκρες, ισοπέδωση (fret leveling), στρογγύλεμα (fret crowing), γυάλισμα (fret polishing).

TIP = πριν την εισαγωγή των ατσαλένιων τάστων προσδίδουμε radius στα τάστα, ώστε να ταιριάζει με το radius της ταστιέρας και μετά τα τοποθετούμε με πρέσα (όχι με σφυρί).

 

422.jpg.324e3222c073b6ae4875e0f79253c14c.jpg

 

 

ΒΑΨΙΜΟ

Προετοιμασία της επιφάνειας και βάψιμο. Διδυμάκια..

 

441.jpg.a818719c9cce82be066ade72453be362.jpg

 

 

 

Επόμενο στάδιο αφορά το βερνίκωμα της κιθάρας.

ΤΙΡ = πρέπει να περάσουν αρκετές μέρες για να στεγνώσει καλά το βερνίκι ώστε κατά την διαδικασία του γυαλίσματος να είναι τόσο σκληρό ώστε να μην αφήσουν γρατζουνιές οι βούρτσες γυαλίσματος (buffing).

 

 

ΓΥΑΛΙΣΜΑ

Υγρό τρίψιμο για να πάρουμε επίπεδη επιφάνεια.

 

481.jpg.0f622e9af2f339b9680b3699e8273292.jpg

 

 

Γυάλισμα με βούρτσες. Αποτέλεσμα; καθρέπτης (deep Mirror Finish).

 

490.JPG

 

 

 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΑΙ SETUP

Μαγνήτης Seymour Duncan JB,

GOTOH κλειδιά κουρδίσματος (Japan),

CTS ποτενσιόμετρο (Japan),

Switchcraft Jack (USA).

 

600.jpg.5a395b8eaa88a363b30e0b58f664addd.jpg

 

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ

Λίγα λόγια για την Ιστορία της κιθάρας. Στις αρχές του 1980 η κιθάρα Jackson Kelly και πήρε το όνομά της από τον Bradford Kelly ενός κιθαρίστα από μια Αυστραλέζικη μέταλ μπάντα με την ονομασία Heaven. Φημολογείται ότι o  Bradford Kelly δεν πήρε φράγκο από το σχεδιασμό και τη δημιουργία της κιθάρας. Ο Bernd Kost (Sodom), ο Adam Darski (Behemoth) έπαιζαν με Kelly, αλλά η κιθάρα έγινε γνωστή από τον Marty Friedman.

Αρχικά, η πρώτη του Jackson του Friedman ήταν η Kelly (ΚΕ #2) και ήταν γύρο στο 1985 όταν ο Friedman την αγόρασε από την Hawaii όταν έπαιζε σε μία μπάντα που ονομάζονταν Hawaii. Είχε χρώμα τιγρέ άσπρο-μαύρο, 22 τάστα, παλίσανδρο ταστιέρα και τρέμολο γέφυρα Kahler.

Να πούμε εδώ ότι ο Friedman χρησιμοποιούσε τρέμολο στους πρώτους του δίσκους και αργότερα έβγαλε το τρέμολο και έβαλε σταθερή γέφυρα (Kahler Fixed bridge). Ήταν η μόνη κιθάρα στη συλλογή του που είχε τρέμολο και παλίσαναδρο ταστιέρα. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, ήταν από τις πρώτες και τις τελευταίες 500 κιθάρες που κατασκεύασε η Jackson. Η συγκεκριμένη κιθάρα έχει ημερομηνία κατασκευής 11 Ιανουαρίου 1985.

Η ΚΕ-2 εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της μπάντας του Friedman, Hawaii - The natives are Restless το 1985. Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά το 1987 ο Friedman προμόταρε τις κιθάρες των εταιριών Hurricane και Carvin, γ’ αυτό και οι κιθάρες αυτές εμφανίζονται στις επόμενες δουλείες του Friedman, στους Cacophony - Speed Metal Symphony το 1987, στο Go Off το 1988 και στο σόλο άλμπουμ του Marty Friedman το 1987 Dragon Kiss αλλά και στην οντισιόν για να μπει στους Megadeth. Αλλά ο Friedman είχε πει ότι δεν τις χρησιμοποίησε ποτέ στις ηχογραφήσεις αυτών των δίσκων και ότι είχε αυτές τις κιθάρες για να βγαίνει φωτογραφίες.

 

 

700.jpg.7062f28d7c73b5bfbd60b5fe6b40ed0c.jpg

 

Επίσης,  το 1990 όταν ο Friedman πήγε στους Megadeth την έβαψε μαύρη και απέκτησε και μια δεύτερη Kelly την KE-1 η οποία είχε 24 τάστα αλλά ταστιέρα από έβενο. Με αυτές τις δύο κιθάρες KE-2 και KE-1 έγιναν ηχογραφήθηκαν το Rust In Pease, το Countdown to Extinction, Youthanasia. Το tornado of souls ηχογραφήθηκε με αυτήν την κιθάρα! και τα βίντεο κλιπς Holy Wars, Hangar 18, Symphony of distraction, A tout le Monde, Skin of my teeth, Foreclose for a dream, Reckoning day κ.ά. Ήταν οι κύριες κιθάρες στα χρόνια των Megadeth 1990-2000. Επίσης ηχογραφήθηκαν με αυτές και τα προσωπικά του άλμπουμ του Friedman Scenes το 1992, Introduction το 1994 και το True Obsessions το 1996.

Όσο αφορά την KE-2 η κιθάρα είχε παίξει περίπου σε 1000 σόους. Όταν ο Friedman αποχώρησε από τους Megadeth την διατήρησε σε ελεγχόμενη θερμοκρασία και τελικά η κιθάρα στις 11 Μαίου 2011 μπήκε σε δημοπρασία για φιλανθρωπικό σκοπό και συγκεκριμένα για την καταπολέμηση της ασθένειας του Jason Backer. Τελικά πουλήθηκε στο ebay στα 10.100 δολάρια (8.383 ευρώ - με τιμή δολαρίου 0,83 ευρώ).

Συνοψίζοντας:

KE-2 = 22 τάστα και rosewood (παλίσανδρο ταστιέρα), serial number J0418 (1985 USA Jackson San Dimas Kelly #2).

KE-1  = 24 τάστα και έβενος (ebony ταστιέρα) serial number J5781

 

Επίσης και τα παρακάτω βίντεο στο Youtube:

Marty Friedman Guitar Lesson η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 22 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ROSEWWOD ΤΑΣΤΙΕΡΑ

Guitar Lesson - Marty Friedman - The Essential η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 24 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ΕΒΕΝΟΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑ

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ …

 

 

 

 

 

 

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όμορφα πράγματα.

 

Τα μακρινά εκείνα χρόνια όταν η Jackson έβγαλε μαζικής παραγωγής (Κορέα νομίζω) την Κelly και την V του Μαστέιν ήταν ο ορισμός του μπόινγκ μπόινγκ . Όργανα χωρίς δυναμική και αδιάφορα στον ήχο. Μόνο ντεμέκ αίσθηση μάτσομεταλ.

 

Η δική σου κατασκευή αγγίζει τα στάνταρτς των κορυφαίων οργανοποιών που ανέφερες . Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, bouzoukleri είπε

Όμορφα πράγματα.

 

Τα μακρινά εκείνα χρόνια όταν η Jackson έβγαλε μαζικής παραγωγής (Κορέα νομίζω) την Κelly και την V του Μαστέιν ήταν ο ορισμός του μπόινγκ μπόινγκ . Όργανα χωρίς δυναμική και αδιάφορα στον ήχο. Μόνο ντεμέκ αίσθηση μάτσομεταλ.

 

Η δική σου κατασκευή αγγίζει τα στάνταρτς των κορυφαίων οργανοποιών που ανέφερες . Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι κάποιες κιθάρες Kelly Signature Model Marty Friedman, τις οποίες χρησιμοποίησε ΜΕΤΑ τον δίσκο Youthanasia. Αυτές λοιπόν οι signature Kelly models έχουν άλλα ξύλα κατασκευής, άλλες γέφυρες (Floyd Rose, ΤΟΜ bridge), άλλες φτιαγμένες στην κίνα  και πάει λέγοντας...Η κιθάρα που εμφανίζεται στο Risk δίσκο είναι η Marty Friedman Signature Model με flame maple gravure καπάκι, gravure δηλ φωτοτυπία δεν είναι ξύλο είναι ειδική φωτοτυπία/φωτογραφία/πόστερ για να μοιάζει με flame maple καπάκι και το οποίο είναι κολλημένο πάνω στο ξύλο του σώματος. Γιατί αυτό; Πολύ απλά για να είναι η τιμή αγοράς χαμηλή και προσιτή…

Tip να ξέρετε ότι εκεί έξω κυκλοφορούν πολλές τέτοιες κιθάρες με flame maple top φωτοτυπία και όχι πραγματικό ξύλο, η αποτύπωση έχει τόσο υψηλή ανάλυση που δύσκολα μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος αν είναι αληθινό ξύλο ή φωτογραφία..τα μάτια σας 14……. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια …

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου