Προς το περιεχόμενο

Fender Stratocaster Ultra Buzz


Vale Rossi

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εχει μεγάλη σημασια η ΠΕΡΙΟΧΗ που μενεις.

Στο κέντρο της Αθηνας που μενω δεν εχει χρειαστει σχεδον ποτε να ρυθμισω TR μια και τα μπρατσα παραμενουν οπως τα θελω (ολοϊσια με  σχεδον μηδενικο relief) για χρονια  .

Σε περιοχες με μεγαλες μεταβολες υγρασιας και θερμοκρασιας το relief αλλάζει και μοιραια πρεπει να ρυθμιστει ξανα .

 

11 λεπτά πριν, fenderiarhs είπε

Καποιες φορες το buzz διορθωνεται πχ με μικρο ανεβασμα απο τα σελακια στη γεφυρα. 

 

Εδω θα διαφωνίσω αν μια κιθαρα την μια ημερα δεν εχει buzz & την αλλη έχει τοτε μονο μια ρυθμιση του TR μπορει να την φερει στην ΑΚΡΙΒΩΣ ιδια "παικτικη" κατασταση με την ημερα που δεν ειχε buzz.

Αν σηκωσουμε το action να μεν δεν θα τριζει αλλα δεν θα εχει το ιδιο playability. 

  • Like 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Superfunk είπε

Εχει μεγάλη σημασια η ΠΕΡΙΟΧΗ που μενεις.

Στο κέντρο της Αθηνας που μενω δεν εχει χρειαστει σχεδον ποτε να ρυθμισω TR μια και τα μπρατσα παραμενουν οπως τα θελω (ολοϊσια με  σχεδον μηδενικο relief) για χρονια  .

Σε περιοχες με μεγαλες μεταβολες υγρασιας και θερμοκρασιας το relief αλλάζει και μοιραια πρεπει να ρυθμιστει ξανα .

 

 

Εδω θα διαφωνίσω αν μια κιθαρα την μια ημερα δεν εχει buzz & την αλλη έχει τοτε μονο μια ρυθμιση του TR μπορει να την φερει στην ΑΚΡΙΒΩΣ ιδια "παικτικη" κατασταση με την ημερα που δεν ειχε buzz.

Αν σηκωσουμε το action να μεν δεν θα τριζει αλλα δεν θα εχει το ιδιο playability. 

Και εγώ, κέντρο καρακέντρο. Αλλά να που χρειάστηκε. Άβυσσος. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλ στο κεντρο καρακεντρο δεν εχει 40 και ξηρασία το καλοκαίρι και 8 με νεροποντή τον χειμώνα... βασικά η υγρασία είναι αυτη που παίζει τεράστιο ρόλο... έχω 5 ηλεκρικές και ΟΛΕΣ χρειάζονται ρύθμιση τουλαχιστον 2 φορες τον χρονο... μερικές, η 80s Kramer, οι 2 Ibanez (arz800 , uv70p) , η Αρια strat είναι πιο σταθερές, αλλά η Κάρβιν (dc135 my1988) ένα φεγγάρι ήθελε ρύθμιση κυριολεκτικά κάθε φορά που την έπιανα. Παίζει ρόλο το μπράτσο πόσο στιβαρό είναι , η Καρβιν είναι neckthrough με μονοκόματο θεόλεπτο (σε παχος) μπράτσο, ενώ η 7-χορδη (uv70p) π.χ. έχει λεπτο μπράτσο μεν, αλλά ειναι 5-κόμματο με ενίσχυση τιτανίου.

Αλλά και στην 7χορδη δεν είναι ρόδινα τα πράγματα, δεν καταλαβαίνει μια το μπράτσο, αλλά επηρεάζονται ελατήρια και τα μεταλικά μέρη --> πάλι ρύθμιση. Βέβαια κάποιος που παίζει blues / slide σε strat με relief 0.5mm και action 2.5mm στο τελευταίο τάστο θα σου πει οκ δεν θέλει ρύθμιση η κιθάρα.

Τεσπα, εκτός απο τις αλλαγες στο μπράτσο, όταν είναι εμφανείς, ένα άλλο κριτήριο αλλαγής καιρού είναι σε double locking κιθάρες αν χάνει ή κερδίζει κούρδισμα, αυτό απο μόνο του σημαίνει αλλαγή καιρού χωρίς καν να τσεκάρεις relief, οπότε πάλι κάνεις ρύθμιση.

Επεξεργασμένο από rgxinap
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή μικροαλλαγές στα μπράτσα συμβαίνουν και ιδιαίτερα στα μονοκόμματα  τύπου Fender  ποιό συχνά, Παίζει ρόλο το action του οργάνου αν θα σου ταστάρει ή όχι

αν το όργανο ειναι σεταρισμένο χαμηλά θα το παρατηρήσεις αν ειναι σχετικά ψηλά δεν καταλαβαίνεις αλλαγή

τα καλοφτιαγμένα όργανα με ξύλα κομμένα σωστά- quartesawn που πέρασαν από ελεγχόμενη ξήρανση ή κάθισαν στην άκρη κάποια χρόνια δεν έχουν πρβλ.

μία φορά μου έτυχε να θέλει συχνότερη ρύθμιση σε μπράτσο κελεμπέκι μουαρέ και το είχα αφήσει στην άκρη 4-5 χρόνια πριν γίνει όργανο?

 

 

Εξη χορδές και ειναι πολλές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά πολλά πράγματα παίζουν ρόλο.

Σίγουρα η υγρασία και οι μεταβολές της είναι ο νούμερο ένα παράγοντας .

Από πλευράς κατασκευής τα qs και laminated μπράτσα επίσης σπάνια θέλουν ρύθμιση ,όπως και τα roasted,ενώ φυσικά μπράτσα με ενισχυμένα ή δίπλα TR ,όπως τα modern Warmoth συνήθως δεν καταλαβαίνουν μια.

Το ίδιο και τα πολύ παχιά μπράτσα (αν και μου έχει τύχει full 1 inch οne piece maple μπράτσο να θέλει ρύθμιση κάθε μήνα...).

Τα πιο ανθεκτικά μπράτσα πάντως από την μΠυρα μου είναι σίγουρα τα roundlam Fender ,έχω 66αρα tele στο Βερολίνο (μιλάμε για τρελλές μεταβολές στην υγρασία και θερμοκρασία) που απλά δεν έχει χρειαστεί ρύθμιση ποτέ (από το 2000 που την έχω αλλά και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης μου είχε πει ότι δεν είχε πειράξει το TR ποτέ)... σίγουρα παίζει ρόλο και η.. τσιμέντοποίηση του κΣυλου λόγω ηλικίας αλλά το ίδιο έχω παρατηρήσει και στις καινούργιες Fender με roundlam κατασκευή.

Πάντως γενικά μην ψαρωνετε ? αν το μπράτσο έχει πάρει διορθώστε το με το TR...για αυτό άλλωστε είναι εκεί ?

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^^ η κάρβιν είναι εσοδείας 1988, βέβαια το πήρα το κακόμοιρο σε άσχημη κατάσταση το 1996, το περισύλλεξα, το φρόντισα, τελικά του έδωσα την προσοχή που ήθελε (σε πραγματικό μάστορα), παραταύτα, το γκΖύλο του παρα τα 32 χρονάκια του παραμένει ασταθές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Θα χρειαστεί να ρυθμίσεις την κιθάρα σου συμβιβαστικά, όπως σε οτιδήποτε αφορά ρύθμιση κιθάρας, ώστε να προβλέπεις τέτοιες μεταβολές. Αλλιώς, αναγκαστικά θα είσαι με το αλεν στο χέρι, και πιστεψέ με, αυτο μονο καλό δεν είναι. 

 

Όλα τα ξύλα έχουν ένα επίπεδο υγρασίας, ελαχιστο τα αποξηραμένα, περισσοτερο τα νωπά(δεν παιζουν τέτοια στην οργανοποιία).  Δεν θεωρώ ότι υστερούν σε κάτι τα αποξηραμένα κλιβάνου, μάλιστα οι τεχνικες εχουν βελτιωθεί κατα πολύ τα τελευταία χρόνια. Αυτή ειναι μια άλλη κουβέντα ομως, το μανίκι σου (όπως και κάθε μανικι-ειτε 100 χρόνων είτε 5) αποβάλλει και προσλαμβάνει υγρασία μεχρι να φτάσει στο Equilibrium moisture content, δηλ. κατάσταση ισορροπίας μεταξύ αυτού και του περιβάλλοντός του. Αναγκαστικά, όποτε αλλάζει αυτό το περιβάλλον, ειτε στο χώρο σου απο αλλαγή ατμοσφαιρικών συνθηκων, ειτε λόγω μεταφοράς σε διαφορετικές συνθηκες, θα αλλάζουν και οι συσχετισμοί στο όργανο. Το πόσο θα επηρεάζεται αυτό από τις αλλαγές εξαρταται απο διάφορα πράγματα, όπως προαναφέρθηκαν. (QS vs slab, moisture content που διαφέρει από ξυλο σε ξύλο, ακομη και ίδιας συνωμοταξίας, μέγεθος/πάχος)

 

Η λογική είναι να ρυθμιζεται με φειδώ, όταν οι αλλαγές ειναι εποχιακές, δηλ. 2-3 φορές το χρόνο, και να σετάρεται με λιγο περισσοτερο συμβιβασμό για περιπτωσεις ακαριαίων αλλαγών μικροκλίματος (πιο κρισιμο αν παιζεις live ?, το χειμώνα πχ. και από τους 21° και 50% υγρασία του σπιτιού πας στους 26° και 75% της καπνοαλκοοχνωτούχας ατμοσφαιρας ενός μπαρ η το καλοκαιρι από τους 35 στο 70% μπαίνεις σε κλιματιζόμενη αιθουσα στους 25 και 40% υγρασία).

 

Το truss rod ειναι εκεί για να σε βοηθάει να διορθώσεις το στησιμο, αλλά δεν ειναι λογικο να ρυθμίζεις το μανίκι σου κάθε φορά  που παίζεις ή κάθε μήνα.

 

(Υ.Γ. σκέψου τι θα έπρεπε να κάνουν οι ακουστικοί κιθαρίστες που όλα τα παραπάνω ισχύουν σε όλο το όργανο, όχι μονο στο μανίκι. Και μετά σκέψου και τους κλασσικούς που ειναι όλα τα παραπάνω χωρις βέργα. Επιβιώνουν, οπότε όλα cool)

  • Like 1

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Θα χρειαστεί να ρυθμίσεις την κιθάρα σου συμβιβαστικά, όπως σε οτιδήποτε αφορά ρύθμιση κιθάρας, ώστε να προβλέπεις τέτοιες μεταβολές. Αλλιώς, αναγκαστικά θα είσαι με το αλεν στο χέρι, και πιστεψέ με, αυτο μονο καλό δεν είναι. 

 

Όλα τα ξύλα έχουν ένα επίπεδο υγρασίας, ελαχιστο τα αποξηραμένα, περισσοτερο τα νωπά(δεν παιζουν τέτοια στην οργανοποιία).  Δεν θεωρώ ότι υστερούν σε κάτι τα αποξηραμένα κλιβάνου, μάλιστα οι τεχνικες εχουν βελτιωθεί κατα πολύ τα τελευταία χρόνια. Αυτή ειναι μια άλλη κουβέντα ομως, το μανίκι σου (όπως και κάθε μανικι-ειτε 100 χρόνων είτε 5) αποβάλλει και προσλαμβάνει υγρασία μεχρι να φτάσει στο Equilibrium moisture content, δηλ. κατάσταση ισορροπίας μεταξύ αυτού και του περιβάλλοντός του. Αναγκαστικά, όποτε αλλάζει αυτό το περιβάλλον, ειτε στο χώρο σου απο αλλαγή ατμοσφαιρικών συνθηκων, ειτε λόγω μεταφοράς σε διαφορετικές συνθηκες, θα αλλάζουν και οι συσχετισμοί στο όργανο. Το πόσο θα επηρεάζεται αυτό από τις αλλαγές εξαρταται απο διάφορα πράγματα, όπως προαναφέρθηκαν. (QS vs slab, moisture content που διαφέρει από ξυλο σε ξύλο, ακομη και ίδιας συνωμοταξίας, μέγεθος/πάχος)

 

Η λογική είναι να ρυθμιζεται με φειδώ, όταν οι αλλαγές ειναι εποχιακές, δηλ. 2-3 φορές το χρόνο, και να σετάρεται με λιγο περισσοτερο συμβιβασμό για περιπτωσεις ακαριαίων αλλαγών μικροκλίματος (πιο κρισιμο αν παιζεις live ?, το χειμώνα πχ. και από τους 21° και 50% υγρασία του σπιτιού πας στους 26° και 75% της καπνοαλκοοχνωτούχας ατμοσφαιρας ενός μπαρ η το καλοκαιρι από τους 35 στο 70% μπαίνεις σε κλιματιζόμενη αιθουσα στους 25 και 40% υγρασία).

 

Το truss rod ειναι εκεί για να σε βοηθάει να διορθώσεις το στησιμο, αλλά δεν ειναι λογικο να ρυθμίζεις το μανίκι σου κάθε φορά  που παίζεις ή κάθε μήνα.

 

(Υ.Γ. σκέψου τι θα έπρεπε να κάνουν οι ακουστικοί κιθαρίστες που όλα τα παραπάνω ισχύουν σε όλο το όργανο, όχι μονο στο μανίκι. Και μετά σκέψου και τους κλασσικούς που ειναι όλα τα παραπάνω χωρις βέργα. Επιβιώνουν, οπότε όλα cool)

 

H αλήθεια είναι ότι μπορεί στην Αθήνα στο κέντρο να μην έχουμε την υγρασία που έχουν κάποιες περιοχές όπως νησιά, βουνά και δάση, αλλά και σε εμάς εδώ στις πόλεις η μεταβολή στις διάφορες φάσεις του χρόνου είναι αισθητή.

Τα κοκαλάκια μας το ξέρουν...

 

Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσουν τα κατσαβίδια (βέβαια, συνήθως χαλάω παρά φτιάχνω ? ), αλλά θα προτιμούσα να μην βάλω χέρι στο ολοκαίνουργιο απόκτημα μου. 

 

Κατάλαβα βέβαια από τις γνώσεις σας ότι αυτό είναι αναπόφευκτο.

Νομίζω ότι με τον καιρό θα γίνω και καλός στις μικρο-ρυθμίσεις από επικίνδυνος. 

 

Ευχαριστώ πολύ τους φίλους - μέλη του ΝΟΙΖ για την παροχή συμβουλών, ανταλλαγή ιδεών και γνώσεων και γενικώς όλο αυτό το πάρε δώσε που κάνει το Forum ζωντανό και ελκυστικό.

 

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά καταστάλλαξε σε κάποιο setup, μέτρα μετά ύψος nut, relief μεταξύ 1ου και τελευταίου τάστου, και ύψος χορδων στο τελευταίο τάστο και κοίτα να διατηρείς αυτα τα νούμερα εντός μιας υποφερτής (για σένα) απόκλισης.

Το γιατί η συνεχής ρύθμιση ειναι κακό πράγμα (αλεν στο χέρι) δεν το κατάλαβα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου