Προς το περιεχόμενο

Αίσθηση χορδών & αναλογία κουρδίσματος


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η μονη εξηγηση που μπορω να σκεφτω ειναι οτι με εντονο τοσο στο μανικι, υπαρχει λιγοτερο neck dive. Και αυτο βοηθα στο να μι ξεκουρδιζει ευκολα.

 

Action ρυθκιζουμε μονο απο τη γεφυρα, μεταβαλλοντας το υψος της.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Κώστα μου τι εννοείς εδώ?

Το truss rod δεν είναι για την ρύθμιση του action.

Δεν είμαι ειδικός στην ορολογία αλλά με την αλλαγή του καιρού οι χορδές είχαν μεγαλύτερη απόσταση από τα τάστα (αυτό δεν είναι το action;) φέρνοντας το truss rod η απόσταση αυτή ήρθε στο επιθυμητό αλλά τώρα ξεκουρδίζει ευκολότερα.

Ζητώ συγνώμη για την αμάθεια μου αλλά είμαι youtube σπουδαγμένος? και εκεί πολλοί αναφέρουν το action σε συνάρτηση με το truss rod και όχι μόνο με την γέφυρα.

Επεξεργασμένο από panorios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, panorios είπε

Υπάρχει λογική εξήγηση; 

 

Όχι.

 

 οι κιθάρες ξεκουρδιζουν όταν εχουν: κακά κομμένο nut , λάθος πέρασμα των χορδών (δεν νομίζω να κατασκευάζονται πλέον τόσο καλά κλειδιά ώστε να φταίνε αυτά) και φυσικά  κατεστραμμένες χορδές (όλες οι χορδές με πάνω από 12 ώρες παιξίματος δηλαδή) ή ολοκαίνουργιες χορδΑι που δεν έχουν στρετσαριστει σωστά.

 

6 ώρες πριν, panorios είπε

χαμηλώνω το action (truss rod) 

 

Το TR δεν είναι για να χαμηλώνουμε το action αλλά για να ρυθμίζουμε το relief του μπράτσου, επηρεάζει δε μόνο τα τάστα 2-12 και όντως όσο λιγότερο relief τόσο χαμηλότερο το action στα τάστα αυτά.

 

Επίσης όσο λιγότερο το relief τόσο πιο in tune είναι η κιθάρα μια και έχουμε καλύτερο intonation.

 

Το action το ρυθμίζουμε από τη γέφυρα (και το nut).

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Superfunk είπε

Το TR δεν είναι για να χαμηλώνουμε το action αλλά για να ρυθμίζουμε το relief του μπράτσου, επηρεάζει δε μόνο τα τάστα 2-12 και όντως όσο λιγότερο relief τόσο χαμηλότερο το action στα τάστα αυτά.

Δηλαδή το σωστό είναι "χαμηλώνω το relief"  όταν πειράζω το truss rod;

 

Το φαινόμενο με το ξεκούρδισμα δείχνει να υποχωρεί, ίσως να ερχόντουσαν τα ξύλα ή η βέργα, δεν ξέρω, σήμερα πάντως είναι καλύτερα.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, panorios είπε

Δηλαδή το σωστό είναι "χαμηλώνω το relief"  όταν πειράζω το truss rod;

 

 

Οχι ,το σωστο ειναι "προσθετω ή αφαιρω relief"

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Ευχαριστώ 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 hours ago, xtrm_basses said:

Λάβε υπ όψην σου οτι το μεγαλύτερο scale θέλει και μεγαλύτερο tension για να αισθάνεσαι το ίδιο με το "κλασικό" 25 scale

Αυτό όλο έχει να κάνει με αυτό

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Slenderness_ratio

Γενικά είναι απο τον τύπο length/gauge=slenderness ratio

Το tension εχει να κάνει με την όλη κατασκευή (τύλιγμα) της χορδής και το είδος του core (και ΟΧΙ η τομή του) για να βγάλει το pitch που ζητάς

Just physics π'λεν και στ χ'ργιομ

 

Edit η αγαπημενη μου εικόνα

spacer.png

 

χρησιμη η εικόνα όντως : :

ίδιο παχος χορδων, με ίδιο π.χ. στάνταρντ κούρδισμα, μικρότερο scale -> μικρότερο tension

ίδιο παχος χορδων, με ίδιο π.χ. στάνταρντ κούρδισμα, μεγάλο scale -> μεγάλο tension

 

αυξάνοντας πάχος χορδών, ίδιο tension, ίδιο scale -> χαμηλότερο κούρδισμα

μειώνοντας πάχος χορδών, ίδιο tension, ίδιο scale -> υψηλότερο κούρδισμα

 

όμοια μπορούμε μετά το βελάκι -> δεξια να έχει "μεγαλύτερο/μικροτερο πάχος χορδών", και μετά "scale" να συμπληρώσουμε τις αντίστοιχες προτάσεις ... η ακόμα καλύτερα να καταγραψει κάποιος τις 4 μεταβλητες : scale, tension, string thickness/density, tuning και μετά να γραψει τις σωστες προτάσεις για κάθε συνδιασμό 3 εισόδων - (κρατώντας σταθερες τις 2) και μιας εξόδου.

Μπορεί κάποιος να γράψει τους συνδιασμούς?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, rgxinap είπε

Μπορεί κάποιος να γράψει τους συνδιασμούς?

 

 

Βασικοί παράγοντες:

-όσο βαρύτερο το gauge των χορδων τόσο υψηλοτερο το tension

-οσο μακρύτερο το scale length τοσο υψηλότερο το tension

-όσο υψηλότερο το κουρδισμα τοσο υψηλοτερο το tension  

 

Δευτερεύοντες παραγοντεσ:

-string core: γενικα οι roundcore έχουν χαμηλότερο tension απο τις hexcore χορδες ,αλλα παιζει ρόλο και η γενικοτερη κατασκευη (υπαρχουν hexcore χορδες που έχουν χαμηλότερο tension απο ΑΛΛΕΣ hexcore χορδες &  roundcore χορδες που έχουν χαμηλότερο tension απο ΑΛΛΕΣ roundcore χορδες , οι flatwound χορδες έχουν υψηλοτερο tension απο τις roundwound κτλ.)

- Τροπος loading/stringing (π.χ. οι top loading telecaster έχουν λιγοτερο tension απο τις string through,οι κιθαρες με Bigsby λιγοτερο από αυτες με tune-o-matic stop tail κτλ.)...γεινικοτερα οταν μικραινει η ΓΩΝΙΑ της χορδης με τα saddles εχουμε και λιγοτερο tension.

 

disclaimer: με τον όρο "tension" εννοούμε το ποσο "σκληρή" αίσθηση έχουν οι χορδες το χερι.

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Superfunk είπε

[...] και φυσικά  κατεστραμμένες χορδές (όλες οι χορδές με πάνω από 12 ώρες παιξίματος δηλαδή)


Όντως η "ζωή" των χορδών είναι 12 ώρες πριν αρχίζουν να φθίνουν?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε


Όντως η "ζωή" των χορδών είναι 12 ώρες πριν αρχίζουν να φθίνουν?

 

 

ουσιαστικα μετα τις 6 ωρες ειναι για πεταμα (μιλαμε για ωρες παιξιματος μεσα στην εβδομαδα) αν μιλαμε για live  οπου ο ιδρωτας και η καταπονηση 2 ωρες και ΠΟΛΥ λεω...

 

 

στα στουντιο οταν ηχογραφουν συνηθως  στις ακκουστικες τις αλλαζουν καθε 1-2 ωρες και στις ηλεκτρικες καθε 2-3 ωρες 

 

τα παραπανω ισχυουν αν παιζεις ΚΑΘΑΡΑ (η σχετικα καθαρα) και κυριως για τις ΤΥΛΙΧΤΕΣ χορδες,γιατι αν βαζεις πολυ  distortion & gain το "πεθαμενο" δεν ακουγεται και τοσο πολυ (ακουγεται παντως αν εισαι μερακλης και σε ΝΟΙΑΖΕΙ ο ηχος σου) 

 

Βεβαια επειδη το κοστος ειναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ και μπορει να σε αφησει αστεγο (όσο 2 ΦΡΕΝΤΟ καπΤσινο ή ενα πακεττο τσιγαρα ?  που για πλακα δινεις καθε μερα ) αν απλα ΜΕΛΕΤΑΣ ή παιζεις για την ΠΛΑΚΑ σου στο σπιτι αντε να σε δωκω 40 ωρες παιξιματος max.

 

Αλλα αν σκασεις σε live ή studio με χορδες 5 μηνων sorry αλλα δεν εισαι σοβαρος.

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 minutes ago, Alex Raptakis said:


Όντως η "ζωή" των χορδών είναι 12 ώρες πριν αρχίζουν να φθίνουν?

 

 Ο sf εχει βαρυ χερι. Για να χουφτωσει το ροπαλο που εχει για μανικι, και να πιανει τα μιτζορε ακορντα, πρεπει να βαζει 78nm πιεση σε καθε δακτυλο. Σε μπαρέ, λυγιζει και σιδερα.

 

Σε μενα, που πατω σαν γατα πανω στην ταστιερα, κραταν -μετρημενες- 872 ωρες.

  • Like 1
  • Χαχα 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου