Προς το περιεχόμενο

10 πασίγνωστοι μουσικοί που δεν έμαθαν ποτέ... μουσική


gkourmoul1

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολύ ενδιαφέρον, εάν αληθεύει για τους παρακάτω μουσικούς.

 

 

Από τον Τζίμι Χέντριξ έως τον Slash, αυτοί είναι οι 10 θρυλικοί κιθαρίστες που δεν έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα σε ωδείο.

 

Είναι αδιανόητο να φανταστεί κανείς ότι ορισμένοι από τους πιο εμβληματικούς κιθαρίστες της ροκ σκηνής δεν έχουν παρακολουθήσει ποτέ στη ζωή τους θεωρητικά μαθήματα μουσικής και έτσι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα πώς διαβάζεται μια παρτιτούρα, πώς γίνεται η μελέτη μιας συγχορδίας και πώς γράφει κανείς μουσική.

Το φαινόμενο αυτό είναι πολύ πιο συνηθισμένο από ό,τι μπορεί να πιστεύαμε και έτσι αρκετοί είναι οι μουσικοί που μπορούν και παίζουν εκπληκτική μουσική ως αυτοδίδακτοι. Διαθέτουν δηλαδή το μοναδικό ταλέντο και χάρισμα να είναι ακουστικοί τύποι, όπερ σημαίνει ότι όλα τα χρωστάνε στο πανάξιο αυτί τους και στην ικανότητα να φτιάχνουν νέες ήχους τους οποίους μεταφέρουν στην κιθάρα που κρατούν στα χέρια τους, γράφοντας μουσική ιστορία.. 

 

Τζίμι Χέντριξ
Το Rock & Roll Hall of Fame τον έχει ανακηρύξει ως «το μεγαλύτερο μουσικό στην ιστορία της ροκ μουσικής». Και έτσι είναι, κατά γενική ομολογία. Όσο και απίστευτο αν μας φαίνεται όμως, στη βιογραφία του ο Χέντριξ έχει αποκαλύψει ότι δεν είχε την ικανότητα να γράψει και να διαβάσει μουσική. Ωστόσο, το γεγονός αυτό του επέτρεψε να εστιάσει καλύτερα στη μουσική που άκουγε και να μάθει να παίζει.

 

Slash
Κι όμως, ο εμβληματικός κιθαρίστας των Guns N' Roses ο οποίος μας έχει χαρίσει μερικά από τα πιο φημισμένα κιθαριστικά riffs, σε συνέντευξή του έχει αποκαλύψει: «Όχι, δεν γνωρίζω να διαβάζω νότες. Παίζω ακούγοντας. Προσπαθώ να φτιάξω τη μουσική που θέλω να ακούσω. Αυτό που έχω μέσα στο κεφάλι μου βγαίνει στα χέρια μου και την κιθάρα. Όταν γράφω μουσική θέλω να είμαι μόνος μου στην αρχή για να ξεκινήσω κάτι».

 

Τζίμι Πέιτζ
Ακόμα ένας θρυλικός κιθαρίστας που έχει γράψει και έχει παίξει μερικά από τα πιο θρυλικά τραγούδια της ροκ μουσικής. Ο κιθαρίστας τον Led Zeppelin έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν μπορεί να διαβάσει νότες και συγχορδίες. Εξήγησε μάλιστα ότι στα πρώτα του βήματα της πορείας του ως μουσικός τού είπαν να παίξει ό,τι ήθελε ακριβώς γιατί δεν ήξερε να διαβάζει μουσική.

 

Τόνι Αϊόμι
Ούτε ο κιθαρίστας τον Black Sabbath το είχε και πολύ με το να διαβάζει και να γράφει μουσική. Στο παρελθόν ο ίδιος είχε δηλώσει στο BBC: «Από τις αρχές, όταν κάναμε jazzy blues δεν ήξερα να διαβάζω τις νότες και ποτέ μου δεν σκέφτηκα να κάτσω να μάθω».

 

Έρικ Κλάπτον
Ο Έρικ Κλάπτον βρίσκεται μέσα στη λίστα των μεγαλύτερων μουσικών της ροκ που δεν ξέρουν να διαβάζουν μουσική. Χαρακτηριστικό είναι το εξής περιστατικό που αναφέρει στην αυτοβιογραφία του: «Μια φορά έπαιξα με την Αρίθα Φράνκλιν και είχα νιώσει τόσο αγχωμένος διότι δεν ήξερα να διαβάσω τις νότες και όλοι εκεί έπαιζαν διαβάζοντας τις παρτιτούρες που είχαν μπροστά τους».

 

Έντι Βαν Χάλεν 
Τα μαθήματα του πιάνου ήταν αυτά που βοήθησαν τον Έντι Βαν Χάλεν να παίξει μουσική, αλλά και πάλι «με έναν υποσυνείδητο τρόπο», όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στο Guitar World προσθέτοντας: «Στην πραγματικότητα ποτέ δεν έμαθα να διαβάζω μουσική. Κορόιδευα το δάσκαλο. Όλα τα κάνω με το αυτί».

 

Στίβι Ρέι Βον
Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους και πιο επιδραστικούς κιθαρίστες. Η πρώτη επιρροή του Στίβι όταν έπιασε κιθάρα μόλις στα 7 του χρόνια ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός του, Τζίμι. Το ίδιο συνέβη και για άλλα μουσικά όργανα όπως ντραμς και σαξόφωνο. Ωστόσο ο Στίβι Ρέι Βον έμαθε να παίζει μουσική αποκλειστικά και μόνο ακούγοντας τους αλλους blues και ροκ καλλιτέχνες όπως τους: Άλμπερτ Κινγκ, Ότις Ρας, Τζίμι Χέντριξ κ.ά.

 

The Beatles
Σε συνέντευξή του το 1960 ο Τζον Λένον έδωσε στεγνά τους «The Fab Four» και την άγνοια που είχαν σχετικά με τη θεωρία. Συγκεκριμένα, ο Λένον είχε δηλώσει στο Playoby: «Κανείς από εμάς δεν ξέρει να γράφει μουσική. Όμως ως καθαρόαιμοι μουσικοί και εμπνευσμένοι άνθρωποι ξέρουμε πώς να κάνουμε θόρυβο. Ο Πολ και ο Ρίνγκο είναι τόσο καλοί όσο οποιοσδήποτε μουσικός που ξέρει να γράφει και να διαβάζει τις νότες».

 

Πολ Σάιμον
Στη βιογραφία του Πολ Σάιμον, ο Φίλιπ Γκλας θυμάται: «Μια μέρα, νομίζω ήταν το 1981, μου τηλεφώνησε ο Πολ και μου είπε ότι θα του άρεσε να μιλήσουμε για μουσική. Ενθουσιάστηκα απίστευτα γιατί λατρεύω τη μουσική του. Τον προσκάλεσα σπίτι μου και το πρώτο πράγμα για το οποίο ήθελε να μου αποκαλύψει ήταν για τη μουσική του εκπαίδευση ή πιο σωστά για την ελλειπή μουσική του εκπαίδευση. Μου είπε ότι δεν μπορούσε να διαβάσει μουσική, κάτι που με έκανε να ξεσπάσω σε γέλια. Του είπα, "Πολ, έχεις γράψει μερικά από τα μεγαλύτερα τραγούδια όλων των εποχών. Γιατί πιστεύεις ότι χρειάζεται να γνωρίζεις να διαβάσεις τις νότες;"».

 

Ντέιβ Γκρολ 
O Ντέιβ Γκρολ των Nirvana και Foo Fighters, εχει δηλώσει ξεκάθαρα στο περιοδικό Rolling Stone: «Δεν έχω παρακολουθήσει ποτέ μαθήματα κιθάρας. Για παράδειγμα δεν γνωρίζω τις συγχορδίες του "Everlong". Ξέρω μόνο τί γίνεται όταν βάζω τα δάχτυλά μου πάνω στα χορδές και τα τάσια». 

 

πηγή:https://www.reader.gr/life/moysiki/290387/10-pasignostoi-moysikoi-poy-den-emathan-pote-moysiki

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Υπάρχουν χιλιάδες μουσικοί λαϊκών παραδόσεων που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρα, δεν είναι καν προαπαιτούμενο καθώς μιλάμε για παραδόσεις προφορικές. Το rock-με την γενική έννοια-, είναι μια τέτοια, σύγχρονη, αστική προφορική παράδοση. 

Από την άλλη, οι άνθρωποι που ήταν πίσω από πολλά από τα ονόματα που αναφέρονται-παραγωγοί, άλλοι μουσικοί, ενορχηστρωτές κλπ-συχνά είχαν μια ευρύτερη μουσική παιδεία. 

Επιπλέον, διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις όσον αφορά τον Page. Πριν τους LZ ήταν ένας από τους πιο περιζήτητους σεσιονάδες στο Λονδίνο, μου φαίνεται απίστευτο να μην ξέρει να διαβάζει τουλάχιστον οδηγούς.

 

Και φυσικά, άλλο το να ξέρεις να διαβάζεις και άλλο το να ξέρεις μουσική. 

 

Επεξεργασμένο από pipityri
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Η γνώση της θεωρίας μπορεί να υπάρξει και χωρίς το ωδείο... ελπίζω να μην πέφτεις από τα σύννεφα
2) χωρίς να είναι απόλυτο αυτό, όταν κάποιος έχει αρχίσει ''''''σωστά''''''' μουσική από την αρχή με δάσκαλο και βιβλία και αθλίατρο, οι πιθανότητες είναι να μην έχει φυσική κλίση προς το αντικείμενο και τα κίνητρα να είναι άσχετα, έτσι εξηγείται για εμένα η ''αμορφωσιά'' πολλών καταξιωμένων μουσικών και η ανυπαρξία πάμπολλων μορφωμένων μουσικών.
3) για την θεωρία ποτέ δεν είναι αργά... η πράξη αυτί - χέρι ίσως έχει ενα όριο ηλικίας

kavagio for strings

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς και ο Page ήξερε και καλά μάλιστα.

Αλλά για τους άλλους, τώρα έμαθαν με το αυτί. Εντάξει δεν διάβασαν ποτέ.

Εδώ ο Erroll Garner που ήταν ένας από τους μεγαλύτερους πιανίστες ever ποτέ δεν έμαθε να διαβάζει. 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 minutes ago, xtrm_basses said:

Σόου γουάτ..και ο Ρέι Τσάρλς δε μπορούσε να διαβάσει νότες..

 

με τα μάτια σίγουρα.

Αλλά διδάχτηκε και σπούδασε κανονικά μουσική και διάβαζε με Braille

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

 

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

 

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας τον σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?

Επεξεργασμένο από Jazzjoker
  • Like 1

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, xtrm_basses είπε

Σόου γουάτ..και ο Ρέι Τσάρλς δε μπορούσε να διαβάσει νότες..

...μην μιλήσουμε και για τον Stevie Wonder...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, Jazzjoker είπε

Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

 

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

 

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας των σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?

Γνωστή η ιστορία. Από την άλλη, υπάρχει κι ένα κλιπ που κυκλοφορεί από ένα τηλεοπτικό, νομίζω στην Γαλλία, όπου κατά την διάρκεια της πρόβας δίνει στον πιανίστα απολύτως theory informed  οδηγίες για τα ακόρντα που πρέπει να παίξει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, Jazzjoker said:

Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

 

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

 

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας των σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?

 

από τότε η συνηθισμένη πρακτική ήταν να ηχογραφεί ο Wes με μικρή μπάντα, πιάνο, μπάσο τύμπανα τα κομμάτια και μετά οι μαέστροι να γράφουν πάνω στην ηχογράφηση τα μέρη των πνευστών και της υπόλοιπης ορχήστρας

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου