John Goumis Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 4 ώρες πριν, Tamtam είπε Εν ολίγοις, μαζί με τα καλλιτεχνικά που καταργούνται στην Α' Λυκείου και στη Γ´ το ελευθερο και γραμμικο σχεδιο που ηταν επιλογης μαθήματα To ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο από πότε διδάσκεται στα λύκεια? Εγώ θυμάμαι ότι, παρότι το μάθημα ήταν μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων , ποτέ δεν διδάσκονταν στα λύκεια. Όποιος ήθελα να δώσει σχέδιο, έπρεπε να πηγαίνει σε ιδιωτικό καθηγητή. Επίσης δεν θυμάμαι να είχα ποτέ καλλιτεχνικής φύσης μαθήματα στο Λύκειο. Μόνο στο γυμνάσιο (εικαστικά&ιστορία της μουσικής) - τελείωσα το λύκειο το 2001-2002 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
vsk Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 αν υπάρχει μια σταθερά στο ανθρώπινο μικροσύμπαν,από την αρχή της μικρής μας ύπαρξης, αυτή είναι η τέχνη: από τις σπηλαιογραφίες μέχρι τον μοντερνισμό, από τα έπη μέχρι τη σύγχρονη λογοτεχνία και ποίηση, από το πρώτο σφύριγμα μέχρι τη free jazz και τη σύγχρονη κλασσική, κ.ο.κ. Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να βγάλει τους ανθρώπους από την πλάνη αυτό είναι η τέχνη και όχι το δόγμα.Το πρώτο κεφάλαιο των λατινικών που διδάχτηκα ...τότε...μιλούσε για τον ποιητή Οράτιο, ο οποίος "...εξορίστηκε τελικά σε μακρινή χώρα του Πόντου" (in terra pontica exulat) (sic) αλλά δεν τον πείραξε και πολύ.....η τελευταία πρόταση του κεφαλαίου πήγαινε ως εξής: Musa poetae unica amica est....γιατί ο άνθρωπος είναι ποιητής και παιχνιδιάρικο κουτάβι (εκτός των άλλων) και αληθινοί φίλοι και σύντροφοί του είναι η τέχνη και η φαντασία όχι το δόγμα και ο νεοφιλελευθερισμός. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
TamTam Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 8 λεπτά πριν, Lord_Goumis είπε To ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο από πότε διδάσκεται στα λύκεια? Εγώ θυμάμαι ότι, παρότι το μάθημα ήταν μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων , ποτέ δεν διδάσκονταν στα λύκεια. Όποιος ήθελα να δώσει σχέδιο, έπρεπε να πηγαίνει σε ιδιωτικό καθηγητή. Επίσης δεν θυμάμαι να είχα ποτέ καλλιτεχνικής φύσης μαθήματα στο Λύκειο. Μόνο στο γυμνάσιο (εικαστικά&ιστορία της μουσικής) - τελείωσα το λύκειο το 2001-2002 Είναι Ήταν μαθήματα επιλογής, όπως γράφω Τέλειωσες το λύκειο πριν από 20 χρόνια. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Rebel_Of_South Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 εγώ τελείωσα το Λύκειο πριν 11 χρόνια . ελεύθερο & γραμμικό σχέδιο ήταν όντως μάθημα επιλογής που δεν εξυπηρετούσε κάτι αν δεν ήθελες να περάσεις αρχιτεκτονική ή καλών τεχνών . Το επέλεγες στοχευμένα όπως είπα και σε προηγούμενο ποστ , ήταν καθαρά θέμα τύχης και εκπαιδευτικού σε αυτά τα μαθήματα στο δημοτικό - γυμνάσιο ως προς το αν θα σου έμενε κάτι χρήσιμο ..... Από μουσική δεν έμαθα τίποτα . Από εικαστικά έτυχε και είχαμε ζωγράφο δάσκαλο και μέσω της ζωγραφικής μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα ( προοπτική π.χ. ) και ίσως και κάποιος από την τάξη να τον κέρδισε κιόλας αυτή η τέχνη "There’s no mystery in my gear. And if any, then it’s hidden between hands, heart and soul. It simply must be the way I play" ~ Criss Oliva Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
John Goumis Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 25 λεπτά πριν, Tamtam είπε Είναι Ήταν μαθήματα επιλογής, όπως γράφω Τέλειωσες το λύκειο πριν από 20 χρόνια. Όντως αυτό βλέπω τώρα. Διδάσκονταν ως επιλογής, με 4 στους 100 μαθητές να το επιλέγουν. Και πάλι όμως κακώς καταργείται αφού το μάθημα εξετάζεται στις πανελλαδικές. Στην τελική αν σε μια περιοχή με δέκα σχολεία ενδιαφέρονται μόνο 10 μαθητές, ας γίνεται το μάθημα σε ένα από αυτά με συμμετοχή μαθητών από τα γύρω σχολεία. Εγώ πάντως που δεν έκανα ούτε σχέδιο ούτε καλλιτεχνικά στο λύκειο, και να σχεδιάζω μια χαρά ξέρω (και στο χέρι και στο AUTOCAD) και καλλιτεχνάρα έγινα οπότε αφού τα κατάφερα εγώ υπάρχει ελπίδα Aλλά διαφωνώ στο να μην διδάσκεται σχέδιο, έστω και με τους παραπάνω περιορισμούς Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
otto## Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 9 hours ago, JimmyPap said: [...] τα κυριότερα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Οικονομία, Αγγλικά, και Πληροφορική εκτός από τα αυτονόητα, δηλαδή Ελληνικά, Μαθηματικά-Φυσικη. Νομίζω πως για "εδω που είμαστε" μονο η ύλη ή η επιλογή μαθημάτων δε φταίει, αλλα ο τρόπος που γίνονται. Τα μαθηματικά ήταν πάντα στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και αυτό γιατί είναι κάτι φτηνό να τα διδάξεις. Ακομα και στο ελληνικό πανεπιστήμιο, πολλες φορες η υλικοτεχνική υποδομή δεν είναι αρκετή για να εκπαιδευτεις επαρκως στις σύγχρονες τεχνολογίες και το βάρος πέφτει στη θεωρία, δλδ τα μαθηματικα στις θετικές σχολές. Αυτός είναι πολλές φορές και ο λόγος για τον οποίο όσοι έχουν εκπαιδεύτει στην ελλαδα, τα καταφέρνουν και στο εξωτερικό ή γενικά σε τεχνικούς κλάδους. Τα ακριβα, για να διδαχθούν σωστά στο σχολείο, ειναι τα καλλιτεχνικά, η μουσική και η γυμναστική, για τα οποια χρειάζεται επένδυση σε όργανα, ειδικές αίθουσες κλπ, οπως γινεται για παράδειγμα σε καποιες οικονομικα ευρωστες ευρωπαϊκές χώρες. Συν τα κόστη συντήρησης. Δε διαφωνώ οτι πρέπει η πληροφορική και οικονομια να έχουν μια καποια προτεραιότητα αλλα αυτο ειναι λεπτομέρεια. Φυσικά μετά τη γλώσσα και τα μαθηματικά. Τα καλλιτεχνικα και η μουσική όμως είναι εξίσου σημαντικά. Το σχολείο δε πρέπει να δημιουργεί ανθρώπους που έχουν τεχνική κατάρτηση μονο. Κυρίως πρεπει να βγαζει ανθρώπους με σφαιρική μόρφωση. Ειμαι της άποψης ότι θα έπρεπε να υπάρχουν 3πλασιες ωρες σε καλλιτεχνικά και γυμναστική. Χάνουμε πολλούς αθλητες ή μουσικούς κάθε χρόνο, οι οποίοι καταλήγουν να σπουδάζουν άσχετα πράγματα και καταδικαζονται στη μετριότητα και την ανικανοποιηση. Επεξεργασμένο 18 Ιουνίου 2020 από otto## 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Επισκέπτης Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, otto## είπε Νομίζω πως για "εδω που είμαστε" μονο η ύλη ή η επιλογή μαθημάτων δε φταίει, αλλα ο τρόπος που γίνονται. Τα μαθηματικά ήταν πάντα στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και αυτό γιατί είναι κάτι φτηνό να τα διδάξεις. Ακομα και στο ελληνικό πανεπιστήμιο, πολλες φορες η υλικοτεχνική υποδομή δεν είναι αρκετή για να εκπαιδευτεις επαρκως στις σύγχρονες τεχνολογίες και το βάρος πέφτει στη θεωρία, δλδ τα μαθηματικα στις θετικές σχολές. Αυτός είναι πολλές φορές και ο λόγος για τον οποίο όσοι έχουν εκπαιδεύτει στην ελλαδα, τα καταφέρνουν και στο εξωτερικό ή γενικά σε τεχνικούς κλάδους. Τα ακριβα, για να διδαχθούν σωστά στο σχολείο, ειναι τα καλλιτεχνικά, η μουσική και η γυμναστική, για τα οποια χρειάζεται επένδυση σε όργανα, ειδικές αίθουσες κλπ, οπως γινεται για παράδειγμα σε καποιες οικονομικα ευρωστες ευρωπαϊκές χώρες. Συν τα κόστη συντήρησης. Δε διαφωνώ οτι πρέπει η πληροφορική και οικονομια να έχουν μια καποια προτεραιότητα αλλα αυτο ειναι λεπτομέρεια. Φυσικά μετά τη γλώσσα και τα μαθηματικά. Τα καλλιτεχνικα και η μουσική όμως είναι εξίσου σημαντικά. Το σχολείο δε πρέπει να δημιουργεί ανθρώπους που έχουν τεχνική κατάρτηση μονο. Κυρίως πρεπει να βγαζει ανθρώπους με σφαιρική μόρφωση. Ειμαι της άποψης ότι θα έπρεπε να υπάρχουν 3πλασιες ωρες σε καλλιτεχνικά και γυμναστική. Χάνουμε πολλούς αθλητες ή μουσικούς κάθε χρόνο, οι οποίοι καταλήγουν να σπουδάζουν άσχετα πράγματα και καταδικαζονται στη μετριότητα και την ανικανοποιηση. Δε μπορώ να πω πως διαφωνώ στα κύρια σημεία που θέτεις. Κι εγω πιστεύω πως ο τρόπος ειναι το παν και οχι οι ώρες, και επίσης ειμαι υπερ της σφαιρικής μόρφωσης. Απλώς κατά τη γνώμη μου, τα οικονομικά και ο προγραμματισμός Η/Υ στο 2020 ειναι εξίσου απαραίτητα εφόδια με τα μαθηματικα και τη γλώσσα, διότι πλεον όλα ειναι οικονομία και Η/Υ. Απο την αλλη η μουσική και η γυμναστική ειναι κατι το οποιό πρέπει μεν να δείξεις στα παιδιά αλλα οχι με καταναγκασμό, μιας και εξαρτάται πολυ απο την κλίση και τα ταλέντα τους αν θα γινουν αθλητές ή μουσικοι. Γινουν δε γίνουν ομως, μέσα σε μια κοινωνία που βασίζεται στα οικονομικα και στους Ή/Ύ θα πρέπει να "σκαμπαζουν" απο αυτα για να επιβιώσουν. Μου είναι αδιανόητο να ειναι μαθημα επιλογης τα οικονομικά ενω πραγματικα ειναι ένα τοσο σπουδαίο κομματι της ζωης μας τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Αντιθέτως και χωρίς μουσική μπορεί να ζήσει κάποιος. Επεξεργασμένο 18 Ιουνίου 2020 από JimmyPap Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
otto## Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) 32 minutes ago, JimmyPap said: Δε μπορώ να πω πως διαφωνώ στα κύρια σημεία που θέτεις. Κι εγω πιστεύω πως ο τρόπος ειναι το παν και οχι οι ώρες, και επίσης ειμαι υπερ της σφαιρικής μόρφωσης. Απλώς κατά τη γνώμη μου, τα οικονομικά και ο προγραμματισμός Η/Υ στο 2020 ειναι εξίσου απαραίτητα εφόδια με τα μαθηματικα και τη γλώσσα, διότι πλεον όλα ειναι οικονομία και Η/Υ. Απο την αλλη η μουσική και η γυμναστική ειναι κατι το οποιό πρέπει μεν να δείξεις στα παιδιά αλλα οχι με καταναγκασμό, μιας και εξαρτάται πολυ απο την κλίση και τα ταλέντα τους αν θα γινουν αθλητές ή μουσικοι. Γινουν δε γίνουν ομως, μέσα σε μια κοινωνία που βασίζεται στα οικονομικα και στους Ή/Ύ θα πρέπει να "σκαμπαζουν" απο αυτα για να επιβιώσουν. Μου είναι αδιανόητο να ειναι μαθημα επιλογης τα οικονομικά ενω πραγματικα ειναι ένα τοσο σπουδαίο κομματι της ζωης μας τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Αντιθέτως και χωρίς μουσική μπορεί να ζήσει κάποιος. Μόνο για τη γλωσσα θα διαφωνήσω. Ειναι το πιο βασικό να ξέρει κάποιος να εκφράζεται σωστα. Η γλώσσα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε. Τα υπόλοιπα επονται κατά τη γνωμη μου. Να έχουν ένα μάθημα οικονομικών οκ αλλα σα βασικό δε μου φαίνεται και τόσο αναγκαίο. Οχι επειδή δεν είναι σημαντικό αλλα επειδή τα οικονομικά ειναι ενας συνδυασμός πραγμάτων. Ισως να κανω λαθος αλλα αν δώσεις βάση στην ιστορία σε συνδυασμό με τα μαθηματικα (στατιστική) εχεις καλύψει καποιο μέρος των οικονομικών. Τωρα για τον προγραμματισμό, χρειάζεται σίγουρα αλλα και αυτο το καλύπτεις εν μερει με μαθηματικα (άλγεβρα). Εδω έρχεται και το θεμα της υποδομής βέβαια. Πάντως βασικο προγραμματισμό μπορείς να μάθεις και στο χαρτί. Εγω έτσι είχα μάθει. Δεν είναι εύκολο θεμα πάντως. Όσο το συζητάμε και το σκέφτομαι τοσο πιο πολύ με μπερδεύει. Η γυναίκα μου που είναι καθηγήτρια εδω στην ολλανδια σε μπακαλορεα σχολείο, κάνουν κάτι τύπου ανακάτεμα μαθήματων. Δηλαδη science και design, Humanities που καλύπτει πολλα μαζί (ιστορία, γεωγραφία κλπ) κλπ. Ολα τα παιδιά έχουν υπολογιστή στη ταξη αναγκαστικά. Έτσι όπως τα βλέπω καμια φορα ομως με προβληματίζει ο τρόπος που μαθαίνουν. Απο τη μια δεν υπάρχει καθόλου παπαγαλια, απο την αλλη πεφτει πολύ google search. Στα καλλιτεχνικα κάνουν κατι ωραια, κανουν τεχνικές φωτογράφησης, videos, σχεδιάζουν ρούχα, και κανουν και διάφορες ζωγραφικές. Επεξεργασμένο 18 Ιουνίου 2020 από otto## Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 (επεξεργασμένο) Ρε παιδιά δεν είναι θέμα σχολικού προγράμματος και μαθημάτων. Είναι θέμα δομής και συστήματος. Πχ, η γλώσσα υπάρχει και τώρα. Έμαθε κανείς Αγγλικά (βάλτε ότι γλώσσα θέλετε) στο σχολείο? ΠΟΤΕ. Και δεν πρόκειται να μάθει, και 100 ώρες την εβδομάδα να κάνει αγγλικά στο σχολείο. Ζούμε στην μοναδική χώρα του κόσμου, που έχει δημόσια παιδεία αλλά τα παιδιά δεν μαθαίνουν τίποτα εκεί, αλλά μόνο στα φροντιστήρια (που αλλού υπάρχει άραγε σαν θεσμός αυτό?) που είναι ιδιωτικά. ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΩ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ vs ΔΗΜΟΣΙΟ. Το θέμα μου είναι στο ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, φαίνεται να έχουν συμβιβαστεί με αυτή την πρακτική, πράγμα ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟ. Ωραία. θα μου πείτε, τότε τι στο διάολα εξυπηρετεί το σχολείο? Δομή κοινωνικοποίησης είναι, ένταξης, ομοιογενοποίησης, καταπάτησης των ατομικών διαφορών, κοινωνικός θεσμός που ο ρόλος του είναι να βγάλει άτομα προσαρμοστικά στο σύστημα, στις κοινωνικές δομές. Άτομα που να μάθουν να σέβονται την ιεραρχία, έτοιμα να ακολουθήσουν τους κοινωνικούς τους ρόλους, και υπάκουα στους κοινωνικούς κανόνες. Άτομα που καλούνται να αποστηθίζουν για να επιβραβευτούν, από το να διαμορφώνουν απόψεις και να αξιολογούν. Και έγκειται στον κάθε εκπαιδευτικό να προσπαθήσει να σπάσει αυτά τα στεγανά, που λίγο πολύ του επιβάλλονται έξωθεν (και το μεγαλύτερο ποσοστό έχει συμβιβαστεί με αυτά, μια δουλειά σαν όλες τις άλλες είναι, και πρέπει να γίνει όσο πιο αναίμακτα είναι δυνατόν), και να προσπαθήσει να κάνει κάτι περισσότερο, να είναι δηλαδή πραγματικός παιδαγωγός. Τι άλλο είναι το σχολείο? Ένα ατέρμονο κυνήγι βαθμών, για να μπορέσει το παιδί να συνεχίσει να ελπίζει για κάτι καλύτερο, άσχετα αν είναι μόνη της η ελπίδα (χωρίς αντίκρυσμα τις περισσότερες φορές). Μια συνεχής προσπάθεια ενστερνισμού κανόνων, που υποτίθεται ότι θα ανοίξουν μελλοντικές ευκαιρίες. Τα θρησκευτικά είναι να μάθεις την ζωή του Χριστού καμιά δεκαριά φορές. Αντί να γίνεται θρησκειολογία. Η ιστορία είναι να μάθεις πότε έγινε η τάδε μάχη, που, και ποιος νίκησε. Αντί να είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση που οδήγησε εκεί, και οι επιπτώσεις στην κοινωνική ζωή, οικονομική πραγματικότητα της εποχής, κλπ. Αποστήθιση πληροφορίας vs κριτική σκέψη. Σε ένα λοιπόν υγιές εκπαιδευτικό σύστημα, είναι απαραίτητες τόσο η κοινωνιολογία, όσο και η ψυχολογία, τόσο τα οικονομικά, όσο και το σύγχρονο μάρκετιν, τόσο οι υπολογιστές, η γλώσσα, η λογοτεχνία, το θέατρο, η μουσική, η ζωγραφική, τα καλλιτεχνικά ρεύματα, η φυσική, η χημεία, τα μαθηματικά, κλπ. Σε ένα υγιές εκπαιδευτικό σύστημα, όλα είναι απαραίτητα. Αλλά .... πως? Κι έγραψα μόνο το πανωσέντονο. Θα μπορούσα να είχα γράψει 500 σελίδες διατριβή λέμε ... Επεξεργασμένο 18 Ιουνίου 2020 από fusiongtr 3 1 Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Άγιος Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Share Δημοσιευμένο 18 Ιουνίου 2020 Για να αποστασιοποιηθώ από εκείνους που ''ζουν και αναπνέουν τις τέχνες'' να διευκρινίσω ότι όταν μιλάω για μουσική στα σχολεία εννοώ μόνο τις παραδοσιακές μουσικές αυτής της περιοχής του κόσμου, και αν όχι αποκλειστικά, το κύριο βάρος σε αυτές, πιστεύω δηλαδή ότι δεν αφορούν τον νεοέλληνα όλων των ειδών οι τέχνες και όλα τα είδη μουσικής, πάρα μόνο εκείνα τα είδη στα οποία έχει να επιδείξει μια παράδοση και ένα αξιόλογο έργο, και αυτά είναι που έχει σημασία να διασώσει και να καλλιεργήσει ως πολιτισμική ταυτότητα. (να περισώσω τον νεοέλληνα από περαιτέρω γελοιοποίηση προσπαθώ). Τα εικαστικά δε (Τσαρούχης?) εκτός από το ότι γελοιοποιούν τις τέχνες γενικά (για εμένα πάντα), δεν αφορούν αυτό το μέρος του κόσμου, δεν υπάρχει καμιά παράδοση να διασωθεί οπότε θα μπορούσαν να αγνοηθούν επιμελώς, σε ότι αφορά την δημόσια δωρεάν παιδεία. Τέλος τι κάνουν στη Σουηδία και στην Αμερική πιστεύω δεν θα έπρεπε να νοιάζεται κανείς 1 kavagio for strings Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις