Προς το περιεχόμενο

Προβληματισμοί αναβάθμισης home studio. Μερος 1


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Εδώ και αρκετό καιρό σκέφτομαι την παραπάνω αναβάθμιση και το έχω συζητήσει με αρκετούς και εδώ (ο ακούραστος και υπομονετικός npap είναι πάντα κοντά μου) και εκτός noiz, αλλά πλέον ίσως έφτασε η ώρα και ας πάρει περισσότερη δημοσιότητα μπας και βγεί καμιά άκρη.

Οι ανάγκες:

Ηχογράφηση στο σπίτι με Cubase 10 pro. Απαιτήσεις για ταυτόχρονη ηχογράφηση 1 έως 2 μικρόφωνα και τουλάχιστον 2 line instrument (λόγω stereo feed) και όσων άλλων οργάνων χωράνε στον χώρο, όχι πάνω από 1 ακόμα σίγουρα.

Επι πλεον απαιτήσεις: 2 έξοδοι ακουστικών κατά προτίμηση ανεξάρτητες, 2 έξοδοι για μόνιτορ (δηλαδη 2 ζεύγη), τουλάχιστον άλλη μια 2ΧLine out για να φεύγει στο κυρίως σύστημα που ακούω μουσική, και τουλάχιστον άλλη μία 2ΧLine in από το κυρίως σύστημα και άλλη μία ψηφιακή για σύνδεση το audio streamer από το οποίο κυρίως περνάει η μουσική που ακούω. Τελος δυνατότητα επεκτασης με adat για προσθήκη επιπλέον in/out και δυνατότητα παράκαμψης των pre της κάρτας.

Το παρον: Μια focusrite 6i6 πρώτης γενιάς, εξαιρετικά τίμιας μέχρι σήμερα που σχεδόν δεν με καλύπτει στα in/out, ένα ζευγάρι fostex 04 και δυό πυκνωτικα και 2 δυναμικά μικρόφωνα.

Το budget: α) Η αρχική σκέψη ήταν η κάλυψη των αναγκών οριακά με αισθητή αναβάθμιση ηχητικά πηγαίνοντας ένα σκαλί παραπάνω. Δηλ. Κάπου μεταξύ 500-600.

β) Η δεύτερη σκέψη είναι η χρηση μιας entry level (ακόμα και ή αποκλειστικά φορητής) κάρτας των μεγάλων μη-ανατολικών εταιρειών (apogee, RME, MOTU, UAD) με ενδεχόμενο συμβιβασμό στα in/out και υπομονή μέχρι την αγορά επέκτασης φτάνοντας ήδη στα 800-900.

γ) Η τρίτη είναι το σφίξιμο περισσότερο και εξ αρχής μια λύση για το μέλλον (όταν σε τέτοιες εταιρείες τα μοντέλα βγαίνουν ανα σχεδόν 10 χρόνια) φτάνοντας μέχρι και τα 1200

Ας δούμε λοιπόν τις υποψήφιες και τους προβληματισμούς σκέψεις για κάθε μία (με λινκ στον θωμά για λόγους ευκολίας και όχι απαραίτητα προτίμησης μια και δεν είμαι σίγουρος αν θα προτιμήσω αγορά εκτός Ελλάδας)

1.      Audient ID44. https://www.thomann.de/gr/audient_id44.htm  Ίσως η αρχική σκέψη αναβάθμισης. Μια μικρή αγγλική εταιρεία με κατασκευή στην Κίνα. Τιμή λίγο πάνω από 5.5 κατοστάρικα. 4 μικρόφωνα, καλοί προ, 4 έξοδοι, επεκτασιμότητα, στιβαρή κατασκευή.

Υπερ: εταιρεία με δυνατό όνομα στις κονσόλες ήχου, 4 πλήρως εξοπλισμένες είσοδοι μικροφώνων και απ ευθείας προσπελάσιμες, δυνατότητα να ελέγξεις το daw για 3 λειτουργίες, ενδιαφέρον interface.   

Κατά: Μικρή (και εγγλέζικη) εταιρεία, λίγος χρόνος στην πιάτσα, όχι prime name στον χώρο, αρκετά πράγματα με rotary.

 

2.      SPL  Crimson 3. https://www.thomann.de/gr/spl_crimson_3.htm  Δυνατό εργαλείο με γερμανική σκληροτράχηλη αντίληψη με ίσα ίσα όσα χρειάζομαι αλλα μέχρι εκεί. Στα 700

Υπερ: Πολύ καλή κατασκευή και βάρος, δυνατότητα crossfeed στα ακουστικά, όλα hardware ελεγχόμενα από τη συσκευή

Κατα: Όχι επεκτασιμότητα, όλα hardware ελεγχόμενα από τη συσκευή, σκληροπυρηνική και απρόσιτη εταιρεία, σχετικά σκοτεινός αν και εξαιρετικός ήχος στις αναφορές.

 

3.      Apogee duet.  https://www.thomann.de/gr/apogee_duet_for_ipad_mac.htm Τη βρίσκεις σήμερα στα 5.5 κατοστάρικα. Φορητή και ελάχιστη έκδοση μεγάλης εταιρείας, με ελάχιστες δυνατότητες, μόνο 2+2, χωρίς επέκταση. Συνεπώς την παίρνεις μόνο για να ηχογραφείς τα ελάχιστα και να έχεις τον ήχο της. Για παραπάνω...θες παραπάνω.

Υπερ: Βαρυ όνομα, εξαιρετική ποιότητα και ήχος

Κατά: Παλιό μοντέλο, έλεγχος με ένα κουμπί ουσιαστικά, λίγα πράγματα με breakout cable, καμμία επέκταση, απερχόμενο μοντέλο σε καλή τιμή

 

4.      RME Babyface Pro FS. https://www.thomann.de/gr/rme_babyface_pro_fs.htm Το τελευταίο μοντέλο της babyface, μιας φορητής κάρτας της γερμανικής εταιρείας, γι αυτό και το βρίσκεις στα 7.5. Είσοδοι μετα βίας οριακές, αλλά με επέκταση.

Υπερ: Βαρύ όνομα με μεγάλη κίνηση και παραγωγικότητα, εξαιρετική ποιότητα και ήχος. Δυνατο interface, DSP με δυνατότητα reverb, delay, eq.

Κατά: Ελεγχος πολλών πραγμάτων με ένα rotary, μία διπλή έξοδος ακουστικών

 

5.      Motu Track 16. https://www.thomann.de/gr/motu_track16.htm Παλιό μοντέλο της αμερικάνικης Motu, φορητό, με έλεγχο με rotary και πλήκτρα, πολλές εισόδους κλπ με breakout cable. Ως απερχόμενο μοντέλο το βρίσκεις στα 400.

Υπερ: Δυνατό όνομα, ίσως όχι prime, σου δίνει πολλά αν και με breakout καλώδιο, τιμή προσφοράς.

Κατα: Δευτεροκλασάτο όνομα, breakout cable, παλιάς σχεδίασης interface, παλιό μοντέλο

 

6.      UAD Apollo twin duo usb. https://www.thomann.de/gr/universal_audio_apollo_twin_usb_duo.htm  Αλλο ένα φορητό μοντέλο μεγάλης αμερικάνικης εταιρείας. Προσφέρει οριακά τα ζητούμενα. Ως καινούργιο μοντέλο τσιμπάει σχεδόν τα 8 κατοστάρικα.

Υπερ: Πολύ δυνατή εταιρεία, από τα πρώτα ονόματα, στιβαρη και minimal κατασκευή. 2 dsp επεξεργαστές με δυνατό interface και δυνατότητα προσομοίωσης με plugin γνωστών προ μέσα στην ίδια τη μονάδα, εξαιρετικός ήχος, ποιότητα κατασκευής, usb 3.0, πλήρες πακέτο software.

Κατά: Όνομα προερχόμενο αποκλειστικά από τα mac, πρώτο μοντέλο που απευθύνεται σε windows, μια έξοδος ακουστικών.

 

7.      MOTU 624 avb.  https://www.thomann.de/gr/motu_624_avb.htm Από τα τελευταία μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας. Πλήρης σε εισόδους και ως νέα παρουσία είναι στα 850.

Υπερ: Τα γνωστά dac chip της ESS, επάρκεια εισόδων, επεκτασιμότητα, usb 3.0, DSP με δυνατό interface, avb Ethernet port

Κατά: 1 έξοδος ακουστικών, το γνωστό στριμωγμένο φορητό σκληρό κουτί της motu, ίσως όχι πρωτοκλασάτο όνομα.

 

8.      RME Fireface UC. https://www.thomann.de/gr/rme_fireface_uc.htm Ο γερμανικός ελβετικός σουγιάς. Εχει σχεδόν τα πάντα, 8+8 εισόδους, επεκταση, λογισμικά κλπ. Κοντά 9 κατοστάρικα.

Υπερ: Γερμανικό βαρύ όνομα, πλήρες, εξαιρετική σχεδίαση και ήχος, dsp και εφε στο Interface

Κατα: Ήδη ακριβό στο μοντέλο UC που είναι και παλιό. Αν θες το πρόσφατο UCX, φορτώνεσαι thunderbolt και δίνεις 1200

 

9.      Tascam us 20X20. https://www.thomann.de/gr/tascam_us_20x20.htm H ναυαρχίδα της Tascam έχει ήδη 3 χρόνια στην πιάτσα. Εχει με το καλημέρα τα υπερ πάντα και προσφέρεται σε πολύ χαμηλή τιμή..... μόλις 5 κατοστάρικα....

Υπερ: Απο συνδέσεις τα πάντα. Όταν λέμε πάντα, τα πάντα και βάλε. Τεράστια συσκευή που ψαρώνει. USB 3.0, Interface με DSP, reverb κλπ

Κατα: Απογοητευτικά σχόλια στο δίκτυο για τους οδηγούς και το interface. Αναφορές για μπλε σελίδες και επιστροφές. Η εταιρεία αφού πουλήθηκε από την Gibson, τώρα είναι ορφανή και αυτοδιαχειριζόμενη με σχεδίαση στην Αμερική (εκτός ανατολής) και κατασκευή στην Κίνα.

 

10.  Tascam Series 208i. https://www.thomann.de/gr/tascam_series_208i.htm  Η νέα σειρά της Tascam. Βγήκε πριν μόλις 2 μήνες. Επαρκέστατες είσοδοι, επεκτασιμότητα και λογισμικά. Κάτω από 400.

Υπερ: Πολύ ελκυστικό πακέτο και τιμή, με DSP, εφε κλπ.

Κατά: Ισχύουν θεωρητικά τα της Tascam, αν και ως τελευταίο μοντέλο μπορεί να έλυσε προβλήματα, αν και ακόμα δεν υπάρχουν καθόλου αναφορές. Επίσης η Tascam έχει χάσει την αίγλη της και δεν είναι με τίποτα πρώτο, ούτε καν δεύτερο όνομα στο χώρο.

 

11.  Presonus Studio 192. https://www.thomann.de/gr/presonus_studio_192.htm Μια ενδιάμεση κατάσταση, απο όνομα που κινείται αρκετά τα τελευταία χρόνια. Κορυφαίο της μοντέλο στα 800 με πλήρη χαρακτηριστικά και επεκτασιμότητα, dsp, κλπ

Υπερ: Λογική πρόταση στο μέσο όρο

Κατά: Αρκετά χρήματα για ίσως παραπάνω από όσα χρειάζεται κανείς από μη κορυφαία εταιρεία και όχι top ηχητικό αποτέλεσμα.

 

12.  Tascam Model 12. https://www.thomann.de/gr/tascam_model_12.htm Εδώ κάνω μια ζαβολιά. Εδώ έχουμε μια κανονική κονσόλα, πολυεργαλείο που το κοιτάς και λες....ρε συ μήπως? Μια 12κάναλη κονσόλα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις όπως θες, σαν κονσόλα, σαν Usb κάρτα αλλά και σαν recorder με οποιοδήποτε daw. Η τιμή είναι σκανδαλώδης, μόλις πάνω  από 600.

Υπερ: όλα τα παραπάνω, τιμή.

Κατά: Νεο μοντέλο, ακόμα δεν το είδε κανείς, δεν υπάρχουν εντυπώσεις, δεν χάλασε σε κανέναν. Σίγουρα δεν είναι usb interface (αν και είναι), δεν μου χρειάζεται η κονσόλα για Live (αν και δεν ξέρεις ποτέ), είναι παρα πολύ φτηνή για αυτά που παίρνεις και συνεπώς δεν έχεις καμία σιγουριά, σίγουρα δεν παίρνεις και ηχητική ποιότητα (προφανώς άντε κοντά στο μέσο όρο) και γενικά pay and pray.

 

Κρατάω τις υποψήφιες στον συμβολικό αριθμό των 12, γιατί ήδη και μέχρι εδώ είναι κουραστικό, χωρίς όμως να μην υπάρχουν και άλλες. Πχ άφησα απ έξω τις focusrite που σίγουρα έχουν καλά και καταξιωμένα μοντέλα στη βάση ότι ξεφεύγω και πάω αλλού, αλλά και άλλες πολύ ονομαστές όπως πχ τις Roland, τις προτάσεις της Yamaha (Steinberg) και φυσικά τις απαγορευμένες όπως SSL, Prism, Metric Halo καθώς και τα ακριβά των RME, Apogee διότι ξέρω τις δυνατότητές μου και οικονομικά αλλά και χρηστικά. Προφανώς και δεν είμαι επαγγελματίας και απλά διατηρώ ένα χόμπυ, ίσως όχι σε εισαγωγικό επίπεδο, αλλά πάντα δεν παύει να είναι ενα χόμπυ.

 

Θα χαρώ να ακούσω προτάσεις, σκέψεις και ιδίως εμπειρίες από πρώτο χέρι από όσους περάσανε από το στάδιο αυτό ή έστω σε κάποια φάση βρέθηκαν ή βρίσκονται με κάποια από τα μοντέλα αυτά ή έστω εναλλακτικά.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωωωωχ. Δύσκολες επιλογές.

 

Εγώ μάλλον το audient θα χτύπαγα. Έχει και 2 ζυγιές ADAT που για μένα μετράει πολύ ως αναβαθμισιμότητα. Αλλά από drivers? Τι latency να έχει άραγε... Αλλιώς θα έπαιρνα το UC πάλι (έχω το FF400 18 χρόνια κοντά τώρα, κανένα πρόβλημα, βράχος). Γενικά θα απέφευγα να πάρω interface που δεν μπορεί να δουλέψει standalone ή δεν έχει ADAT γιατί σε βάθος χρόνου... να τώρα την 6i6 ας πούμε δεν μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις στο σύστημα. ADAT θέλω in και out για sync, γιατί με το wordclock δεν τα πάω και πολύ καλά. Για άλλους μπορεί να μην είναι καν κριτήριο.

 

Αυτή τη στιγμή έχω: Scarlett 2i2 (άσχετη αυτή, για να την βάζω σε κανα laptop), RME Digiface USB συνδεδεμένο σε μεταχειρισμένα Sapphire Pro 26i/o, Motu 8pre, και το δικό μου FF400. Εκτός από το Motu, μπορώ να χρησιμοποιήσω τα 8 outs της sapphire και τα 8 outs τoυ fireface. Αρκούν πιστεύω.

 

Αν δηλαδή το θέμα είναι μόνο τα κανάλια εξόδου, και με μια συστοιχία ada8200 behringer που λέει ο λόγος και το Digiface έχεις 32/32 μέσα/έξω, με latency 3ms και totalmix. Αν δεν χρειάζονται τόσα κανάλια, ένα καλό κεντρικό κομμάτι με δυνατότητα επεκτασιμότητας νομίζω μετράει. Γι' αυτό θα δίσταζα να πάω στο Apogee duet και στο Apollo twin, γιατί τα ψιλοπαντρεύεσαι. (συν ότι δεν μπορώ τα breakout. Και το babyface δηλαδή με απωθεί γι' αυτό τον λόγο.)

 

Δύσκολες επιλογές πολύ... θέλει στίψιμο το μυαλό και πολύ ψυχρή ιεράρχηση των αναγκών.

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το ff400 τι latency σου δίνει και στα πόσα buffers?

με το digiface δεν κατάλαβα τι ακριβώς κάνεις

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο σύντεκνος, χωρίς να ξέρει τις λεπτομέρειες για τις απαιτήσεις σου, προτείνει με κλειστά μάτια αυτή:

 

https://www.skroutz.gr/s/17693501/Focusrite-Clarett-8Pre-USB.html?fbclid=IwAR16EoU5YR38oXlkvoif1xMAj_5MUptQ6hMAYIcJlnSCxdYN9cYx-avFUf8

 

  • Ευχαριστώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο σύντεκνος μου πρότεινε την 13η επιλογή που ουσιαστικά είναι η ίδια με την 11 πάνω κάτω αλλά δεν έχει άρωμα πολυτέλειας

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Audient και κΣερο πΣωμι ΦιλωΟυς.

Ότι ακούς εγώ το φτιανω με αυτό το σκατΟλακι των 120 ευρώ φαντάσου τι θα κάνει το κτήνος που έχεις βάλει στο μάτι.

15887667417238386050967733860039.jpg

  • Ευχαριστώ 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, dimsonic είπε

το ff400 τι latency σου δίνει και στα πόσα buffers?

με το digiface δεν κατάλαβα τι ακριβώς κάνεις

image.png.db68515155ff747d7735def408334b20.png

Αυτό είναι το digiface, buffer στα 256.

 

image.png.67bf8e04c688d154aadbc3459d3d4173.png

Αυτό είναι το fireface, buffer στα 256.

 

Το digiface είναι ένα κουτάκι που παίρνει 8 adat. 4 μέσα, 4 έξω. Συνδέω με οπτικές ίνες τις σαβουροκάρτες μου (κάποτε πτωχές πλην τίμιες μέτριας κατηγορίας) οι οποίες διαθέτουν adat και παίζουν σε standalone και χρησιμοποιώ τις εισόδους και τις εξόδους τους.?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, Ali Barout said:

Το digiface είναι ένα κουτάκι που παίρνει 8 adat. 4 μέσα, 4 έξω. Συνδέω με οπτικές ίνες τις σαβουροκάρτες μου (κάποτε πτωχές πλην τίμιες μέτριας κατηγορίας) οι οποίες διαθέτουν adat και παίζουν σε standalone και χρησιμοποιώ τις εισόδους και τις εξόδους τους.?

 

σαβουροκάρτες>digiface>ff400?

δεν αρκεί σαβουροκάρτες>ff400?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, dimsonic είπε

 

σαβουροκάρτες>digiface>ff400?

δεν αρκεί σαβουροκάρτες>ff400?

Για 10 προενισχύσεις μικροφώνων στα 48khz αρκεί. (2 του FF, και άλλες 8 από την x κάρτα)

 

Στα 96khz όμως, στο 1 καλώδιο adat περνάνε 4 κανάλια. Οπότε 2+4.

 

Είναι κάρτες->ίνες->digiface. Το digiface είναι στην ουσία η κάρτα ήχου μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, Ali Barout said:

Το digiface είναι στην ουσία η κάρτα ήχου μου.

 

και όχι η φφ400?

δηλ την χρησιμοποιείς μόνο για 2 πρε?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου