xtrm_basses Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Θα τολμήσω να γίνω λίγο προκλητικός. Πήγα στην Αγγλία και νοίκιασα μια πόρσε,αλλά δεν με βόλευε να μπαίνω στην στροφή "τάπα". Εδώ στο χωριό μου,το ζάσταβα μου με βολεύει περισότερο,άρα καλύτερα να τρέχω με το ζάσταβα γιατί είναι καλύτερο απο την πόρσε. Που θέλω να καταλήξω; Κάτι μας βολεύει γιατι έτσι έχουμε συνηθίσει,όμως δεν πάει να πει οτι είναι πάντα και η καλύτερη επιλογή. Πάρε πχ μια strandberg να "σρεντάρεις" κανα χρόνο,και μετά πες μου άμα μια tele σε βολεύει στο "σρεντάρισμα" περισότερο. 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nick_ls Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) Γενικά αυτό που κάνει το μπράτσο πιο γρήγορο, επομένως κατηγοριοποιεί μία κιθάρα σε shred και άλλες σε λιγότερο ή περισσότερο shred, τουλάχιστον για τους περισσότερους κιθαρίστες, είναι το radius σε συνδυασμό με το πάχος-σχήμα των τάστων, medium, jumbo κλπ. Δεν είναι τυχαίο που οι γρήγοροι κιθαρίστες (οκ όχι όλοι προφανώς αλλά αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι), χρησιμοποιούν scalloped necks, jumbo frets και πολύ πιο flat μπράτσα από το 12ο τάστο και μετά, που στην ουσία τι κάνουν όλα αυτά; Δίνουν την αίσθηση ότι παίζεις με ακόμα πιο χοντρά και ψηλά τάστα και πιο flat λαιμό και επίσης βολεύουν στα γρήγορα bends. Δες ας πούμε για παράδειγμα η fender, από κάτι 7,5 radius και κάτι vintage τάστα, έβγαλε σταδιακά jumbo frets, scalloped necks. Αυτό το αποδεικνύουν τα signature μοντέλα πχ της fender η οποία απευθύνεται παραδοσιακά σε μη shredders (βλ. πχ τα μοντέλα signature Malmsteen, Eric Johnson, Dave Murray που μάλλον τους λες γρήγορους κιθαρίστες). Χρησιμοποιώ το παράδειγμα της fender γιατί όταν χρειάστηκε να απευθυνθεί σε πιο γρήγορους κιθαρίστες, άλλαξε τα κλασσικά της specs. Επεξεργασμένο 1 Μαΐου 2020 από nick_ls 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ikon Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 OP Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) 33 minutes ago, xtrm_basses said: Θα τολμήσω να γίνω λίγο προκλητικός. Πήγα στην Αγγλία και νοίκιασα μια πόρσε,αλλά δεν με βόλευε να μπαίνω στην στροφή "τάπα". Εδώ στο χωριό μου,το ζάσταβα μου με βολεύει περισότερο,άρα καλύτερα να τρέχω με το ζάσταβα γιατί είναι καλύτερο απο την πόρσε. Που θέλω να καταλήξω; Κάτι μας βολεύει γιατι έτσι έχουμε συνηθίσει,όμως δεν πάει να πει οτι είναι πάντα και η καλύτερη επιλογή. Πάρε πχ μια strandberg να "σρεντάρεις" κανα χρόνο,και μετά πες μου άμα μια tele σε βολεύει στο "σρεντάρισμα" περισότερο. Λογικό σε βρίσκω αδερφέ. Εγώ το ξεκίνησα αρχικά στο μυαλό μου ακολουθώντας την κοινή πεποίθηση ότι οι shredding κιθάρες είναι πιο άνετες στα σολαρίσματα κτλ. Ναι, έχω συνηθίσει στην tele και με βολεύει ως ένα βαθμό αλλά θεωρητικά οι ειδικά σχεδιασμένες κιθάρες πάνω στο άνετο σολάρισμα, λογικά είναι θα όντως πιο άνετες (για την πλειοψηφία τουλάχιστον αλλιώς δεν θα υπήρχαν ως είδος και σε τέτοιο εύρος). Φυσικά όμως είναι απόλυτα λογικό να πιάσω μία στα χέρια μου πριν τα σκάσω. 7 minutes ago, nick_ls said: Γενικά αυτό που κάνει το μπράτσο πιο γρήγορο, επομένως κατηγοριοποιεί μία κιθάρα σε shred και άλλες σε λιγότερο ή περισσότερο shred, τουλάχιστον για τους περισσότερους κιθαρίστες, είναι το radius σε συνδυασμό με το πάχος-σχήμα των τάστων, medium, jumbo κλπ. Δεν είναι τυχαίο που οι γρήγοροι κιθαρίστες (οκ όχι όλοι προφανώς αλλά αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι), χρησιμοποιούν scalloped necks, jumbo frets και πολύ πιο flat μπράτσα από το 12ο τάστο και μετά, που στην ουσία τι κάνουν όλα αυτά; Δίνουν την αίσθηση ότι παίζεις με ακόμα πιο χοντρά και ψηλά τάστα και πιο flat λαιμό και επίσης βολεύουν στα γρήγορα bends. Δες ας πούμε για παράδειγμα η fender, από κάτι 7,5 radius και κάτι vintage τάστα, έβγαλε σταδιακά jumbo frets, scalloped necks. Αυτό το αποδεικνύουν τα signature μοντέλα πχ της fender η οποία απευθύνεται παραδοσιακά σε μη shredders (βλ. πχ τα μοντέλα signature Malmsteen, Eric Johnson, Dave Murray που μάλλον τους λες γρήγορους κιθαρίστες). Χρησιμοποιώ το παράδειγμα της fender γιατί όταν χρειάστηκε να απευθυνθεί σε πιο γρήγορους κιθαρίστες, άλλαξε τα κλασσικά της specs. Πωπω τα scalloped necks τα θεωρώ απαίσια στην όψη... Φαντάζομαι η ιδέα είναι να μην ακουμπάς καθόλου ξύλο αλλά ίσως σε ένα βαθμό αυτό το πετυχαίνεις και με τα jumbo frets. Επεξεργασμένο 1 Μαΐου 2020 από ikon Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Τα jumbo ταστα βοηθανε να μπορεις να κανεις bend με χαμηλο action. Δεν ξερω εαν βοηθουν να παιξεις γρηγορα. Τα χαμηλα ταστα (πχ prs) βοηθουν πολυ στο γρηγορο παιξιμο, αλλα θα πρεπει να αυξησεις το action εαν θες να κανεις vibrato. Ειναι σιγουρα θεμα συνηθειας. Θεωρω οτι η κιθαρα δεν κανει τον παιχτη. Οι δυνατοτητες και η εμπειρια του θα κανει την διαφορα σε οποια κιθαρα και εχει κανεις. Δηλαδη, εαν πχ εχεις "κολλησει" με την tele, δεν θεωρω οτι θα δεις τεχνικη εξελιξη με καποια "γρηγορη" κιθαρα. Το πολυ πολυ να σου κανει τη ζωη ευκολη. Θελει δουλεια. Αυτα που θα κανεις αργοτερα στην γρηγορη κιθαρα, θα τα κανεις ανετα και στην τελε, διοτι εχεις εξελιχθει ως παιχτης. Δεν μιλω για τον op, προσωπικα. Γενικα μιλαω. 2 Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nick_ls Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Θεωρώ πως τα jumbo frets βοηθούν εξαιρετικά στην ταχύτητα πέρα από τα bends, εξάλλου τα scalloped necks έχουν την αίσθηση ακόμα μεγαλύτερου τάστου, ο λόγος ότι για να ακουστεί η νότα, ο παίχτης ακουμπάει με τη λιγοστή απαραίτητη δύναμη τη χορδή, επομένως γλυτώνει χρόνο (εκατομμυριοστά αλλά συνολικά..μαζεύονται) για να πάει στην επόμενη νότα. To έχει πει και ο Yngwie Malmsteen αυτό έμμεσα, Basically, it's like having very high frets. But more extreme because I have carved out wood and high frets. You can put a fuckin' train on these things https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/yngwie_malmsteen_how_i_got_into_scalloped_fretboards.html 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gkourmoul1 Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 15 minutes ago, nick_ls said: ο λόγος ότι για να ακουστεί η νότα, ο παίχτης ακουμπάει με τη λιγοστή απαραίτητη δύναμη τη χορδή, επομένως γλυτώνει χρόνο (εκατομμυριοστά αλλά συνολικά..μαζεύονται) για να πάει στην επόμενη νότα. Εκει δεν εχουν να κανουν τα jumbo, αλλα το ποσο χαμηλο action εχει κανεις. Και το παχος των χορδων επηρεαζει αρκετα. Το scaloped θεωρω οτι χρησιμευουν απλα για να υπαρχει καλυτερος χειρισμο στη χορδη (για bends κυριως). Για να τη γραπωνουν καλυτερα. Αυτο ειχα διαβασει σε συνεντευξη του blackmore. Βεβαια, δεν εχω ποτε παιξει με scalloped για να εχω δει στην πραξη τα υπερ και τα κατα. Γιώργος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Miltos23 Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Πράγματι, οι περισσότεροι που shred-αρουν παίζουν με κιθάρες με τα specs που αναφέρεις γιατί απλά τους βολεύουν περισσότερο. Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που βοηθάει πολύ αυτό είναι το χαμηλό action που συνήθως το πετυχαίνουν σε κιθάρες με μεγάλο radius. Όλα όμως είναι σχετικά όπως έχεις καταλάβει. All the money of the world can't buy me Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Flotzen Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Βρυκόλακας με Ibanez και λαιμό οδοντογλυφίδα Βρυκόλακας με strat και λαιμό ψιλο-fat Βρυκόλακας με tele και λαιμό μπαστούνι του baseball Ένα πιο κοντινό παράδειγμα θα ήταν: Έχω ακούσει ότι οι Porsche παν τάπα, αλλά, μήπως να πάω να οδηγήσω και κάνα-δυο ακόμα πριν αγοράσω; Συμπέρασμα: Με ό,τι νιώθεις πιο άνετα. 2 I can saw a woman in two, but you won't wanna look in the box when I'm through... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) Θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής. - Τι εννοείς "shreding" Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σρεντάρεις, και διαφορετικές τεχνικές. Πχ, αλλιώς ήταν το σρέντιν στα 90s αλλιώς είναι τώρα Όμως επειδή τα πάντα τυποποιούνται, θα δεις διαφορετικές σχολές shreding με διαφορετικές τεχνικές, να χρησιμοποιούν διαφορετικά όργανα. Δεν μπορώ προσωπικά να καταλάβω το scale length (γιατί δηλαδή 25.5?) και τα jumbo τάστα (σε γλιστρήματα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αντίσταση στο δάχτυλο που εφάπτεται με την ταστιέρα και κάνει το γλίστρημα). Αλλά εγώ έτσι έμαθα. Πιο εύκολα θα παίξω ένα γρήγορο single note run σε medium τάστα και μικρότερο scale length. Από την άλλη, συνήθως οι shreders παίζουν με αρκετή παραμόρφωση και αυτό πρέπει να το λάβεις πολύ σοβαρά υπόψιν σου. Γιατί εκεί ακούγονται τα πάντα (από το να αφήσεις μια χορδή, μέχρι και να ανασάνεις πάνω της). Που σημαίνει ότι πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το E to e σε τι απόσταση θα είναι. Πολύ μικρή ίσως έχεις πρόβλημα να ακουμπάς κατά λάθος διπλανή χορδή, πολύ μεγάλη θα σε δυσκολέψει, ειδικά στο string skipping. Πιο σημαντικό από όλα λοιπόν είναι η υπάρχουσα τεχνική σου, γιατί είναι κρίμα να αρχίσεις να μαθαίνεις πάλι την κιθάρα τεχνικά με άλλου είδους όργανο από ότι έχεις συνηθίσει. Το radius πάλι παίζει (για μένα 12+ και πάνω), και έχει να κάνει με την όλη λογική κατασκευής του μπράτσου. Σε 12άρι μπορεί να είμαι πιο άνετος από 16άρι, ανάλογα με το μπράτσο. Το compound radius έχει να κάνει με την άνεση να παίζεις ακκόρντα και σόλο, επειδή τα ακκόρντα παίζονται συνήθως σε τάστα πιο κοντά στα κλειδιά και το σόλο πιο κοντά στους μαγνήτες. Η γνώμη μου είναι η εξής. Βρες 4-5 δύσκολες φράσεις (που χρειάζονται διαφορετικές τεχνικές), και δοκίμασε κιθάρες γνωρίζοντας τα specs τους. Όταν κάποια σε δυσκολεύει περισσότερο από αυτήν που έχεις τώρα, δες γιατί. Το ίδιο όταν κάποια την αισθάνεσαι πιο άνετη. Σταδιακά θα βρεις σε τι σε βολεύει εσένα να σρεντάρεις Επεξεργασμένο 1 Μαΐου 2020 από fusiongtr 1 Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ikon Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 OP Share Δημοσιευμένο 1 Μαΐου 2020 10 minutes ago, fusiongtr said: Θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής. - Τι εννοείς "shreding" Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σρεντάρεις, και διαφορετικές τεχνικές. Πχ, αλλιώς ήταν το σρέντιν στα 90s αλλιώς είναι τώρα Όμως επειδή τα πάντα τυποποιούνται, θα δεις διαφορετικές σχολές shreding με διαφορετικές τεχνικές, να χρησιμοποιούν διαφορετικά όργανα. Δεν μπορώ προσωπικά να καταλάβω το scale length (γιατί δηλαδή 25.5?) και τα jumbo τάστα (σε γλιστρήματα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αντίσταση στο δάχτυλο που εφάπτεται με την ταστιέρα και κάνει το γλίστρημα). Αλλά εγώ έτσι έμαθα. Πιο εύκολα θα παίξω ένα γρήγορο single note run σε medium τάστα και μικρότερο scale length. Από την άλλη, συνήθως οι shreders παίζουν με αρκετή παραμόρφωση και αυτό πρέπει να το λάβεις πολύ σοβαρά υπόψιν σου. Γιατί εκεί ακούγονται τα πάντα (από το να αφήσεις μια χορδή, μέχρι και να ανασάνεις πάνω της). Που σημαίνει ότι πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το E to e σε τι απόσταση θα είναι. Πολύ μικρή ίσως έχεις πρόβλημα να ακουμπάς κατά λάθος διπλανή χορδή, πολύ μεγάλη θα σε δυσκολέψει, ειδικά στο string skipping. Πιο σημαντικό από όλα λοιπόν είναι η υπάρχουσα τεχνική σου, γιατί είναι κρίμα να αρχίσεις να μαθαίνεις πάλι την κιθάρα τεχνικά με άλλου είδους όργανο από ότι έχεις συνηθίσει. Το radius πάλι παίζει (για μένα 12+ και πάνω), και έχει να κάνει με την όλη λογική κατασκευής του μπράτσου. Σε 12άρι μπορεί να είμαι πιο άνετος από 16άρι, ανάλογα με το μπράτσο. Το compound radius έχει να κάνει με την άνεση να παίζεις ακκόρντα και σόλο, επειδή τα ακκόρντα παίζονται συνήθως σε τάστα πιο κοντά στα κλειδιά και το σόλο πιο κοντά στους μαγνήτες. Η γνώμη μου είναι η εξής. Βρες 4-5 δύσκολες φράσεις (που χρειάζονται διαφορετικές τεχνικές), και δοκίμασε κιθάρες γνωρίζοντας τα specs τους. Όταν κάποια σε δυσκολεύει περισσότερο από αυτήν που έχεις τώρα, δες γιατί. Το ίδιο όταν κάποια την αισθάνεσαι πιο άνετη. Σταδιακά θα βρεις σε τι σε βολεύει εσένα να σρεντάρεις Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για το reply Ίσως να παρεξηγήθηκα λίγο με τον όρο shredding γιατί παραπέμπει σε κάτι πολύ συγκεκριμένο. Δεν έχω καμία σχέση με αυτού του είδους το παίξιμο, ανέφερα αυτό τον όρο περισσότερο για να πάει το μυαλό μας πιο εύκολα σε κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της κιθάρας. Μια χαρά παίζω και με την tele & τη gibson και με κανα-δυο ακόμα που έχω. Το ζητούμενο είναι πολύ απλό και καταλαβαίνω ότι μπορεί να θεωρηθεί υπερβολικό αλλά το μόνο που θέλω είναι ένα κλικ παραπάνω άνεση στα solos, αργά ή γρήγορα solos δεν έχει σημασία. Μου φαίνεται πολύ ελκυστική η ιδέα μια ταστιέρας ή κιθάρας γενικότερα, που να σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη ή τέλος πάντων να σου προσφέρει μία ευκολία στο lead (την θέλω αποκλειστικά για lead). Δεν είπα ότι δεν γίνεται με άλλες κιθάρες, θα μπορούσα να βάλω σε μία tele μια ταστιέρα με 12'' radius και να είμαι σχεδόν καλυμμένος (το μόνο που με ενοχλεί λίγο είναι ότι είναι πολύ κοντά οι χορδές στις άκρες τις ταστιέρας). Το radius για εμένα είναι οπωσδήποτε 25.5 γιατί με βολεύει πολύ, είναι καθαρά πρακτικό το θέμα. Για τα jumbo τάστα το διάβασα σε forums, δεν έχω βιωματική εμπειρία. Γενικά μιλώντας, υπάρχει φυσικά η πιθανότητα να πιάσω 16'' ταστιέρα και να μου φανεί πολύ δύσκολη, παράξενη κτλ, γι'αυτό θα κάνω ένα test drive πρώτα, αυτό εννοείται. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση