Προς το περιεχόμενο

Cubase pro 10 προβληματάκια


Χάρης Ο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, Χάρης Ο είπε

Πως βρισκετε τις συχνοτητες που σας '' χαλανε''.

Τις βλεπετε, τις ακουτε ;

 

Χωρίς να είμαι κανένας ειδικός, πρέπει να ξεκινήσεις με τις στανταρ ρυθμίσεις eq για κάθε όργανο. Χρειάζονται low cut στα 50-120hz, σε κάθε οργανο, ωστε να μη μπλέκονται οι χαμηλές συχνότητες μεταξύ τους, σε μπασο, τύμπανα, κιθάρες, φωνητικά κλπ. Μόλις κάνεις τις στάνταρ ρυθμίσεις για κάθε κανάλι, τότε ακούς σε μια καλή ένταση στα μόνιτορ, και απλά κάνεις μικρορυθμίσεις στο eq, για συχνότητες που σε χαλάνε.

Βέβαια, πριν τα κάνεις όλα αυτά, πρέπει να έχεις προσέξει την ενορχήστρωση, δηλαδη να έχεις μοιράσει σωστά τις συχνότητες στα όργανα. Επίσης, εξίσου σημαντικό είναι να έχεις μοιράσει τα όργανα δεξιά-αριστερά στον χώρο, ώστε να μην "πέφτει" το ένα πάνω στο άλλο.

Όταν τα κάνεις όλα αυτά, και έχεις σωστές στάθμες στα κανάλια, έχει μια πολύ καλή μίξη.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Χάρης Ο είπε

Βεβαια εμενα μου βγαζει αντι για Stereo Out το Αsio4all.


Αν έχεις κάρτα ήχου/audio interface τότε θα πρέπει να διαλέξεις το δικό της Asio στις ρυθμίσεις, αλλιώς είναι σα να μη τη χρησιμοποιείς.
Πήγαινε στο Studio > Studio Setup... (Κάτω κάτω λογικά)
και εκεί που λέει ASIO Driver θα πρέπει να διαλέξεις αυτό της κάρτας ήχου σου.
image.thumb.png.16ca5d49ac2f2dc6e8b68037ce764c6b.png

 

 

27 λεπτά πριν, Χάρης Ο είπε

Πως βρισκετε τις συχνοτητες που σας '' χαλανε''.
Τις βλεπετε, τις ακουτε ;


Για να σε χαλάει κάτι, πρέπει να το ακούσεις αφού μιλάμε για ήχο. Εκεί βέβαια παίζει το πόσο καλό είναι το ηχείο, το δωμάτιο, και φυσικά ο ίδιος ο ήχος.

 

Αν νομίζεις ότι σε χαλάει κάτι, αν δεν είσαι σίγουρος, ή απλά ψάχνεσαι, τότε μπορείς να ανοίξεις ένα EQ, να πάρεις ένα point με τερματισμένο Q και ρύθμιση Notch αν υπάρχει, αλλιώς Peak ή Bell. Παίρνεις το σημείο αυτό, ανεβάζεις Gain και "γυρνάς" γύρω από όλες τις συχνότητες να δεις αν "χτυπάει" κάποια παραπάνω από τις υπόλοιπες - τότε κατεβάζεις το gain όσο χρειάζεται και το αφήνεις εκεί.

Αυτό το λέμε EQ Sweeping.

image.png.0c616dbe9a1fa654d84026320c29f6ba.pngimage.png.292cf5c2d9f1ae0c6a2fa6807d11e9ac.png

Προσοχή όμως. Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να σου φαίνονται όλα χάλια λόγω του αυξημένου gain, γι αυτό πρέπει να παίζεις με το gain και το bypass για να είσαι σίγουρος ότι όντως είναι κακή/τσιμπιμένη συχνότητα.

 

Ο πιο σωστός τρόπος Sweeping όμως είναι με το gain κάτω, όχι πάνω. Πρέπει να έχεις πολύ καλό δωμάτιο όμως και εκπαιδευμένο αυτί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Χάρης Ο είπε

 

Πως βρισκετε τις συχνοτητες που σας '' χαλανε''.

Τις βλεπετε, τις ακουτε ;

 

 

πρέπει βασικά να σε χαλάνε εσένα.

Αλλά επειδή ακούγοντας 100 φορές το κομμάτι σου το "ερωτεύεσαι" και χάνεις τη μπάλα φορτώνεις ένα κομμάτι που σου αρέσει σε ένα τρακ, και το ακούς μια αυτό και μια το δικό σου ως αναφορά.

Θέλει εκπαίδευση για να καταλάβεις τι είναι αυτό που σε ενοχλεί και σε τι συχνότητα εμφανίζεται.

Σε πρώτη φάση μπορείς να χωρίσεις το φάσμα σε κάποιες βασικές περιοχές.

Το βαθύ χαμηλό που είναι συνήθως από 20-120 και είναι συνήθως συχνότητες κάτω από το ηλεκτρικό μπάσο

Το μπάσο που είναι 120-250

Τις μεσαίες που είναι 250-1000/1500 που είναι συνήθως κιθάρες, πιάνα, φωνές

Τις μεσουψηλές από 1500-4000/5000 που είναι υψηλές αρμονικές των παραπάνω και τύμπανα και 

τις υψηλές που είναι 5000-12000 και άνω.

Αυτες οι περιοχές είναι ΠΟΛΥ χονδρικές και τα όρια είναι εντελώς ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ και άλλοι θα σου δώσουν άλλα όρια, αλλά στις λέω γιατί περίπου ξέρεις και μπορείς να κρίνεις. Αν σε ενοχλούν οι κιθάρες πχ θα επέμβεις κάπου εκεί.

Γενικά είναι κάτι που θέλει πολλή εμπειρία ως ακροατής κυρίως και μετά ως ηχολήπτης.

 

Υπάρχει και η αντίστροφη διαδικασία απο αυτήν που προτείνει ο Alex, δηλαδή να φτιάξεις μια "βυθιση" eq στο δικό σου stereo out και να την "βολτάρεις" σε όλο το φάσμα και να παρατηρήσεις που "γλυκαίνει" ο ήχος. Όχι μεγάλη πάντως γύρω στα -3db θα έλεγα.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

"γλυκαίνει" ο ήχος

Κι εδώ αρχίζει το "περί ορέξεως"..

Τι σημαίνει το "γλυκαινει";

Κι έστω ότι με κάποιο τρόπο συμφωνήσαμε στο τι σημαίνει.

Θέλει ο καλλιτέχνης να γλυκανει το συγκεκριμένο οργανο;

 

Έχω δει τόσο βιντεα με τύπους που κάνουν μίξη...

Στο σημειο που κάνουν το eq

 σε κάθε όργανο, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πήρε την απόφαση να κάνει τις επεμβάσεις που έκανε.

Θα μου πεις δεν είσαι στο χώρο του. Δεν ακούτε το ίδιο.

 

Όπως και να έχει θέλει εμπειρία.

Το θέμα είναι πως την αποκτάς. Προφανώς θέλει να "λερώσεις τα χέρια σου" ξανά και ξανά και να αφιερώσεις χρόνο μελετωντας το αντικειμενο.

Αλλά χρειάζεσαι όπωσδηποτε feedback από κάποιον έμπειρο. Κοινώς να "μαθητεύσεις" στην ουσία πλάι σε κάποιον/κάποιους που έχουν γράψει χιλιόμετρα στο αντικείμενο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, mpamps είπε

Έχω δει τόσο βιντεα με τύπους που κάνουν μίξη...

Στο σημειο που κάνουν το eq

 σε κάθε όργανο, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πήρε την απόφαση να κάνει τις επεμβάσεις που έκανε.

Θα μου πεις δεν είσαι στο χώρο του. Δεν ακούτε το ίδιο.

 

Υπάρχουν πάντα κάποιες στάνταρ διαδικασίες που πλέον τις κάνεις τυφλά (κουφά δηλαδή), όπως πχ προανέφερε ο Dim, να κόψεις κάποια μπάσα. Ειδικά πλέον με τα EQ που σου δείχνουν τα πάντα, δε χρειάζεται καν να ακούς. Πχ Βλέπεις ότι η μπότα σκάει στα 40-50Hz, τότε πρέπει να κόψεις όλο το μπάσο που σκάει εκεί, ή έστω να το κάνεις sidechain. Στην κιθάρα το ίδιο, πρέπει να βγάλεις όλα τα μπάσα, και στη φωνή, και στα βιολιά, για να κάθονται αρμονικά μεταξύ τους, και να μη παλεύει το ένα με τις συχνότητες του άλλου.

 

Εγώ μια διαδικασία που κάνω τυφλά είναι να βάλω δυναμικό EQ στη συχνότητα που επαναλαμβάνεται πολύ στα μπάσα, όπως πχ όταν παίζεις palm mute. Σίγουρα κόβω όλα τα μπάσα από τα περισσότερα όργανα.

 

Τώρα το πιο γλυκό που ανέφερε ο Dim είναι (για μένα) να κόψεις τις ψηλές (high cut/ low pass) για να ανέβουν από μόνες τους οι μεσαίες, γιατί αρκετές φορές οι ψηλές είναι αυτές που δίνουν το μοντέρνο, κοφτερό ύφος.

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

 

Τώρα το πιο γλυκό που ανέφερε ο Dim είναι (για μένα) να κόψεις τις ψηλές (high cut/ low pass) για να ανέβουν από μόνες τους οι μεσαίες, γιατί αρκετές φορές οι ψηλές είναι αυτές που δίνουν το μοντέρνο, κοφτερό ύφος.

 

για μένα ενόχληση είναι οι μεσουψηλές.

πολύ λιγότερο είναι οι χαμηλές.

Είναι στον καθένα διαφορετικό.

Επίσης μια εύκολη τακτική είναι βάζεις το eq να δεις το φάσμα στο stereo out.

Αν σηκώνονται μαζί όλες οι περιοχές είσαι σε καλό δρόμο. (για να πεις ότι κοντεύεις)

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, dimsonic είπε

 

για μένα ενόχληση είναι οι μεσουψηλές.

πολύ λιγότερο είναι οι χαμηλές.

 

 

Και για μένα το ίδιο (και το ξέρεις), σε σημείο που να θολώνουν τα σύμπαντα.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Και για μένα το ίδιο (και το ξέρεις), σε σημείο που να θολώνουν τα σύμπαντα.

Ειναι και λίγο θεμα ηλικιας

  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Ε όχι βρε συ!

Ο Αργυρης παντως μου βρήκε υπερευαισθησία στις μεσουψηλες

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου