Προς το περιεχόμενο

Cubase και παρτιτούρες


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 minutes ago, Ali Barout said:

Βέβαια, εκτός παράδοσης, στα καθ' ημάς, και στα πλαίσια της "μονδέρνας συνθέσεως", μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις, όπως το θέλεις προκειμένου να μεταδοθεί η μουσική ιδέα με τον καλύτερο τρόπο στον εκτελεστή.

 

ξέρεις τι γίνεται?

πολλές φορές δίνω εγώ ο ερασιτέχνης στον μορφωμένο μουσικά συνάδελφο μουσικό παρτιτούρα, και εξ αρχής μου λέει "μμμ από το πρόγραμμα είναι? άσε καλύτερα να το κάνω μόνος μου" ή "τι είναι αυτό? αυτό δεν γράφεται έτσι, ούτε παίζεται" και συνέχεια έχει ένα μολύβι και σημειώνει και σημειώνει.

Και φυσικά σε κάνει να αισθάνεσαι δυό φορές βλάκας...

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Η αλήθεια είναι πως αν δεν επιμεληθείς προσωπικά αυτά που γράφει το cubase δεν θα κάνεις δουλειά διότι αρκετά τα γράφει όπως θέλει.

Γι'αυτό υπάρχουν προγράμματα ειδικά για παρτιτούρα. Βέβαια, ο συντομότερος και σωστότερος τρόπος είναι να την γράψεις ο ίδιος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Μανώλης Χναράκης said:

Η αλήθεια είναι πως αν δεν επιμεληθείς προσωπικά αυτά που γράφει το cubase δεν θα κάνεις δουλειά διότι αρκετά τα γράφει όπως θέλει.

Γι'αυτό υπάρχουν προγράμματα ειδικά για παρτιτούρα. Βέβαια, ο συντομότερος και σωστότερος τρόπος είναι να την γράψεις ο ίδιος.

έχω ψάξει σε βίντεο και τα έχω ευπρεπίσει αρκετά.

Τώρα...να γράψω ο ίδιος....άστο. Ενα πράγμα μετάνιωσα στη ζωή μου πολύ. Κι αυτό ήταν που δεν είχα κανονική μουσική παιδεία.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ένα πράγμα θα σου πω, όποτε χρειάστηκε να γράψω παρτιτούρα την έγραψα στο χέρι. Από ολόκληρο τραγούδι μέχρι και τις όποιες μικρές σημειώσεις κάποιων μέτρων. Τόσο απλά. Για να μην τρελαθούμε δηλαδή.

Βέβαια, υπάρχουν προγράμματα όπως για παράδειγμα Sibelius και Finale που είναι ειδικά γι'αυτό το σκοπό και μπορείς να γράψεις τα πάντα.

Μην τρελαθούμε δηλαδή, να κάτσω τώρα να σπάσω τα .... με το κάθε cubase. Καλό το cubase αλλά μέχρι ένα σημείο. Ο καθένας (πρόγραμμα) στο είδος του.

 

Υ.Γ.

Καλή λύση, ειδικά από πλευράς εργονομίας κι απ'όσα είδα, είναι το staffpad. Επαναλαμβάνω, δεν το έχω δουλέψει αλλλά απ'όσα είδα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, Μανώλης Χναράκης said:

Ένα πράγμα θα σου πω, όποτε χρειάστηκε να γράψω παρτιτούρα την έγραψα στο χέρι. Από ολόκληρο τραγούδι μέχρι και τις όποιες μικρές σημειώσεις κάποιων μέτρων. Τόσο απλά. Για να μην τρελαθούμε δηλαδή.

 

 

Και καλά έκανες, εφ όσο μπορείς.

Εγώ δεν μπορώ ούτε μέτρο.

Κάποτε έμαθα να διαβάζω συλλαβιστά. Να γράφω ποτέ.

Αυτοδίδακτος είμαι και συνεχίζω. Βελτιώνομαι επειδή πλέον ασχολούμαι σχεδόν μόνο μ αυτό πλέον, αλλά ...άλλα τα μάτια του λαγού...

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω ότι, από τη δική μου τουλάχιστον εμπειρία, αν ανοίξεις ένα midi αρχείο με κάποιο πρόγραμμα παρτιτουρογραφής όπως αυτά που αναφέρθηκαν - προσωπικά το έχω διαπιστώσει στο Sibelius και στο Finale - το αποτέλεσμα είναι άθλιο.
Οπότε, ακόμα κι ήθελες να χρησιμοποιήσεις ένα τέτοιο πρόγραμμα, δεν...
Πάντως απ' τη στιγμή που ξέρεις να διαβάζεις (που σημαίνει, ξέρεις τις αξίες, τις θέσεις των νοτών στο πεντάγραμμο κ.λπ.), το να συνηθίσεις να γράφεις δεν θα σου πάρει και πολύ χρόνο.
Μπορείς να ξεκινήσεις με απλές μελωδικές γραμμές και σιγά-σιγά να περάσεις, στην εναρμόνιση, στην ενορχήστρωση κ.ο.κ.

Επεξεργασμένο από Haris

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

 

ξέρεις τι γίνεται?

πολλές φορές δίνω εγώ ο ερασιτέχνης στον μορφωμένο μουσικά συνάδελφο μουσικό παρτιτούρα, και εξ αρχής μου λέει "μμμ από το πρόγραμμα είναι? άσε καλύτερα να το κάνω μόνος μου" ή "τι είναι αυτό? αυτό δεν γράφεται έτσι, ούτε παίζεται" και συνέχεια έχει ένα μολύβι και σημειώνει και σημειώνει.

Και φυσικά σε κάνει να αισθάνεσαι δυό φορές βλάκας...

 

Κοίτα, αν είναι στο πλαίσιο της καζούρας και του πειράγματος, εντάξει, εκεί γελάμε. Αλλά αν το εννοούν... τι να πω; Μην τους λογαριάζεις τους αδικαιολόγητα ξινούς.?

 

Πάντως κι εγώ το cubase το αποφεύγω για παρτιτούρες, γιατί μου βγάζει λίγο το λάδι. Αυτή η νοοτροπία που έχει, άλλα να είναι τα midi events και άλλα να φαίνονται στην παρτιτούρα, είναι η ευχή και η κατάρα του. Θέλει πολύ προσοχή αν θες κάτι παιγμένο σε midi να το κάνεις σωστή και ευανάγνωστη παρτιτούρα.

 

Το Sibelius που το έχω από παλιά το έχω μάθει και το δουλεύω αρκετά ικανοποιητικά και γράφω πολύυυυυυυυ ταχύτερα. Γιατί είναι και το άλλο. 550 ευρώ κάνει το cubase, 550 και το sibelius. Λογικό δεν είναι να είναι πιο δυνατό πρόγραμμα στην παρτιτούρα και πιο γρήγορο; Μόνο ότι έχεις όλο το πληκτρολόγιο σε συντομεύσεις αποκλειστικά για παρτιτούρα... μετράει πολύ.

 

(όχι ότι και στο cubase δεν έχω κάνει πατέντα με δύο διαφορετικά preset συντομεύσεων, 1 μαμίσιο, και 1 δικό μου για παρτιτούρα, που στην ουσία έχω περάσει τις συντομεύσεις του sibelius)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 minutes ago, Haris said:

από τη δική μου τουλάχιστον εμπειρία, αν ανοίξεις ένα midi αρχείο με κάποιο πρόγραμμα παρτιτουρογραφής όπως αυτά που αναφέρθηκαν - προσωπικά το έχω διαπιστώσει στο Sibelius και στο Finale - το αποτέλεσμα είναι άθλιο.

 

Είναι θέμα quantize κυρίως.

Το έχω κάνει αρκετές φορές.  

Το μανίκι στη φάση “γράφω midi στο daw και κάνω παρτιτούρα σε score editor” είναι ότι χρειάζεται να έχεις δυο διαφορετικά project.

Ενα για το πιστό ηχητικό αποτέλεσμα και αργότερα, με τα σωστά exports, ένα για να το μεταφέρεις σε παρτιτούρα. 

 

Στο δεύτερο θα πρέπει να επιμεληθεί κανεις που ξεκινάνε και τελειώνουν τα events, στο tempo track να αλλάζουν τα μέτρα όπου πρέπει και όλες οι αξίες να είναι on time μιας και πολλά midi samples παίζουν καλύτερα ένα κλικ νωρίτερα/αργότερα ή καμία φορά άθελα μας προσθέτουμε events/νοτες χωρίς το snap (εξού και οι ανήκουστες ρυθμικές αξίες που βγαίνουν μετά στον score editor μιας και αυτός τα παίρνει όλα της μετρητής!)

 

Φυσικα μετά από όλα αυτά πρέπει να φτιάξεις και οπλισμούς/αλλοιώσεις γιατί φυσικά ο score editor θα τα βγαλει με τη δίκη του λογική αν δε τον ρυθμίσεις. 

 

Το βασικότερο πρόβλημα  παντως είναι ο ρυθμός και σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά αν γράφεις μη συμβατικά πράγματα, αξίζει η έξτρα δουλειά που προανέφερα. 

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, gmoukou είπε

 

Είναι θέμα quantize κυρίως.

Το έχω κάνει αρκετές φορές.  

Το μανίκι στη φάση “γράφω midi στο daw και κάνω παρτιτούρα σε score editor” είναι ότι χρειάζεται να έχεις δυο διαφορετικά project.

Ενα για το πιστό ηχητικό αποτέλεσμα και αργότερα, με τα σωστά exports, ένα για να το μεταφέρεις σε παρτιτούρα. 

 

Στο δεύτερο θα πρέπει να επιμεληθεί κανεις που ξεκινάνε και τελειώνουν τα events, στο tempo track να αλλάζουν τα μέτρα όπου πρέπει και όλες οι αξίες να είναι on time μιας και πολλά midi samples παίζουν καλύτερα ένα κλικ νωρίτερα/αργότερα ή καμία φορά άθελα μας προσθέτουμε events/νοτες χωρίς το snap (εξού και οι ανήκουστες ρυθμικές αξίες που βγαίνουν μετά στον score editor μιας και αυτός τα παίρνει όλα της μετρητής!)

 

Φυσικα μετά από όλα αυτά πρέπει να φτιάξεις και οπλισμούς/αλλοιώσεις γιατί φυσικά ο score editor θα τα βγαλει με τη δίκη του λογική αν δε τον ρυθμίσεις. 

 

Το βασικότερο πρόβλημα  παντως είναι ο ρυθμός και σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά αν γράφεις μη συμβατικά πράγματα, αξίζει η έξτρα δουλειά που προανέφερα. 

 

Αυτό που λες, δύο project, ένα για παίξιμο κι ένα γράψιμο, είναι αυτό που κι εγώ νιώθω ότι πρέπει να κάνω για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο με το cubase.

 

Έλα όμως που το cubase ευαγγελίζεται το ακριβώς αντίθετο!

 

Το μεγάλο του ατου (κατά τη steinberg) είναι ότι αφήνεις την εκτέλεση ατόφια και απείραχτη, και μετά, στο score editor, βάζω έμφαση στο editor (και όχι creator), πρέπει να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο Display Quantize, ίσως και μέτρο μέτρο, μέχρι να καθαρίσει η παρτιτούρα, και να έρθει στην επιθυμητή κατάσταση.

 

Φέξε μου και γλίστρησα. Δεν το έχω καταφέρει ποτέ. Των ποτών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Ali Barout said:

Φέξε μου και γλίστρησα. Δεν το έχω καταφέρει ποτέ. Των ποτών.

 

Ούτε εγώ. 

Γι’αυτο ακολουθώ και την οδό που ανέφερα παραπάνω. 

 

Φυσικά το cubase (και άλλα daw) έχει χίλια μυρια ρυθμίσεις (όρεξη να’χεις να ψάχνεις να μαθαίνεις) και πιστεύω ότι αν το μαθει κανεις καλά μπορεί να έχει ένα πιο σφαιρικό εργαλείο στα χέρια του.

Φυσικά πάντα ανάλογα τις ανάγκες του καθενός. 

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου