Προς το περιεχόμενο

cabinet model


sergei

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

harilatron λυπάμαι αλλα και αυτό που λές εσύ ενώ είναι λογικοφάνες δεν είναι ακριβώς έτσι :D . Το μεγάφωνο μπορεί να ταλαντώνει περισσότερο αλλα η ακτινοβολία προς τα μπρός και πίσω αλληλοακυρώνονται εν μέρει λόγω διαφοράς φάσης 180 σε ανοικτή καμπίνα. Το ανάλογο σε ηλεκτρικά κυκλώματα λέγεται άεργος ισχύς. Όλα αυτά είναι κατα περίπτωση' date=' αφού μπορεί με ανοίγματα και διαδρομές να αναγκάσουμε τον ήχο να βγαίνει απο πίσω σε φάση σε κάποιες χαμηλές συχνότητες (bass reflex).[/quote']

 

Kosh, πήγα να κάνω μια απλούστευση αλλά εσύ το παραέκανες.

 

Πάμε λοιπόν να το δούμε λίγο πιο κοντά το θέμα.

 

Εκεί που βρίσκεται ο ακροατής, έχουμε το κύμα που προέρχεται από την μπροστινή πλευρά του ηχείου και το κύμα που προέρχεται από την πίσω πλυρά του ΑΦΟΥ αυτό έχει ανακλαστεί από οτιδήποτε είναι πίσω από την καμπίνα. Τα 2 κύματα πλέον δεν βρίσκονται σε διαφορά φάσης π αλλά εξαρτώμενη από τη συχνότητα (αφού για δεδομένη απόσταση ανακλαστήρα -π.χ. τοίχου-) πίσω από την καμπίνα η διαφορά φάσης εξαρτάται από το μήκος κύματος. Και βέβαια ύστρα από λίγο τα 2 κύματα είναι 6 από τις ανακλάσεις στο πάτωμα το ταβάνι και τους πλαινούς τοίχους.

 

Το πλάτος λοιπόν του κύματος στο αυτί του ακροατή θα καθοριστεί από τα modes του δωματίου, την απορροφήτικότητα των επιφανειών, τη συχνότητα και φυσικά τη θέση του ακροατή. Μπορεί σε ένα σημείο να συμβάλλουν καταστρεπτικά (αυτό που είπες"αλληλοακυρώνονται") αλλά είναι βέβαιο ότι κάπου αλλού στο χώρο θα συμβάλλουν ενισχυτικά. Όπως ενισχυτικά θα συμβάλλει στο αυτί του ίδιου ακροατή μία λίγο διαφορετική μπάσα συχνότητα, η οποία με τη σειρά της θα συμβάλλει καταστρεπτικά λίγο πιό πέρα.

Παρόμοια συζήτηση (αν και για τις υψηλότερες συχνότητες βασικα μπορεί να γίνει και για το εσωτερικό της καμπίνας.

Γενικώς λοιπόν, η ανοιχτή καμπίνα ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΩΡΟ μπορεί να προκαλέσει περισσότερο περίεργη φασματική κατανομή ισχύος της εκπεμπόμενης έντασης, (για κάθε θέση στο δωμάτιο διαφορετική) αλλά η συνολική παρεχόμενη ισχύς στο χώρο είναι μεγαλύτερη. Σε ανοικτή καμπίνα μπορεί να έχουμε περισσότερα peaks και dips της φασματικής απόκρισης καθώς κατεβαίνουμε στις συχνότητες και αυτά να εξαρτώνται από την τοποθέτηση του ενισχυτή στο χώρο.

 

Δηλαδή εσύ δηλαδή πιστεύεις ότι καίγονται τα μεγάφωνα στις ανοιχτές καμπίνες άμα βάλεις high gain ήχο όπως γράφτηκε παραπάνω?

 

Υπάρχουν μεγάφωνα που μπαίνουν και σε ανοιχτές και σε κλειστού τύπου καμπίνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις δίκιο, η διαφορά φάσης δέν είναι 180 εκεί που τα κύματα συναντώνται. Μόνο που εννούσα για τη διαφορά φάσης εκεί που εκπέμπονται, δηλαδή στο μεγάφωνο! Γι' αυτό και ανέφερα ατι ακυρώνονται εν μέρη και όχι πλήρως, και οτι σε άλλες συνθήκες μπορεί να ενισχύονται κιόλας. Βέβαια τώρα που το ξαναδιαβάζω το έγραψα πολύ χάλια και βιαστικά οπότε καλά έκανες και το επισήμανες. Και μιλάμε πάντα για χαμηλές συχνότητες με μεγάλο μήκος κύματος.

Η μόνη μου ένσταση ήταν η άμεση σύνδεση 1:1 πλάτους κίνησης και προσλαμβανομένης έντασης ενός μεγαφώνου. Όπως π.χ. άν έχεις δοκιμάσει να συνδέσεις μεγάφωνο χωρίς καμπίνα, θα δείς οτι "εξαφανίζονται" τα μπάσα εντελώς (οριακό παράδειγμα). ¶ν έχεις έναν ισχυρό ενισχυτή και δίνεις όλο και περισότερες χαμηλές συχνότητες μέχρι να "τις ακούσεις" τότε σίγουρα θα το κάψεις. Τώρα για φυσιολογικές και πρακτικές συνθήκες δέν πιστεύω τα πράγματα να είναι τόσο ακραία!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Έχεις δίκιο' date=' η διαφορά φάσης δέν είναι 180 εκεί που τα κύματα συναντώνται. Μόνο που εννούσα για τη διαφορά φάσης εκεί που εκπέμπονται, δηλαδή στο μεγάφωνο! Γι' αυτό και ανέφερα ατι ακυρώνονται εν μέρη και όχι πλήρως, και οτι σε άλλες συνθήκες μπορεί να ενισχύονται κιόλας. Βέβαια τώρα που το ξαναδιαβάζω το έγραψα πολύ χάλια και βιαστικά οπότε καλά έκανες και το επισήμανες. Και μιλάμε πάντα για χαμηλές συχνότητες με μεγάλο μήκος κύματος.

Η μόνη μου ένσταση ήταν η άμεση σύνδεση 1:1 πλάτους κίνησης και προσλαμβανομένης έντασης ενός μεγαφώνου. Όπως π.χ. άν έχεις δοκιμάσει να συνδέσεις μεγάφωνο χωρίς καμπίνα, θα δείς οτι "εξαφανίζονται" τα μπάσα εντελώς (οριακό παράδειγμα). ¶ν έχεις έναν ισχυρό ενισχυτή και δίνεις όλο και περισότερες χαμηλές συχνότητες μέχρι να "τις ακούσεις" τότε σίγουρα θα το κάψεις. Τώρα για φυσιολογικές και πρακτικές συνθήκες δέν πιστεύω τα πράγματα να είναι τόσο ακραία![/quote']

 

 

Κατι τετοιο εννοουσα και εγω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου