Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Απο το 3.35 αρχιζει το ζουμι

Μπορουμε να το συζητησουμε κιολας.
Διαφωνω ας πουμε με τον ορο "λαθος" στη μουσικη. Παντα λεω οτι δεν υπαρχει λαθος. Για ολα τα "λαθη" υπαρχει "δικαιολογια".
Και νομιζω το ιδιο πιστευει και ο ιδιος, αλλα υποθετω οτι το λεει για να καταλαβουν κι αυτοι που δεν εχουν εμβαθυνει.

 

Πχ το "λαθος" που κανει στο 5.48, δεν ειναι λαθος.

Και εξηγω αυτο που ... δεν εξηγησε.


Πανω σε Β add2 ακορντο (1-2-3-5) αρχιζει και παιζει μια απλη Β major pentatonic (1-2-3-5-6).
Οταν γυριζει το ακορντο σε A add2, (κατι που του "λεει" οτι ειμαστε στις βαθμιδες 4 και 5 της E major scale) αυτο του συμπληρωνει στην B major pentatonic (1-2-3-5-6), τις βαθμιδες 4 και b7 και πλεον γινεται Β  Mixolydian (1-2-3-4-5-6-b7). 
Oταν επιστρεφει το ακορντο στο Β add2, αντι να συνεχισει σε Β mixolydian, το γυριζει σε Β superlydian (ακομα πιο "exotic" scale: 1-2-3-#4-5-6-b7) που ουσιαστικα ειναι η mixolydian που επαιζε πριν (1-2-3-4-5-6-b7), που απλα τωρα εχει #4 .  Μια βαθμιδα που δεν υπαρχει στο ακορντο (1-2-3-5) και ετσι ειναι ελευθερος να τη βαλει οπως θελει. Ειτε ως 4 ειτε ως #4.

Λαθος δεν ειναι ομως.
Και αυτα τα εκανε χωρις να σκεφτεται θεωρια ?

 

Δεν παω καν στο 11.20 που αρχιζει να παιζει Bb lydian πανω στο E D riff της κιθαρας. (θεωρει τις E και D ως 3 και #4 της Bb lydian) ?

 

 

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 4
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
24 minutes ago, Spyros Delta said:

Β superlydian (ακομα πιο "exotic" scale: 1-2-3-#4-5-6-b7)

 

 

Αυτή την κλίμακα που γράφεις, εγώ την λέω Lydian b7 ή Lydian dominant, δεν την θεωρώ exotic, και είναι ο 4ος τρόπος της μελωδικής μινόρε.

Θα το δω αύριο το βίντεο, με ενδιαφέρει πολύ!

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Το είδα κάτι μέρες πριν και είναι όντως πολύ ενδιαφέρον. Για μένα το πιο ωραίο που λέει και το οποίο ενστερνίζομαι απόλυτα είναι ότι όταν παίζεις μες στο γκρουβ, ακόμα και τα "έξω" ακούγονται "μέσα". 

 

Quote

All the notes are right. But it's the context that makes it right, not the pitch.

 

Quote

εγώ την λέω Lydian b7

 

Κι εγώ αν και περισσότερο Mixolydian ηχόχρωμα έχει παρά Lydian. Για τα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, η μεγάλη τρίτη και η μικρή 7η κάνουν μπαμ περισσότερο από το #4 όπως στην απλή Lydian.

 

Εκτός των άλλων, στο blues, είναι για μένα "go-to" κλίμακα (mode σωστότερα) σε όλα τα εκείνα τα bVI7 που λύνονται στο V7.

Επεξεργασμένο από Jazzjoker

Ενωμοτάρχης

Δημοσιευμένο

"... you (have to) learn theory so much, so well so you don't have to think about it ...." και εδώ κάπου είναι ο ορισμός της μουσικής εκπαίδευσης.

 

Γιατί το ίδιο θα μπορούσε να πει και ο ..Τσιτσάνης -από μικρός γνώστης της μουσικής θεωρίας, με Ιταλό δάσκαλο στα Τρίκαλα παρακαλώ-, όσο και οι μέγιστοι Χατζιδάκις και Θεοδωράκης.

 

Επειδή δεν είμαστε όλοι B.B. King ή Βαμβακάρηδες , όπου μας αρκεί μια (1) συγχορδία για να εκφράσουμε και να εκφραστούμε.

Δημοσιευμένο
43 minutes ago, estpany said:

Επειδή δεν είμαστε όλοι B.B. King ή Βαμβακάρηδες , όπου μας αρκεί μια (1) συγχορδία

Μάλλον δεν έχεις ακούσει αρκετά ούτε τον έναν, ούτε τον άλλο. Κανένας από τους δύο τους δεν έπαιζε/αρκούνταν σε μία συγχορδία. Δε νομίζω ότι είναι καλό να λέγονται τέτοιοι αφορισμοί, γιατί μετά επαναλαμβάνονται πολύ εύκολα στο διαδίκτυο.

Δημοσιευμένο
9 ώρες πριν, fusiongtr είπε

 

Αυτή την κλίμακα που γράφεις, εγώ την λέω Lydian b7 ή Lydian dominant, δεν την θεωρώ exotic, και είναι ο 4ος τρόπος της μελωδικής μινόρε.

Θα το δω αύριο το βίντεο, με ενδιαφέρει πολύ!

Ναι εχει διαφορες ονομασιες.

Και συνηθως ολες αυτες οι "περιεργες" δεν ειναι αυτοφυτες. Καποιο mode αλλου δρομου ειναι.

Οπως και Lydian dominant augmented (που εχει και #5, εκτος απο το b7) και ειναι το 3ο mode της μελωδικης.

 

ΥΓ και αν θελουμε να μπλεξουμε κι αλλο και παμε στις "ανατολικες" κλιμακες και δουμε την Nikriz, θα δουμε οτι ειναι μια ... μινορε superlydian (1-2-b3-#4-5-6-b7)

 

Δημοσιευμένο
48 minutes ago, Spyros Delta said:

 

 

ΥΓ και αν θελουμε να μπλεξουμε κι αλλο και παμε στις "ανατολικες" κλιμακες και δουμε την Nikriz, θα δουμε οτι ειναι μια ... μινορε superlydian (1-2-b3-#4-5-6-b7)

 

Από ονόματα άλλο τίποτα. Εγώ αυτή την ήξερα ως "ποιμενική" κλίμακα. . 

  • Like 1
Δημοσιευμένο

off topic/on

35 minutes ago, mpamps said:

Από ονόματα άλλο τίποτα. Εγώ αυτή την ήξερα ως "ποιμενική" κλίμακα. . 

 

Και κλίμακα της ερτ θα μπορούσε να λέγεται :classic_tongue:

 

https://m.youtube.com/watch?v=Q_jNvmGDqwk&feature=youtu.be

 

off topic/off

  • Χαχα 3

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Δημοσιευμένο
4 ώρες πριν, Ledge είπε

....Κανένας από τους δύο τους δεν έπαιζε/αρκούνταν σε μία συγχορδία........

Δεν έχεις ακούσει αμέτρητες διασκευές τόσο Blues όσο και πρώιμου ρεμπέτικου, όπου οι νεότεροι προσθέτουν σειρά συγχορδιών εκεί που υπάρχει ένα (1) μακρόσυρτο "καθαρό" ακόρντο,  ενώ πολύ λιγότερο επεμβαίνουν στην μελωδία ; Αυτό ακριβώς είναι που εννοώ και ελπίζω οι περισσότεροι που το διάβασαν να το κατάλαβαν έτσι... 

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...