Προς το περιεχόμενο

Τόνος σε τραγούδια


starblind

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα,

είμαι "αυτοδίδακτος" στο 4 χόρδο μπουζούκι μαθαίνω κομμάτια και ασχολούμαι μόνο για εμένα, με ελάχιστες έως μηδαμινές. Το πρόβλημα μου είναι ότι δεν γνωρίζω καθόλου απο τις τονικότητες καθώς και ποιός είναι/πως βρίσκω τον δικό μου τόνο, απλά για να τα συνοδεύω ενώ παίζω. Όποτε το ερωτημά μου είναι: α) πως βρίσκω τον τόνο σε ένα τραγούδι που παίζω; και πως τον καταλαβαίνω απο την παρτιτούρα ή ταμπλατούρα ή απο τα ακόρντα πχ στο kithara.to και β) πως βρίσκω τον δικό μου τόνο;

 

Δεν ξέρω αν είναι απλά αυτά που με βασανίζουν, αλλά ψάχνοντας εδώ και σε άλλα σχετικά άρθα στο internet κατάφερα μόνο να μπερδευτώ.

Ευχαριστώ,

Πάρης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσπαθησε να μαθεις τις νοτες πανω στην ταστιερα. Επειτα, τα βασικα μινορε/ματζορε ακορντα. Μετα προχωρα σε βασικες κλιμακες/δρομους. Ολα τα λαικα τραγουδια βασιζονται και σε καποιον δρομο. Αυτοι οι  δρομοι εχουν συγκεκριμενες νοτες και ακορντα. Αρα, βλεποντας τις συγκεκριμενες νοτες και ακορντα σε μια ταμπλατουρα, μπορεις να προσδιορισεις σε ποια κλιμακα και ποιον τονο εισαι.

 

Συχνα, τον τονο του κομματιου τον εντοπιζεις στο ακορντο που συναντας συχνοτερα.

 

Οσον αφορα το δικο σου τονο, αναλογα με τις φωνητικες σου δυνατοτητες και το ευρος σου, ειτε κρατας τον original τονο, ειτε χαμηλωνεις, ειτε ψηλωνεις και δοκιμαζεις τι βολευει καλυτερα.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για τις ματζόρε κλίμακες με διέσεις, μπορείς να θυμάσαι τον μνημονικό κανόνα του φα-ντο-σολ-ρε-λα-μι-σι, είναι η σειρά που γράφονται οι διέσεις στο πεντάγραμμο. Για παράδειγμα, αν σου πει ο άλλος ότι το κομμάτι είναι σε ρε ματζόρε, σημαίνει ότι έχει όλες τις διέσεις πριν από την προηγούμενη νότα στην οποία είναι το κομμάτι, δηλαδή η ρε δίεση ματζόρε έχει φα# και ντο#. Η λα ματζόρε για παράδειγμα θα έχει φα#, ντο# και σολ#. Για τις ματζόρε κλίμακες με ύφεση, ισχύει το σι μι λα ρε σολ ντο φα, αλλά όταν φτάνεις στη νότα της κλίμακας, προσθέτεις και την αμέσως επόμενη. Δλδ η μιb ματζόρε θα έχει σιb, μιb και λαb. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι μπουζουκτσήδες, οι τρίχορδοι πιο πολύ, βγάζουν όλα τα κομμάτια από έναν τόνο για ευκολία (το συνηθέστερο είναι το ρε). Όπως λέει ο Gkourmoul1, καλό είναι να μάθεις τους δρόμους (κλίμακες) -κατ' εμέ όχι τόσο με τις νότες, αλλά σχηματικά, γιατί μεταφέρονται σε όλη την ταστιέρα ανάλογα τον τόνο- από το 1ο τάστο έως το 12ο, και το αντίστοιχο στις ψηλότερες θέσεις. Ενδεικτικά, κάποιοι δρόμοι: χιτζάζ, νιαβέντ, ουσάκ, χιτζασκιάρ, πειραιώτικος, μινόρε κ.ά. Καλό είναι γενικά να αποκτήσεις κάποιες γνώσεις θεωρίας, θα χρειαστούν, ειδικά αν δεν έχεις αυτί για να τα πιάνεις κατευθείαν. Καλό θα ήταν επίσης να μάθεις λίγο για τα διαστήματα, τα οποία είναι η απόσταση μεταξύ νοτών και έτσι θα καταλάβεις καλύτερα πως σχηματίζονται οι συγχορδίες. Π.χ. μια ματζόρε συγχορδία τριών νοτών αποτελείται από την 1η, την τρίτη μεγάλη και την πέμπτη καθαρή μιας ματζόρε κλίμακας. Στη ντο ματζόρε κλίμακα που είναι ντο ρε μι φα σολ λα σι ντο, τα αντίστοιχα διαστήματα είναι ντο, μι και σολ. Αντίστοιχα η μινόρε αποτελείται από ντο, μι ύφεση (τρίτη μικρή) και σολ. Αυτά τα λίγα

Επεξεργασμένο από Ledge
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, starblind είπε

 α) πως βρίσκω τον τόνο σε ένα τραγούδι που παίζω; και πως τον καταλαβαίνω απο την παρτιτούρα ή ταμπλατούρα ή απο τα ακόρντα πχ στο kithara.to και β) πως βρίσκω τον δικό μου τόνο;

 

Δεν ξέρω αν είναι απλά αυτά που με βασανίζουν, αλλά ψάχνοντας εδώ και σε άλλα σχετικά άρθα στο internet κατάφερα μόνο να μπερδευτώ.

Ευχαριστώ,

Πάρης

Ειχα κι εγω τα ιδια προβλημα αφου ξεκινησα αυτοδιδακτος.

Τα ελυσα μαθαίνοντας θεωρια της μουσικης.

 

ΥΓ Τα ακόρντα στο kithara.to, ειναι κατα 90% λαθος ή ελλειπη. Για να ξεκινησει καποιος να κανει εξασκηση καλα ειναι, αλλα μην νομιζεις οτι παιζεις και το κομματι σωστα.

Οταν μαθεις μουσικη και κανεις και ear training, ενδεχεται να μπορεις να βγαζεις τα κομματια μονος σου, σωστα.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, starblind είπε

α) πως βρίσκω τον τόνο σε ένα τραγούδι που παίζω;

 

Στο 99% των περιπτώσεων από τη νότα που τελειώνει το τραγούδι. Π.χ. πάει προς κλείσιμο το τραγούδι και παίζεις μι-φα-μι-ρε-ντο-σι-λα. ΜΙ. ΛΑ. Άρα, από λα είσαι. Μινόρε.

 

Για τις ταμπλατούρες, σχεδόν το ίδιο.

 

β)

2 ώρες πριν, Superfunk είπε

Αν ΤΡΑΓΟΥΔΑΣ ΑΝΕΤΑ εισαι στον τονο σου.

 

Αυτό.

 

Τώρα. Πες ότι ξέρεις ένα τραγούδι. Αλλά δεν μπορείς από κει να το τραγουδήσεις. Πάει π.χ. πολύ ψηλά σε κάποιο σημείο. Τι κάνεις; Ξεκινάς πάλι το τραγούδι από την αρχή, αλλά παίζεις ό,τι έπαιζες ένα τάστο πίσω. (προς τα κλειδιά των χορδών) Κατέβηκες ένα ημιτόνιο. Ακόμα ψηλό; Κι άλλο ένα ημιτόνιο πίσω. (1+1=2 ημιτόνια μέχρι στιγμής, ή ένας τόνος. Αν έπαιζες στην αρχή από ρε, τώρα πια παίζεις από ντο. Πάλι ψηλό; Το ίδιο, άλλο ένα ημιτόνιο, και κρατάς λογαριασμό, από πού ξεκίνησε και πού πάει. Όταν πια μπορείς να το τραγουδήσεις, κάνεις λογαριασμό και λες ξεκίνησα από εδώ που ήταν το αρχικό κομμάτι, κι έφτασα εδώ. Το πού έφτασες είναι ο τόνος σου.

 

Πολύ χοντροκομμένα τα λέω. Αν έκανες έναν κόπο να επικεντρωθείς λίγο στις κλίμακες θα σου ήταν πολύ εύκολο μετά να τρανσπορτάρεις, και να τα παίζεις τα κομμάτια απ' όπου θέλεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους,
εξαιρετικές απαντήσεις κι είναι ακριβώς το έναυσμα που έψαχνα για να αρχίσω βασικές γνώσεις θεωρίας.

 

Ευχαριστώ !!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου