Προς το περιεχόμενο

Master volume ηχογραφήσεων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Εγώ θα το πάω ένα βήμα παραπάνω, και θα πω ότι δεν υπάρχει αξιοπρεπές μέσο καταγραφής, είτε μπομπίνα είτε ψηφιακό, που θα κάνει να μην ξεχωρίζει ένας καλός λαμπάτος ενισχυτής από έναν χάλια τρανζιστοράτο. Θα πρέπει να πάμε σε κάνα τετρακάναλο κασέτας με φαγωμένη κεφαλή, ή σε κάνα 8 bit toy recorder του 80 για να μην είναι η μέρα με τη νύχτα ο λαμπάτος με τον μούφα.

 

 Από εκεί και πέρα πρέπει να το καταγράψεις, αλλιώς γιατί να βάλεις μικρόφωνο και προενισχυτή, κάτσε μπροστά στην πηγή και άκου ?. Αφού λοιπόν πρέπει να το καταγράψεις, έχεις την επιλογή ανάμεσα στο φθηνό, εύχρηστο και με μεγάλη πιστότητα ψηφιακό DAW, και στην ακριβή, δύσχρηστη και με χαμηλότερη πιστότητα μπομπίνα. Αρκεί ο "χαρακτήρας" της ταινίας για να πας στη δεύτερη επιλογή; Την απάντηση την δίνει ο καθένας μόνος του, τη γνώμη μας την είπαμε ήδη.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, manosx said:

για να μην είναι η μέρα με τη νύχτα ο λαμπάτος με τον μούφα.

 

Μάνο το 'πιασα το πνεύμα σου, όμως ...

Ο λαμπάτος με τον "μούφα" ....

Αν σε βάλω δίπλα πχ σε Kemper με Marshall, είσαι σίγουρος για το ποιός είναι ο λαμπάτος και ποιός ο "μούφα"?

Όπως κατάλαβες, αναφέρομαι σε ακριβούς λαμπάτους, και σύγχρονα digital μηχανήματα (ή και software), που στην ηχογράφηση, δεν έχουν μεγάλες διαφορές.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Αυτό δεν έχει σχέση με την καταγραφή. Δηλαδή, αν δεν μπορώ να τους ξεχωρίσω στο live room, ή τέλος πάντων από τις επιστροφές των μικροφώνων, δε θα μπορώ να τους ξεχωρίσω και μετά την εγγραφή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και συνεχίζω την σκέψη μου ...

Καλό μικρόφωνα στον ενισχυτή, ή στην φωνή, γιατί?

Δεν μπορείς να φτιάξεις ψηφιακά έναν ήχο που να είναι αντάξιος των ακριβότερων μικροφώνων?

Θες με eq, με plugins, με ότι να ΄ναι.

Το ίδιο ισχύει και για τις καμπίνες.

Εκατό μεγάφωνα δοκιμάζει κάποιος να βρει τον ήχο του.

Γιατί δεν τον φτιάχνει ψηφιακά?

Νομίζω γίνεται (αν ξέρεις τι σου γίνεται).

Και ξαναγυρνάω στον ενισχυτή.

Τι είναι αυτό που λείπει (αν λείπει) από το πσηφίο, για να ανταγωνιστεί λαμπάτους?

 

Για να καταλάβετε, η λογική μου πάει αντίστροφα.

Γιατί το πσηφίο μόνο στην ηχογράφηση, και όχι και στα υπόλοιπα μέρη της αλυσίδας?

 

 

  • Like 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Καλό μικρόφωνο, αξιοπρεπές και κατάλληλο μικρόφωνο αν θες, γιατί είναι θέμα πιστότητας. Αν το μικρόφωνο σου κόψει συχνότητες, ή εισάγει θόρυβο, ή παραμορφώνει, η ηχογράφηση υπονομεύεται χωρίς περιθώρια διόρθωσης.

 

 Τώρα, το αν οι εξομοιώσεις σε ενισχυτές, σύνθια, εφέ και λοιπά είναι καλές, αυτό είναι υποκειμενικό. Για μένα ειδικά στα σύνθια και τα εφέ, πλέον τα πλαγκιν Γ@Μ@Νε manΕs, και στους ενισχυτές κιθάρας έχω ακούσει πολύ καλά αποτελέσματα. Αυτό όμως έχει να κάνει με την επεξεργασία σήματος, είναι εντελώς άλλο ζήτημα. Δεν υπάρχει αμφιβολία πάντως ότι και σε αυτόν τον τομέα έχουν γίνει θαύματα, φοβερές δυνατότητες και ΕΞΑΙΣΙΟΣ ήχος, με ευκολίες και προσιτότητα που ούτε ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ προ των μοντέρνων υπολογιστών.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 minutes ago, manosx said:

Αν το μικρόφωνο σου κόψει συχνότητες, ή εισάγει θόρυβο, ή παραμορφώνει, η ηχογράφηση υπονομεύεται χωρίς περιθώρια διόρθωσης.

 

 

Ο θόρυβος είναι όντως ένα ζήτημα.

Αλλά δεν νομίζω ότι σου κόβει συχνότητες ένα μικρόφωνο της σειράς.

Απλά τονίζει κάποιες έναντι κάποιων άλλων, πράγμα που διορθώνεται με ένα eq-δάκι.

Από εκεί και πέρα δεν καταλαβαίνω γιατί η λάμπα πχ, είναι τόσο sought after.

Σίγουρα "παραμορφώνει" το σήμα με ένα μη-γραμμικό τρόπο.

Γιατί επιζητούμε την παραμόρφωση αυτή του σήματος?

Και αν την επιζητούμε, γιατί δεν την επιτυγχάνουμε με πσηφιακά μέσα, αλλά προτιμάμε τα αναλογικά?

 

 

EDIT: Και ένα τελευταίο.

Το πσηφιακό σήμα, είναι ή δεν είναι προσομοίωση του αναλογικού?

Ξέρετε, αυτό με τα κουτάκια που προσπαθεί να μοιάσει με μια γραμμή ελεύθερου σχεδίου.

 

Δεν είμαι υπέρ κάποιας από τις δύο πλευρές, απλά ρωτάω.

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, δυστυχώς δε είναι έτσι, γιατί π.χ. υπάρχουν και τα transients, το πόσο "γρήγορα" ακούει ένα μικρόφωνο, αν στα κουτσουρέψει αυτά δεν θα στα επαναφέρει κανένα EQ. Χώρια τη διαφορά στην απόκριση σε σχέση με την ένταση, ή την εγγύτητα, γενικά ο χαρακτήρας δεν είναι τόσο απλό να αποτυπωθεί.

 Βέβαια πλέον υπάρχουν προσιτά μικρόφωνα που γ@μ@νε, οπότε δεν υπάρχει και κανένας λόγος να γράψει κάποιος με μούφα, ειδικά κιθάρα που παίρνεις ξέρω γω το 57 με κάνα κατόμπαλο, αλλά και φωνή υπάρχουν πυκνωτικά με 2-3 κατόμπαλα που καλύπτουν κάθε home/ project ανάγκη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, manosx said:

Όχι, δυστυχώς δε είναι έτσι, γιατί π.χ. υπάρχουν και τα transients, το πόσο "γρήγορα" ακούει ένα μικρόφωνο, αν στα κουτσουρέψει αυτά δεν θα στα επαναφέρει κανένα EQ.

 

Ξέρεις φαντάζομαι πόσα plugins υπάρχουν πχ μόνο για τον χειρισμό των transients.

Ότι γουστάρεις κάνεις πλέον.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Αυτό που υπάρχει είναι να τα τονίζεις ή να τα χαμηλώνεις. Κοίτα εδώ:

 

 spacer.png

 

 Είναι το χτύπημα από μπακέτες, και πως το μεταφέρουν τρία διαφορετικά μικρόφωνα. Καμία σχέση απολύτως.

 

 Τέλος πάντων, τα πάντα είναι θέμα κόστους/ απόδοσης. Δεν υπάρχει πιο αποδοτικό πράγμα από ένα Shure 57 ? Όποιος βέβαια προτιμά, μπορεί να γράφει κιθάρες με το μικρόφωνο του κινητού, καλό κουράγιο του εύχομαι ?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 minutes ago, fusiongtr said:

 

 

Από εκεί και πέρα δεν καταλαβαίνω γιατί η λάμπα πχ, είναι τόσο sought after.

Σίγουρα "παραμορφώνει" το σήμα με ένα μη-γραμμικό τρόπο.

Γιατί επιζητούμε την παραμόρφωση αυτή του σήματος?

Και αν την επιζητούμε, γιατί δεν την επιτυγχάνουμε με πσηφιακά μέσα, αλλά προτιμάμε τα αναλογικά?

 

 

 

 

 

 Αυτό είναι πολύ ωραίο θέμα, αλλά είμαι πολύ νυσταγμένος ? Είναι επιθυμητή για αισθητικούς λόγους, μας αρέσει ο ήχος του Fender Bassman, του Marshall 800 κλπ κλπ, με αυτά μεγαλώσαμε και αυτά γουστάρουμε, και τέλος. Τώρα, αφού είναι μη- γραμμική η φάση, τότε μπαίνουμε σε άλλα μαθηματικά και εκεί είναι η δυσκολία για να γίνει η εξομοίωση, με αυτά καίνε το κεφάλι τους οι προγραμματιστές των plug in, και τρέχα γύρευε, αν μπλέξω και με αυτά δε θα ξαναπαίξω νότα, ήδη με κατέστρεψαν τα DAW και τα Synth, πάω να παίξω και καταλήγω να φτιάχνω ήχους ? Άντε καληνύχτα ?

 

 

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου