Προς το περιεχόμενο

Master volume ηχογραφήσεων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru
6 ώρες πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Η πιστότητα/ευκρίνεια/μουσικότητα με την οποία καταγράφει ένα studer ή ένα otari δεν έχει ξεπεραστεί από κανένα DAW από κανέναν επεξεργαστή. Οπότε τεχνολογικά μιλώντας, όχι δεν είναι καλύτερο το μέσο

 

Δεν έχω πάρει απάντηση ακόμη. Εγώ έκανα μια υπόθεση, έστω αυθαίρετη. 

 

Το να θεωρούμε το 24καναλο μπομπινόφωνο κομπρέσσορα, εφφέ ή overdrive είναι η καλύτερη δήλωση άγνοιας που μπορούμε να κάνουμε, όσον αφορά το τι είναι και τις δυνατότητές του.

 

Θα ήθελα κάποιος που ξέρει να με ενημερώσει για τα καθέκαστα

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aν κ το θέμα έχει ξεφύγει, θα παραθέσω μια συζήτηση που είχα με τον Χατζησταμου όταν μας ρώτησε τι ήχο είχαμε στο μυαλό μας πριν ξεκινήσει μαστερινγκ. Τότε είχε βγει η αγρυπνία του Θανάση κ ήξερα ότι εκείνος είχε κάνει μαστερινγκ.

" Μπορείς να μας βγάλεις τον ήχο κ την ζεστασιά της αγρυπνιας " τον ρώτησα..κ η απάντηση του ήταν.

." αυτό είναι γραμμένο σε μπομπίνα φίλε μου" .

Επεξεργασμένο από vagelism
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 minutes ago, Superfunk said:

 

Crazy priest has named you ?

 

αυτό είναι σίγουρο, αλλά είπαμε, δεν το συζητώ.

(και δεν το συζητώ, γιατί θα το συζητώ επί εβδομάδες και έχω καλύτερα πράγματα να κάνω.)

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Δε χρειάζεται καμία συζήτηση. Εγώ έχω κάνει δουλειές με μπομπίνες, διότι πολύ απλά τότε δεν υπήρχε άλλη επιλογή για ένα σοβαρό στούντιο. Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι δε χρειάζεται ΣΗΜΕΡΑ κανείς να μπει σε μια τέτοια πολύ κοστοβόρα σε λεφτά και χρόνο διαδικασία, για να κάνει μια παραγωγάρα, διότι αρκεί, γαμάει και περισσεύει ένα DAW.

 

 Όποιος έχει όμως δουλέψει αναλογικά και πιστεύει το αντίθετο με γεια του και χαρά του, του εύχομαι καλό κουράγιο, και μπράβο του στο φινάλε. Όποιος όμως πιστεύει ότι χρειάζεται μπομπίνα επειδή έτσι του είπαν στο ίντερνετ, τότε ας πάει να ξηλωθεί να δει την γλύκα, πρόβλημά του, ας πρόσεχε, μακριά από τον κ*λο μας και όπου θέλει ας μπει, I've been there, done that, got the T-Shirt, never again!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

150 κιλά τραπέζι
250 κιλά λάπτοπ
+παρελκόμενα
στο χώρο ηχογράφησης δηλ. εκτός studio
συνεχόμενες διακοπές ολόκληρης ορχήστρας για τεχνικούς λόγους (αλλαγή μπομπίνας πχ.)
κόπωση
100-300 takes για μία ώρα ηχογραφημένης μουσικής
=πόσες ώρες editing χειροκίνητο;
 



Τώρα ίσως ξέρουμε λιγο καλύτερα γιατί οι κλασσικοί "καίγονταν" να εξελιχθεί η ψηφιακή εποχή και σίγουρα δεν ήταν η πιστότητα εγγραφής/αναπαραγωγής το βασικό τους πρόβλημα. Kαι καλώς έκαναν, λέω εγώ τώρα.

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 minutes ago, manosx said:

 Δε χρειάζεται καμία συζήτηση. Εγώ έχω κάνει δουλειές με μπομπίνες, διότι πολύ απλά τότε δεν υπήρχε άλλη επιλογή για ένα σοβαρό στούντιο. Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι δε χρειάζεται ΣΗΜΕΡΑ κανείς να μπει σε μια τέτοια πολύ κοστοβόρα σε λεφτά και χρόνο διαδικασία, για να κάνει μια παραγωγάρα, διότι αρκεί, γαμάει και περισσεύει ένα DAW.

 

 Όποιος έχει όμως δουλέψει αναλογικά και πιστεύει το αντίθετο με γεια του και χαρά του, του εύχομαι καλό κουράγιο, και μπράβο του στο φινάλε. Όποιος όμως πιστεύει ότι χρειάζεται μπομπίνα επειδή έτσι του είπαν στο ίντερνετ, τότε ας πάει να ξηλωθεί να δει την γλύκα, πρόβλημά του, ας πρόσεχε, μακριά από τον κ*λο μας και όπου θέλει ας μπει, I've been there, done that, got the T-Shirt, never again!

είπα εγω ότι χρειάζεται σήμερα η μπομπίνα?

είπα εγώ ότι δεν αρκεί ένα DAW?

και εγώ σε DAW φτιάχνω ό,τι φτιάχνω.

 

ούτε είπα να γυρίσουμε στο παρελθόν.

Απλά είπα ότι η σύγχρονη τεχνολογία μας έλυσε τα χέρια, η ευκολία και η ταχύτητα που έχει έρθει στην ηχοληψία είναι τεράστια αλλά όλα είχαν ένα κόστος. Η σελίδα γύρισε, αλλά αυτό έγινε επειδή βάρυναν άλλοι παράγοντες. Και ο κόσμος σήμερα ακούει στο 99% mp3 διότι έτσι βολεύει. Το αν είναι καλύτερο....πάλι δεν θα το συζητήσουμε εδώ.

Τώρα αν νομίζεις ότι έτσι μου τα είπαν στο ιντερνετ... εντάξει, it's a free world και ο καθένας μπορεί να νομίζει ότι θέλει.

Εδώ και 50 χρόνια που ασχολούμαι με τον ήχο, πέρασα από όλες τις φάσεις του αναλογικού και ψηφιακού ήχου και μέσων και σήμερα βρίσκω τον εαυτό μου να ακούει σχεδόν 80% αναλογικό ήχο και περίπου 20% ψηφιακό λόγω της ευκολίας του δεύτερου, και όποτε ηχογραφώ ηχογραφώ αναγκαστικά ψηφιακά, διότι αν δεν υπήρχε το ψηφιακό δεν θα ηχογραφούσα ποτέ.

 

Εντελώς πληροφοριακά να σου πω ότι ζώ και σε αναλογικό και ψηφιακό περιβάλλον. Εχω ένα diy dac με βάση το ESS9018 από τα πρώτα που ήρθαν στην Ελλάδα πριν 10 περίπου χρόνια, στο χώρο μου έχω στημένα 3 πικαπ, περιμένω να μου έρθει ένα επαγγελματικό φορητό κασετόφωνο, ενώ το προηγούμενο το πήρα πριν μόλις δυό χρόνια. Παράλληλα έχω στημένα DAT, DCC και mini disk. Θα ήθελα πάρα πολύ να μπω στην διαδικασία να ακούω από master tapes αλλά τα οικονομικά μου πλέον δεν μου το επιτρέπουν να πληρώνω 400 έως 500 ευρώ για έναν τίτλο.

 

 

 

6 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:

Τώρα ίσως ξέρουμε λιγο καλύτερα γιατί οι κλασσικοί ***"καίγονταν" να εξελιχθεί η ψηφιακή εποχή και σίγουρα δεν ήταν η πιστότητα εγγραφής/αναπαραγωγής το βασικό τους πρόβλημα. Kαι καλώς έκαναν, λέω εγώ τώρα.

 

*** βλ. Herbert von Karajan...

Επεξεργασμένο από dimsonic

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Το mp3 είναι χιλιάδες φορές καλύτερα από τα μέσα που αντικατέστησαν, δηλαδή την κασέτα. Βέβαια κάτι τύποι με μούσια και γυαλιά του ΙΚΑ θέλουν να μας πείσουν ότι οι κασέτες είναι καλύτερες ?  λες και δεν τις φάγαμε στη μάπα πιτσιρικάδες.

 

 Τώρα, για να καταλάβω, ποιο είναι το κόστος ακριβώς; Διότι τα πλεονεκτήματα είναι τιμή 100 φορές μικρότερη, ευκολία 1000 φορές μεγαλύτερη, και ηχητική ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ ποιότητα,  δηλαδή flat συχνοτική απόκριση, χαμηλότερος πρακτικά μηδενικός θόρυβος και αντίστοιχα τεράστια δυναμική περιοχή, καμία ηχητική κατάπτωση λόγω playback, κανένα wow/ flutter, κλπ κλπ κλπ, λοιπόν ηχητική ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ ποιότητα μεγαλύτερη. Ποιο είναι το κόστος λοιπόν;

 

 Δεν υπάρχει κόστος. Τα εργαλεία υπάρχουν, οι Beatles έγραφαν σε τετρακάναλο, αν τώρα θέλουμε να ακούμε όχι δεν είναι μαμαά, δε φταίνε τα DAW, ούτε θα άλλαζε τίποτα με τις μπομπίνες.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
34 λεπτά πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Τώρα ίσως ξέρουμε λιγο καλύτερα γιατί οι κλασσικοί "καίγονταν" να εξελιχθεί η ψηφιακή εποχή και σίγουρα δεν ήταν η πιστότητα εγγραφής/αναπαραγωγής το βασικό τους πρόβλημα. Kαι καλώς έκαναν, λέω εγώ τώρα.

 

Και όχι μόνο οι κλασικοί. Οι ηχολήπτες να δεις που για κάθε take έπρεπε να περιμένουμε να κάνει locate to zero και να ακούς τα γρανάζια να πηγαινοέρχονται και να σκέφτεσαι τη φθορά τους. Αυτά και όσα άλλα αυτονόητα μπορείς να σκεφτείς απο πρακτική άποψη, που οι επαγγελματίες ηχολήπτες αντιμετωπίζαμε στην προ πσηφιακή εποχή .

 

Τα πολυκάναλα μπορουν και τα χειρίζονται ακόμα ηχολήπτες φυσικά. Δεν είναι πυρηνική φυσική. 

Σε απόλυτα νούμερα όμως η εγγραφή σε DAW όπως σου είπα και παραπάνω είναι πιστότερη της αναλογικής.

 

Δεν υπάρχουν αποκλίσεις που προκύπτουν μέσα σε ένα αναλογικό κύκλωμα όπου στην καλύτερη και ΠΟΛΥ ακριβότερη εκδοχή (βλέπε το θέμα για το Midas 501) έχουν πάνω απο 1% και συνήθως 5% ανα εξάρτημα. Και δεν μιλάμε για μηχανικές στρεβλώσεις (π.χ. wow & flutter) μη ακουστές φυσικά στο κοινό αυτί.

Οπως όμως και με το βινύλιο έτσι υπάρχουν οι δογματικοί πιστοί που υποστηρίζουν την "ζεστασιά" του αναλογικού ήχου.

Και καλά κάνουν αφου δεν ενοχλούν κανένα και αφού δεν μετράμε το αποτέλεσμα σε απόλυτα νούμερα αλλά αν είναι ωραίο.

 

Και φυσικά όταν μιλάμε για εγγραφή σε ένα Studer μιλάμε ήδη για ένα κορυφαίο μηχάνημα του είδους οπότε και το αποτέλεσμα είναι ανάλογο. Διαφορετικό. Ισως πιο αρεστό στο αυτί κάποιου αλλά όχι πιστότερο.

 

Είναι λοιπόν καθαρά θέμα άποψης και αρκετός κόσμος βγάζει το ψωμί του επιβάλλοντας μια άποψη. Οχι με το ζόρι αλλά με το εύρος της δουλειάς του και το ανάλογο hype των media. 

Δεν θα δεις όμως πουθενα να γράφουν περι ανώτερης πιστότητας της αναλογικής διαδικασίας. "Καλύτερη" ναι. Φανατικοί πολλοί.

 

Αλλά ρωτώ: εσυ σαν μουσικός τι θες να αναπαραχθεί, αυτό που ακούς απο το όργανό σου ή μια πιο "ζεστή" εκδοχή του;

 

Είναι ατέλειωτο το θέμα και πηγή flame wars και γι αυτό ο dimsonic δεν ήθελε να παρασυρθεί, γιατί λόγω ηλικίας ο άνθρωπας έχει ζήσει και τα δύο στην ιστορική τους εξέλιξη. Οπως κι εγώ.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

προσωπικά ακούω με μεγαλύτερη ευχαρίστηση τις κασέτες που έχω ηχογραφήσει από παλιούς αναλογικούς δίσκους.

αλλά δεν έχω παρωπίδες.

Ακούω και mp3 και atrac και wav και flac. Ό,τι τύχει.

Απλά μου αρέσει περισσότερο ο ήχος της κασέτας ή του πικαπ ή της ταινίας.

Μούσι δεν έχω, ούτε γυαλιά του ΙΚΑ φοράω (θα πρέπει να ξέρεις ότι το ΙΚΑ πλέον δεν συνταγογραφεί γιαλιά, ή μάλλον συνταγογραφεί αλλά μέχρι να πάρεις τα 100 ευρώ η πάθησή σου έχει ξεφύγει 2 τρεις βαθμούς)

 

Δεν θα καταλάβεις ποιό είναι το κόστος.

Διότι αφ ενός δεν θέλεις, αφ ετέρου δεν συγκρίνει κανείς το κόστος.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 minutes ago, dimsonic said:

Απλά είπα ότι η σύγχρονη τεχνολογία μας έλυσε τα χέρια, η ευκολία και η ταχύτητα που έχει έρθει στην ηχοληψία είναι τεράστια αλλά όλα είχαν ένα κόστος.

 

 

 Εσύ μιλάς για ένα κόστος, ποιο είναι αυτό το κόστος; Και γιατί να μη θέλω να το μάθω;

 

 Τέλος πάντων, αφού γουστάρεις πικάπ και κασέτες, η συζήτηση σταματάει. Δεν έχει νόημα. Εσύ γουστάρεις κασέτες, εγώ τις πέταξα στα σκουπίδια. Καμία επαφή. ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου