Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Δεν κατάλαβα γιατί η "παραδοσιακή", η δημοτική μουσική είναι ένα μουσειακό είδος. Μουσειακό φαίνεται επειδή κάποιοι ανέλαβαν να καταγράψουν τα χιλιάδες έργα και τα εκατοντάδες ρεύματα του χώρου που λέγεται σύγχρονη Ελλάδα, αλλά και να τα ακολουθήσουν τα ίχνη και την προέλευσή τους, πέρα από αυτόν τον χώρο; Μουσειακό φαίνεται επειδή κάποιοι από αυτούς τους "ακαδημαϊκούς" το παρουσίασαν με παρωπίδες; Επειδή δεν δισκογραφείται ή επειδή δεν έτυχε να βρίσκεται κανείς με το tascam να καταγράψει τα ατελείωτα "μουχαμπέτια" που εξακολουθούν να υφίστανται σε σπίτια, καφενεία, χώρους πολιτισμού, πλατείες, ξέφωτα, και παραλίες; Τι αυτομαστίγωμα είναι αυτό; Έχουμε το προνόμιο να έχουμε μία από τις πλουσιότερες μουσικές παραδόσεις με επιρροές από παντού και με τόσα υποείδη που ο μέσος Γερμανός ή ο μέσος Άγγλος δεν μπορεί να διανοηθεί γιατί, δεν μπορεί να το καταλάβει γιατί γι' αυτόν διασκέδαση είναι να πηγαινει για φαγητό, να φεύγει πριν απο την υπόλοιπη παρέα και να πληρώνει την μερίδα, τη σαλάτα και το ποτήρι κρασί του. Ή να έχει πελάτη εικοσαετίας με δεκάδες δουλειές και συνεργασίες και το πρώτο πράμα που του λέει είναι να του υπενθυμίσει τα 5 ευρώ και 20λεπτά που του χρωστάει από την προηγούμενη δουλειά... Βρήκαμε τρόπο να απορρίψουμε ακόμη και πράματα που μας τιμούν ως λαό τώρα;

Η παραδοσιακή μουσική στην Ελλάδα είναι ζωντανός οργανισμός, μέρος της ζωής μας, ακόμη κι αν δεν είναι του γούστου μας ή δεν τη βρίσκουμε με αυτή. Ναι, στο παρελθόν συνδέθηκε με κάτι αισχρές προσπάθειες να "αναβιώσει" τεχνηέντως στα πλαίσια μιας κακόγουστης και επικίνδυνης υποβολής/επιβολής της, ως μέρος ενίσχυσης "εθνικής ταυτότητας" αλλά ευτυχώς μείναν με το "πουλί" στο χέρι. Αργότερα μπλέξανε τα μπούτια τους οι απανταχού "εκπολιτιστικοί σύλλογοι" προσπαθώντας να συνεχίσουν το έργο των φοινικόπτερων και όλα αυτά δημιούργησαν ένα κλίμα αποστροφής από το λεγόμενο δημοτικό τραγούδι (δημοτικό, δηλ. του δήμου=λαού, λαϊκό με απλά λόγια). Εγώ πιτσιρικάς άκουγα δημοτικά και με έπιανε ταχυπαλμία από την αηδία που μου προξενούσε υπερβολικά στημένο φολκλόρ.

Τέλωσπάντων αυτά είναι θέματα που οι απανταχού μουσικολόγοι έχουν τη γνώση και τη βαρύτητα της άποψης για το τι είναι το δημοτικό τραγούδι και τι θέση έχει στη σύγχρονη Ελλάδα. Εγώ μόνο σκέψεις αδαούς καταθέτω, χάριν συζήτησης (Λες και το rockabily ή το μέταλ πχ είναι λιγότερο μουσειακό ή "γραφικό" είδος).

  • Like 2

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φάνη @Πνοή και Νύξη συμφωνώ, εννοείται με όλα αυτά. Οσον αφορά το γιατί προβλήθηκε η συγκεκριμένη μουσική την γνωστή περίοδο, είναι πολυδιάστατη η απάντηση, το νέο κράτος (>1821) στήθηκε γύρω απο ρούμελη/μωριά μην το ξεχνάμε, και αυτοί που σχεδιάσαν το όλο σκηνικό (κάπου μακριά απο την χώρα) ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν.

 

Στην παρατήρηση σχόλιο του @manosx περι εξέλιξης και προόδου, ένα απλό αντεπιχείρημα : υβρίδια. (τα γνωστά υβρίδια των διαφόρων φυτών, δημητριακών, κτλ). Ναι η εξέλιξη και το συμφέρον για την τσέπη μας επιτάσσει την χρήση υβριδίων, τα οποία αποδίδουν περισσότερους καρπούς, είναι πιο ανθεκτικά, είναι ... αληγορικά πιο κοντά προς την σύγχρονη ιατρική και μακριά απο τα ξεματιάσματα ένα πράμα (αν και μαζί με τα ξεματιάσματα χάθηκαν και ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ)... αλλά .... δυστυχώς υπάρχει και το αλλά... δεν αναπαράγονται με φυσικό τρόπο, οπότε η παραγωγή εξαρτάται απο την εμπορική διάθεσή τους και διαθέσιμοτητά τους. Αν π.χ. το εργοστάσιο/α που τα παράγει (συνήθως 99.99% σε κάποια χώρα της βορειοδυτικής ευρώπης) σταματήσει να προμηθεύει (λόγω πολιτικών επιπλοκών/αποφάσεων κτλ) τότε μείναμε χωρίς ψωμί/ζωοτροφές απλά και ξεκάθαρα. Εκτός και αν έχουμε δική μας παραγωγή υβριδίων (έχουμε?) ή αν έχουμε κρατήσει τους αρχικούς φυσικούς σπόρους (έχουμε?).

Δηλαδή, δεν είναι έτσι απλά τα πράματα, πετάξαμε για γιατροσόφια και τα μουλάρια και μπήκαμε στον μαγικό κόσμο της προόδου. Χρειάζονται και ασφαλιστικές δικλείδες για παν ενδεχόμενο. Και αυτό δεν εφαρμόζεται μόνο στις υλικές ανάγκες αλλά και στις ψυχικές/πνευματικές όπου ανήκει και η μουσική. Δηλαδή η όποια εξέλιξη πρέπει να γίνεται κτήμα και παραγωγή πρώτα απο όλα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 5/16/2019 at 8:03 PM, vagelism said:

και για να μην υπαρχουν περιθωρια για παρερμηνιες στο πως σκεφτομαι...

αυτο,..

 

δεν εχει καμια σχεση με αυτο.

 

 

 

και καμία σχέση με αυτό!

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, manosx είπε

 

 Αν δεν στέκεσαι κριτικά έναντι της παράδοσής σου, είσαι καταδικασμένος να μην προσαρμοστείς και να πεθάνεις.

Ο αντιλογος σε αυτο που γραφεις ειναι..αν δεν στηριξεις κ διαφυλαξεις την παραδοση , τα ηθη κ τα εθιμα , την ιστορια  αλλα και τον πολιτισμο σου..εισαι καταδικασμενος να γινεις προτεκτορατο..

Να αφομειωθεις απο μια αλλη χωρα...

σου θυμιζει τιποτα?

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Ενα ενδιαφερον παραδειγμα..ειναι αυτα τα δυο κλιπ της μπαντας του Dinkjian

Στο δευτερο κλιπ..απλα εχει βαλει εναν drummer..

Εγω προσωπικα...{αν κ drummer} χαλαστηκα με το ηχητικο αποτελεσμα.

Παρεπιπτοντως..η μπαντα δεν παιζει παραδοσιακα κομματια..παιζει κομματια του DinkJian με παραδοσιακο ηχο.

 

 Επισης...υπαρχει καποιος που θεωρει οτι αυτο , θα ηταν καλυτερο με ηλεκτρικο μπασο , πληκτρα drums  κ ηλεκτρικη κιθαρα?

 

Επεξεργασμένο από vagelism
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
1 hour ago, vagelism said:

Ο αντιλογος σε αυτο που γραφεις ειναι..αν δεν στηριξεις κ διαφυλαξεις την παραδοση , τα ηθη κ τα εθιμα , την ιστορια  αλλα και τον πολιτισμο σου..εισαι καταδικασμενος να γινεις προτεκτορατο..

Να αφομειωθεις απο μια αλλη χωρα...

σου θυμιζει τιποτα?

 

 

 Το αν θα γίνεις προτεκτοράτο, κατακτημένος, κατεστραμμένος ή όχι το καθορίζει η αμυντική σου επάρκεια και τεχνολογική υπεροχή, σε συνδυασμό με την οικονομική ευρωστία που θα στηρίξει ακριβώς αυτήν την επάρκεια. Αν λείψουν αυτά θα γίνεις υπόδουλος, και ας χορεύεις όλη μέρα τσάμικο.

 

  Όλη η Αφρική είναι γεμάτη παραδόσεις και τοπικά ήθη και έθιμα, και προκοπή δεν είδαν, ούτε θα δουν. Πρώτα και Κύρια πρέπει να είναι η Άμυνα,η Τεχνολογία και η Οικονομία, και μετά, ΠΟΛΥ μετά είναι όλα τα άλλα. Όσο εμείς βαυκαλιζόμαστε με χλαμύδες και τσαρούχια την ώρα που οι άλλοι πηγαίνουν στο διάστημα, τόσο πιο κοντά θα πλησιάζουμε στον αφανισμό.

 

 Το κακό άλλωστε για την Ελλάδα δεν είναι ότι θα γίνει προτεκτοράτο, αλλά το ότι είχε συνηθίσει να είναι το ΜΟΝΟ προτεκτοράτο της περιοχής, και να μασουλάει δάνεια και πακέτα βοήθειας αβέρτα. Τώρα όμως που μπήκαν στο δυτικό μπλοκ όλα τα βαλκάνια, το πάρτυ τελείωσε. Μόνο κατηφόρα από εδώ και πέρα, και αν δεν ξεφορτωθούμε τη σαβούρα και τις ψευδαισθήσεις που κουβαλάμε εδώ και 2.000 χρόνια, θα πάμε στο γκρεμό μια ώρα αρχύτερα.

Επεξεργασμένο από manosx
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, vagelism είπε

Ενα ενδιαφερον παραδειγμα..ειναι αυτα τα δυο κλιπ της μπαντας του Dinkjian

Στο δευτερο κλιπ..απλα εχει βαλει εναν drummer..

Εγω προσωπικα...{αν κ drummer} χαλαστηκα με το ηχητικο αποτελεσμα.

Παρεπιπτοντως..η μπαντα δεν παιζει παραδοσιακα κομματια..παιζει κομματια του DinkJian με παραδοσιακο ηχο.

 

Το πρώτο δε χρειάζεται σχόλια, καθαρά παραδοσιακή ζυγιά, δυνατό κανόνι, μουσικότατος κρουστός.

 

Στο δεύτερο βγαίνει λίγο σέκκος ο ντράμερ, και το μπάσο δεν στηρίζει πολύ. Στουντιακά νομίζω θα έστεκε άνετα! (Έχω πάντα στο μυαλό μου το Always της Αζίζα με τον Weckl, που εμένα άσχετα με το πληθωρικό παίξιμο του σε όλο το άλμπουμ, μου αρέσει πολύ)

 

51 λεπτά πριν, vagelism είπε

Επισης...υπαρχει καποιος που θεωρει οτι αυτο , θα ηταν καλυτερο με ηλεκτρικο μπασο , πληκτρα drums  κ ηλεκτρικη κιθαρα?

 

Αυτό δεν μπορούμε να το ξέρουμε.

 

Ο κοινός παρονομαστής εδώ είναι οι μεγαθηριακοί μουσικοί. Που έχουν τόσο ισχυρή ταυτότητα, τέτοιο ήχο, και τόση τεχνική ώστε να εξυπηρετούν το ζητούμενο. Ενδιαφέροντα τα παραδείγματα, γιατί δεν είναι "παραδοσιακή μουσική" ως δοσμένα παλαιά τεμάχια τα οποία εκτελούν οι προαναφερθέντες μεγαθηριακοί μουσικοί, αλλά μουσική φρέσκια, καινούργια, παιγμένη από μουσικούς οι οποίοι στηρίχθηκαν στην παράδοση όχι μόνον της δικής τους χώρας και ανέπτυξαν τη δυνατότητα μιας κοινής μουσικής συνεννόησης.

 

Προσωπικά θεωρώ ότι αν ο καθένας από αυτούς έπαιζε μόνο τα "συγκαθιστά", τα "σέρβικα", τα "συρτά" και τους "μαντηλάτους" της χώρας του και μόνο, ως επαγγελματίας, όσο και υπέροχος να ήταν δεν θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Αυτοί οι μουσικοί έχουν ξεπεράσει τα όρια (και γεωγραφικά) μιας στενής παράδοσης και κινούνται σε πιο ευρύ πεδίο, με πυξίδα μια πολύ καλαίσθητη μουσικότητα.

 

(Κι εννοείται ότι αν σκάγανε με μια λύρα ένα ζαρμπ και μια άταστη κιθάρα να παίξουνε unplugged σε κάποια μαγαζιά που έχω κατά νου, στο τέλος θα τους λέγανε να κάνουνε λίγο ησυχία γιατί δεν μπορούνε να συζητήσουν στα πρώτα τραπέζια.) ?

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
35 λεπτά πριν, manosx είπε

Το κακό άλλωστε για την Ελλάδα δεν είναι ότι θα γίνει προτεκτοράτο, αλλά το ότι είχε συνηθίσει να είναι το ΜΟΝΟ προτεκτοράτο της περιοχής, και να μασουλάει δάνεια και πακέτα βοήθειας αβέρτα. Τώρα όμως που μπήκαν στο δυτικό μπλοκ όλα τα βαλκάνια, το πάρτυ τελείωσε. Μόνο κατηφόρα από εδώ και πέρα, και αν δεν ξεφορτωθούμε τη σαβούρα και τις ψευδαισθήσεις που κουβαλάμε εδώ και 2.000 χρόνια, θα πάμε στο γκρεμό μια ώρα αρχύτερα

 

Να αγιασει ο στομας σου.

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Χαχα 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου